#tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: 13700 insamlat under 17 januari. Kul! Totalt 238 supportrar som bidragit med just nu 163711 kronor. Det köper ingen arena men det hjälper klubbens likviditet.
En fundering jag har är om webplatsen är förvirrande så att många tror att man bara kan betala via mobilen? Så är det inte. Jag har skänkt pengar med vanligt kreditkort. Gå in på "ge gåva" och ange ett engångsbelopp och betala direkt.
En riktigt trevlig sak är dels att ett företag (Fagerviks allmek) gick in med 5000 på ett bräde och gick upp i topp som största donator. Dels den andra vinkeln att jättemånga individer gått in med mindre belopp som engångsbelopp, en hundring, 300, 500. Man måste inte lägga tusenlappar och uppåt eller gå in med månadsabbonemang. Nästan alla vi som bryr oss om Timrå IK kan ge klubben en hundring. Om engagemanget fortsätter på #tacktik-sidan efter att den varit väldigt slöstartad under hösten så blir det kanske en story i sig? "Se här, hundratals Timråsupportrar bidrar". Så om du Timråälskare som läser det här inte har skänkt en slant via #tacktik, fundera på om du har möjlighet att göra det. Har du en miljon över, för all del (men skicka in den direkt på klubbens postigiro då och undvik eventuella avgifter för klubbens del på sajten...), men kan du så bara ge en hundring, gör gärna det. För mig som inte bor i Medelpad och inte kan gå på matcher så ofta eller kan gå på manifestaion så är det ett sätt att flagga mitt stöd. För er som bor närmare, fundera om det är ännu ett sätt ni kan hjälpa.
ca 27000 insamlade under den 16 januari. Hittills inatt har det kommit in 1600 till. Många bäckar små!
Över 13000 insamlade den här vägen bara idag efter att det stått still i ett par veckor. Kul! Inget man ersätter 29 mkr med men nog så viktiga pengar.
Jaji, någonting i stil med "jag har mitt kärleksliv på burk" kanske...
Tack för era förtroenden! Självklart vill jag också vara med om att skjuta till några sköna slantar om så blir fallet, ja hångel med Scarlett och Nicole och allt det där. Men riktigt så långt har man nu inte kommit. Inom ett par veckor upphör min innevarande anställning på Sveriges Utbildningsradio och det verkar inte finnas på kartan att man får någon förnyad sådan, trots att man har gått från klarhet till klarhet. Nej, samhället fungerar visst inte så i dag längre. Så hädanefter blir det att, likt Ricky Gervais rollfigur Andy Millman i Extras, hanka sig fram via extrainkomster från t ex statistjobb. Jag tror att det kan bli en intressant och rolig dag på fältet, Hyllie torg i närheten av där MIF spelar för övrigt, nu på torsdag. Man måste upp i ottan, tidigt som fan, men det ska nog gå. Sedan är det bara att ge järnet och hoppas på att man får fler uppdrag i framtiden.
Livet i Malmö känns hittills riktigt behagligt. Det är till och med så att det är lite för trevligt, då jag knappt har fått någonting gjort i arbetsväg. Man är mer som en dandy än som en arbetshäst, så att säga. Och nu är det fan bråda tider alltså, program som måste bli klara och så där... Huga!
Hästen borta i kväll alltså. Ett litet eldprov. Men jag håller det inte som för omöjligt att vi tar dem också. Precis som många andra här blir jag bara alltmer begeistrad av detta Timrå-gäng. Och i det här fallet är det exakt som enligt klyschan "Avstånd förstärker kärlek".
DJ Hemp: nej, ingen tävling i att ge mest, hoppas inte att det uppfattas så. Men en påminnelse om att ge om man kan och villl (för jag tror att degen behövs...)
Och när du blivit upphånglad av Scarlett Johansson eller Nicole Kidman på någon inspelning och installerats som lyxman/toyboy i New York/Hollywood så vet jag att du skickar några tusen dollar av hushållspengarna också DJ.
Redigerad kommentar
Det här Timrå IK som man ser nu fick en slant av mig! Dom förtjänar den!
Spelare och övriga inom föreningen!
El Maco: Det är sjukt egentligen. Tänker på gamla polare, kollegor, f d kollegor, ytligt bekanta som jag vet är Timråfans. Säkert 20-40 pers man lärt känna genom åren som är/var supporters. Inte en jävel av dem har skänkt en spänn enligt vad jag kan se i listan, hittar knappt en enda jag känner, bara några bekanta namn. Potentialen på denna insamling är stor men resultatet förbannat klent än så länge. Ska försöka tjata på dem jag vet och träffar. Tror just inga av dem hänger här tyvärr.
Men visst har Timrå IK på fb väldigt många likes. Pratas det inget om detta där? (vägrar fb själv)
Redigerad kommentar
Det som saknas är ju pengar, inte kunskap.
Vi är ju inte Kovland direkt.
Jag tycker inte det. Har hunnit besöka många föreningar på några år där A-laget spelar i lägre divisioner än Timrå IK. Men har en mycket bättre ekonomi och ett annat go i föreningen än det Timrå i dagsläget har. Men det är klart, det kan ju ändras. Däremot är jag mycket tveksam om det är rätt att kliva upp redan nu. Bättre att mogna och ta steget då föreningen verkligen är mogen uppgiften.
250kg kärlek: Ett bidrag från Zäta skulle vara enbart positivt i mina ögon. Det skulle ge bättre spelare och en pr-boost till klubben, vilket skulle locka folk till arenan.
Och jag ser så klart hellre att vi går upp i år, och får en massa miljoner i licenspengar och från sponsoravtal, än att vi fattiga som kyrkråttor kämpar vidare i Allsvenskan.
Med nästa säsongs nya regler blir ju Allsvenskan verkligen en hockeyns bakgård, där klubbarna har liten och ingen chans till avancemang.
Sedan vet inte jag vilken förhoppning du har med att värva spets. Är det för att eventuellt ta steget upp, eller möjligheten att nosa på det. Eller är det för att undvika en degradering?
Jag hoppas verkligen inte att vi går upp förrän vi fått ordning på ekonomin och satt en organisation som klär oss.
Det Zätas pengar skulle innebära är att vi har råd att värva spetskompetens. Och just den här säsongen behöver vi det. Annars kanske vi aldrig spelar i SHL igen.
Däremot tycker jag att man måste kunna vissa sina supportrar och sina sponsorer (de som skall vara med och bygga denna förening till där den var under första delen av 2000- talet) vilka ambitioner man har.
Jag tycker att föreningen tagit rätt beslut. Att satsa stenhårt på egen produktion, tillfört många miljoner för det ändamålet. Men sedan då? Där saknar jag strategin. Eller har missat den.
Och självklart har han gjort av med en del pengar. Rätt lite dock, relativt. Mitt inlägg vara endast en exemplifiering.
Hade jag dragit in 400 miljoner så hade jag definitivt inte haft några som helst problem med att skänka några miljoner. Annars är "hjärta" bara tomma ord.
hubbenorlen:
av dom 401 miljonerna har han givetvis sparat varenda krona också . Har inte du gjort det dom senaste 15 åren ?
Redigerad kommentar
Girighet är en av de sju synderna...
Sett ur det perspektivet är det egentligen ingenting att snacka om.
Vad gäller marknadssidan upplever jag det som ett generellt problem hos alla våra elitklubbar. Känns som att alla utgår ifrån att det säljer sig självt bara för att man är elitklubb. Saknade en offensiv kampanj ifjol för att sälja slut premiärmatchen eller tex matcherna mot löven. Misstänker att det inte kommer denna säsong heller.
Visst känns det lite tråkigt att vi absolut går mot den hetaste AS nånsin, tror till o med ES kommer att vara blek jämförelsevis i år. Tyvärr så finns det inte tillstymmelse av hopp att vi kan vara med mer än i enstaka matcher.
Eferssom resultatet på isen är a och o så har jag svårt att se hur man ska vända skutan i rätt riktning med den satsning som görs.
Eeh.. okej! Vem är det man försöker lura här? Antingen tror man att publiken har extremt uselt minne eller så har dom som bestämmer på marknadssidan haft skygglappar på under minst ett decennium. För visst kan man nämna en och annan säsong, iaf i relativt färskt minne, som åtminstone kan vara med och nosa på epitetet som den hetaste säsongen?
250kg kärlek:
Mycket kloka synpunkter. Lite så där har jag också tänkt. Det känns som att denna tid av anonymitet och jämngrå massa måste få ett slut snart. Fast det mesta talar väl för att vi får se en säsong som till stora delar ser ut som den förra. Och en sådan lär ju knappast locka de stora massorna till Sörberge. Premiär mot Mora onsdagen den 10/9 alltså. Hur var det, torskade vi mot dem med 0-2 för inte så länge sedan? Fan, det lär kännas rätt så avslaget. Dessutom ser jag att den matchen kommer att sändas i TV, vilket lär innebära att man kollar på den hemmavid.
Kongo: Jag föredrar en tydlighet i vilket budskap föreningen har. Vad är målet med säsongen? Hur har man tänkt att nå dit? En långsiktig strategi (typ en 3-4-5 års plan). Jag skulle också önska att man utifrån förra säsongens bidrag, en tid innan man fick besök av någon på marknad, fått skickat en utvärdering från föreningen som sedan ligger till grund för det bokade mötet (nu dyker någon upp oanmäld) där man utifrån utvärderingen kan skräddarsy en bra lösning för just mig och mitt företag.
Det viktiga för mig är visionen föreningen har. Vad vill man åstadkomma? Vilka framtidsplaner har man? Och det har jag aldrig fått presenterat för mig. Utan det som framhållits vid dessa möten är vad jag gått in med tidigare år och ett förslag hur årets upplägg skulle kunna se ut (som till 99% ser likadant ut som tidigare år).
Vad sysslar Redax 2 med nuförtiden?