« Föregående · 3039088 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Huge: Alcen har förlorat några viktiga veckor i sökande efter vår #1-back - måste nu sent gå ut och hitta nån annan toppback.
Kommunikationen till fansen var dock mest pinsam och irriterande. Påverkar inte i sig reella backuppsättningen.
Kommunikationen till fansen var dock mest pinsam och irriterande. Påverkar inte i sig reella backuppsättningen.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Och vad hade ändrats i sak när det gäller var Välimäki till sist skulle hamna, ifall Alcen bara hade avvaktat till första juli då?
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcen brukar ofta säga att han inte ens kan kommentera spelare som tillhör andra klubbar.
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.
Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.
Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Som jag har uppfattat det är inte detta en övergång mellan ligorna utan en kontraktsförlängning som överskriver SHL-kontraktet. Som de unga säger, det är så otroligt pajigt att Brynäs inte väntade till första juli med att offentliggöra övergången.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Lägger till att om denna situation inte är reglerad i NHL/SHL-avtalet borde Brynäs stämma Välimäki och/eller Carolina för avtalsbrott.
Välimäki har ju signat för två klubbar parallellt inför nästa säsong - typ bigami :-) (detta kan dock vara OK enl avtalen? jag vet ej)
Kan man tycka som soffcoach.
Välimäki har ju signat för två klubbar parallellt inför nästa säsong - typ bigami :-) (detta kan dock vara OK enl avtalen? jag vet ej)
Kan man tycka som soffcoach.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Fofi : Jag har ingen aning om det stämmer det jag hörde. Ingen kommer väl någonsin få veta allt och hela sanningen i denna soppa.
Sv: A proposito de nada
Huge: Alla dessa ord var för mig en skräll att du skulle skriva. Skapligt lättläst du är gosse.
Sv: A proposito de nada
Huge: Men ge dig nu. Varför ska man ens stå och prata om hur dåliga spelarna man ersätter är om man tänker värva spets? Varför inte säga "Vi ska in med toppspelare" om det är det som ska in?
Varför prata om "Jaaaa men TÄNK PÅ ATT DET MINSANN ÄR JÄTTEDÅLIGA SPELARE VI ERSÄTTER SÅ ALLT ÄR JU BÄTTRE!"?
För läsförståelse i all ära, men någonstans är det ju erfarenhet med Alcen också. Det är ju inte första gången han lovar vitt och brett tidigt för att sedan ändra sig och låtsas som att han minsann aldrig sagt något om toppspelare.
Det är ju helt uppenbart att karln tänker köra sitt race med att sitta lugn i båten hela sommaren igen och panikvärva bredd i november igen.
Varför prata om "Jaaaa men TÄNK PÅ ATT DET MINSANN ÄR JÄTTEDÅLIGA SPELARE VI ERSÄTTER SÅ ALLT ÄR JU BÄTTRE!"?
För läsförståelse i all ära, men någonstans är det ju erfarenhet med Alcen också. Det är ju inte första gången han lovar vitt och brett tidigt för att sedan ändra sig och låtsas som att han minsann aldrig sagt något om toppspelare.
Det är ju helt uppenbart att karln tänker köra sitt race med att sitta lugn i båten hela sommaren igen och panikvärva bredd i november igen.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Pigalle: Och där igen... sa väl att tränarstaben skulle utökas? Mycket snack men väldigt lite verkstad nu. Nästan dags att riva den klassiska plåstret nu va!?
Sv: A proposito de nada
aplusb: Hahaha han lovade ju att värva en spets back i augusti förra året. Kom han, den typen? Nej!
Sv: A proposito de nada
Manduin: Skulle inte förvåna mig om just denna typ av situation finns med bland det finstilta i avtalet mellan NHL och SHL och att det finns en prydlig svensk underskrift från förbundet längst ned.
+ 1
Sv: A proposito de nada
magr: Alcen lyckas snärja och snacka bort hans chefer ska ni se. Kommer bli långvarig i Brynäs (tyvärr)...
Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
Har svårt att se att LCs fru skulle ha SÅ mycket att säga om angående valet på djurgården. Definitivt är Stockholm trevligare än tråkiga Gävle, men Wikens pengarpåse måste ju ha varit avgörande här. Finns ju ett liv efter och före matcherna också.
Har svårt att se att LCs fru skulle ha SÅ mycket att säga om angående valet på djurgården. Definitivt är Stockholm trevligare än tråkiga Gävle, men Wikens pengarpåse måste ju ha varit avgörande här. Finns ju ett liv efter och före matcherna också.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Bob: Strunta i att kolla nånting alls. Alla har redan facit. Plats 12 och tidig golfsässe kommande säsong.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kul att han säger att Vesel hade en "begränsad" roll.. var väl allt förutom målis säsongen som gick. Alcen alcen alcen... hahahaha
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fast free agancy är ju inom nhl systemet. Det här gäller ju en transfer utanför nhl systemet.
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Tror du han skulle våga säga det rakt ut till honom face to face?? Tex i deras Podd? Enkla svaret där är:Nej.
Sv: A proposito de nada
Huge: Finns ett ännu bättte uttryck enligt mig. Har man valt en partner som är hockeyproffs så går hans/hennes karriär före sin partners. Efter karriären är det helt tvärtom.
Så har det varit i alla tider. Men klart spelartjejerna nuförtiden ska ha mest att säga till om. Speglar bara resten av hela samhället.
Så har det varit i alla tider. Men klart spelartjejerna nuförtiden ska ha mest att säga till om. Speglar bara resten av hela samhället.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Fattat att det är så det går till inom NHL men nu går han inte inom NHL. Sedan kan det ju vara så enkelt att det finns en klausul i kontraktet mellan honom och oss som ger honom rätt att teckna ett nytt avtal i NHL fram tills ett visst datum. Eller att vi inte vill bråka civilrättsligt om en spelare som, förståeligt, hellre spelar i NHL.
Fattat att det är så det går till inom NHL men nu går han inte inom NHL. Sedan kan det ju vara så enkelt att det finns en klausul i kontraktet mellan honom och oss som ger honom rätt att teckna ett nytt avtal i NHL fram tills ett visst datum. Eller att vi inte vill bråka civilrättsligt om en spelare som, förståeligt, hellre spelar i NHL.
Sv: A proposito de nada
Trallgöken sjunger vidare...
Jag reggade nytt för det var omöjligt att återaktivera. fick bara felmeddelanden, trots att jag följde länkarna.
jag vill eg bara tacka för allt stöd jag fick häromkvällen . Det värmde
Tommy
Jag reggade nytt för det var omöjligt att återaktivera. fick bara felmeddelanden, trots att jag följde länkarna.
jag vill eg bara tacka för allt stöd jag fick häromkvällen . Det värmde
Tommy
+ 11
Sv: A proposito de nada
Zzz:
Free agency börjar först 1/7.
Först då kan andra klubbar signa fria spelare utan gällande kontrakt.
Nu blev ju inte Välimäki fri 1/7 eftersom Carolina hann förlänga gällande kontraktet till 2027 innan dess.
Tolkar jag det från soffan - utan att ha läst reglerna :-)
Free agency börjar först 1/7.
Först då kan andra klubbar signa fria spelare utan gällande kontrakt.
Nu blev ju inte Välimäki fri 1/7 eftersom Carolina hann förlänga gällande kontraktet till 2027 innan dess.
Tolkar jag det från soffan - utan att ha läst reglerna :-)
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Väldigt märkligt, en re-sign är ju ett nytt avtal. Om inget finns reglerat mellan NHL och SHL så förstår jag inte hur ett NHL avtal kan trumfa ett SHL avtal bara för att NHL avtalet inte löpt ut eller att SHL avtalet inte börjat gälla i tid. Förklara gärna mer utförligt för en som inte begriper .
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: "Så hög hylla som möjligt. Inte högsta som han sagt förut ."
Du har 5 hyllor där dom bästa spelarna finns på den översta, dvs hylla nr 5.
Om Alcen nu säger att han letar på så hög hylla som möjligt så innebär väl det att han bl.a letar på hylla nr 5, dvs den högsta.
Eller menar du att det finns nån högre hylla än den 5:e, trots att det bara finns 5 hyllor?
Eller hur har du försökt tänka här?
Du har 5 hyllor där dom bästa spelarna finns på den översta, dvs hylla nr 5.
Om Alcen nu säger att han letar på så hög hylla som möjligt så innebär väl det att han bl.a letar på hylla nr 5, dvs den högsta.
Eller menar du att det finns nån högre hylla än den 5:e, trots att det bara finns 5 hyllor?
Eller hur har du försökt tänka här?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Tror AI blandat ihop med NHL-pengar klubbar får första gången nån signas. Det är väl avrundat 4 MSEK
(3.6).
(3.6).
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Om det där stämmer så tyder det väl på det jag tidigare varit inne på: att Välimäki initialt har skrivit på för Brynäs med Carolinas goda minne och godkännande.
Sen har både Välimäki och Carolina i ändrat sig och tvingats bita i det sura äpplet genom att tvingas ersätta Brynäs ekonomiskt för Välimäkis kontraktsbrott.
Carolina har sannolikt värderat Välimäkis tjänster högre än förlusten av 4 miljoner kronor i reda pengar.
Sen har både Välimäki och Carolina i ändrat sig och tvingats bita i det sura äpplet genom att tvingas ersätta Brynäs ekonomiskt för Välimäkis kontraktsbrott.
Carolina har sannolikt värderat Välimäkis tjänster högre än förlusten av 4 miljoner kronor i reda pengar.
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Hmm litar inte ännu på AI. Har inte Välimäkis hittillsvarande NHL-äventyr redan genererat NHL-ersättningen till nån finsk? klubb?
Då kan väl Brynäs inte också få det antar jag.
(testa själva att fråga dagens AI om nåt specialområde som ni kan innan och utan så får ni uppleva rappakalja)
Då kan väl Brynäs inte också få det antar jag.
(testa själva att fråga dagens AI om nåt specialområde som ni kan innan och utan så får ni uppleva rappakalja)
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det borde väl inte spela någon roll om kontraktet gått ut eller inte om spelaren skrivit ett nytt avtal som börjar gälla när det första gått ut.
Som jag förstod intervjun med Hemlin så gäller inte avtalet mellan SHL och NHL i ett sådan här situation.
Det borde väl inte spela någon roll om kontraktet gått ut eller inte om spelaren skrivit ett nytt avtal som börjar gälla när det första gått ut.
Som jag förstod intervjun med Hemlin så gäller inte avtalet mellan SHL och NHL i ett sådan här situation.
Sv: A proposito de nada
#33: Ja, visst är det jobbigt med sakliga inlägg.
Förstår att du saknar gnäll- och grininläggen men återkom lagom till seriestarten när dessa börjar hagla mer frekvent än i dagsläget
Förstår att du saknar gnäll- och grininläggen men återkom lagom till seriestarten när dessa börjar hagla mer frekvent än i dagsläget
Sv: A proposito de nada
Zzz: Som jag förstår så hann ju inte avtalet med Carolina ens gå ut innan Carolina re-signade honom.
Sv: A proposito de nada
Huge: Alcens riddare i farten igen . . Så hög hylla som möjligt. Inte högsta som han sagt förut . Dessväre är dom 3 högsta hyllorna tomma så det bidde bara mellanmjölk i år .
+ 2
Sv: A proposito de nada
Kan detta verkligen stämma? Hittade precis på Facebook. Får Brynäs 4 miljoner för Välimäki? Isåfall hyfsad ersättning för de 29 timmar han tillhörde Brynäs
+ 2
Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Självklart, men det hade ändå inte lindrat besvikelsen nämnvärt hos både Alcen och oss supportrar.
Enda skillnaden är väl isf att Alcen inte hade fått lika mkt skit som han får nu, även om det inte är hans fel nu heller att Välimäki ändrat sig i sista stund.
Är väl som Hemlin säger: i 99 fall av 100 händer det inte att parterna ändrat sig så här sent efter att ha varit överens sen en längre tid.
Nu hände det och jag tror inte att Välimäki innerst inne tycker att han agerat speciellt sjysst i den här soppan.
Om det nu är nån tröst för ett tigerhjärta...
Enda skillnaden är väl isf att Alcen inte hade fått lika mkt skit som han får nu, även om det inte är hans fel nu heller att Välimäki ändrat sig i sista stund.
Är väl som Hemlin säger: i 99 fall av 100 händer det inte att parterna ändrat sig så här sent efter att ha varit överens sen en längre tid.
Nu hände det och jag tror inte att Välimäki innerst inne tycker att han agerat speciellt sjysst i den här soppan.
Om det nu är nån tröst för ett tigerhjärta...
Sv: A proposito de nada
aplusb: "Att man dessutom försöker släta över sina egna tillkortakommanden med "Nää men det är ju bara begränsade spelare vi ersätter" för att kunna värva bredd istället är ju inget annat än pinsamt."
Det är bara din usla läsförståelse som spökar för dig.
Alcen säger bara att Kopacka, Scott och Vesel var spelare med begränsade roller i laget.
Var i artikeln säger Alcen att han tänker ersätta dessa spelare med breddpelare som också kommer att få samma begränsade roller?
Han säger ju klart och tydligt att han letar på så hög hylla som möjligt, just för att kunna ersätta Kopacka, Scott och Vesel med bättre spelare och som INTE ska ha lika begränsade roller som sina ersättare.
Om det inte är läsförståelsen som brister så beror det sannolikt på att du medvetet vantolkar Alcens svar för att försöka svartmåla Alcen.
Oavsett så är båda alternativen lika oseriösa.
Det är bara din usla läsförståelse som spökar för dig.
Alcen säger bara att Kopacka, Scott och Vesel var spelare med begränsade roller i laget.
Var i artikeln säger Alcen att han tänker ersätta dessa spelare med breddpelare som också kommer att få samma begränsade roller?
Han säger ju klart och tydligt att han letar på så hög hylla som möjligt, just för att kunna ersätta Kopacka, Scott och Vesel med bättre spelare och som INTE ska ha lika begränsade roller som sina ersättare.
Om det inte är läsförståelsen som brister så beror det sannolikt på att du medvetet vantolkar Alcens svar för att försöka svartmåla Alcen.
Oavsett så är båda alternativen lika oseriösa.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: nja självklart skulle man väntat tills man var helt säker innan man presenterar en sån här värvning, klantigt!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zzz: Det mest sannolika scenariot är väl att Välimäki och Alcen har varit muntligt överens om ett avtal och att båda parter inte fått nån indikation på att Carolina skulle agera i sista stund.
Nu gjorde man det och Välimäki kunde inte tacka nej i det läget.
Han känner non själv att han satt Brynäs i en dålig sits, samtidigt som han måste tänka på sig själv.
Även om Alcen INTE hade gått ut med att värvningen var klar utan haft för avsikt att släppa nyheten efter den 1/7, så hade ju Carolina snuvat oss på finnen likförbannat.
Till syvende och sist så har väl Alcen gjort allting rätt.
Det är Välimäki och dennes agent som inte hållit vad man kommit överens om med Alcen.
Nu gjorde man det och Välimäki kunde inte tacka nej i det läget.
Han känner non själv att han satt Brynäs i en dålig sits, samtidigt som han måste tänka på sig själv.
Även om Alcen INTE hade gått ut med att värvningen var klar utan haft för avsikt att släppa nyheten efter den 1/7, så hade ju Carolina snuvat oss på finnen likförbannat.
Till syvende och sist så har väl Alcen gjort allting rätt.
Det är Välimäki och dennes agent som inte hållit vad man kommit överens om med Alcen.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Men vart regleras det att SHL klubbar inte får signa avtal med spelare från NHL som börjar gälla efter utgånget NHL avtal?
Sv: A proposito de nada
Zzz: Han tillhörde ju redan Carolina till 1/7 var det väl - dom förlängde bara med ett år.
Sv: A proposito de nada
Petrov: Håller inte med.
Det enda som är fel är att Brynäs gick ut med att en spelare var klar - fast han inte var klar. Klantigt.
Om Välimäki fick ett SENT bud på 9 MSEK för att spela i NHL vore han väl snarare dum om han inte tog det och istället spelade med 75% rabatt i en liten B-liga.
Det enda som är fel är att Brynäs gick ut med att en spelare var klar - fast han inte var klar. Klantigt.
Om Välimäki fick ett SENT bud på 9 MSEK för att spela i NHL vore han väl snarare dum om han inte tog det och istället spelade med 75% rabatt i en liten B-liga.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Petrov: Fast han måste väl inte haft någon dold agenda. Antingen ångrade han sig eller så fick han till slut budet han väntat på.
Hemlin säger att avtalet med NHL reglerar övergångar från Europa till NHL och inte åt andra hållet.
Hur kan då Carolinas avtal gälla före Brynäs avtal? Det kan ju rimligen inte ha funnits någon klausul i avtalet mellan finnen och Brynäs om nu Brynäs hänvisar till Hemlin?
Hemlin säger att avtalet med NHL reglerar övergångar från Europa till NHL och inte åt andra hållet.
Hur kan då Carolinas avtal gälla före Brynäs avtal? Det kan ju rimligen inte ha funnits någon klausul i avtalet mellan finnen och Brynäs om nu Brynäs hänvisar till Hemlin?
+ 3
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Tycker skuggan faller helt på spelaren här. Han skriver ju kontrakt med Brynäs men har en dold agenda. Det är ju i alla fall hur det ser ut för oss utomstående.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Lunkan: Han är fortfarande vår spelare vid spel i Europa (antar jag), det är inte presentationen i sig som är problemet här. Se svaret från SHL, verkar ju som att Juuso svikit Alcén snarare än att Brynäs gjort något fel.
"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?
Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "
"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?
Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "
+ 2
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Fast majoriteten av oss hade tackat gladeligen "ja" till ett nytt jobb med 4ggr högre lön.
+ 3
Sv: A proposito de nada
magr: Man behöver inte presentera honom överhuvudtaget innan deadline. Tydligt är ju att Canes gör vad de vill fram till 30/6. Presentera EFTER 30/6.
+ 4
« Föregående · 3039088 · Nästa »

Jack Achan nästa?