Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
haggen: För ett år sedan, då spöade vi skiten ur er i EON. När vi här på HS raljerade om ert hockeylag var det någon som bad om vapenvila för ett slag.
Något som jag och många med mig tog fasta på. Skrev inte här under en rätt lång period. Dessvärre spelade MODO genomuselt under denna period och hur tabellen slutade ifjol vet ni. Lagomt till KS tycktes er vapenvila ha slutat för då var det läge för er att raljera över oss. Rätt avancerat dessutom.
Men nu ligger ni där i skiten igen, och pratar om ödmjukhet. Något ni inte visade ifjol för 5 sekunder. Så glöm att ni ska få några sympatier denna vår, jag ska gnugga ert fiasko i era ansikten värre än vad ni själva gör.
Olle: Jag menar inte att vara försvarsadvokat för spud. Du har ju 100-0 på honom, men det verkar som att du är illa påläst.
Vad är det här då?
"I mina ögon har schremp varit dålig idag. Vet inte hur många pass han satt på bladet. Alldeles för få iaf. Men fina dribblingar men inget resultat."
Vill du har fler exempel, jag har massor, vi kan ta alla ikväll ifall du ber om det?
spud: Kul inlägg. Det som hände var att timråfansen växte upp lite och slutade hänga i er bok. Det DU gör just nu är ju samma sak som du alltid gör, dvs. du kommer hit och hånar innan den fete damen sjungit och sen får du äta upp dina ord i slutänden. DET är anledningen till att modofansen slutade hänga här ett tag.
I år verkar det vara lite väl sent för en sen come back men då kan du väl åtminstone försöka hålla lite klass på dina hån. Våga kliva ur din bekväma "tonårsbox"!
haggen: Tack för det, men tyvärr är jag mest troligt sämre än många av mina övriga supporter-kollegor som skriver här.
Jag känner nämilgen inte att vi skulle behöva Timrå i elitserien. Jag skiter fullständigt i vilket lag som Modo möter i elitserien, så länge vi vinner.
Däremot önskar jag att alla supportrar får känna glädje och lycka över att hålla på sitt hjärtelag.
Men framförallt så önskar jag att alla kan ge f-n i att skriva till sina gelikar hos motståndarsupportrar när det går dåligt.
De som kan hålla sig efter detta är människor jag högaktar 250 miljarder gånger mer än, de som likt dig, sjunker till en nivå som inte är värdig en snorunge som inte vet bättre. Nu gäller det inte enbart dig eller Modoiter i synnerhet, utan dessa finns överallt, även bland Timrå-supporters. Men hos mig får varken du eller någon annan som kliver ner till denna sandlåda några större sympatier utan får mig att mer konstatera hur lite det verkar finnas innanför pannbenet.
Sandlåde-boken kanske kunde vara nåt? Marcus...
Redigerad kommentar
NuMo:
"Du är uppenbarligen på rätt väg. Låt honom inte läsa tikarnas gb på HS."
Du är ju här och förpestar denna GB. Du börjar provocera med ett: "-oops, jag råkade skriva i fel GB"
Du är så jävla medveten om vad du gör och sedan försöker skylla ifrån dig.
Osypatisk, smaklös och en jävla pissmyra är vad du är.
superfalle:
För övrigt var det ett gäng Timråsupportrar som åkte till övik till match 10 i kvalserien
Undra om de kommer modo - folk hit ?
Redigerad kommentar
73Sjöbba: haha! ett uppenbarligt misstag som jag bad om ursäkt för. kläng det fast vid det du, din idiot. (Oj, vad gjorde jag nu? Anpassade mig till denna gästboks sätt att tilltala folk. )
Vilket råkade föra mig till olämpligheten att barn läser här.
Redigerad kommentar
Olle:
Hur många gånger ska han behöva säga att hans pappa och mamma är från Timrå!
- Skrik som en gris!
Vi förstår att du reagerar på att ge dig på andra. Det är en vanligt dokumenterad egenskap.
Vi förstår att du har det tufft när du ger oss dina märkliga inlägg. Men vi ryser när vi ser att du och dina nöffisar dyker upp här. Vad jobbigt det måste kännas när ditt lagt ändå vinner:(
haggen: Jag tycker liksom inget speciellt om Timrå, jag känner väldigt många timråsupportrar, men i slutändan handlar det om laget före jaget.
Håller man på ett lag så behöver man väl f-n inte håna det andra lagets supportrar när det går dåligt. Jag själv blev också hånad av bl.a. timrå-supportrar när vi var i kvalserien ifjol (IRL),
Men vad gör det, det här med internet, msn, facebook, twitter och forum gör ju att människor allmänt ger sig ut på någon form av förskole-mobbnings-aktiviteter
Åh, herregud. Och så tyckte man att det var låg nivå på isen.
Numo: Du diskuterar med jävligt förtvivlade människor, sittandes på en stol av förnöjsamhet. Om du har någon känsla för stil vet du vad du borde göra.
I övrigt: hockey är en skitsport!
Kan ni, Timrå- och modofans, som tjafsar inte skriva ut dom tre senaste sidorna på Timrås bok här på HS, spara dom tills ni är över 30, 40 eller 50 - och läsa dom då?
Då kanske ni också inser att det här är döfött och allmänt löjligt.
Vill ni inte det kan jag rekommendera; www.minpappaärstarkareändin.se/argumentera-på-nätet
NuMo: Där prickade du väl in det jag menade tidigare..
För du är väl inte medlem i lumberjacks?
Skalman: No offense, men jag tror att du och Dumbo har ytterligare ett gemensamt intresse. Det intresset har också en skriv-sida. Vad tror ni om att fortsätta där?
*Tips från coachen*
Bragd-Birger: Absolut, tack för tipset! :-)
Men jag fortsätter inte där heller, jag går tillbaka till lumberjacks forum som är aningen mer intressant faktiskt.
Allt gott och lycka till!
"Olle: Vilket trams. MODO spelade inför 6000 på läktaren när TIK mötte storheter i div1."
Fel. Igen. Detta måste ha varit undantagsfall, om det nu ens inträffade. Varför jag tvivlar? Jo, för inte ens i SM-finalen, hemmamatchen, säs. 1978/79, nådde ni 6 000:
FINAL
=====
Tor 22/3 Djurgårdens IF - MoDo AIK.....6-4 (3-0,1-3,2-1) publik 9 115
Sön 25/3 MoDo AIK - Djurgårdens IF.. 6-4 (3-4,2-0,1-0) publik 5 828
Tis 27/3 Djurgårdens IF - MoDo AIK..... 3-8 (1-1,2-3,0-4) publik 11 662 (i Scandinavium)
I övrigt har vi här snitten för MODO Hockey under alla säsonger som Timrå IK inte spelat i samma serie. Ok, jag tog med siffrorna för TIK säs. 1981/82, och då var vi bättre, trots att vi var ett särklassigt bottengäng. (gamla isstadion tog dock in 7 500 åskådare, varför vi hade ett högre "tak"):
1975/76 MODO 18 3 808
1976/77 MODO 20 3 906
1977/78 MODO 19 4 401
1978/79 MODO 21 4780
1979/80 MODO 18 4 360
1980/81 MODO 18 3 830
1981/82 MODO 19 4 268 (TIMRÅ 18 4 637)
1982/83 MODO 18 3 316
1983/84 MODO 18 3 689
1985/86 MODO 18 3 908
1986/87 MODO 18 3 205
1987/88 MODO 22 4 069
1988/89 MODO 20 3 119
1989/90 MODO 11 3 336
1990/91 MODO 20 2 977
1991/92 MODO 20 3 000
1992/93 MODO 21 3 934
1993/94 MODO 25 4 518
1994/95 MODO 20 3 836
1995/96 MODO 20 3 474
1996/97 MODO 25 2 782
1997/98 MODO 27 3 909
1998/99 MODO 32 4 597
1999/00 MODO 30 4 263
Som sagt, 6 0000-matcherna var nog extremt få. Undantagen är väl SM-slutspelet 1993/94 och 1999/00.
Säsongerna på 2000-talet blir det ju lite varierande förutsättningar iom att ni får en större hall. Men vi har mer publik i alla utom en innan 2006/07.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Paddan:
Egentligen spelar det väl ingen roll hur går för Timrå NU? De kan styrketräna fritt utan att oroa sig för att bli nedtränade inför viktiga matcher. Om de kommer 20 eller 30 poäng efter spelar ju ingen roll.
Jag förstår egentligen inte hur supportrarna kan bli ledsna över att förlora mot Skellefteå. Det är ju redan kört. Ledningen inser det, tränarna inser det och spelarna inser det. Det viktiga är att få igång ett bra spel i de fem sista matcherna före Kvalserien så att de kan gå in i den med en bra trend. Hur det går nog är fullständigt irrelevant.
Klart det är jobbigt å förlora så mycket. Det skulle både du och jag tycka om vi var i samma sitts. Det tär ju på en när man inte vet varken ut eller in.
superfalle:
Nu mötte ni seriens bästa lag, samtidigt som motivationen hos er knappast är på topp. Lägg därtill att ni har haft stora skadebekymmer. Hur spelet ser ut just nu skulle jag inte oroa mig alltför mycket över.
Ifjol hade MoDo ett lag som på pappret skulle ha gått till slutspel, men ändå var det på håret att vi åkte ur Elitserien. Anders Eriksson i Växjö, som var kung i Kvalserien, har gjort 5 poäng i år.
Jag är övertygad om att spelare som Friberg och Bremberg kommer kunna ösa in poäng i Kvalserien. Timrå kommer inte behöva stå ut med den enorma press som MoDo hade i följd, utan den kommer snarare läggas på lag som Örebro (och kanske Linköping?!). Det är ovisst hur det går, men jag tror inte att fler nyförvärv nödvändigtvis skulle öka era chanser till överlevnad.
Försök ha lite is i magen i några veckor och kom sedan tillbaka till de sista matcherna och ge Timrå ett mäktigt stöd då.
Det är om 2 månader det gäller. Då måste vi vara på topp annars är det tack o adjö för lång lång tid.
Jag är orolig o många med mig. Med all rätt.
Jack Daniels: Är det inte dags att tala om hur det är med ALLT i Timrå,så att vi fans vet om vi ska bry oss något mer före kvalet, undrar om dom vill ha någon publik på sin matcher framöver .
Kan dom inte lämna walkover rästen av matcherna och träna , så att spelarna har lite självförtroende kvar.
Snart orkar man inte bry sig.