Bad_Brett

14313 inlägg · 19416 besökare

Historik

· 257 ·
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
J F K:

Jo, visst är det så. Min spontana reaktion var som sagt att bilden är manipulerad. Men tyvärr har nog många blivit lite skadade:

bp2.blogger.com/_Jaj6wL_FQt0/Rv5_2XeZu6I/AAAAAAAAAIE/Ycesd82mhCc/s1600-h/krizan_gillar_pizza.jpeg

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

Ja, det är mystiskt. Dessutom har inte ursprungspostaren skrivit någon kommentar angående det hela. Det osar dåligt skämt.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Dirigo:

Såg det just. Han sitter ju i en vinkel som får alla att se smalare ut och dessutom var det nästan två månader sedan, så det är omöjligt att dra några slutsatser från det.

Men detta måste bara vara ett skämt. Hela hockeysverige kommer att skratta åt MoDo annars, speciellt efter allt snack om hur de ska hjälpa Axelsson att bli redo för NHL.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
spud:

Det var min tanke också, att hakan ser lite suddig ut.

Först trodde jag att någon hade klippt in hans ansikte på Anton Forsbergs MoDo-tröja som var med i AB häromdagen, men det är inte samma. Så oavsett hur det ligger till så verkar det vara en nytagen bild.

Usch... det känns verkligen som ett FatBooth-skämt, men tyvärr har vi ju sett spelare komma tillbaka som fläskberg från semestern mer än en gång.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Dirigo:

Jag utgår ifrån att bilden är manipulerad med ett program likt FatBooth som alla iPhone-nördar har så skojigt med. Han har ju figurerat i intervjuer och då har han snarast sett bättre tränad ut än tidigare. Annars måste han ha levt på grisfötter och öl under hela sommaren...

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Nikki Nine:

Är det en fatbooth?

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
bisterfinnen:

Få se nu... Innan Schremp värvades, skulle MoDo värva två nya forwards. Om jag har förstått det rätt så räknade man fortfarande in Svartvadet i truppen, så med sjukskriven Svartvadet borde detta innebära tre forwards. Om Ryno fortsätter så här, lär han knappast få något kontrakt och i sådana fall innebär detta att MoDo idag, den 24:e augusti - ungefär en månad före premiären, har inte mindre än TRE forwardsplatser lediga. Dessutom hade det verkligen inte skadat att få in en stabil back också.

Tja... vad säger ni?

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Berka:

Vilken dålig inställning Skröder verkar ha. Tre utvisningar i sista perioden, alla lika onödiga. Lite taskigt mot de yngre som vill få en chans att visa vad de går för.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
Gustafsson:

Jag instämmer. Framförallt Samuelsson och Byström tror jag kommer få mycket istid i höst.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2011-08-24
mikenomad:

Personligen förstår jag inte hur något lag kan vilja ha en spelare som Torp. Jag skulle skämmas om han spelade för MoDo.

Här är ett av många exempel:

www.youtube.com/watch?v=5mHzlkd4MOg

MoDo Hockey > Sv: Parodin Marknadsavdelningen
Paddan:

Mycket märkligt beslut med tanke på att övriga samhället går i den motsatta riktningen. Många krogar har slutat acceptera kort eftersom det blir för långa köer. På de flesta arenor är det så lång väntetid att det gäller att skynda sig om man vill ha någonting att förtära i pausen.

Det enda som fungerar, i mina ögon, är att sälja precis allting för jämna summor. En öl för 50 kr, en korv för 20 kr etc, så att folk kan beställa två öl, kasta en hundring på disken för att sedan lämna plats för nya kunder.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2011-08-22
qwertas:

Nu var ju inte mitt inlägg riktat som någon kritik mot dig, Martin eller någon annan. Jag konstaterade bara att mina farhågar har besannats. Problemet är att det satsas alldeles för lite på denna front för att kunna upprätthålla en hög kvalitet.

Att den officiella hemsidan har 2-3 fristående matchrapporteringar som säger olika saker är enligt mig helt oförlåtligt. Ifall det inte finns resurser att uppdatera den som finns på hemsidan, är det naturliga att man plockar bort den helt.

Det är orimligt att begära att du och Martin skall kunna sköta allt detta, samtidigt som ni har andra jobb vid sidan av. Givetvis skulle MoDo göra en rejäl satsning på att få till ett fungerande helautomatiskt system, som gör att ni kan fokusera på att själva skrivandet, istället för att sitta och sitta och kopiera inläggen manuellt till 2-3 olika platser.

Om det inte finns resurser att utveckla ett sådant system (vilket kan tyckas vara orimligt, eftersom det knappast lär krävas mer än 1-2 veckors utveckling av en rutinerad programmera), så är det enda rimliga att banta bort alla de funktioner som ni inte har tid att hålla uppdaterade. Om ni sedan väljer att fokusera på twitter, facebook eller en blogg spelar ingen roll. Huvudsaken är att det skall vara uppenbart för 97-åriga Agda hur hon kommer åt den relevanta informationen.

Så, kontentan är att ni gör ett jättebra jobb med matchrapporteringar och intervjuer, men att ni inte har några vettiga verktyg att arbeta med. Antingen får MoDo anställa någon som kan få lite struktur på det hela, eller göra om era tjänster till heltidstjänster. Hur det fungerar i dagsläget kanske gick bra 1995, men inte 2011.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2011-08-22
Nikki Nine:

"Följ premiären på twitter

Är du inte på plats i Södertälje idag så kan du följa MODO Hockeys premiärmatch på twitter.
Matchen kommer att liverapporteras på MODO_Hockey."

- Vad är twitter?
- Hur kommer jag åt twitter?
- Vad menas med "på MODO_Hockey"?

Här har ni anledningen till varför jag inte var eld och lågor när det meddelades att MoDo skulle satsa på twitter. Okunskapen är så ofanligt stor; man utgår helt sonika från att ALLA vet vad twitter är och hur det används, att man inte ens ids lägga ut en hyperlänk.

Jag har sett många hemsidor som har en liten ruta med de senaste twitter-inläggen i, så att man kan få senaste nytt utan att faktiskt behöva besöka twitter. Uppenbarligen är detta för avancerat för ett företag som omsätter över 100 miljoner kronor per år.

Det får mig att tänka på Gordon Ramsay's vanligaste uppmaning till resturanger som har haft det svårt. Istället för att erbjuda 30 mediokra rätter, erbjud tre stycken som är helt suveräna.

Information om MoDo presenteras på ett undermåligt sätt, på en rad olika platser. Ena dagen presenterar de den nya matchtröjan på den officiella hemsidan genom att ladda upp en bild på en hjulbent Jesper Olofsson. Nästa dag laddar de upp filmklipp från isträningen på modobloggen.se. När det sedan är dags för match, uppmanas jag att följa den på twitter, fast givetvis helt utan information om hur jag ska bära mig åt för att hitta dit. Kanske jag ska kolla på Facebook för vidare instruktioner? Eller i kommentarsfältet på YouTube?

Enligt den officiella hemsidan pågår just nu en match mellan Södertälje SK och MoDo Hockey. Jag klickar där och läser "Inga mål gjorda". Kollar jag matchrapporten på twitter verkar det emellertid som att Södertälje leder med 2-0. Vilket stämmer?

Nej, det är så bedrövligt dåligt att jag skäms. Det var illa nog att hemsidan var dåligt uppdaterad, men att börja introducera en massa nya funktioner, utan att ens försöka få ordning på de befintliga problemen är bara sorgligt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson:

Eftersom du misslyckades fatalt med länkningen, ska jag hjälpa dig på traven. Här är gruppen:

www.facebook.com/pages/Vi-som-vill-ha-Klubbkortet-tillbaka-CsportsCanalplus/202720046456239?ref=ts&sk=wall

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Bad_Brett:

Han verkar kunna slå uppspel i alla fall:

www.youtube.com/watch?v=hyA0THHs4js

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
qwertas:

Bra ålder och som du säger så rör det sig ju bara om ett try-out-kontrakt.

Utan att ha sett honom spela, känner emellertid även jag att detta kanske inte är den backtyp MoDo behöver. På beskrivningen låter det som att han är ungefär samma spelartyp som Meyer.

Hade jag fått välja, hade jag antingen sett en defensiv pjäs eller en riktigt bra powerplayback. Det här känns varken hackat eller malet, men å andra sidan betyder väl inte denna värvning nödvändigtvis att det är slutvärvat på backfronten. Det ska hursomhelst bli intressant att se vad han kan åstadkomma.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
zigge:

"Perra" Johnsson verkar nöjd över Timrås senaste nyförvärv:

www.grapheine.com/bombaytv/graphiste-en-711d6f7ffe495b169af42a33437203ef.html

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
qwertas:

Hoppla! Lite hårt kan tyckas. Det handlar ju ändå om spelare som ännu inte är myndiga.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Salle:

Jag har för mig att han måste spela i Sverige under två års tid först.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Gustafsson:

Usch... Hoppas för hans egen skull att Viktor Scherrieble aldrig får chansen i Nordamerika. Annars är nog risken stor att han får smeknamnet "Scherrieble the Terrible".

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
NuMo:

Nej, du menar nog rekor. Där jag bor eter vi bara rekor.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Dirigo:

Underbart!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Salle:

Oavsett hur det går, kan vi nog räkna med att Räkan kommer att ge valuta för entrépengarna i många matcher.

Ett räktifo är naturligtvis ett måste. Tänk om man kunde kasta ut djupfrysta räkor på isen om han gör hattrick, det vore ruskigt coolt. Kan bli svårt att ordna dock.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Johnny Bravo:

Ja, jag blev också lite konfunderad över det yttrandet. Samt det faktum att han använder orden "fattigt" och "äckligt" i samma mening.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
yngwie:

Från MoDoKollen:

Daniel Magnusson om livet i Ryssland:

"Ett rent helvete! Hockeyn gick bra men det var ett rent helvete att bo där, så fattigt och äckligt allting.. typ sverige för 50-60 år sedan.. Inget för mig iallafall!"

Hmm...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka:

Publicerat den 6:e juli:

"Antti Miettinen är den senaste i raden av finländska ishockeyspelare att pröva på lyckan i ryska KHL. Miettinen har tecknat ett kontrakt med Ak Bars Kazan."

svenska.yle.fi...s&antal=10

Först nu blev det officiellt. Varför?

1) De tidiga ryktena var tagna ur luften; I själva verket vad MoDo hans huvudspår. Sedan ångrar han sig och väljer Kazan istället. Att det är samma lag som det tipsades om redan den 6:e juli är en slump.

2) För att han hade en NHL-klausul som gick ut den 15:e augusti och därför ville Kazan vänta med att göra värvningen officiell.

Vad tror du?

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
MorganaLefaey:

Precis som väntat med andra ord. MoDoKollens källor verkar inte speciellt tillförlitliga.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
bj21:

Så kan det omöjligt vara. Om källan är Sune Ödla hade det varit snudd på kriminellt att ifrågasätta sanningshalten.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:

Ja, jag läste det nu. Det är såklart bra att de vågar ifrågasätta sanningshalten i det. Vore otroligt häftigt om det stämmer i varje fall.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:

Miettinen? MoDoKollen sätter allt på ett kort kan man säga. Efter att ha varit relativt tysta ett längre tag, släpper de en sådan bomb. Om det inte stämmer så sjunker trovärdigheten ganska radikalt.

Å andra sidan... stämmer det så är det otroligt imponerande.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Haha, dessa rubriksättningar är för underbara. Det har verkligen blivit elva-lag-och-MoDo sedan 1921 började styra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
qwertas:

Personligen tycker jag att det är det överlägset fulaste stället sedan det med turkosa inslag. Fjolårets ställ var både snyggt stilrent enligt mig, så jag har svårt att förstå hur du kan uppleva en förbättring. Snyggast i modern tid tycker jag guldstället var.

Smaken är som baken, men det finns en hel saker som man kan peka på som ur ett estetiskt perspektiv allmänt sett är mindre bra, som till exempel den totala bristen på enhetlighet. Jag kan verkligen förstå hur någon kan beskriva detta som stilrent.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:

Ja, det blir lite konstigt när man ska försöka apa efter Minnesota och sedan lägger till svart hjälm och byxor. I sådana fall hade det varit snyggare att skippa det gröna helt och ha svarta fält på armarna. Nu ser det ut som en hybrid mellan Minnesota, New Jersey och en pizzakartong.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson:

Där ser du tydligt nyanser i den röda färgen också, till skillnad från den nya bilden, där det inte finns minsta tillstymelse av några variationer. Allt jag säger är att det inte ser naturligt ut. För det gör det inte. Har de inte pillat på de gröna områderna, så har de pillat på de röda. Men någon har gjort någonting konstigt, den saken är klar.

Kanske har de med avsikt gjort den gröna färgen mörkare för att försöka efterlikna det resultat den effekt du visar upp?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Fel.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bittesehr:

Jag köper det inte. Enligt min bedömning har ingen blixt använts. Studera visiret, man ser reflektioner från lysrör i taket, men ingen kamerablixt syns till. Vidare är bakgrunden lite gulaktigt, vilket den ofta blir när lysrör är den enda belysningen. Förmodligen har bilden då blivit för mörk, vilket de har försökt rätta till efteråt genom att öka intensiteten i färgerna.

Kontentan är att det inte finns en chans i världen att vanliga lysrör skulle kunna orsaka så kraftiga skuggor. Titta på den röda färgen runt omkring, där ser man inte minsta tecken på veckning i tyget. Jag tycker att allt ser lite märkligt ut och det skulle inte förvåna mig om de har klistrat på loggan efteråt, för den ser onekligen platt och skarp ut i jämförelse med resten av bilden. Dessutom sitter den snett.

Där har ni min teori i alla fall. Loggan är påklistrad efteråt och någon har gjort en miss med färgerna. Förmodligen har de gjort en miss med Color Replacer eller dylikt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson:

Jag vet inte, ja. Det ser inte ut som någon skugga, speciellt inte med tanke på att tröjan ligger helt platt över bröstet.

Var tvungen att fixa till en något mer "normal" bild:
Uppladdat:

500x0-matchstll.jpg


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Det kan man lugnt säga. Jag har fortfarande svårt att tro att det kan vara sant. Det ser verkligen ut som att någon har försökt elda upp emblemet. Vill man verkligen skicka ut sådana signaler?

Jag hoppas att det är en miss i någon bildbehandling, men med tanke på hur bilden ser ut i övrigt är det väl inte mycket som talare för det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Jag blir lite smått illamående. Någonting är allvarligt fel. Det ser ut att vara en betydligt fulare variant av Moras tröjor. För övrigt är det väl inte omöjligt att bortaställen kommer att se ut ungefär såhär:

files.eliteprospects.com/layout/players/danielviksten.jpg

Det värsta är nog ändå förändringen av emblemet. Det ser ut ungefär som att någon busig tonåring har eldat lite med en tändare på det.

Usch och tvi.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Schwartz:

Dick lirade förvisso med Mikael Johansson förra säsongen, som knappast tvekar över att ta egna offensiva utflykter, men nog känns det bäst att sära på "Räkan" och "Dicken".

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Schwartz:

Själv blir jag inte det minsta förvånad ifall Ulf sätter ihop Dick med Sundström och Skröder. Två spelartyper har varit lyckosamma med dessa, powerforwards (Morrison) och snidare (Kuusela, Zuccarello). Eftersom Dicken både är tuff i sargspelet och har bra teknik/spelsinne, tvivlar jag inte en sekund på att skulle passa in fint där. Jag tror dessutom att det skulle vara stimulerande för Skröders målproduktion att få in en spelare i kedjan som kan transportera upp pucken.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Jag tror inte att det är något tvivel om att Sundström är tänkt som en center för första- eller andrakedjan. En spelare som Andersson känns perfekt att ha i tredjekedjan.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Dirigo:

Jag har fått intrycket av att han är dukigt på skridskorna och har ett ruskigt bra skott. Det skulle inte förvåna mig ifall han trycker dit 15 baljor.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
lu93rowa:

Jag vet inte om det är verkligen är så mycket mer reklam än tidigare, däremot är ju placeringen under all kritik.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Riktigt, riktigt spännande nyförvärv. Trots sin spelstil fick han chansen i 67 matcher ifjol, det tyder på att det finns mycket att ta av där.

Återstår att se hur bra han kan lyckas i Sverige, men han är helt klart MoDos mest intressanta nyförvärv såhär långt.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:

Tycker att det vore betydligt mer passande med en bäver, speciellt med tanke på att supporterklubben heter Skogshuggarna.

MoDo Beavers... Det vore något det. Sedan kunde de sno loggan från Woody Bygghandel:

www.logotypes101.com/files/117/5d8fb2ee262141f1a0a10937fa323169/lrg_Woody_Bygghandel135.gif

Vi måste ju såklart avnjuta den här klassikern när vi ändå är inne på ämnet:

www.youtube.com/watch?v=zhyCL-ELRxg

MoDo Hockey > Sv: MODO-TV
Petey21:

John Westin har fått ett individuellt "pogram":

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=6074&rows=5

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:

Foppa kanske är kompis med honom efter Philly-tiden?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Åh, gud i himmel... Som min mor brukar säga: Inkompetensens tidevarv är här.

· 257 ·