Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039656 inlägg i våra forum. Just nu är 42 användare inloggade.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Lomond: Lars Backlund måste bort.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{Heikinen blir bra. Oöm. Står på kontoret. Går inte runt målet utan crashar. Näsa för mål. Bra värvning på förhand.

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{469}: Undrar vad som hänt med Lundmark o Eriksson?
Vem trodde att man skulle sakna dom när dom värvades? Bra betyg kallas det…

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Meduza: man kan välja att titta på hockeyn som en serie tillfälligheter som ibland renderar i en vinst och ibland i förlust. ”Idag vinner vi för igår var vi så jäkla dåliga att nu jäklar studsar killarna tillbaka!”

Eller så kan man se på hockeyn som ett parti schack. Trender i spelet som tippar över åt det ena eller andra hållet över tid. ”Idag vinner vi för vi är inne i en bra trend och har släppt få målchanser i skottsektorn sista 5 matcherna”.

Jokinens coachande i slutspelet (och större delen av säsongen) tycker jag lämnar en rad frågetecken. När han kom in så var det den bländande forecheckingen som skulle få motståndarna på fall men coachen pratar bara ”defend defend defend”. JJ får stå igår för att Jokinen har nån filosofi att om man vinner så får man stå nästa, det är ju helt otroligt att vi vilar seriens bästa målvakt en sån match. Nu var det inte JJ’s fel att vi förlorade men principen är ju katastrofalt dålig i en slutspelsserie. Lägg till att OJ spelade PP igår, man ställer ut stjärnlinan i matchens sista byte då torsken är klar och folin börjar direkt veva på Hållander. Hur tänkte Jokinen där? Det är slött.

Han må vara en karismatisk ledare men jag tycker coachingen är lat. Man kan inte gå långt i SHL-slutspelet med käcka tillrop, man behöver en djupare strategi.

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Tack för igår.
Vi ses på onsdag!
FRAMÅT!
Uppladdat:

500x0-img3689.png

500x0-img3688.jpeg


Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
erathoo: Vill bara passa på att hylla Per Svensson!!
Gör han ngt misstag??

Helt enorm i mina ögon!!
Hade karln varit 10 år yngre hade han lätt platsat i NHL.

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Rip Kirby: Folk klagar när Westberg hyllar Frölundas publik till skyarna, när han gör exakt samma sak fast ännu mer mot vår publik, han kunde inte sluta prata om stämningen, sägs inget. Folk letar efter fel i allt och alla

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Lander och pääjärvi, som i ungdomsåren. Cirkeln är sluten

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Nuuuu börjar nerverna sätta in, jävlarimej. Nyckelmatch ikväll, i synnerhet för Timrå. En vinst och vi kan bygga på storkuksauran inför torsdagen, förlust och det finns risk för flackande blickar och kalsonger på! i duschen efteråt.

Upp till bevis för Olli vad gäller coachning. Utgår från att det finns en given plan för vilka 1a-kedjan ska gå upp emot, vid såväl offensivt som defensivt tek. Här lyckades Röde Roger klockrent nere i sillstryparland. Förhoppningsvis gör Olli det samma nu.

Förhoppningsvis lyckas vi med vår självklara gejmplän: gå ut stenhårt och stänka in en puck eller tre första 10. Då finns det möjlighet för en myspysig afton. Tråkigare vore om vi är övertända, drar på oss någon onödig utvisning, går bort oss och hamnar i snabbt underläge. Då lär vi ha ett redan försvarsinriktat Frölunda going Växsjchöö 2.0 on our asses. Det tycker jag att vi undviker.

Oväntat positiv känsla så här inför, vilket tyvärr enligt all timrålogik tvärsäkert kommer att resultera i en svag insats och överkörning. Men, dum i huvudet som man är så finns det ändå en liten röst i huvudet som viskar "inte i kväll, den här gången kommer hockeyestetiken att segra".
Låt oss hoppas på det.

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Zäta75: Klart Juel är med imorgon säker INFO

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
roger_sundsvall: man såg det från start på Hartmann. Tacklingarna satt lite hårdare, kortpassen satt på klubban varje gång. Han skulle bara hänga ett ikväll. Sjukt viktigt att han fick göra mål och fick vatten på sin kvarn, han kommer bli en nyckelspelare i det här slutspelet om han fortsätter så här.

Och Juel, vilken jätte!!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille: Säger främlingslegionen M0D0 med 10 importer i truppen. Ni kanske ska satsa på lite mer svenskt i HA nästa säsong?

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
Säga vad man vill om Timrås Hockeysnack.

Det påminner lite om han från Stöde som raggade upp en tjej utanför dansen på Folketshus i Matfors i januari 1979 (eller om det var 1981).

Hon och han blev blixtkära och sugna på en liten hedersstund snabbt som tusan. Hon lade sig på rygg i en snödriva och han ner med brallorna åvanpå.

Först var det mysigt värre tills han missade lite och placerade apparaten djupt i snödrivan...

Det var då man hörde snubben hojta:

- VILKEN JÄKLA SKILLNAD!

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
{10779}: heja alla som nu för tiden heter Kimmo eller Olli, nu är ni glada igen 😅 grattis till kvarten, krossa gärna Frölunda eller vilka det nu blir!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tänka sig. Västra stå fick vara med i Mellofinalen.

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-03-04
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-02-27
Från Aftonbladets spelarundersökning publicerad idag:

Vilken tränare skulle du helst spela för, om du inte får välja din egen?
1. Olli Jokinen, Timrå – 31,9 procent

Vilken bortaarena gillar du minst att besöka?
1. SCA arena (Timrå) – 23,1 procent

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
0tto: Han blev inte kvar resten av dagen ens.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Pucken som träffade Svensson i nacken har dock fått en fraktur. Kommer inte kunna användas i spel nåt mer denna säsong :(

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Miika koivisto klar enligt Hockeynews.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
Timrå Isstadion: Jag gläds faktiskt med Modo som kommit igång och är ikapp HV, LHC mfl nu. Helt uträknade tidigare. Derbyna behövs!

Hoppas vi lyckas slå LHC för en gångs skull på lördag. Om det är nån gång det ska gå är det väl nu? Skjut mycket på Myrenberg!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Enligt hockeynews och andra på twitter lämnar Linus Eriksson djurgården redan nu och ansluter troligtvis till Timrå redan denna säsong. :)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Det här forumet är som en dålig Herpes just nu.
Precis när man trodde att man fått bukt med skiten, så blommar det upp igen.
Nyreggade användare dyker upp som finnar på ett tonårsnylle.
Jag tror jag tar fram popcornen nu, smörsmak.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Ser att det är en hel del klagomål på MR Dahlen här som vanligt. Vi ska inte glömma att troligast hans kropp & spelet som vi spelar har han aldrig hanterat förut. Han har nog svårare att anpassa sig till detta spelsystem än många andra. Eftersom tempot blir för högt! Jag ser det så här, Dom matcherna han inte är på topp så kliver andra fram & när laget inte är som bäst så är Dahlen en spelare som kan vinna matchen åt oss. Han syns inte & vips så har han gjort 2 mål & 1 ass.

Han har näst bäst poängsnitt i SHL.

Tror att han kan passa bra med EP som nämns här nere. Kan vara värt att prova just för tempot.

Likadant med Kapanen som ja nämt tidigare.
Det är inte tvärkasst att snitta 1p per match i den åldern..


Vi ligger 4 & har 10p ner till 6e platsen.

Ibland undrar jag verkligen vilken verklighet folk lever i 😅

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
...så älskar jag Ollis peppapplåder efter hans tal till laget. När han teatraliskt lutar sig lite framåt och liksom machoapplåderar laget och sig själv. Så jävla dominant

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{469}: det känns som att många spekulerar men få vet vad skillnaden i uppfattning mellan RV och klubbens representanter. Väntar och ser lite. Alla vill (faktiskt) klubbens bästa så hoppas på kompromisser.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Ge er allihopa nu för i helvete. Den här jävla dagisnivån där alla ska peka på alla är så låg så det finns inte.

Nu måste det bara finnas ett fokus och det är att ställa upp för LAGET om inte annat, även om man nu eventuellt inte håller med ledningen.

Gå på mötet på Tisdag som Octagon säger om ni vill ha erat ord sagt, fram till dess så lägger vi detta åt sidan nu och njuter av en förjävla fint genomförd bortaseger!

Alla till ladan på Lördag!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Jag funderar lite över resultatet den där Facebookriddaren och några anängare skapat när man drog igång detta "hata Modo-drev mot, och även med, delar av ett skitnödigt PK-skrämt Timrå IK?

Är dom nöjda nu? Lyckades godhetsknarkandet? Man är nyfiken hur dessa individer upplever läget?

Ska en spelare varnas om han säger att han hatar att förlora? Ska det finnas listor över vad som är ok att hatas och inte hatas?

Det här har skapat ett sår och en konflikt vilket får "hataramsor" att kännas ganska trevliga ändå. Tänker Timrå IK gå i täten för en ny PK-inkluderande ishockey? Vad är planen?

Yrmössemöten och virriga budskap... Ge oss raka ärliga besked. Det här känns nu som PR från helvetet.

Man är förstummad. Passionen svalnar och kvällens match mot Växjö känns mer märklig och avslagen än vanligt.

Vilket jävla lågvattenmärke det blev för Timrå IK.

:(

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
I en parallell verklighet lär det vara match idag. Vad tror vi?
Själv befarar jag en klassisk backlash efter dom stringenta insatserna mot Brynäs och modo. Vilket inte per automatik behöver betyda att vi går tomhänta därifrån. Väckxsjö får gärna fortsätta att vara Emil Berglund i effektivitet.

Hoppas verk-e-ligen att man inte flyttar tebaks Jonte med OK. Hållander ser ut som en bättre match, däremot har det aldrig klickat mellan honom och Jonte trots otaliga försök.
EP och Jonte har däremot funkat ypperligt. Föreslår MPS som tredjelänk. Tycker att han så smått börjar ta steg i rätt riktning.

Sen får Hartmann spela med OK och Hållander, och Lundmark återgå till en fjärde med Boyce och OJ. Eisenhower får avlasta lite.

Klart å betart!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
DenRöda: Det är dags att byta ut styrelsen och ge Innala nya direktiv. Det här fungerar inte, om det är Teamsters som spökar får det projektet läggas ner.

Pinsamt.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
{469}: Hedström ♥️♥️♥️
Uppladdat:

500x0-screenshot20250105-203716.png


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
En sak till. Jag är besviken på vissa TIK-fans.

Den TIK-are som i går iklädd lösnäsa smög in längst bak i buren på bortastå och ropade:

- Hallå! HALLÅ!

Jag såg att många modofans vände sig om.

Vad hade du skrivit på skylten du höll upp?

Alla som är gift med en kusin hoppar nu?

Det är över gränsen. Låt modoiterna vara ifred. Dom har det nog jävligt;)
Uppladdat:

500x0-screenshot20250105061129facebook.jpg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
Modo har enligt uppgift sålt fler sittplatsbiljetter framför sitt prisskåp än till nästa hemmamatch.

Timrå IK > Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
Är detta det sista läns-/landstingsderbyt på hemmaplan någonsin? Det blir lite extra nerv om man lägger fram det på det sättet.

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Nyss hemkommen från monitorn och man får börja med att gratulera till segern! Ni var bättre än oss idag och effektiva. Tyvärr gjorde vi en rejäl plattmatch och kom inte alls upp i nivå.

Det hade man kunnat förstå innan. Brynäs är alltid klappkassa när det ska hissas vepor och andra hyllningar. Det är sedan gammalt. Men riktig fin hyllning av Sjödda där hela arenan stämde in i hyllningskören. Det är minnet jag tar med mig från ikväll, matchen är förhoppningsvis glömd redan imorgon och så får Rögle sota för detta debacle på lördag.

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Farsang: sjödin kollade mer på timrå klacken under talet och hur mycket hans familj håller på timrå 😃😃😃

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Walli är vansinnig på domarna!!!!

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
HUSSEN LEVERERAR SVERIGES SNYGGASTE TRÖJA TILL SJÖDDA!

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-12-26
Kvällens bild 👊💪🏒🥅💯🥳😍
Uppladdat:

500x0-screenshot20241226192140aftonbladet.jpg


Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-12-26
neutral: Tycker detta var en mycket bra genomförd match av the Tikers!
Vi spelade samlat och avslappnat när Leksand kom ut starkt med publiken i ryggen. Vi malde ner dem. Tycker att vi dominerar första 10 i andra.
Sen släpper vi lite sista10 i andra och Leksand får komma tillbaka.

Starkt att vi kan komma tillbaka och vinna. Topplagsbeteende!

Många var bra idag. Emils kedja såg pigga ut.

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-12-26
Smokey: Söderström är onekligen bäst i Sverige i rollen som expert. Kunnig, skarp och med ett fantastisk målande och finurligt språk!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gold Jul på er kära Timråiter, väl mött i Leksand på Annandagen

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: God jul, alla tikare!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Modo -LHC i en kvalserie i bäst av sju, då blir det Långhylsa, Fåtölj och Inez.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Tom Topp: ja, EP har varit riktigt bra efter Karjala. Han har känts lite smått misshandlad som först fick spela i en brunkarkedja, och sen plötsligt blev ytterforward.

Men: efter Da Time-out har hans kedja plötsligt sett betydligt bättre komponerad ut. Och Lander har motiverat sin plats som offensivcentrare.
Jag är fortfarande sugen på att se dom två switcha plats någon match, samtidigt börjar jag så smått leka med tanken att Jokinen har bättre koll på det där än jag.

Apropå Jokinen och tvivel: skön vecka och ett bra kvitto som blev ett skönt balsam på iaf undertecknads nerver. Först går han inför Brynäs ut och berättar om vilken superträningsvecka man haft. Sen spelar man som en påse nötter mot Brynäs, Jokinen tar en tidig time-out, och därefter vänder spelet typ 180 grader. Vi vinner matchen, sen fortsätter vi där vi slutade och kör över Lule. Med en rejäl in-your-face-hockey. Under-fucking-bart.

Nu hoppas man - och tror fanimej - att vi spelmässigt fortsätter så här. Då är topp6 högst rimligt. Inte minst eftersom vi, med fru Fortunas hjälp, plockade oväntat många pinnar under vår beiga period. Stort tack till Julle för det - och våra spetsspelare. Dom är tillräckligt bra i år rakt över för att kunna avgöra matcher även när laget är i osynk.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Sjökvist bad om ursäkt för att han tog utvisning på Strömberg, och lade till att det inte skulle vara utvisning enligt ST. Alltid nått. Och Jokinen var taktfull och tackade Sjökvist för ursäkten.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Såg på X att Timrå har haft en finsk spelarutvecklare från Viima Hockey Concept på besök denna vecka. Han har tidigare jobbat med bl.a. Miro Heiskanen i Dallas.

I uppdateringen skriver han: "Den här veckan har jag jobbat med spelarutveckling i Timrå IK. Det har varit fantastiskt att kunna hjälpa individer, dela kunskap och lära känna en organisation i toppklass."

Enligt hemsidan erbjuder företaget tjänster som skotträning, spelanalys, fysik- och skicklighetsträning. Möjligen syntes en del resultat av detta redan igår. Killen har ett lite jobbigt efternamn ur en svensk synvinkel =).

Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-11-30
pingvin: För fan över en halvmeter offside på målet

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2024-11-28
En förmån att få se detta Timrå, vilka spelare vi har. Dahlen för att hylla någon, jag var snabb att såga han i inledningen på säsongen men oj som han har motbevisat mig och säkert många fler, han är den stjärnspelare han ska vara just nu.

Och Tim Juel vilken jävla målvakt, man blir mållös, måste vara bästa kontraktet i hela ligan (80.000kr/månad).

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:

1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck.
2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt händer. Tjänstefel av Jokinen att inte agera på det tidigare, dock. Han var ju felplacerad i princip från nedsläpp.
3) spelarna var inte sugna på att spela obekvämt i anfallszon. Man gnuggade sarg i 50/60 minuter. Där gör det mindre ont, där är det tryggt.
4) man förlorade ungefär 70% av närkamperna under dom första 50 minuterna.
5) man har ingen plan för att hantera press i egen zon. Spelarna uppfinner hjulet varenda gång. Där är vi sämst i serien, och har så varit dom senaste 10 omgångarna.
6) anfallsspelet saknar fantasi. Måste ha varit väldigt trevligt att stå i LHC-målet idag. Förutsägbara skott, knappt någon vunnen retur, dessutom skjuter man isare på en målvakt som är Svedberg-tät runt axlarna.

Mest undrar jag var Jokinen-hockeyn är. Är vi fortfarande "ett av seriens frejdigaste lag"? Varför övergav man ursprungstanken, och vad försöker man uppnå med nuvarande spelsystem?

Jag är svinorolig. Det här laget sitter inte ihop för fem öre. Vi ser ut som exempelvis LHC gjort dom senaste 5 åren (undantaget i fjol): ett gäng bra spelare, men utan någon som helst stabilitet. Blir det inte rejäl uppryckning väldigt snart kommer vi inte vara en millimeter bättre än förra säsongen när vi summerar framåt vårkanten.

Dags att visa vad du går för nu, Olli.

· 183 ·
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer