Bästa inläggen
Föregående · 77 · Nästa
Sv: Silly Season 2025-26
Jan-Erik : Det essentiella var väl att många MoDoiter påstod att Olofsson skulle vara en bättre värvning än Silfverberg vilket visade sig vara det totalt motsatta. Silfverberg var ren klass medan Olofsson var en medelmåtta på sin höjd, spelande i ett dåligt lag eller inte.
+ 9
Sv: Silly Season 2025-26
Gustav Hillström draftad som första Brynäsare. Nr 114 totalt, vald av New Jersey Devils.
Och nu blev Michal Svrcek draftad av Detroit som #119.
Får se om Westman och Dahlqvist kan bli draftade strax?
Och nu blev Michal Svrcek draftad av Detroit som #119.
Får se om Westman och Dahlqvist kan bli draftade strax?
+ 9
Sv: A proposito de nada
McDavid: Enda problemet är att det inte finns några belägg överhuvudtaget för att det är sant. Lätt att slänga sig med ”enligt källor” och ”face the truth”.
+ 9
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jävligt underligt att bedriva denna form av ryktesspridning mot våra egna spelare och deras familjer. Kommer säkert leda till framgång 👍🏻
+ 9
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: mycket välskrivet. Tycker också vi fans ska hålla oss borta från familjespekulationer. Vi har all rätt att utvärdera och ha åsikter om den sportsliga prestationen. Men hade jag varit hockeyproffs hade jag varit måttligt road om min fru diskuterades på ett hockeyforum... Med mitt temperament hade jag förmodligen blivit direkt förbannad om min familj drogs in i mina sportsliga/arbetsmässiga prestationer.
+ 9
Sv: A proposito de nada
Skalman13: Tråkig anklagelse, varför ska en spelare stanna efter att kontraktet gått ut?
+ 9
Sv: A proposito de nada
{363}: Nu skall vi inte prata politik härinne, det blir bara en massa bråk och tjafs.
Jag dock blir aningen provocerad över dina bottenlösa anklagelser om att jag skulle tycka att sjuka och arbetslösa är parasiter som får skylla sig själv.
Vi lämnar det där.
Jag dock blir aningen provocerad över dina bottenlösa anklagelser om att jag skulle tycka att sjuka och arbetslösa är parasiter som får skylla sig själv.
Vi lämnar det där.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: du fick SD på valbarometern va?
Arbetslösa är bara lata människor som inte tar de jobb de blir erbjudna?
Sjuka människor får skylla sig själva?
Barn som misshandlas av alkoholister är människor med otur och människor med otur vill vi inte lägga energi på?
Ursäkta men som parasit med sjukersättning, ja en som lever på bidrag, så blir jag lite provocerad av all empatilöshet som frodas.
Förlåt om jag förstörde brunchen
Men det är ju iofs inte mitt problem .
Arbetslösa är bara lata människor som inte tar de jobb de blir erbjudna?
Sjuka människor får skylla sig själva?
Barn som misshandlas av alkoholister är människor med otur och människor med otur vill vi inte lägga energi på?
Ursäkta men som parasit med sjukersättning, ja en som lever på bidrag, så blir jag lite provocerad av all empatilöshet som frodas.
Förlåt om jag förstörde brunchen
Men det är ju iofs inte mitt problem .
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: En tanke är att du själv ska lägga ner när du skriver ett idiotiskt inlägg.
Glad Midsommar ALLIHOPA
Glad Midsommar ALLIHOPA
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag har inget mer än min egen familj att utgå ifrån. Min lilla dotter har ett intresse av damhockeyn som började på grund av Hanna Thuvik. Där har vi en förebild på och utanför isen som flickor kan se upp till, och det behöver Brynäs dam fortsätta ha enligt mig. Om inte för att få fler lokala spelare, så åtminstone för att bygga ett intresse som i längden bygger en större publik.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Med tanke på hur Välimäki presterar börjar man bli skapligt orolig att han får NHL kontrakt
+ 8
Sv: A proposito de nada
Undersökning: Om ni fick byta ut Brynäs trupp mot typ 25 valfria NHL-spelare, hade ni gjort det? Betyder identitet och hjärta ingenting?
Många (inte alla) fans blir förbannade när vi tycker att en spelare sviker oss, men är sen redo att kasta dem på soptippen så fort det kärvar.
Många (inte alla) fans blir förbannade när vi tycker att en spelare sviker oss, men är sen redo att kasta dem på soptippen så fort det kärvar.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: Berra var en topp 15-back i SHL så sent som 24/25. Man bör nog ge honom mer än 12 månader efter korsbandsoperation innan man drar några slutsatser kring vilken nivå han håller framöver. Givet hans spelstil och smartness tror jag en gnutta ökad rörlighet och en riktig sommarträning i ryggen ger oss en väldigt nyttig back på isen, för att inte tala om utanför. Där känns det som att många underskattar vikten av saker och ting, vilket isåfall är märkligt med tanke på den resa laget gjort de senaste åren. Äntligen finns en kultur i laget och ska vi klara generationsväxlingen behöver vi ledare som lämnar över fanan, annars blir det just ingen generationsväxling utan mer en skiss från blankt papper..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fast Bertilsson vill vi väl ändå ha kvar i två år till? Han är både en klippa i försvaret och en spelare som går före. Är det gäller attityd.
En lika klockren som självklar förlängning.
Bertilsson var from som ett lamm i kvartsfinalen mot Plastsjö. När han inte spelar tufft och ligger på gränsen så är han en rätt medioker spelare som inte tillför så mycket på isen.
Jag förstår ju att det finns en rädsla att skada sig igen, men det hade definitivt räckt med 1 år för Berra. Men som Peja skriver lär samtliga i Brynäs kärna spela så länge dom själva vill. Alcén lär aldrig släppa dom..
En lika klockren som självklar förlängning.
Bertilsson var from som ett lamm i kvartsfinalen mot Plastsjö. När han inte spelar tufft och ligger på gränsen så är han en rätt medioker spelare som inte tillför så mycket på isen.
Jag förstår ju att det finns en rädsla att skada sig igen, men det hade definitivt räckt med 1 år för Berra. Men som Peja skriver lär samtliga i Brynäs kärna spela så länge dom själva vill. Alcén lär aldrig släppa dom..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Ja visst, realist men du måste ju jämföra med de andra lagen i ligan för att kunna se nyktert på det hela. Är det något lag som hamnade under oss förra säsongen som du tycker stärkt sina aktier jämfört med oss?
Du kan ju inte bara sitta och vräka ur dig en massa skit utan att det är någon substans i dyngan.
Du kan ju inte bara sitta och vräka ur dig en massa skit utan att det är någon substans i dyngan.
+ 8
Sv: A proposito de nada
slöhög322: Vad hade ni viljat att han kommunicerat bättre? Det enda jag kan känna egentligen, och känt hela silly season, är att jag är väldigt tveksam till hur Alcén och Brynäs kommunicerar kring både Danielsson och en eventuell ytterligare tränare in. Där hade jag önskat att de kommunicerat tydligare och gett ett mer professionellt, tydligt och lugnande intryck kring hur de ser på sin tränarstab som helhet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Hade vart härligt om det helt plötsligt bara trillar in nyförvärv, Nylander, Lettieri, Järnkrok och Välimäki.
Slå alla ”Alcén har tagit semester-gnällare” på snoken i ett svep🤣
Slå alla ”Alcén har tagit semester-gnällare” på snoken i ett svep🤣
+ 8
Sv: A proposito de nada
Retse: Hur många lag som har vunnit SM-guld har värvat tre importer till tilltänkta nyckelroller så här sent? Brynäs har ju aldrig haft några framgångar med den strategin tidigare, eller hur? Det är lite för många pusselbitar i lite för stora roller.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Jag upplever att ni är flera som delar din oro och gärna uttrycker det här på lite olika sätt. Men genomgående tyvärr är att det är just det som präglar inläggen och nästan aldrig lyfts styrkor eller positiva delar fram och bara landar i en massa gnäll och fokus på det negativa istället för mer helhetsanalyser där både styrkor och svagheter lyfts fram, eller förståelse för varför vilka beslut som fattas. Det gör också att jag t ex ofta försöker trycka på det positiva eller styrkorna i det som redan finns för att väga upp allt negativt som skrivs, och väljer att inte skriva min egen oro kring vissa rekryteringar eller avsaknaden av dem som även jag kan känna. Men jag har också en förståelse för att min oro kan grunda sig att jag inte har helhetsbilden eller att mitt supporterskap lätt grumlar mina objektiva analyser.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Visst är det så men de spelarna verkar inte finnas tillgängliga att värva förrän i juli. Så det är antingen vänta in juli eller ha gjort klart med dessa spelare långt tidigare. Och de som fanns tillgängliga att värva tidigare var väldigt få. Vilka skulle det ha varit tänker du som skulle hamnat i Brynäs istället för i andra SHL-klubbar? Visst Koblar och Olausson men de är väl knappast de förstakedjespelare du efterfrågar. Puistola hade så klart känts som en sådan, men ser du Kellman, Shinnimin eller Dickinson som spelare som faller in under den kategorin? Visst hade jag gärna sett att Brynäs hade haft forwardsen på plats redan men känns inte riktigt som marknaden har sett ut riktigt så.
+ 8
Sv: A proposito de nada
ellis: Välimäkis lag Chicago Wolves ligger under med 2-3 i matcher mot Colorado Eagles i Calder Cup-semin så där lär vi få vänta ngn vecka till (den 1 juli är datumet då de bästa AHL-spelarna har chans på NHL-kontrakt eftersom marknaden öppnar då - NHL free agency).
Tycker det tvärtom är extra kittlande att de tre toppspelarna som är kvar att värva (en toppback, en toppcenter och en toppforward) inte är klara. Det tyder på att Alcén jobbar för att värva från högsta hyllan i AHL där ju toppspelarna vanligen väntar in ett envägs- eller tvåvägskontrakt i NHL i första hand.
Tycker det tvärtom är extra kittlande att de tre toppspelarna som är kvar att värva (en toppback, en toppcenter och en toppforward) inte är klara. Det tyder på att Alcén jobbar för att värva från högsta hyllan i AHL där ju toppspelarna vanligen väntar in ett envägs- eller tvåvägskontrakt i NHL i första hand.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Klockare är i alla fall kvalificerad. Någon med obefintlig tränarerfarenhet borde inte ens vara med i diskussionen. Det här är inte amatörnivå.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Absolut - men ingen var väl lika konservativ som ”Kolan”?
Låt han bygga en defensiv backsida i div 2-3 istället. Hans tänk är förlegat på elitnivå.
Vad gör just honom som ett mycket bättre alternativ än alla de duktiga tränare som faktiskt HAR relevant erfarenhet av att vara tränare? Att folk tycker han är skön i en podcast gör honom knappast kvalificerad.
Låt han bygga en defensiv backsida i div 2-3 istället. Hans tänk är förlegat på elitnivå.
Vad gör just honom som ett mycket bättre alternativ än alla de duktiga tränare som faktiskt HAR relevant erfarenhet av att vara tränare? Att folk tycker han är skön i en podcast gör honom knappast kvalificerad.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfver: för att svära i kyrkan. Tycker så många lags hymner stinker av dansband och Gessle-rim (FBK...etc). Men känner några djurgårdare som faktiskt är hyvens karlar. Där får jag ändå tillstå att "Djurgårn ifrån stan" är en rätt bra hymn. Rakt på sak och inte så mycket nödrim och fjant.
Sen hatar jag DIF ändå som alla brynäsare.
Sen hatar jag DIF ändå som alla brynäsare.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Såg nyss klippet på GD med Adam Boqvist.
Någon mer än jag som får vibbar av att han lär presenteras 1:a juli. Som han sa ”får se första juli.”
Under hela klippets gång har han svårt att hålla sig för skratt och ser pillemarisk ut. Klippet klipps också mitt i, som att dölja att han bryter ihop😬
Bara spekulation från mig, men fick den magkänslan av klippet.
Någon mer än jag som får vibbar av att han lär presenteras 1:a juli. Som han sa ”får se första juli.”
Under hela klippets gång har han svårt att hålla sig för skratt och ser pillemarisk ut. Klippet klipps också mitt i, som att dölja att han bryter ihop😬
Bara spekulation från mig, men fick den magkänslan av klippet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Aftonbladet kommer jag aldrig att betala ett öre till så det är över med Sanny för min del.
+ 8
Sv: A proposito de nada
munkas: Ja, jag har svårt att hålla reda på alla nya spelare. Har precis startat upp Excel för att försöka få någon rätsida på det här. HUR ska man hinna lära sig alla nya namn?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Farsang: Denna artikel gav mig kalla kårar. Påminner om hur kroppen både är tålig och skör på samma gång. Hade kunnat bli en riktig sorgehistoria. 6 timmar skojar man inte bort.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: ja jag är beredd att hålla med boomern här ;)
Gällstedt har varit tydlig med vikten av att få ihop en grupp tidigt. Brynäs har fortfarande många luckor I bygget. Tänker att de luckorna skapar en osäkerhet för spelarna med kontrakt (såtillvida de inte vet mer än vi) kring deras tilltänkta roller nästa säsong. Norges VM lag är ett empiriskt stöd till vikten av en sammansvetsad grupp.
Det vore bra för A-laget (spelarna, inte samhällets olycksbarn) att snart ha gruppen färdig. En spelare kan man säkert värva i augusti utan problem. Men flera?
Post Scriptum: Alcén fick det att låta som att V Söderström var på väg tidigare. I nedsläpp Brynäs gör man tolkningen att det var på grund av att de är grannar... herregud GD och Arbetarbladet - lite kritik är grunden av god journalistik.
Gällstedt har varit tydlig med vikten av att få ihop en grupp tidigt. Brynäs har fortfarande många luckor I bygget. Tänker att de luckorna skapar en osäkerhet för spelarna med kontrakt (såtillvida de inte vet mer än vi) kring deras tilltänkta roller nästa säsong. Norges VM lag är ett empiriskt stöd till vikten av en sammansvetsad grupp.
Det vore bra för A-laget (spelarna, inte samhällets olycksbarn) att snart ha gruppen färdig. En spelare kan man säkert värva i augusti utan problem. Men flera?
Post Scriptum: Alcén fick det att låta som att V Söderström var på väg tidigare. I nedsläpp Brynäs gör man tolkningen att det var på grund av att de är grannar... herregud GD och Arbetarbladet - lite kritik är grunden av god journalistik.
+ 8
Sv: A proposito de nada
www.gd.se/sport/soderstrom-om-att-valja-bort-brynas-bara-en-hockeykarriar/
Känns väl inte omöjligt att Söderström kommer tillbaka om något år på den där intervjun.
Känns väl inte omöjligt att Söderström kommer tillbaka om något år på den där intervjun.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Janne Larsson är en fantastisk analytiker. Och har ärligt talat gjort en mycket bättre tränarkarriär än Masken. Däremot kanske man bör vidga vyerna lite och titta utanför guldlaget från 93 när man rekryterar till tränarstaben.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Kan någon förklara varför Ove Molin ska vara kvar i en ledarstab? Jag har personligen oerhört svårt att begripa varför
+ 8
Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Vi har ju i o f s landat toppensex de två senaste säsongerna. :-)
+ 8
Sv: A proposito de nada
Skrubben: Jag tror det är som bland spelare. Att man har siktat för högt och att de har tackat nej. Finns det något annat lag som inte har en komplett tränaruppsättning nu? HV71, kanske?
Gällstedt har varit tydlig med att han vill se truppen spikad när laget samlas igen i augusti. Det levererade inte Alcén förra säsongen, frågan är om han klarar av det nu. Det är tydligt att Gällstedt gång på gång refererar till att en anledning bakom det att det dröjde så länge att komma igång 25/26 var att det tog lång tid att sätta gruppen, för mig är det en tydlig passning till att laget sattes för sent.
Gällstedt har varit tydlig med att han vill se truppen spikad när laget samlas igen i augusti. Det levererade inte Alcén förra säsongen, frågan är om han klarar av det nu. Det är tydligt att Gällstedt gång på gång refererar till att en anledning bakom det att det dröjde så länge att komma igång 25/26 var att det tog lång tid att sätta gruppen, för mig är det en tydlig passning till att laget sattes för sent.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Det var samma snack kring backen förra säsongen. Jag köper inte teorin att Gällstedt skulle blockera värvningar och andra rekryteringar när han vid varje tillfälle påpekar hur viktigt det är att göra detta i tid. Det är Alcèn som alltid snackar om is i magen, att det får ta den tid det tar och så vidare.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: inte för att vara den som är den, men tror vi alla vetat att Silfverberg, Larsson, Bäckström och Järnkrok skulle vända hem för Brynäs. Men vi alla andra är inte lika uppmärksamhets kåta så vi är tvunga att lägga ut fiskekrokar för att fånga upp uppmärksamhet så man kan verka cool när det väl blir klart🤣
+ 8
Sv: A proposito de nada
ante08: Vad roligt! Jag hörde exakt det ryktet inför förra säsongen men mot Djurgården. Det gick väl inte riktigt i lås redan förra säsongen då.
Det kan bli ett fint firande till en 40-åring.
Det kan bli ett fint firande till en 40-åring.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: ja det var verkligen en bra målvakt vinsch i slutspelet, han klappade inte alls ihop.
Tror på Chrona tills motsatsen bevisas. Ingen har fått så många chanser som Källgren i SHL:s historia och det är fakta att han inte löser det. Hoppas innerligt han snabbt finner rollacceptans som båsöppnare och stöttar Chrona.
Tror på Chrona tills motsatsen bevisas. Ingen har fått så många chanser som Källgren i SHL:s historia och det är fakta att han inte löser det. Hoppas innerligt han snabbt finner rollacceptans som båsöppnare och stöttar Chrona.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, och fler andra experter var inne på samma linje som Heino, Sanny sa det flera gånger. Även Loob i hockeykväll. Men Huge har säkert en lans till i rockärmen och vill diskvalificera dem med..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Precis vad jag ville komma till. Detsamma gäller dig. Har inte sett att du ifrågasatt dom som tycker att Anton Hansson är en bra målvaktstränare.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: För nån månad sedan sa Heino ungefär att kommer Chrona till Brynäs kan det bli riktigt bra. Får väl hoppas Heino har rätt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jonjo: Ruskig över hype Love. Borde nog fått vänta nått år till. Vart är tex en sån som Linus Söderström eller Ersson? Samhall är fan sämre att ta ut lag än Garpen ??? Och vafan gör De La i en andra kedja i ett VM? André före Frondell. Hahaha fiasko Tre Kronor. Ska bli skönt att Grönan snart är tillbaka.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja vissa spelare gör det.
Andra spelare går ditt pengarna och hjärtat tar dom.
LC gick bara på pengarna, vad vi vet.
Iom att även Rögle var med upp till 300" så känns det som att LC prioriterade de få tusenlapparna före "klubbhjärtat" .
Andra spelare går ditt pengarna och hjärtat tar dom.
LC gick bara på pengarna, vad vi vet.
Iom att även Rögle var med upp till 300" så känns det som att LC prioriterade de få tusenlapparna före "klubbhjärtat" .
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Asså är du pantad? Jag ville se LC i Brynäs igen för att han är Brynäsfostrad och skicklig sist han spelade i laget. Det har inget med skador att göra, som givetvis spelat in om han var aktuell för oss. Det är han inte så varför ens älta LC? Likheterna existerar inte.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bob: Här resoneras det mer kring Juuso.
Oavsett om det blir honom eller ej så är det en bra signal om vilken hylla JA letar på vilket i sig är glädjande.
Oavsett om det blir honom eller ej så är det en bra signal om vilken hylla JA letar på vilket i sig är glädjande.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Sportnisse: fyra poäng på sex matcher sen han kom tillbaka.antar att de tittat på dem och sett att han kan röra sig skapligt.
Känner rätt mycket grapplingmänniskor som fuckat upp ack och annat och de verkar komma tillbaka rätt bra. Tror det är värre för knän med långsiktig utnötning än att de sliter av det på en gång och sen lagar det hela.
Naturligtvis varningsflagga men ändå ok skada att komma tillbaka ifrån.
Känner rätt mycket grapplingmänniskor som fuckat upp ack och annat och de verkar komma tillbaka rätt bra. Tror det är värre för knän med långsiktig utnötning än att de sliter av det på en gång och sen lagar det hela.
Naturligtvis varningsflagga men ändå ok skada att komma tillbaka ifrån.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Såg att någon diskuterade Stevens här inne
Hoppas inte Alcen värvar honom, han är lat och oengagerad när det går emot honom, mer dippar än dalar i Leksand men när han är bra så är han bra men det är väldigt sällan tyvärr, riktigt besviken på hans säsong i Leksand, med tanke på säsongen i SSK året innan så trodde nog Leksand att de hittat superstjärnan men icke.
Floppvarning utfärdad
Hoppas inte Alcen värvar honom, han är lat och oengagerad när det går emot honom, mer dippar än dalar i Leksand men när han är bra så är han bra men det är väldigt sällan tyvärr, riktigt besviken på hans säsong i Leksand, med tanke på säsongen i SSK året innan så trodde nog Leksand att de hittat superstjärnan men icke.
Floppvarning utfärdad
+ 8
Sv: A proposito de nada
slöhög322: I artikeln du länkar så spekulerar Mathias Persson i Jack Ahcan till Brynäs.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jompe: Betyder detta att Brutal-Sven i Luelåboken nu kommer återgå till att kalla Shinnimin för fuskande filmare?
+ 8