Historik
1 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: nu var det inte facit det handlade om utan hur man säljer in nyförvärv med meriter
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: 41 nhl-matcher, 104 ahl-matcher, draft 5:a: finländske backen
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: man tror det ju först när man ser det men varje sak som inte pekar på motsatsen få ju klassas som en strimma hopp :)
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
såg att hållander nyligen börjat leasa 2 bilar av bilbolaget som alla timråspelare gör. tagit över hartmanns lön rakt av bara o klar för en återkomst?
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: först ska jag säga att jag inte tycker det är konstigt om man ritar in oss på kval. mycket som är ovisst.
men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot (fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att det är helt kört men men):
-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-jag tror inte nyförvärven behöver vara så dåliga som många andra tror
-jag ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror det kan passa många i vårt lag.
detta gör att jag som vanligt går in i säsongen med förväntan.
men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot (fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att det är helt kört men men):
-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-jag tror inte nyförvärven behöver vara så dåliga som många andra tror
-jag ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror det kan passa många i vårt lag.
detta gör att jag som vanligt går in i säsongen med förväntan.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: tycker inte barre sett ut som något geni på isen senaste säsongerna men så har han varit skadedrabbad med som såklart kan hämma.
det som pekar mot en värvning är väl att vi iom detta får pengar? sen är de ju så att det var barre själv som ville gå så vet inte om det hade gjort så många lyckligare att ha honom kvar i truppen av rent tvång o säkert lite sur på klubben med som håller honom kvar.
det som pekar mot en värvning är väl att vi iom detta får pengar? sen är de ju så att det var barre själv som ville gå så vet inte om det hade gjort så många lyckligare att ha honom kvar i truppen av rent tvång o säkert lite sur på klubben med som håller honom kvar.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: jag ser walli som ganska likvärdig. tung, gör sina 7-10 strutar, bra skott.
får han spela i samma roll så är han nog likvärdig.
men vi tappar en jävla karaktär helt klart. men karaktärer finns det ju också gott om o att omkl.rum faller med barre tror jag inte. även om han är älskvärd.
samtidigt hoppas jag att det finns någon liten plan att ändå förstärka truppen iom detta. eftersom vi både får en slant o frigör utrymme i budget så kan ju detta varit precis det vi behövde? sen är det ju synd att det inte var lilja eller pääjärvi kanske men tror deras kontrakt är svårsålda just nu o i synnerhet att få betalt för det.
får han spela i samma roll så är han nog likvärdig.
men vi tappar en jävla karaktär helt klart. men karaktärer finns det ju också gott om o att omkl.rum faller med barre tror jag inte. även om han är älskvärd.
samtidigt hoppas jag att det finns någon liten plan att ändå förstärka truppen iom detta. eftersom vi både får en slant o frigör utrymme i budget så kan ju detta varit precis det vi behövde? sen är det ju synd att det inte var lilja eller pääjärvi kanske men tror deras kontrakt är svårsålda just nu o i synnerhet att få betalt för det.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: jag är en simpel man. säg sånt där o jag älskar dig redan
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: coolt att du inte är det o hittar på saker som att han inte har någon som helst kravställan.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: nej vi har bara spela 20 av 27 säsonger i sveriges högsta liga i hockey under 2000-talet, o där nubben varit sportchef nästan samtliga för att han inte har några som helst krav :)
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Laken: mange har ju lirat här ett par säsonger o kan väl bara jämföra med dom.
men han kan såklart blåljuga med för att lura fansen, såklart
men han kan såklart blåljuga med för att lura fansen, såklart
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
pääjärvi djupt kritisk till sin egna insats förra säsongen.
men detta låter ju iaf bra. med tanke på hur vi fallit ihop ju senare säsongen lidit senaste åren tror jag verkligen på att skruva upp fysen
men detta låter ju iaf bra. med tanke på hur vi fallit ihop ju senare säsongen lidit senaste åren tror jag verkligen på att skruva upp fysen
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pucken: har också stött å blött detta lag i för många årtionden för att på nåt sätt skita ner mig. har iaf hopp, mer än man kan säga om vissa säsonger i allsvenskan t ex.
men visst är det många komponenter som ska klaffa i år, det måste man ha respekt för.
men visst är det många komponenter som ska klaffa i år, det måste man ha respekt för.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mitt största problem med analyserna vi får nu är inte att dom är negativa. jag köper faktiskt skepsisen o delar den till viss del.
men jag stör mig på att väldigt få ens vågar laborera om hur timrås lag faktiskt skulle kunna lyfta lite sett till avslutningen i fjol. eller egentligen lyfta sett till hela säsongen förutom starten.
minns folk hur otroligt utspelade vi var mot t ex saik hemma eller rögle hemma? trots trygga tommy vid rodret. sällan jag sett såna utskåpningar trots att vi ironiskt nog tog poäng i bägge.
är helt 100 på att många andra hade fått något mer djupare analyser med samma värvningar som timrå. nu rapas de
1. tunga tapp
2. värvningarna är ovissa
3. ny tränare (obs osäkert delux då tommy lyckades så bra)
4. junisar måste ta steg
få vill ens nudda hur gaths väldigt skilda spelsätt sett till trygga tommy, o de material som finns att tillgå, faktiskt skulle kunna lyfta lite från marken.
det är osäkert. o där får gärna 100 experter av 100 landa. för jag är där med! men försök iaf använda något annat än samma färdigskrivna mall om timrå som så ofta återkommer
men jag stör mig på att väldigt få ens vågar laborera om hur timrås lag faktiskt skulle kunna lyfta lite sett till avslutningen i fjol. eller egentligen lyfta sett till hela säsongen förutom starten.
minns folk hur otroligt utspelade vi var mot t ex saik hemma eller rögle hemma? trots trygga tommy vid rodret. sällan jag sett såna utskåpningar trots att vi ironiskt nog tog poäng i bägge.
är helt 100 på att många andra hade fått något mer djupare analyser med samma värvningar som timrå. nu rapas de
1. tunga tapp
2. värvningarna är ovissa
3. ny tränare (obs osäkert delux då tommy lyckades så bra)
4. junisar måste ta steg
få vill ens nudda hur gaths väldigt skilda spelsätt sett till trygga tommy, o de material som finns att tillgå, faktiskt skulle kunna lyfta lite från marken.
det är osäkert. o där får gärna 100 experter av 100 landa. för jag är där med! men försök iaf använda något annat än samma färdigskrivna mall om timrå som så ofta återkommer
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gorkyman:
-han tror inte gath vet vad han gett sig in på
-nyförvärven inte kommer upp i närheten av dahlén o pettersson
-målvaktssidan får godkänt
-timrå har bytt tränare för många gånger senaste säsongerna
-viktigt att gath sätter ett spelsystem som truppen verkligen tror på men detta ser junland som en svår uppgift
lite småkul då junland uttalat sig positiv till lhc (som är laget han håller på o nyligen jobbade för). de har väl bytt tränare lika många gånger som timrå senaste sässarna samt tappat lika mycket poäng framåt va? han hade nyligen en artikel om chelarik som ryktas till lhc, där alla tvivel om honom är fel o det är egentligen en jättebra värvning.
till skillnad från mclovin, gardiner o finska kniven då uppenbarligen.
-han tror inte gath vet vad han gett sig in på
-nyförvärven inte kommer upp i närheten av dahlén o pettersson
-målvaktssidan får godkänt
-timrå har bytt tränare för många gånger senaste säsongerna
-viktigt att gath sätter ett spelsystem som truppen verkligen tror på men detta ser junland som en svår uppgift
lite småkul då junland uttalat sig positiv till lhc (som är laget han håller på o nyligen jobbade för). de har väl bytt tränare lika många gånger som timrå senaste sässarna samt tappat lika mycket poäng framåt va? han hade nyligen en artikel om chelarik som ryktas till lhc, där alla tvivel om honom är fel o det är egentligen en jättebra värvning.
till skillnad från mclovin, gardiner o finska kniven då uppenbarligen.
+ 14
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : ja. lutar mot att den inte borde snappats upp av st.
o bara för att vara övertydlig så tycker jag de är asfjantigt att gif + timrå supportrar ska hålla på så här som denna giffare nu gjort. visst att man får ha någon rivalitet mellan föreningarna om det nu gör en lycklig men att de ska slåss o se varandra som någon nemisis tycker jag är otroligt töntigt.
o bara för att vara övertydlig så tycker jag de är asfjantigt att gif + timrå supportrar ska hålla på så här som denna giffare nu gjort. visst att man får ha någon rivalitet mellan föreningarna om det nu gör en lycklig men att de ska slåss o se varandra som någon nemisis tycker jag är otroligt töntigt.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: det är väl precis det ordningsmakt inte ska göra? om nån känner sig så hotad av en enskild person så är de väl då de ska ingripa.
ska klubben ut o peta samt uttala sig i enskilda ärenden hela tiden så kan listan göras lång, o de blir dålig publicitet med. tycker giffarna gör rätt som till media förhåller sig objektiva i detta o jag önskar att timrå gör samma i större utsträckning.
ska klubben ut o peta samt uttala sig i enskilda ärenden hela tiden så kan listan göras lång, o de blir dålig publicitet med. tycker giffarna gör rätt som till media förhåller sig objektiva i detta o jag önskar att timrå gör samma i större utsträckning.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: så klubben ska ner o peta i enskilda händelser så här? behövs inte då en kostsam utredning vad som faktiskt sagts o gjorts för att besluta om avstängning föreligger?
är det inte bättre att klubben skiter i att ta ställning i allt o att besökare använder sig av ordningsvakter o i värsta fall polis i såna här fall?
är det inte bättre att klubben skiter i att ta ställning i allt o att besökare använder sig av ordningsvakter o i värsta fall polis i såna här fall?
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: jag personligen är rätt less på att föreningarna ska uttala sig o dementera enskilda ärenden. det här är ju liksom en supporter som agerat på eget bevåg o bara utifrån ett vittnesmål. men stämmer det är det ju en idiot.
känns som det bara blir fel när de ska gå ut o godhetssignalera. som "hata modo gate".. håll bara käft!
visst om det var en misshandel eller grov brottslighet...
men respekterar din åsikt
känns som det bara blir fel när de ska gå ut o godhetssignalera. som "hata modo gate".. håll bara käft!
visst om det var en misshandel eller grov brottslighet...
men respekterar din åsikt
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: nu tycker jag den här supportern som hindrat timråkillen är en jävla tönt. men visst är det väl lite fel att hacka på föreningen gif sundsvall över detta? om en enskild person från rätta virket hindrat en modoit från att gå på en timråmatch o klubben gått ut o uttalat sig om detta till modoitens favör så hade väl jävligt många timråiter hängt föreningen?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Maktankan: jag hade varit mer orolig om det var dom som fick in typ filander.
tror inte eriksson passar med vare sig den organisationen eller spelarmaterialet.
tror inte eriksson passar med vare sig den organisationen eller spelarmaterialet.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: med den backbesättning vi har måste det väl vara tänkt att freij, barkemo, harde o forsmark ska stå för poäng. i den tyngre fysiska kategorin har vi didde o svensson då men där är vi ju väldigt osäkra på form/ålder.
så jo, jag vill nog hellre ha en majesky-typ snarare än en laleggia.
så jo, jag vill nog hellre ha en majesky-typ snarare än en laleggia.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Hade verkligen inte dött av en stor tung grottman på backen, med en tung slagga. Men utöver det ser jag vår backsida som likvärdig med förra säsongen. Nässén färgade aldrig mig o tycker han mest åkte runt o såg skön ut. Pilö gillade jag ifs men lossnade aldrig riktigt o var som bäst några matcher i rad.
Med det sagt så är jag inte helt nöjd med att vi ev har en likvärdig defensiv. Barkemo får dock gärna visa sig vara årtiondets fynd o Freij får gärna fortsätta stegra i sin utveckling som han gjort hittills. isf räcker det nog med att Forsmark hittar en jämn nivå o Harde skärper sig. Så kanske Gaths spelsätt passar bättre med snabba rörliga backar med. :-)
Med det sagt så är jag inte helt nöjd med att vi ev har en likvärdig defensiv. Barkemo får dock gärna visa sig vara årtiondets fynd o Freij får gärna fortsätta stegra i sin utveckling som han gjort hittills. isf räcker det nog med att Forsmark hittar en jämn nivå o Harde skärper sig. Så kanske Gaths spelsätt passar bättre med snabba rörliga backar med. :-)
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
otroligt egentligen hur man vänt i sitt humör efter den katastrofalt dåliga säsongsavslutningen o tappen som blev kända snabbt efter.
vi får se hur det går men nubben+sportrådet har iaf skapat hopp o lite förväntningar hos mig. tack för det!
-ny tränare som känns väldigt spännande
-spelare/spets som absolut har förutsättning att ersätta de poäng som tappats
-en liknande målvaktssits som förra
-truppen är tom ännu lite bredare med förutsättning för konkurrens
-prospects som ev kan växa säsonger framöver
sen kan allt gå åt helvete ändå men hatten av att man iaf gjort sitt bästa
vi får se hur det går men nubben+sportrådet har iaf skapat hopp o lite förväntningar hos mig. tack för det!
-ny tränare som känns väldigt spännande
-spelare/spets som absolut har förutsättning att ersätta de poäng som tappats
-en liknande målvaktssits som förra
-truppen är tom ännu lite bredare med förutsättning för konkurrens
-prospects som ev kan växa säsonger framöver
sen kan allt gå åt helvete ändå men hatten av att man iaf gjort sitt bästa
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : alltså jag tror jag har alldeles för ambitiös bild av heikki men jag tänker att får man träff där så är han en som har 30+ i sig. sen kan han så klart vara svårjobbad så det ändå inte går, typ att vi inte har materialet för att få ut hans fulla potential. men där är jag inte övertygad än.
men som du är inne på med westfält, han kan säkert vara nyttig med sina kvaliteer i andra lag men där tror jag tyvärr vi har för många likasinnade o vi behöver målgörare.
gällande lilja ser jag tyvärr ingenting just nu men det gjorde jag inte med sundh heller i början så allt är relativt.
men som du är inne på med westfält, han kan säkert vara nyttig med sina kvaliteer i andra lag men där tror jag tyvärr vi har för många likasinnade o vi behöver målgörare.
gällande lilja ser jag tyvärr ingenting just nu men det gjorde jag inte med sundh heller i början så allt är relativt.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Red Bulls: okej jag går med på detta. se till att allt slår in nu 🤩
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS:
otto - eriksson - gardiner
genborg - mclovin - heikkinen
wedda - lander - forsell
hartmann - levinsson - lundmark
extra: lilja, westis, walli, mange
nåt sånt skulle jag kunna tänka mig att börja med. walli ska definitivt vara först i rangordningen av de som går som extra just nu
otto - eriksson - gardiner
genborg - mclovin - heikkinen
wedda - lander - forsell
hartmann - levinsson - lundmark
extra: lilja, westis, walli, mange
nåt sånt skulle jag kunna tänka mig att börja med. walli ska definitivt vara först i rangordningen av de som går som extra just nu
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : jag ser gärna att man börjar med heikkinen rätt högt. han har mer uppsidor än många andra även om han hade de tufft stora delar av förra.
lägg till också att han redan har en framgångsrik historik med gath.
går det inte så går det inte o då har han fått chansen under 2 tränare. men av de jag hört från tommys coaching så känns det inte heller som han användes på rätt sätt.
lägg till också att han redan har en framgångsrik historik med gath.
går det inte så går det inte o då har han fått chansen under 2 tränare. men av de jag hört från tommys coaching så känns det inte heller som han användes på rätt sätt.
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : tycker inte du överdriver. har nån feeling att otto kommer vara närmare 40 men däremot att dylan kanske inte når så högt som 34 men annars är vi överens
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : jo precis. fatta här inne den dystopiska stämning om vi så här sent hade saknat typ alla ledande organisatoriska roller. nubben hade blivit hängd fast han inte är kvar. klubben i stort hade beskrivits som ett skämt osv.
förvisso kanske med all rätt i en sån sits 😅
förvisso kanske med all rätt i en sån sits 😅
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : jo precis. går ju att väga in rätt mycket i timrås truppbygge om man lägger ner ganska lite tid. sen kan man ju ändå landa i att timrå får det svårt men väljer man timrå så solklart just nu som årets krislag. trots att björklöven typ saknar ett lag, hv har samma trupp som kvalade samt inga ledare, lhc har knappt forwards osv så lutar jag mot att det är analysen du är inne på vi kommer få i år.
sen att vissa inte tycker man ska diskutera detta får väll vara. jag tycker diskussioner om timrå i media är intressanta!
sen att vissa inte tycker man ska diskutera detta får väll vara. jag tycker diskussioner om timrå i media är intressanta!
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: jo så var det.
sen det här med ”vem bryr sig om vad de tycker” nej, man behöver inte bry sig men de skriver om timrå o det här är ett timråforum. kan ju vara intressant att diskutera åtminstone för vissa 😅 vissa diskuterar liksom kovacs här så det går ju att säga om allt. ”vem orkar bry sig”. antingen diskuterar man eller så diskuterar man inte?
sen det här med ”vem bryr sig om vad de tycker” nej, man behöver inte bry sig men de skriver om timrå o det här är ett timråforum. kan ju vara intressant att diskutera åtminstone för vissa 😅 vissa diskuterar liksom kovacs här så det går ju att säga om allt. ”vem orkar bry sig”. antingen diskuterar man eller så diskuterar man inte?
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: jag kommer alltid förvänta mig mer av de som har arbetsnamnet ”experter” oavsett vilken tidning dom jobbar på.
men så här kommer det se ut hos andra tidningar med är jag rätt säker på. allt som kommer att nämnas är vilka vi har tappat o att vi därför kommer komma sist.
men så här kommer det se ut hos andra tidningar med är jag rätt säker på. allt som kommer att nämnas är vilka vi har tappat o att vi därför kommer komma sist.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: det är ju säkert jättehärligt för dig att tycka att det är helt normalt o inget man ska tala om att typ 3 av 4 experter hos aftonbladet är mest orolig för timrå trots att hv helt saknar ledning o knappt har ett nyförvärv på plats, linköping har tappat minst samma spets o har troligtvis lägre budget i år, eller att björklöven ska värva in 10-15 gubbar till ett lag med annars ha-spelare. även att dif ev tappat alla sina juniorstjärnor som bar dom stora delar av säsongen samt sin poängbästa back bör kanske nämnas.
jag tycker iaf att man kan förvänta sig mer av såna som jobbar med att tycka om såna här saker.
jag tycker iaf att man kan förvänta sig mer av såna som jobbar med att tycka om såna här saker.
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: men nu var det den magra analysen vi får jag framhävde eller hur? inte det faktum att vi tippas i botten
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: här är roos, abrahamssons o wennerholms analyser (de vi kommer få ta del av till 90% fram till september)
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
vi kommer få läsa samma analys fram till september från ”experter” så bara att vänja sig; TIK har tappat dahlén o pettersson. det är typ 90p.
men att lhc tappat 110p i shore, kovacs o ljungh är inget som problematiseras lika mkt.
men kul att läsa mattias karlssons analys i aftonbladet. nog för att vi kan få det svårt så är det kul att någon faktiskt analyserar!
men att lhc tappat 110p i shore, kovacs o ljungh är inget som problematiseras lika mkt.
men kul att läsa mattias karlssons analys i aftonbladet. nog för att vi kan få det svårt så är det kul att någon faktiskt analyserar!
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Niikeliito: fick höra från en för bara några dagar sedan att denne jänkare är mer eller mindre klar. avfärda lite då som att nån har läst lösa rykten.
verkar som killen hade bra källor
verkar som killen hade bra källor
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : nej svårt att hitta en given 1:a. beror väl på hur man bygger kedjorna.
vejdemo 18 mål men bara 8 assist. lite märklig stats för en c. hur är han som framspelare? men krävdes väl att någon gjorde målen i detta trubbiga leksand. säsongen innan var inte toppen för lukas.
josefson utan skador är ju en otrolig spelare. fortfarande högt hockey-iq men tycker han påverkas lite i sitt spel av hans historik. en dålig tackling o hejdå till denna återkomst?
björck såklart otrolig prospect. blir han kvar efter draften? beror lite på vilket lag som draftar honom va?
vejdemo 18 mål men bara 8 assist. lite märklig stats för en c. hur är han som framspelare? men krävdes väl att någon gjorde målen i detta trubbiga leksand. säsongen innan var inte toppen för lukas.
josefson utan skador är ju en otrolig spelare. fortfarande högt hockey-iq men tycker han påverkas lite i sitt spel av hans historik. en dålig tackling o hejdå till denna återkomst?
björck såklart otrolig prospect. blir han kvar efter draften? beror lite på vilket lag som draftar honom va?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : mariginellt kanske, men inte mer än så. om nån skulle fråga om jag ville byta difs rakt av mot vår hade jag nog inte vågat tacka ja. vem är 1:a c? vejdemo?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: var nånstans har jag sagt att den är dålig?
det jag tycker är att den inte på nåt sätt sticker ut i positiv mening om man jämför med timrå. o eftersom vi är i timrås bok o det inte allt för sällan talas om att vi har sån hysteriskt dålig centersida tyckte jag det var läge att jämföra med vissa andra.
alla de jag listade tycker jag är i paritet med eller sämre än vår.
fbk, rögle, saik har bäst på papperet nästa säsong enligt mig.
det jag tycker är att den inte på nåt sätt sticker ut i positiv mening om man jämför med timrå. o eftersom vi är i timrås bok o det inte allt för sällan talas om att vi har sån hysteriskt dålig centersida tyckte jag det var läge att jämföra med vissa andra.
alla de jag listade tycker jag är i paritet med eller sämre än vår.
fbk, rögle, saik har bäst på papperet nästa säsong enligt mig.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
nån fler som hört att kivenmäki ska vara rätt billig? tycker mig sett det någon annanstans o nu pratade jag med en som sa att så var fallet. har själv inget konkret mer än så men ger ju lite förhoppningar om att vi faktiskt kan få in en till från en rätt bra hylla isf
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: ah. fastnade för snacket att han var rakt av ersättare för ep
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: sant. men känns som de kan bli en värvnings-kupp av något annat lag där då desperation kan börja ta vid så utesluter inte att typ lhc slänger upp pengasäcken förrän den är presenterad :-)
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: sånt har inte vi skol puckade kroppsarbetare tid med 😅
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
känns som vår centersida är spikad nu o det som ska in är en vinge?
nu har så klart inte alla lag värvat färdigt men en del har ju lite att jobba med.
aktuella center sidor:
timrå: mclaughlin, lander, eriksson, westfält, levinsson, rykte: kivenmäki
djurgården: björck, josefson, pettersen, salsten, rykte: vejdemo
linköping: ehn (spelade knappt center), elie (skadad), bakke olsen, larsson
björklöven: hemmyr, kangas, lundin, rykte: wallmark
hv71: davidsson, johnsen, rousek, linus lindström (ang o heponiemi är listade som c men vette fan om de gjorde en match som det?)
brynäs: hillström, larsson, ölund
örebro: kossila, mastomäki, oscarson, stockselius
känns som det här med centrar är ett problem för många lag, för visst fan avundas man inte alla andras sits sett till vår?
nu har så klart inte alla lag värvat färdigt men en del har ju lite att jobba med.
aktuella center sidor:
timrå: mclaughlin, lander, eriksson, westfält, levinsson, rykte: kivenmäki
djurgården: björck, josefson, pettersen, salsten, rykte: vejdemo
linköping: ehn (spelade knappt center), elie (skadad), bakke olsen, larsson
björklöven: hemmyr, kangas, lundin, rykte: wallmark
hv71: davidsson, johnsen, rousek, linus lindström (ang o heponiemi är listade som c men vette fan om de gjorde en match som det?)
brynäs: hillström, larsson, ölund
örebro: kossila, mastomäki, oscarson, stockselius
känns som det här med centrar är ett problem för många lag, för visst fan avundas man inte alla andras sits sett till vår?
+ 4
1 · Nästa






eftersom jag inte har någon spåkula kan jag inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nåt var tvungen att hända är jag helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väl det som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?