NU FÅR DET VARA NOG!!
Förvisso, men det visar att han gör skillnad på spelare inom samma lag och det är ju inte direkt att visa ledarskap.
- Nubben klappar bara om och berömmer dom spelare som han själv skrivit kontrakt med, dom andra skiter han i.
Om Nubben värvade backar och målvakter samt då även indirekt byggde deras defendiva spel ifjol och det floppade rent tragiskt i Frölunda, och Kenta ville ha det på ett annat sätt - vilket han fått i år-....då är det inte så konstigt att vi har ombytta förhållanden i år
Redigerad kommentar
Perra: Kommer ej att bli sparkad inom den närmsta tiden, en normal elitserietränare med ett något sånär aktat namn torde ha en lön på cirkus 150-200 000 kr. Han har väl kontrakt året ut så att sparka honom lär inte hända då den lönen motsvarar en back/forward som vilken dag i veckan som helst kliver in i våran första eller andra line. Vad jag menar är att vi inte automatiskt kan tro att Ante Karlsson ska kliva in/ är mogen uppgiften. Vi måste troligen värva en ny tränare och då sitter vi på två tränarlöner. De pengarna föredrar jag att vi lägger på en spelare. Att Perra förvinner till Molkom eller dylik metropol efter säsongen torde vara självklart. Vissa ropar på Challe, men snälla nån!, han sitter och myser i sin fina våning med en topplön av Modo hela säsongen. Jag skulle byta med honom alla dagar i veckan.
Thomas J: Begått ett generalfel under sin tid som VD, att han anställde Linkan. Nu avgår han efter säsongen så det finns väl inte mer att säga egentligen.
Christer E: Han blev väl anställd av TJ om jag inte missminner mig, han slutar också och det ska bli väldigt intressant att se vem som vill bli ordförande, det lär väl vara lika många i kön till detta, i princip oavlönade uppdrag, som kön till att värva Pikkarainen. Det enda han kan hållas ansvarig för är väl Thomas J, och att sparka honom lär knappast lösa någonting.
Mr Link: Avgå nu, Nubben kan göra hans jobb på 10 % och ändå lyckas bättre. Nedåtspiralen har varit konstant sedan han trädde in. Vilken ände ska man börja i; Jokela, Kolan, Hirscho, Lundmark , 3 år på Hagos, Bagarn etc etc. Det finns inga förmildrande omständigheter. Här pratar vi dessutom riktigt dyra herrar(åtminstone de tre första)jag har säkert glömt/förträngt några. Om han sedan haft otur eller om det är oförmåga tänker jag inte spekulera i, men resultaten kan aldrig pratas bort.
Laget: Vi har de vi har, Lars_Gunnar J på radiosprten tycker jag har varit klokast "Man måste ha hästar för att kunna springa", behöver inte kommenteras ytterligare. En producerande femma är vad vi har, alltid den där Vampola kliver in. Han är f ö den bäste spelaren/centern jag sett i TIK sedan Riku Hahl´s glansdagar.
Vad sker? Jag är tämligen säker på att det inom 1-2 veckor kommer hit 1 landslagsmeriterad back(och då menar jag inte från Frankrike eller Norge) och en forward som kan producera poäng. Det måste bara bli så. Att åka ur finns inte.
Framtiden blir intressant......
ÖstrandsNisse: Bra skrivet och jag delar dina åsikter precis.
"Och det värsta av allt: min kärlek (som jag trodde var odödlig) börjar så sakteliga att avta. Misskötseln och handlingsförlamningen gör att min gränslösa kärlek sätts på prov. Något jag aldrig trodde jag skulle säga. För fan styrelsen, förstör inte min livs stora kärlek. Ge fan i det! Hör ni det."
För tillfället känns spelet lika stabilt som eknonomin i Grekland, eller nåt. Hela situationen med ett spel som inte fungerar (framför allt inte på hemmaplan!) och spelare som är för dåliga för att fixa spel på den här nivån gör att man redan innan match varje gång gör sig inställd på att vi inte kommer att vinna. Bara det liksom, hur trovärdig känner man sig då som "supporter"? Jag börjar känna mig allt mer uppgiven faktiskt, vilket smärtar enormt mycket.
Jag har aldrig någonsin sett ett Timrå så fruktansvärt usla i försvarsspelet över hela banan. Men i egen zon tror jag det slår alla tänkbara rekord ändå. Idag såg man ett AIK som på pricken vet hur de ska störa oss. Myckst skridskoåkning och sätta press på våra backar, som fort hamnar på hälarna och paniken börjar sprida sig. När spelet ser ut så 5 mot 5 så behöver man inte vara något geni för att begipa att det är stört omöjligt för oss att inte släppa in mål med mindre folk på isen. Och jag skriver förstås bara under på att något (läs: ge en rad L E D A N D E figurer i och kring Timrå IK foten) måste hända. Helst för länge sen, men gör det nu innan det är för sent. Jag tvivlar på att Karlstatösera kliver av självmant nämligen.
Redigerad kommentar
Det hann inte ens ljusna förräns det blev kolsvart!
Redigerad kommentar
Alltså jag vet inte var jag ska börja. Det här laget har så många brister så det liknar ingenting. Vi sprattlar till i någon match ibland, sedan är det sådär äckligt dåligt igen. Riktigt jävla äckligt dåligt! Det som är värst är att inte ledande personer i föreningen ser det uppenbara och agerar. Det får fan inte se ut så här, alla ser det, utom våra "förtroendevalda". De vill avvakta, titta sig i spegeln, rannsaka sig själv, lyfta sig någon liten nivå, göra små små saker sakta så det blir bra någon gång i framtiden, vända stenar o.s.v. Men snälla rara ledning; vad har vi åstadkommit med detta? Va? Inser ni inte att det här laget har kört fast, ordentligt. Börja med att göra nånting, sparka tränaren, ta in spelare som hanterar såna här situationer, gör någonting!!!
Berätta, om det nu är det som det beror på, att föreningen är black. Då vet jag i alla fall varför ingenting görs, då vet jag vad jag som supporter har att förhålla mig till. Nu skämmer föreningen ut sig med sin oproffsiga attityd. Hela Sverige skrattar åt oss. Det är så pinsamt att se det som händer, det gör så ont. Och det värsta av allt: min kärlek (som jag trodde var odödlig) börjar så sakteliga att avta. Misskötseln och handlingsförlamningen gör att min gränslösa kärlek sätts på prov. Något jag aldrig trodde jag skulle säga. För fan styrelsen, förstör inte min livs stora kärlek. Ge fan i det! Hör ni det.
Det var längesedan jag var så nedstämd och kände en sådan uppgivenhet som jag gör ikväll. Nu kan jag inte ens övertala mig själv längre. Äktenskaplig kris är vad det är, och det känns som att det blir tufft att reda ut det. Jag är bara tom, så tom.
Jag är bara så rädd att de ska sitta där med självgoda flin hela bunten och säga att det aldrig var någon fara om vi skulle överleva KS i vår.
Fast å andra sidan så lär väl TJ göra ett mediautspel i omg 6 och säga - Hey, vaddå? Vi ligger ju trea!
Men hur fasen ska TIK lyckas lura hit toppspelare? Säg det. Det känns som att tiden runnit ut. Klubbledningen borde agerat och sett det här tidigare. Men jag ger dem EN chans till att reda ut det här. Det är deras jävla ansvar att åtminstone försöka göra allt för att rädda Timrå IK som förening.
Åker vi ur kommer vi aldrig upp igen. Timrå är för litet för det.
Jag orkar inte ens lyssna på fågelholkens urbota dumma kommentarer längre, jag börjar allt mer ogilla värmlänningarnas läte. Till och med en skåning i båset skulle sitta bättre i dagsläget.
I morgon så måste nånting hända, vi håller tummarna på en förändring!
Förr åkte vi ur efter en säsong, då hann man aldrig hetsa upp sig. Men nu är det 10 år!! o jag vill inte tillbaka till AS.
Skämmes Timrå IK!
F.ö skrev jag det här i affekt.Orkar inte tänka så mycket längre.
"Hej…….
Ni får ni verkligen AGERA. Visa nån form handlingskraft!
Timrå IK håller på att gå under och ni sitter och avvaktar och vänder stenar. Vad är det för nånting? Va?
Perra leker huvudtränare med Timrå IK:s framtid som insats och ni tittar på.
Att göra misstag, det gör vi alla, men att inte lära sig av sina misstag det är skamligt.
Ser ni inte det som alla supportar ser? Förstår ni inte varför supportarna inte kommer?
GÖR NÅNTING.
Börja med att sparka Perra, värva sen en målvakt som är värd sin lön, 2 backar som vet hur man spelar back o en sniper som kan leka med Vampola… i den ordningen.
Ni måste vara Elitseriens mest inkompetenta o handlingsförlamade ledning.
Vad gör ni för nånting i det här sjunkande skeppet?
Skämmes ta mig f…….!
Redigerad kommentar