Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco:
Så med den logiken vänder DIF på en stek nu i e.m?
Det fortsätter ju bra i alla fall. 4-0 - kan vi tappa det eller?
jå1:
Nej, vi har gjort det förr. Men dessa historier vill man inte dra upp igen. Räknar kallt med tre pinnar i afton...
jå1:
Ja, he he, 5-0 minns jag inte att vi har tappat... : )
jå1:
Helt otroligt! Vad fan ska man säga om säsongens lag egentligen? Totalt oberäkneliga. Å andra sidan tycks "Mästarnas mästare" vara rena skämtet...
Vargher85:
Det är sant. Samtidigt är såna här konstiga resultat en av anledningarna till att jag har lite svårt för den här sporten. Det känns mest ologiskt det här, men visst gläds man åt krossen!
Vargher85: Jo men det känns inte helt oväntat att detta nya unga lagbygge skulle vara ganska ojämna. Man lär bli bättre under resans gång och hamnar man kring 7-8:e platsen vid säsongens slut får man nog vara nöjd tror jag.
Kommande säsonger kan man höja förväntningarna dock då jag hoppas att man fortsätter bygga på det lag man har nu och inte behöver ersätta mängder med tappade/dumpade lirare varje säsong.
Vargher85:
Ja, lite så är det. 2-7 i OT är en dålig statistik. Men detta visar ändå på lagets potential. Nu vet vi med besked att grabbarna kan. Största segern för säsongen hittills. Det vore ju själva fan om vi inte lyckas hålla oss kvar med den potentialen...
Dagens kross till trots, blir det så ska jag dricka min GT med en limeskiva till.
Bra match idag, nu finns det inget uppehåll som är i vägen efter en storseger :)
På fest, redan oräväckande onykter...nu har jag ännu en anledning att gå all in.
Härligt Timrå!!!
Ja DIF får nog harva på bra länge i den här serien. De var tragiskt dåliga.
Tvåa på varenda puck!
Nä nu ska segern firas!!
Spiken i DIF-kistan hade varit om Emil fått blivit matchens lirare istället för Hunden hehe
Redigerad kommentar
Öhrns nedbrottning av Djurgårdaren mitt framför klacken var det definitiva tecknet på vår överlägsenhet!
VM i klyschor; Vi får räkna med lite ner och upp med ett så ungt manskap på isen.
Övrig fråga: Är Pelle skadad/sjuk eftersom Boys-grabben var tydligen kapten idag.
Nån av er som mejlar Nollan då och då kan ju mejla och berätta att stämningen står högt i tak i GB'n. Vi ska sprida den positiva energin som flödar här idag :-)
Redigerad kommentar
Han har min fulla respekt.
Det som gjorde starkast intryck på mig var något som utspelade sig under matchens sista trettio sekunder - när vi leder med 6-0 och matchen redan är vunnen. En för dagen prickfri Robin Persson jagade ikapp en slumppuck från egen blå linje till offensiv dito, sen checkade han fast DIF-backen och låste spelet nere i deras försvarszon. Ett utmärkt exempel på den attityd spelarna visade upp ikväll!
Jag tycker att alla som är intresserade av hockey ska ge det här en chans.
Timrå Icon:
Framför allt så jävla skönt att några Timrå-junisar förnedrar det där jävla borgarbracka-laget. Bara att åka hem till Östermalm med deras kotlettfrisyrer nu då. Steka på Stureplan efter 0-6 mot Timrå - lycka till!
Eller ja i första perioden iallafall. Sedan var det tomt där....
Timrå Icon:
De gav väl upp och gick och stekte sig någonstans, korkade upp några stekardrycker och tänkte att de är bäst ändå. Vilket de givetvis inte är. De får väl trösta sig med champagne i något bås på Stureplan tills korna går hem, tänker mig att de har glömt alltihop till i morgon...
Timrå Isstadion:
Det borde ha blivit två minuter för det.
Han spelade väl i tredje....
Enda smolket i bägaren är att man missade tillställningen (på förhud kändes dock fest ist f hockey som en utmärkt idé).
Nu hoppas jag att Underhunden och Hult kan rida vidare på det här. Än finns tid att bli hjältar!
Trevligt, med ledning!