Kvartsfinal 2009
Göteborgaren kom till Stockholms Central och tänkte åka taxi.
Han frågade: Är Du ledig?
Taxikillen: Ja, visst.
Svaret kom som en blixt från klar himmel: Ha´ då en bra dag!
Den 2009-03-07 skrev jag några rader som frågade om någon trodde att domaren kunde få besvär efter matchen för ett domslut, som går emot de s.k. storlagen. Nu vet jag: Inte bara domaren utan även diciplinnämnden. Tyvärr är det väl så, att spräcka 1:a-linan i HV i slutspelet orkar ingen domare eller diciplinnämnd. Det skulle leda för långt. ( Det går dessutom Sveriges bästa spelare, tillika prinsessan Johan Davidsson för när.) Hockeyetablissemanget menar att en rättvisa som kostar så mycket pengar och annat kan vi inte ha! Dessutom anser ju de flesta att det är i Södra Sverige som den rätta ishockeyn spelas.
Kvällens trio är
VINNERBORG, Marcus
som assisteras av :
WINGE (LEKS), Daniel
TAKULA, Leo
Försöker man inte skada en spelare avsiktligt skall man inte ha mer än det straffa man har fått ..eller.... menar du att det är pengar som styr ??????? utvisningarna. (((klipp dig och skaffa ett jobb )))))
FOOOOOOOORZA TIMRÅ ALÉ ALÉ ALÉ
bygg sen ett helt nytt lag.
superfalle: Faktiskt!
Obegripligt att inte Åkerlund fick chansen idag, även om målen inte varit så våldsamt lätt att ta.
HVs gameplan, utan att veta, torde vara att spela kontrollerat bakåt och checka Timrå och deras backar i deras zon. En gameplan som fungerat klockrent.
Springsteen: Allvarligt: hör du inte hur mycket Virus föröker att vara neutral i sina bedömningar. Tyvärr skiner det igenom och jag skulle tycka - för Canal + bästa - att Virus får tidig avgångspension.
Annars är det som jag konstaterat i de tidigare kvartsfinalmatcherna, Timrå ska spela i offensiv zon. Checka, grisa och göra det dem är bra på. Så snart pucken går ner i egen zon infaller sig ängsligheten och HV känns direkt livsfarliga.
Bådar gott att Pärssinen inte tyckte att Timrås första period var bra. Kanske kan han och de andra tongivande spelarna visa hur skicklig det här laget är och åstadkomma ett 2-1 överläge inför de kommande två bortamatcherna.
Lite mer disciplinerat i egen zon och fortsätta kötta i HVs zon så kommer detta att gå vägen.
Individuella misstag som vanligt det vi har att brottas med. Förutom HV då, som är äckligt bra på att vända såväl snabbt som konstruktivt.
Tänker inte, som vissa andra här inne, börja skrika om att bänka spelare men jag tror inte att Erixon är särskilt nöjd med sin första period. Skönt att han lyckades reda ut friläget han släppte till i slutet. Likväl förbannat märkligt att han inte har någon som helst koll på HV-spelaren.
Man kan gnälla på såväl Backlund som Challe, men...inte fan är det lätt att tampas med spelare som gör juniormisstag när som helst, hur som helst. Väldigt många såna av Timrå så här långt in i matchserien. Back to basics, för helvete. Håll era gubbar!
Sen börjar Situation Wandell närma sig panikläge. Hans formsvacka efter Dallas börjar te sig allt mer huggen i sten. Det händer nada, nichts och inget runt honom nu. Snarare sänker han sina kedjekompisar. Ge mig ett tecken på att det finns möjlighet till islossning. Jag ser verkligen inget.
Men, men. Färdigöst med det negativa. Hoppet lever, givetvis. Nu är det bara att styra upp och köra stenhårt resten av matchen. En seger är ett måste, annat finns inte. In i kaklet!
Din spjuver :)