Historik
1 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Du verkar naiv ur flera aspekter.
Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.
Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.
Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.
Det stärks både här och där.
Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.
Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.
Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.
Det stärks både här och där.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Nej, inte på det viset. Jag är iaf trygg med att vi inte jobbar så. Det är nog snarare att vi är mer försiktiga än nånsin tidigare. En ekonom vid rodret känns helrätt i nuläget, men vi får såklart inte snåla oss till ekonomiskt överskott på sportens bekostnad.
Nu tror jag iofs inte det kommer ske. Jobbet utanför isen är en sak och det är tydligt att sportrådet i sin tur har en plan och vision för vad som ska hända på den. Balanserar man det hela sunt i föreningen så kommer det att bli bra på sikt. Vi är bara i början av den här resan.
Nu tror jag iofs inte det kommer ske. Jobbet utanför isen är en sak och det är tydligt att sportrådet i sin tur har en plan och vision för vad som ska hända på den. Balanserar man det hela sunt i föreningen så kommer det att bli bra på sikt. Vi är bara i början av den här resan.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: Det jag vill ha klart för mig här är om man byggt upp en buffert för de innestående sign off-bonusarna genom att bl.a. använda sig av delar av lönebudgeten.
Årsmöte ons. Tyvärr kan jag inte närvara men gärna att nån kan lyfta frågan då.
Årsmöte ons. Tyvärr kan jag inte närvara men gärna att nån kan lyfta frågan då.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Det var bara första året som det sköts till utifrån.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla:Ok.
1. Inte bara familjesituationen.
2. Djurgården var de som initierade kontakten.
3. Vi fick tillräckligt betalt, dvs ett sjusiffrigt belopp.
Man känner Nubben.
I övrigt finner jag det märkligt att pengarna vi "sparade" på Dahlén, EP, m.fl. Inte räckte till ersättarna.
1. Inte bara familjesituationen.
2. Djurgården var de som initierade kontakten.
3. Vi fick tillräckligt betalt, dvs ett sjusiffrigt belopp.
Man känner Nubben.
I övrigt finner jag det märkligt att pengarna vi "sparade" på Dahlén, EP, m.fl. Inte räckte till ersättarna.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Hur som haver så är allt annat än under miljonen en dålig affär från vår sida. Att vi avböjt en gång skvallrar väl lite om en desperation från er sida och att summan lär kunna bli rätt fet. Ni får ändå in en etablerad SHL-spelare i bra ålder, som haft en betydande roll här och som har relativt färska landslagsmeriter.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Så vad fick vi då? Det ska kosta för DIF att söka upp en kontrakterad spelare. Det var inte direkt så att Timrå erbjöd honom. Ett jävla otyg är det (oavsett Barres hemlängtan eller ej). Förväntar mig ett sjusiffrigt belopp.
I NHL kostar det 66% av kvarvarande lön att köpa ut ett kontrakt.
Hartmann låg på 120-150k/mån med 2 år kvar. Snabbt räknat hade det med NHL-regler kostat ca 1,9M för Djurgården.
I våras betalade de 400k för Solem. Ok att de tar över återstående kontrakt på i runda slängar 3M, men de kommer för billigt undan i längden med en övergångssumma kring en halv mille.
I NHL kostar det 66% av kvarvarande lön att köpa ut ett kontrakt.
Hartmann låg på 120-150k/mån med 2 år kvar. Snabbt räknat hade det med NHL-regler kostat ca 1,9M för Djurgården.
I våras betalade de 400k för Solem. Ok att de tar över återstående kontrakt på i runda slängar 3M, men de kommer för billigt undan i längden med en övergångssumma kring en halv mille.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Walli är en speldummare version av Barre. Det är pga det han alltid halkar ner i hierarkin.
Finns ingenting som pekar mot en värvning iom det här. Hörde och såg Nubben med Sjöberg igår och det är snarare så att vi lär släppa en fw till innan det är klart. Den enda som är aktuell att plocka in är Fille men det är i det närmaste en utopi.
Finns ingenting som pekar mot en värvning iom det här. Hörde och såg Nubben med Sjöberg igår och det är snarare så att vi lär släppa en fw till innan det är klart. Den enda som är aktuell att plocka in är Fille men det är i det närmaste en utopi.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Folk snackar skadebenägen, svag leverans och för dyr. Kapad vadmuskel och nu senast ett överfall. Han har alltid steppat upp när det gällt. Sen är han ingen uttalad poängspelare utan ett bra komplement för topp 6-9 med sin fart och tyngd. 120-150k för en spelare med hans CV är inga pengar.
Vem i befintlig trupp ska ersätta honom då? Walli, Forsell eller Lundmark? Jag är skeptisk. Det här ger bara fler frågetecken och mer av det vi redan har för mycket av i "hoppas han tar nästa steg". Vi tappar en etablerad spelare. En kulturbärare. Han är garanterat ett tapp i omklädningsrummet också. Sprider glädje (även ofrivilligt) och det är inte oviktigt i sig.
Nej, jag menar inte på att han är oersättlig eller att vi står och faller med honom, men varje gång man tappar en etablerad spelare som bidrar är det ju ett minus om man inte ersätter med likvärdig.
Tack för allt, Kingen. Saknar dig redan.
Vem i befintlig trupp ska ersätta honom då? Walli, Forsell eller Lundmark? Jag är skeptisk. Det här ger bara fler frågetecken och mer av det vi redan har för mycket av i "hoppas han tar nästa steg". Vi tappar en etablerad spelare. En kulturbärare. Han är garanterat ett tapp i omklädningsrummet också. Sprider glädje (även ofrivilligt) och det är inte oviktigt i sig.
Nej, jag menar inte på att han är oersättlig eller att vi står och faller med honom, men varje gång man tappar en etablerad spelare som bidrar är det ju ett minus om man inte ersätter med likvärdig.
Tack för allt, Kingen. Saknar dig redan.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Jag hoppas verkligen du får rätt.
Släpps han så frigörs en lönepost som ligger nånstans mellan 120-149.999 kr/mån (enligt getingens tidigare uppgifter). Förväntar mig i så fall även en fet övergångssumma. Blir det så har vi deg till att spetsa till backsidan. Och sen kommer Fille hem till jul. Då är det klart och färdigt.
Släpps han så frigörs en lönepost som ligger nånstans mellan 120-149.999 kr/mån (enligt getingens tidigare uppgifter). Förväntar mig i så fall även en fet övergångssumma. Blir det så har vi deg till att spetsa till backsidan. Och sen kommer Fille hem till jul. Då är det klart och färdigt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: Klart han inte är oersättlig men vem i befintlig trupp ska ersätta honom? Vi har redan frågetecken så det räcker och blir över. Att tro på nån fw-värvning är att tro på tomten.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Knappast troligt. Vi lär sitta nöjda med ett "normalt" numerär på 15 fw. Finns en handfull spelare som borde gå före och som inte minskar vår slagstyrka. Men, men, om han har en egen önskan att lämna så är det bara att släppa honom.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ser inga problem med det där. Ingångarnas placering är vad de är. Att riva hela läktaren och bygga en ny var aldrig aktuellt och det är det som krävs för att ändra deras placeringar. Det kommer att bli bra. Är mer en vanesak.
Upp med en stor och snygg skylt "Sektion 23" så är jag nöjd
Upp med en stor och snygg skylt "Sektion 23" så är jag nöjd
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Din ton i inlägget som jag svarade på indikerade annat och nog finns det väl en GIF-del? Hur vida den är aktiv är en annan sak med tanke på rådande intresse, tänker jag.
Vad är det du inte förstår och varför skulle det inte höra hemma i sammanhanget? Det var du som hävde ur dig en siffra till att börja med.
Nej men huga, hade du velat haft det istället? Samlar du dem på burk? Ta en grogg och var som folk. Inte första gången du hänger ut drygkönet.
Vad är det du inte förstår och varför skulle det inte höra hemma i sammanhanget? Det var du som hävde ur dig en siffra till att börja med.
Nej men huga, hade du velat haft det istället? Samlar du dem på burk? Ta en grogg och var som folk. Inte första gången du hänger ut drygkönet.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Är du i rätt forumdel?
Betänk att det är 15 hemmamatcher för GIF, 16 vid kval, mot minst 26 för TIK - kan hamna på så många som dryga 35. Timrå har dessutom 2-3 hemmamatcher i rad fler än en gång per säsong, ibland t o m 4 raka.
Sen bör man ta i beaktning att NP3 tar in 8000 och att arenan ligger centralt och inte ute i nån tallskog. Snittet för Giffarna boostas även av derbymatcher mot ÖFK, gratismatcher och möten med lag som Bajen och DIF, som kommer med egna publikarméer.
Timrå har inte snittat under 4000 i ES/SHL på den här sidan 2000. GIF gjorde det senast man var uppe 2022. I år ligger man hittills på dryga 1800.
Betänk att det är 15 hemmamatcher för GIF, 16 vid kval, mot minst 26 för TIK - kan hamna på så många som dryga 35. Timrå har dessutom 2-3 hemmamatcher i rad fler än en gång per säsong, ibland t o m 4 raka.
Sen bör man ta i beaktning att NP3 tar in 8000 och att arenan ligger centralt och inte ute i nån tallskog. Snittet för Giffarna boostas även av derbymatcher mot ÖFK, gratismatcher och möten med lag som Bajen och DIF, som kommer med egna publikarméer.
Timrå har inte snittat under 4000 i ES/SHL på den här sidan 2000. GIF gjorde det senast man var uppe 2022. I år ligger man hittills på dryga 1800.
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Så där blir det när man har hjon ur Sundsvall Fans i supporterleden. Värt att nämna i sammanhanget är att Patronerna inte skulle ha funnits om det inte hade varit för vår supporterklubb.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DIFFEN: Ambitionen att värva och förstärka finns såklart hos er och andra som HV, LHC och Löven. Frågan är dock var ni och de ska hitta typ en förstafemma vardera? Marknaden är inte vad den varit. Schweiz står högst i näringskedjan, fler toppspelare i Finland stannar hemma då lönerna matchar de i SHL och tjeckerna har börjat hosta upp rejält.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ingen Gardiner eller McLaughlin men plats 9 Vejdemo, 10 Shinnimin, 11 Kaderli, 13 Pettersson, 15 Mäntykivi, 16 Véronneau, och 18 Joel Kellman. Ser nån likvärdig, ingen bättre men väl svagare spelare bland dessa.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tičar rockar vidare. Kvitterar till 4-4 mot Slovakien med halvminuten kvar. 2+1 ikväll.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Jag förstår inte. Filander är ingen trollkarl. Larsson är visserligen ett snäpp upp gentemot Enroth, men Dickinson är ingen Puistola och Véronneau är en ren chansning. Sen är väl Salo och Quenneville (lär försvinna) i absolut bästa fall samma lika. Den lilla spets som är kvar sen ifjol i Karlkvist (blir inte snabbare och kommer inte jobba hårdare) och Kossila (blir inte fräschare och är lika skadebenägen som Wedda) ska alltså tillsammans med de nya lyfta Öret till oanade höjder. Det tror jag när jag ser det.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Jo absolut och fortsätter Björck som han gör så blir det högt i draften, camp och sen ser de han inte på 18 år. Vejdemo är en hyfsad värvning, inte mer än så. Hank the Tank är en Wikegårdare som är smått obegriplig.
Hellberg är i min bok överskattad. Han har passerat sin prime och blir inte ett år yngre. Där bakom har de Marmenlind och Hävelid och de skrämmer ingen.
Vet inte om backsidan överlag blir så mycket starkare heller. Lucas Carlsson är ett fint pappersnamn men frågan är hur han kommer att se ut i realiteten efter åtta år av mestadels AHL-spel (15 NHL-matcher de senaste fem säsongerna). Hur mycket kommer LaLeggias offensiv saknas? Han gjorde ändå 40 poäng och vann deras interna.
Löven ja, jag skulle då inte vilja vara i Kenttäs kavaj.
Hellberg är i min bok överskattad. Han har passerat sin prime och blir inte ett år yngre. Där bakom har de Marmenlind och Hävelid och de skrämmer ingen.
Vet inte om backsidan överlag blir så mycket starkare heller. Lucas Carlsson är ett fint pappersnamn men frågan är hur han kommer att se ut i realiteten efter åtta år av mestadels AHL-spel (15 NHL-matcher de senaste fem säsongerna). Hur mycket kommer LaLeggias offensiv saknas? Han gjorde ändå 40 poäng och vann deras interna.
Löven ja, jag skulle då inte vilja vara i Kenttäs kavaj.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Strimmorna! Hon var även kapten för AIK:s cheerleaders, Guldvipporna.
Gerhard lirade här i tre sässar, mellan 97 och 00. Han var lagkapten 98/99 och var med och tog upp oss till Elitserien.
Gerhard lirade här i tre sässar, mellan 97 och 00. Han var lagkapten 98/99 och var med och tog upp oss till Elitserien.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Han gjorde andra, Fagemo satte första, och Zäta det tredje, avgörande 3-2 i sudden.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zåsse klubban: Nu är det nära! Röda kanon, men byt plats på blått och rött vid axlarna på den vita; samt behåll blå krage och kör röd snörning (röd snörning hade vi på de vita 17/18).
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zåsse klubban: Nej, jag menar att blått ska markera det vita på den röda tröjans axelparti. Precis som det röda gör på den vita trojan. Skulle även köra blå krage på den vita och ett rött axelparti som markeras av blått.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zåsse klubban: Blir TIMRÅ en säsong till.
Saknar en blå kant på axelpartiet men annars har den potential. Själv skulle jag framgent gärna se en uppdatering av detta ställ. Med mer inslag av blått på det röda och utan krage med snörning, samt tallarna på bröstet.
Saknar en blå kant på axelpartiet men annars har den potential. Själv skulle jag framgent gärna se en uppdatering av detta ställ. Med mer inslag av blått på det röda och utan krage med snörning, samt tallarna på bröstet.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Om ni inte har sett, in och kolla. Ingen kostnad att tala om heller, även om jag förutsätter att merparten redan abonnerar.
+ 2
1 · Nästa









Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.