Jan Grismöbel

3332 inlägg · 5390 besäkare

Historik

1 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Vi får återkomma i september å se om det finns nog med kroppar så dom kan fylla 3 femmor .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Bra gjort av viken ..All styrka till din vänn . Är en djävla sjukdom . Been there .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Inte jobbigt alls . Mitt problem är att jag inte kan släppa Brynäs under någon dag året runt..Å vill att dom ska ha framgång å då krävs det att dom som styr gör det som dom har bra betalt för . Brynäs och alla andra lag i shl är företag å företag skal generera framgång å pengar . Å då ställs det krav . Jag vägrar å lalla å jatta med dom som inte bryr sig.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det var syn.d . Såg inte den komma som politiker brukar skylla på.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Vet du att den finska backen är klar ?
Vet du att att mv sidan trots att källgren är kvar kommer hålla shl nivå?
Vet du att forwards är klara från översta hyllan som gör Brynäs bättre ?
Jag måste ha missat det , för jag har huvudet i röven .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: ingen back är klar. Om och ev när det är bekräftat då är backen klar . Mv sidan är den bättre eller sämre ? Det vet vi höst . Forwards från högsta hyllan har vi inga signaler om . Så skoja det gör jag inte.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Närmaste ? Vi har 13 konkurrenter som bygger för å komma före Brynäs.
Så länge inget från översta hyllan ( Alcéns egna ord) kommer in är det bäst å vara realist.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Självfallet . Så långt har en okänd målvakt kommit in . Han blev först känd när ryktet började . Vi har ingen aning Om det blir status q eller är det vår nya förstemålvakt?? Ingen vet . Med tanke på alla nej tack hittills så är förhoppningarna väldigt lågt ställda . Inga signaler på att det sker saker med laget . Andra lagen har börjat bygga sen en tid tillbaka . I Brynäs not so much förutom några junisar . Vi får vänta å se i september om något har förändras med antalet kroppar .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mycke om ... Om chrona förstärker mv sidan , Om finnen kommer så blir backsidsn bättre . Om dom forwards går in högt i kedjorna å höjer nivån . Då kanske det kan satsas på top 6 . Om inte om slår in då blir det till å hålla koll neråt i tabellen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Har varit här inne i 15 år . Det har aldrig varit så här stilla även på sommaren .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Det positiva är att det är varmt å skönt ute .verkar som finnen Alcén väntar på presterar lite för bra . Att få i en sån spelare är nog bara en dröm/utopi. Vi får vänta på någon leftover i september.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Är precis detta Alcén vill ha. Fans som är tysta inte visar känslor . Som bara hyllar alla beslut som vår husgud gör. Denna tystnad tyder på att många gett upp å släppt alla förhoppningar på någon lyckad silly och kommande säsong.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Du tror jag är ensam detta .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs måste ta en reality check . Publiken kommer inte per automatik att valfärda till arenan utan motprestation från Brynäs . Kommer inte ihåg en så död silly som denna.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spännande med silly . Ett djävla drag runt Brynäs .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Precis klart det inte stämmer . Varför göra något itid när man kan vänta till efter sommaren 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KaptenB : Han har semester återkommer i augusti någongång . Bygga ett slagkraftigt lag är inte prio 1.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Guinness och Carlsberg hof its the shit . Kommer så väl när man fyllde 18 1983 då var det folköl som kallades förhandgranaten . Var små å runda . Smakade rent skit eller tvättvatten . Men kraven var inte så stora då

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Anaheim anknytning ,, samtidigt som silfver .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
13 aug spelar Brynäs första matchen i sca cup mot modo . Kan man logga ut fram till 12 aug ? Alcén har väl semester å marknaden är tom å översta hyllan bortplockad.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ser det inte som negativt . När Alcén lagt ribban på vad vi ska förvänta oss och han inte infriar det. Som förra säsongen . Då är förväntningarna väldigt lågt ställda . Så ser mig mer som realist .Med inga förhoppningar på att ( sportchefen) lyckas överraska oss med förstärkning från översta hyllan . Påminner om politiker som lovar högt men levererar lågt .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Vi får väl se runt den 16/6
Vilka täcken vi får . Om det blir några förstärkningar å inte bara kroppar för å fylla truppen .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sågar inte , konstaterar bara vid dagens datum att det inte ser lovande ut med tanke på dessa nej tack vi fått hittills.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Bra säsong i en serie vi aldrig skulle hamnat i med rätt jobb. En succé säsong som aldrig hänt förut . Förra säsongen var bra i 13-14 matcher på våren avslutades med vad var det 9 förluster . Sen avklädda i kvarten . Bygget för nästa säsong ser inte väldigt lovande ut för å säga det försiktigt .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Nej!! Absolut inte .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Vad är det som inte är fel? Vad är det som är så bra ? Förutom att vi inte spelar i as , ännu..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs tar förgivet att folk kommer vallfärda till arenan även nästa säsong även om Alcén sover på jobbet och inte klarar å sätta ihop ett slagkraftigt lag med spelare från högsta hyllan . Finns INGET som tyder på det . Brynäs tar fansen förgivet vilket kan bli ett stort misstag å kosta mycke förlorad inkomst .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Förväntningarna är på 0.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Retse: Fick med mig att Alcen förstärkt med 3 junisar en målvakt vi inte vet om det är status q eller bättre än källgren . Kanske på samma nivå som clara . Finnen är ju inte klar så han kan man i te räkna med . Det vet vi kanske innan 15 juni .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Grismöbel bara undrade om han var klar? Lägg inget annat i min enkla fråga .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Retse: Är välimäki klar .??? Har missat den infon .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Är välimäki klar å presenterad, ? Nej . Så ropa inte hej ännu ..Än kan mycke hända. Fast allt är lugnt , Alcén har förstärk med några juniorer . Så det blir säkert en bra säsong .👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Han är inte färdig ännu .. det kan alltid bli värre ..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Det är vad jag vet en resultatorienterad elitklubb . Då är kraven större än viljan att bara delta. Mv tränaren har beviserligen en del att bevisa . Målvaktssidan har ingen konkurent varit avundsjuk på under många säsonger ..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Hånar inte laget . Frågasätter vår såkallade sportchef som blev sportchef i en byteshandel. Inte på grund av kompetens. Så länge hemvändare kommer hem så har han ryggen fri . När Larsson silvfer rödda bäckis lägger av inom en snar framtid vem ska då vara bärande ? En av junisarna?,

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Vad han säger betyder inget. Det är handling som betyder något . Kommer ut på hösten ursäkter å bortförklaringar varför det inte blev något från översta hyllan men bara från golvet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Ytterligare klassforward ??? Vilken klassforward har Alcén värvat. Munlädret Alcén värvar/ lånar junisar som inte är redo för shl . Är det juniorlaget han bygger? Var är spelarna från högsta hyllan som gör skillnad mot förra säsongen ..Har sagt många ggr förr,, Alcén snackar stort med levererar smått. Är det as som hägrar för praosportchefen ? Vi får vara nöjda om vi undviker kvalet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Precis. Har fortfarande svårt å fatta hur JA under flera månader på hösten sa att det skulle in en back till. Å det slutade med ett dyrt panik val..Rädd det kommer bli samma sak i år på flera platser . Gälla som jobbar närmast laget borde vara en som JA lyssnar på . Men ikke ... Bonus så som Bäckis skulle vara förra året å tydligen ska vara i år också . Bonus för mig betyder extra spelare utöver full trupp .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Är inget orimligt krav/önskemål att starta med full trupp . Är det för svårt för Alcén att åter missa det . Då är det dags att anställa person vuxen nog för den uppgiften .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Duktig? Alvarligt, har du sett resultatet av vår duktiga målvaktstränare ??
Målvaktssidan har varit en följetong här och i media under flera säsonger .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Neophyt: ingår en duktig målvaktstränare i avtalet?,

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Min första tanke också..Hansson förstör målvakter mer än utvecklar . Risken är att det blir samma skit som vanligt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Blir 36 nästa vecka . Sjukt å tänka på att det är 14 år sen Guldet med Brynäs

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Alcen gick själv ut å sa att Bäckis skal ses som bonus å INTE påverka truppbygget .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Bäckis skulle vara bonus förra säsongen också . Men det stämde inte . Blir väl samma igen . Bäckis spelbar någon månad nästa vår så då skiter vår s.k sportchef i å värva en topcenter om nu inte en annan återvändare dyker upp .

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
havre: Rödda å Bobby är våra största krigare. Ser att Alcén plockar in ännu en junis . Pausar han a-laget? Å bygger ett lag som ska delta om några år? Känner redan guldvittring inför 120 års jubileet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vuzkx: Detta med att leda Svensk hockey måste vara en skröna och felstavning . Måste vare Leka å delta I Svensk hockey

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bob: Har Alcén betalat dig ?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Listan börjar bli lång . Kommer den fortsätta fram till jul ?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Kanske är där Alcén vill vara ? Överlägset störst plånbok. Då kan han dominera med dyrast trupp på as nivå . Gick bra sist vi var i korpligan.

1 ·
Om Jan Grismöbel
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Märsta