Silly Season 10/11
Tror inte han väljer så mycket över huvud taget!! Det är det andra som gör!! Ta in nån som Inge H , Tommy S eller Mats N etc som sportchef (om dom nu är intresserade) med " lite i ryggen" !!!!!! Men det kan väl bli lite obekvämt för vissa, med grabbar som har för stor pondus och kunnande etc!!!!????
Tror inte för en sekund att så är fallet. Däremot är säkert flera inom klubben involverade när det kommer till nyförvärv, vilket inte är något konstigt.
Varför är det så? Jag ifrågasätter starkt sportchefens tänk då han antagligen fått ett gäng pengar inför säsongen som aldrig räcker till fullt manskap. Vems fel är det?
Varför kan man inte ha "ett namn" som sportchef då som kanske attraherar lite? Tror du dom är tillfrågad??
Hårdare ja! Men vem fan scoutade Hirschan??? Det undrar jag!! Känns som förvärven är rena chansningar
Många spelare säger att isens beskaffenhet framförallt under början av säsongen påfrestar ljumskar och andra delar av kroppen. Man får väl helt enkelt räkna med att vi råkar ut för skador.
Då tycker jag det är märkligt att man inte satsar på bredd istället för spets. Satsa på några hungriga juniorer med viljan att ta ytterligare ett steg i karriären. De behöver inte vara dyra. Det viktigaste där är att få speltid och att föreningen tror på dem. Vi har lite för många spelare med lite för bra betalt för att det ska kännas rätt. Vi skulle ju också fortsättningsvis har råd med ett par spelare av yttersta klass, om vi satsar på spelare som inte kräver mycket betalt för att få spela.
Jag ser hellre att vi till nästa säsong om vi är kvar i elitserien försöker ha en trupp som inte är sårbar för några skador. Se till att ha en bredd så vi kan ge de allra främsta lite vila istället för att belasta dem så hårt att risken för skador är överhängande. Tycker att mönstret är alltför tydligt. Det är samma visa år efter år.
En annan strategi borde testas.
Får se om han blir bättre efter uppehållet?
Hirschovits leder iallfall interna poängligan, han producerar. Min största besvikelse är Mikko Jokela som inte tillfört mycket varken offensivt eller defensivt.
Att jag ogillar honom tror jag beror på hans loja spelstil. Det känns som att det inte händer något. Han är inte direkt den där typiska poänggöraren med sin spelstil. Men likt förbannat så levererar han.
hirscho å johan är väl så långt iifrån varandra man kan komma just nu...
Redigerad kommentar
Att Hynning är en besvikelse kommer ju inte som en överaskning då han var en katastrof i fjol redan!!!
ÖstrandsNisse: Hade man struntat i en sån som Hallin, även om han kan vara någon form av stomme, borde man kunnat få två yngre hungriga allsvenska spelare för samma lön som han antagligen ändå har.
Vi bytte en gång i tiden ut gamla och mätta spelare som Peter Ström mot unga hungriga Oscar Sundh och Björn Svensson. Björn Svensson är fortfarande ung men åker runt och ser proppmätt ut, förutom då han var fri att gå. När vi nu har finnarna på två år skulle jag till nästa säsong vilja se att man bygger om resterande lagdelar. Ut med Hynning, Svensson, Hallin och ersätt med mer hungrigt och skridskostarkt folk. Alexander Larsson duger som fjärdecenter i en klubb av TIKs kaliber och en sån som Anton Axelsson är alltid nyttig. Kan Gabriel Karlsson hitta tillbaka till nåt av det han hade under fjolåret bör man förlänga annars kan han skeppas även han.
På backsidan får man gärna skicka iväg precis allihop förutom Erixon och Granath.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrås korta önskelista: en hel och skadefri trupp - Start - www.st.nuFyra TIK:are tillbaka på is - Timrå IK - www.st.nu
Och om syftet är att frigöra pengar för att köpa kanonmat så måste Hallin ligga nära botten på listan av spelare lämpade för det. Hallin har varit ett utropstecken, om än inte helt överaskande med tanke på hans revanschlusta, och bör behållas. Vi behöver snarare fler som han än färre. Hynning däremot...
Redigerad kommentar
Manderville: Hynning hade väl ett optionsår, det var upp till honom att stanna eller lämna.
Hynning vinner poängligan i slutspelet. Kom ihåg var ni läste det först.
Redigerad kommentar
Hahahaha!! Om Linkan väljer??? Tror du han väljer så mycket??? Knappast