Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 377 ·
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Nikki Nine:
Det kunde ha varit värre: "Foppa har slut på pengar, kan inte betala butlern, sitter i fyllecell och funderar på att flytta till Sundsvall"

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Hahl Bundy:
Vilken smakfull text, akta dig så att inte en målhungrig Skröder äter upp dig. Men vår norrman brukar skona liv, han kunde ha hoppat ihjäl en tik, men skonade honom, Som Skröder säger, är man stor måste man vara snäll...

MoDo Hockey > Sv: MODO-TV
shinzawai:
Visst har Hasse verkligen utvecklats som reporter? "...vad säger du om arenan, bättre än Lindlövens va, eller hur va, du håller med va?"

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 20101104
Poffa:
Freddan, vad gör du nu för tiden?! Värva Brendl så Rosén har nån att passa!

MoDo Hockey > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 20101104
Poffa:
Förklara för mig varför man inte sätter en utpräglad målskytt bredvid Rosén..känns som att man slösar bort kreativiteten han besitter.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02
Paddan:
Fattar inte Hållberg själv att han ska vandra hem och börja pensionsspara. Vad är den mannen bra på? Inget jävla driv där på fyra år. Tack, men gå iväg nu!

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02
Berka:
Freddan, hoppas jag fattar, att backlinjen inte är helt frisk. Förstärk nu för bövelen!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bjärven: Då har de hostat upp kulor kan jag säga. När faller Skagenröran?

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
TimråikPower: Intelligenta fans och spelare bor väl främst i Sundsvall. Det är där er framtid är. Pratade just med Linkan i telefon, han håller självklart med mig. Timrå ska ligga med Sundsvall...Tänk er, hockeytåg mellan städerna Ö-vik-S-vall, matcher lördag-söndag, fight på isen, men party vid sidan om.

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
73Sjöbba:
Nu har jag vaknat från dvalan. Att vara före en storklubb som skagenröran Frölunda och sniffa i arslet på den illröda maskinen TIK från norrlands huvudstad Sundsvall är alltid inspirerande ;-)

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Skarin: Ni har ju kung Perra som leder er...förresten vad är det som gör honom så bra?

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
73Sjöbba: Jag blev så glad av fighten och vår vändning, jag mår bra just nu, ingen ångest ;-)

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
RTS: Är det inte perfekt läge att möta MoDo nu, ni brukar ju vinna på ren inspiration?

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
The Palm:
Håller med, Foppa och Näslund åkte runt och fulade sig som illbattingar bakom galler. Det är löjligt att snacka om ålder. En ärlig fight var det!

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon:
Signing bonus?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek:
Aftonbladet imorgon: "Nubben drar i Cock, trots att han suger"

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Och sen har vi Aftonbladet:
"17-åringen slogs blodig av Timrås 32-årige råskinn"
Haha, jag satt bara och väntade på den, de är patetiska...

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
honhunden:
Jävligt häftigt med en riktig fight måste jag säga, det ska vara så långt ifrån vänskapliga matcher i Elitserien som det bara går. Rätt inställning kan bära långt i ett slutspel. Krig om poäng i varje match, underbart tycker jag..

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-11-02
Foyn: Dålig ekonomi? Är det er tur i år?

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02
Nikki Nine:
In med Hans the Horrible!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Detta hände i MoDo för ganska exakt fyra år sedan:

2006-11-20 Pierre Hedin tillbaka i moderklubben
2006-11-17 Nu får alla äta på sin plats i Swedbank Arena
2006-11-09 Magnus Gästrin till Björklöven
2006-10-30 Justin Morrison istränade
2006-10-29 Matchen spelas klart i november
2006-10-29 Ingen bomb i Karlstad

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
73Sjöbba:
Äh, Challe har nåt på gång ;-) Se starten säsongen 06-07: 16 5 4 7 40:47 21p
Efter några tokvärvningar så lyfte vi och tråk-Lückner gnetade ihop ett guld...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Det är bra, då kanske vi värvar nån. Värva nån Freddan, jag får paniiik!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Anonymous:
Är det Mike Morrison som står i Frölunda ikväll? Jag börjar faktiskt känna lite sympati med Ahdrian och skagenröran till trupp.

MoDo Hockey > Sv: Spelare till landslaget
Bad_Brett:
Han öser väl in poäng i MoDo J18...

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Zlatan skall ingenstans, säger presidenten. Jag är en Barcaspelare och stannar säger Zlatan. Zlatan klar för Milan. Han trivdes aldrig i Barcelona. Tränaren var korkad. Varför värvade de mig?

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
"Confirmed there is no truth to the Swedish newspaper report that Mats Zuccarello is leaving #NYR and the Hartford Wolf Pack."

Men jag läste ju nåt annat i AB, konstigt :-) Äh, vi får se vad som händer, MoDo säljer lösnummer som vanligt i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Den här norska artikeln säger väl emot Aftonblaskans "story", även om Zucca vittnar om obefintlig kommunikation med ledningen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frölunda rycker i Skrbek. Konstigt, trodde att han var en stöttepelare i SAIK.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgården 2010-10-30
Timrå Icon:
Hur mycket har ni SMS:at in nu till Sonnie Boy och när kommer han?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Mano:
Finns det några videoklipp från resan eller matchen?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgården 2010-10-30
El Maco:
Nu är det väl ändå viktigare att spelarna kan förvandla vin till sportdryck..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: Haha!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
En liten god modonyhet och Ronny & Ragge dyker upp som ett brev på posten och börjar snacka Foppa :-) Nu väntar vi bara på mikenomad...

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Härligt att Näslund ringde upp Sather och fiskade. Man kan ju säga att Sather har chansen att betala tillbaka till Macke för det där sista kontraktsåret...


MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Foppa vs. Conny den 11 november?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka:
"- Jag kom i två mot en och normalt brukar jag försöka passa i de lägena, men nu sa något åt mig att jag skulle skjuta, och det gick ju bra, menar Ritchie."

Voodoo fungerar...

MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
haggen:
Ja, och hade Svarten träffat ribban så hade ni tagit guld. Många frågetecken och teorier. Det ser mörkt ut för Timrå..Dags att flytta till Sundsvall.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Dream Team: 16:49


MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
...och ett hån att han idag "bara" tjänar 38000 i månaden där i Hartford. Jag hoppas att det lossnar för honom och att han får chansen, jag vill se honom i NHL.

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Kanske en typisk Nyström-vinkling här, men nog låter det som Zucca känner sig lite blåst av Rangers ändå. Det är nog ganska lätt att gå på det där väloljade NHL-tugget vid kontraktsskrivandet om att "...du kommer att bli en viktig kugge för vår organisation, vi lovar, yeah!"

MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
Sawchuk:
Skröders kommentar var ju också givande: "ja, men innan det gjorde vi 17 mål på 3 matcher". Kanske ligger nåt i det Boork sa i sändning, att det ofta smyger sig in en nöjdhet hos Modospelare efter några vinster.

MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
På torsdag är det dags att åka buss ner till Fjällräven Center och ta ett par öl. Återstår att se om det blir till att se nån hockey också....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Tyvärr handlar det inte alltid om statistik:
"“He looks good,” Williams said. “The first few games, he’s adapting, I think, to the style of play. But you know what? For a guy that small, it’s interesting to watch him. He finishes his checks and he’s tenacious out there. He might not be getting the points that he’d be thought to get right off the bat, but it’s gonna come. Our team is having a little bit of trouble scoring at the start of the year - it’s not just him in that category.”

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Frella:
Lill-Kenta kommer undan mycket av kritiken, men är det inte så att Frölunda spelar en omodern hockey. Tycker att de flesta lag nu gått över till mer forechecking.

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon: Pyrret och Arslet talar ut...

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
teddykgb:
Jag hoppas att det blir en riktigt fysisk match redan från start, då finns en chans till modopoäng. Det ju annars ett förbenat namnkunnigt lag indianerna har, många stjärnor att trycka till.

MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
Bad_Brett:
Du har allt hamnat lite snett, blivit en Sundsvalls-Pet?

· 377 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE