Alla Modoanhängare kan vara lugna. Allra senast den 2 november gör ni mål igen. För då kommer er favoritmotståndare på besök.
För alla som undrar när större målburar ska börja testas, så kan jag avslöja att ett lag, i hemlighet, redan testat det under säsongen. Brynäs har fraktat med sig en 20 cm bredare målbur till varje bortamatch.
Foppa är alldeles för upptagen med att dricka paraplydrinkar på stureplan och parta med Nicoles smarta vänkrets. Blir nog korpen nästa gång foppa knyter skridskorna.
Som jag ser det så har vi en spelare i hela laget som har potentialen att ta tag i en match på egen hand och det är Byron Ritchie. Men K-Fop och Madsen är alldeles för dåliga kedjekamrater till en sådan spelare.
Jag önskar verkligen att Forsberg kan komma tillbaka. Jag tror att han, Byron och Dimitrakos skulle ösa in mål tillsammans.
Gusse: Vi har forwards som kan göra mål, frågan är varför det låser sig på bortais?? PÅ hemmaplan då kan vi minsan passa varandra, spela kyligt och både skapa chanser och göra mål, på borta is är det nån kramphockey med noll fart, usla pass, chase and dump spel utan chase.... sjukt märkligt!
Sawchuk: Skröders kommentar var ju också givande: "ja, men innan det gjorde vi 17 mål på 3 matcher". Kanske ligger nåt i det Boork sa i sändning, att det ofta smyger sig in en nöjdhet hos Modospelare efter några vinster.
Sawchuk: Precis.Det går ut på att göra mål.Vi har gjort noll mål på tre matcher.Det är så dåligt som det kan bli.Vi är mer behov av forwards som kan göra mål även i en borta match än vad vi är av backar.Vi släpper inte in så många mål.
Gusse: Om jag inte minns fel var det väl också så att man till den matchen mot Leksand hade dragit ihop till en sån där företagarresa från MoDo Hockeys sida.
Jag tycker ändå MoDo spelar ganska bra idag igen. Det känns som att det är självförtroendet som sviktar. Dimitrakos försöker ju faktiskt, men ingenting fungerar för honom. Han ser väldigt frustrerad ut, men inte på det nonchalanta sättet utan det verkar snarare handla om en besvikelse över sin egen insats.
Challe får säga vad han vill om att Forsbergs "vara eller icke vara" stör laget, men i det här fallet skulle han ha varit livsviktig; En stjärna med enorm vinnarskalle som kan höja sin omgivning. Jag tror det är precis vad MoDo skulle behöva, även om han bara spelar hälften av matcherna.
Paddan: Den största bortaförlusten som jag har sett på plats är när vi förlorade mot Leksand med 8-2 är rädd för att det kan bli nåt liknande på lördag.
Modoante: Vore nästan skönare om Modo hade spelat förjävligt rakt igenom så man slapp sitta här och tvinga fram det positiva. Jag tycker helt ärligt att Modo gör en ganska så bra match. Jag tycker att vi är bättre i första perioden men sedan så blir onödiga utvisningar och psykologiskt jäkligt jobbiga mål vårt fall. 33 skott på mål samt helt okej box play. Det dåliga är väl power play under andra halvan av matchen samt att vi fortfarande är för klena och mesiga framför mål.
Modoante: Nepp, absolut inte. Inte med det bortafacit som MoDo har denna säsong, dessutom ska väl det där Stockholmsspöket in och rassla med kedjorna där någonstans också.
Berka: Kunde vara värre... man kunde ha importerat en tysk målvaktsMessias för att sedan se laget vika ihop sig och självdö (det sista kanske ändå var en parallell till MoDo idag, har inte sett matchen så jag har ingen aning)
Tycker ändå inte att bortaspelet ser så jävla dåligt ut. Vi har spelat bra på bortaplan utan att få med oss poäng. Är väl egentligen SAIK borta som är det stora bottennappet tycker jag. I denna matchen är vi ju med ganska länge iaf i spel 5 mot 5, första halvan av matchen är bra, det som fäller oss är alla onödiga utvisningar.
Berka: Hur många bortamatcher vann Timrå förra säsongen?Vad är det i Challes coaching som gör en sån stor skillnad på hemma och borta spelet?Eller är det bara självförtroeendet som är så dåligt
Poffa: Kan tänka mig att ta Pihlman utan att skicka Dimi om pengarna finns... Pihlman-Ritchie-Dimitrakos som andrakedja vore ju inte fel. Så kanske vi kan få en vettig tredjekedja med Madsen, Svartvadet och Forsberg.
Nä, Freddan. Vad säger du? Är det inte dags att öppna börsen och hitta en back och en forward? Koistinen och Pihlman vore ett trevligt tillskott. Skicka Cook och Dimitrakos som ersättning.
Nikki Nine: Min tanke är nog att bänka Dimitrakos för att sedan skicka honom till valfri klubb i utlandet. Istället värvar vi Pihlman och hittar därmed vår "Kuusela".
Håller med dig i stort. Tycker inte det sett så jävla dåligt ut i 5 mot 5, det är det många utvisningarna vi tagit som gör att vi kommer förlora denna match.
Björn W: Frölunda brukar inte vara svåra. Knyt ett band runt armen på Dimitrakos med lappen "Hej, jag heter Niko. Jag ska spela med er" och sätt honom på Göteborgsplanet. Ring sen random kanslist hos indianerna och säg på förställd göteborgska att han ska ut till Landvetter och plocka upp (ännu) en ny spelare. Dimitriakos kommer att skjutsas till Scandinavium, få hämta ut tröja, byxor och damasker och sen liksom bara glida in i hela systemet smärtfritt. Kenta och Lillis har väl bara att säga hej till ännu en ny gubbe och låter honom vara med utan frågor. Nubben kanske märker att han har en för mycket när han kontrollinventerar spelarförrådet efter jul men vid det laget är det väl bara att rycka på axlarna och köra på.
;)