RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MEN, Brynäs måste köpa in en bra center tills nästa säsong, helst även en typ som Wanwig, som kan spela med Widing (om han blir kvar) det gick ju bra för dom. Det är absolut nödvändigt att rensa hårt i truppen. Min åsikt är att satsa på dom tre bästa i J-20. Låt dom vara med i ett ev. slutspel, dom är NOG inte sämre än dom tre sämsta i A-Laget
Då blir det KHL eller ngn Alpliga,för jag litar på Widde/Sundlöv:
– Men han har sagt att om han ska spela i Sverige så är det Brynäs som gäller.säger Micke Sundlöv.
Vi får se hur länge dem fina orden håller;)
Klockren analys.
Såg väl lite oroväckande ut i andra, som du säger, men dom kändes ändå på nåt sätt betydligt tamare än i tidigare möten.
Och Limpan gör ju åter en kanonmatch och gör ett par riktigt svettiga räddningar i kritiska lägen, framförallt i slutet på andra.
Hoppas själv naturligtvis att Widing stannar men jag tror det blir svårt att behålla honom.
Känns som att han växer och är som bäst när laget i övrigt spelar bra och sas backar upp honom. Han är ju ingen som ensam tar tag i det hela och kan vända på steken när det tar emot.
Därför passar han (tyvärr för vår egen del) rätt så bra i nåt av topplagen som är betydligt jämnare och generellt håller en högra lägstanivå.
Men om vi går långt i ett slutspel så vete fan.
Då kanske han får blodad tand om Sundlöv dessutom öppnar plånboken på vid gavel.. :-)
Hoppas Widing stannar trots allt, han är en sniper av klass.
Jag tror vi alla älskar Brynäs,vi uttrycker det bara på olika sätt...
Vi vann.
Det räcker för att 95% av skribenterna härinne håller sig undan.
Och du vet vilka 95% jag talar om.
Jobbigt nu för munkas med anhang....
Nu skall det inte ske något målvaktsbyte. Förövrigt den som skrev om LHC så är det tyvärr de som har hemmafördel och vi har ingen fördel där :-(
Förövrigt så är det skönt att komma tillbaka till XP igen.
"Var inte Fröken Brun rätt het för ett par år sedan, det rycker inte i baugetten idag kan jag säga."
Kollar man på kärringen i soffan bredvid så gör det garanterat det:)
Sprattelgubben efter kan slänga sig i väggen, likaså Jennifer Brun!
Ja sa ju 1-4 å hade 2 rätt på målskyttarna!!!!
Nu hoppas man på BRA UPPSLUTNING I LÄKEROLEN!!!!!!
Nu sitter alla stora tuffa Brynäsfans med tanten och tittar på melodifestivalen (inkl. mig själv)
6-0 till FBK...
För övrigt så var det ganska bra drag på Lili & Susie i Melodifestivalen :) Inte illa för två gamla kärringar :D
För min del får Widing isf gärna fortsätta att vara enformig.
Nu har jag ju själv gnällt lite på hans oftast alltför enkla spelstil och att han borde kunna göra mer av sin talang, men jag vill absolut inte att han drar nån annanstans.
Det kanske blir ett byte: Widing ut och Jämtin in... :-)
vi går vidare ;)
Bissett19: Sedan en seger på bortaplan stärker nog också själen. Nu gäller det att laget står med båda skridskorna på isen också. Risken kan ju bli att de tror att det är klart.
Ang ekonomin som någon skrev om så kommer ingemansland slå hårt på Brynäs. Ett ev slutspel borde kunna fixa ihop lite kosing om alla Brynäsare mobiliserar som de har gjort i Malmö. Ett KS kan också dra kosing men det är inget alternativ. Man skall inte utmana KS-spöket i schack för ofta.
Vi tog ett bra kliv i PP-ligan.
Lämnade modo i botten.
| 9 | Brynäs IF | 50 | 35 | 225 | 387:57 | 15,56 | 4 |
| 10 | Södertälje SK | 49 | 32 | 208 | 380:50 | 15,38 | 7 |
| 11 | Skellefteå AIK | 49 | 33 | 219 | 388:56 | 15,07 | 6 |
| 12 | MODO Hockey | 49 | 34 | 229 | 406:44 | 14,85 | 7 |
rafalski: Tyst och tyst, har nyss installerat Windows 7 och får inte igång 5.1 ljudet. Det fungerar när man kör systemtest men inte när man spelar upp något. Annars så är man rätt glader i kropp och själ. Nu blir det ominstallation till XP igen. :-)
Kan väl sägas om Vas, Alcén och Hermansson hela säsongen.
Har de fått fortsätta spela som med NCs förtroende, jajamen !
Het, Glödhet, Widing.
En kul passning till de "läktarcoacher" som tycker vår enda landslagsstjärna är för enformig och lika gärna kan försvinna till LHC.
(Fast nu har väl Widing gjort sig omöjlig i både VF och LHC...)
Och som du säger: de rutinerade rävarna gör det igen, när det som bäst behövs.
Imponerande.
Inte lika imponerande att alla skitkastande gnällkärringar nu lyser med sin frånvaro.
Eller är det bara en slump att dom är inloggade när det går trögt men aldrig annars? :-)
Ja, CZ fortsätter att ha bra fingertoppskänsla och släpper fram junisarna i rätt läge.
Istället för att lyssna på en massa läktarcoacher... ;-)
Riktigt goa mål också, fina skott i tredje från Jonsson och Nolan
Skulle vara kul om fansen kunde visa lite uppskattning nu efter två fina matcher och åka upp till Läkerolen och stötta laget! Jag ska definitivt upp och kolla på SSK-matchen! HEJA HEJA HEJA!!
Och vem fan ska man hålla på i matchen Luleå - Rögle?
Ett kryss vore nog det bästa, eller vill vi att Luleå vinner och därmed i praktiken ordnar minst ingenmansland åt oss?
Eller är vi så kaxiga att en Röglevinst är att föredra?
Hoppas ändå på en lulevinst så att man slipper KS-frossan i ett par omgångar till...