1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507676 inlägg · 4189 ämnen
« · 3038329 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Willow: Kan du utveckla varför att han gjorde nästmest poäng av alla spelare gör honom lämplig till en förstakedja? Var inte Leksand jumbo och åkte ur?

Sv: Silly Season
Vargen: ? Funkade ju bra när han gjorde sin bästa säsong i Leksand 24/25 då också under sin far.

Sv: Silly Season
Willow: Du kan hockey!

Sv: Silly Season
mattias - 74: Vi har ju redan Sebbe, Bjerselius och OP. Så varför ska vi ha honom? Innan alla dömer ut mig vill jag säga att jag tycker Hinken värvat rätt bra hittills. Wahlberg, Rosén och Yoon är stabila värvningar. Men här ringer varningsklockorna för mig. Bara det facto att tränaren Karlberg uppenbarligen vill ha sin son i laget gör mig orolig. Han kan ju knappast vara taggad på att bänka honom om han inte platsar.

Sv: Silly Season
mattias - 74: ändå gjorde han näst flest mål av alla spelare i Leksand förrförra säsongen...

Jag tycker definitivt han ska spela i en toppkedja.

Sv: Silly Season
Zource:

" Men ska han spela i en förstakedja? "

Nej det skall han inte, han är en spelare för 3 -4 kedjan beroende på vilken hockey man spelar

Han är inte stjärna men en spelare som sliter och ger allt i varje byte, ingen målspruta

Sv: Silly Season
Zource: Du jag vet inte, men jag gillar bra spelare.

Sv: Silly Season
Costanza: Säkert bättre än en chansning från Nordamerika. Men ska han spela i en förstakedja?

Sv: Silly Season
Haakana32: Exakt, men vi får se. Jag tycker spelaren Karlberg är bra och tror att han kan göra mycket poäng i HA.

Sv: Silly Season
Haakana32: Nu lär han vara en toppspelare på den här nivån. Minns inte om Foppa fick skit för att han fick för mycket speltid.

Det måste ha varit svårare I Leksand.

Hoppas att han är skadefri för jag gillar honom. Bra driv och skott.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Bara att välkomna Karlberg och skita i all skit. Bra spelare om han vill till Ö-vik.

Sv: Silly Season
Här är alla hans mål från säsongen 24/25. Verkar ha rätt fin bössa och sikte

Sv: Silly Season
modomille: Tror Karlberg är bra i allsvenskan men gillar inte alls pappa-son. Det slutar sällan bra och vi vet att det kommer gnällas så fort det går tungt och han fortfarande får speltid.

Sv: Silly Season
modomille: Varför skulle det inte funka här då.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Det är inte alls säkert.

Sv: Silly Season
modomille: Funkade bra i Leksand. Då borde det funka bra här också.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Ganska tveksam till den värvningen pga fader son relationen.

Sv: Silly Season
JoJo2613:

Ooopps ...vad överaskad jag vart! Hi Hi Hi

Sv: Silly Season
Smurfen: Karlberg till oss istället för AIK och Tappara.

Sv: Silly Season
Silly: Man är glad över att han är tillbaka herr Widebro !

Sv: Silly Season
Smurfen:

Det här visar det vilken kung Widebro är som kan gå in och förklara hela tillvägagångssättet och vilka vägar det går/ man måste ta för att kunna hantera frågan i det medlemmarna vill...

Men inte nere i Karlstad..
Där svarade man bara med avslag och sedan var cirkusen igång..
Ich medlemmarna vann... Lycka till säger jag!

Sv: Silly Season
JoJo2613: Lätt å gömma sig bakom skärmen !

Sv: Silly Season
Modo-Målet:

Det förstog väl alla här inne att ingen skulle våga öppna kakhålet offentligt och kritisera och kräva Hinkens avgång.

Nä då sitter man som små skolpojkar och nickar och säger ja bara på alla frågor..

Eller så vågar man inte dit i huvudtaget utan trivs bäst som ett gömt troll bakom en data och spy galla...

Så största orsaken är fömodligen att man bara är ett Noccotroll och iinte någon medlem som MoDoit.

Patetiskt!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Kindwsll, Johan Larsson, Lindstein och många andra spelare med Brynäs. Du menar att de var dåliga säsongen Brynäs gick upp i och med det.

Jag har hört saker som gör att jag är helt övertygad om att många av de spelarna du nämner kommer vara betydligt bättre den här säsongen med stor sannolikhet.

Backsidan är oerhört mycket rörligare och kommer göra stor skillnad på anfallsspelet.

Vi får väl se i och med att det är upp till bevis i höst.

Sv: Silly Season
Frontschwein: jag tycker det var mycket tråkigt att du inte var på plats för att lyfta dessa exempel och förklara hur dåligt han presterat de senaste åren. Vi på HS are bakom dig.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: vi kommer bara få oprövad skit på sista platserna. I klass med swett, oregan och hutsko

Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Såg/hörde dig inte på livesändningen från årsmötet. Jag som trodde att du skulle styra upp det här nu och avsätta Hinken?

Sv: Silly Season
JoJo2613: Kommentaren om kontinuitet och att bygga långsiktigt var rejält missvisande på gränsen till ohederlig. Att vi har 15 spelare kvar från förra årets trupp låter ju bra, om man låter bli att tänka.

För det första nämner man inte att vi har tappat 7 av våra 10 bästa poängplockare, och då räknar jag inte ens med Fitzgerald som kom in sent; Det är 182 poäng i grundserien som skall ersättas, och helst överträffas.

Så vad består då denna "kontinuitet" av?

Målvakter:
Hellsten
Werner

Backar:
Berglund
Hallin

Forwards:
Bjerselius
Carlsson
Hermansson
Larsson
Mattsson
Ohlsson
Pettersson

Det är 11 stycken, varav två målvakter (hoppas de har hunnit spela ihop sig nu...!).
Berg kom in den 30:e januari, så det blir bara löjligt att räkna honom. Samma sak med Falkenhäll som knappt spelade. Men Hinken och Widebro var ännu mer kreativa, och räknade in Øversveen, som varit utlånad hela säsongen. Vi är fortfarande bara upp i 14 på kontrakt, så gissningsvis har de även räknat med Malcom Gästrin eller liknande som gjorde något gästinhopp förra säsongen.

Är det någon som anser att ovanstående lista är stommen som skall ta oss till SHL? Att den bara behöver toppas med några ECHL-chansningar så blir det bra? På forwardssidan består "stommen" av:

- Emil Larsson, som ryktades vilja bryta sitt avtal fram tills nyligen
- Måns Carlsson, en av de mest kritiserade spelarna i laget
- Elton Hermansson, supertalang som kommer lämna efter säsongen
- Carl Mattsson, som var bänkade stora delar av förra säsongen och som Hinken försökte bli av med
- En brunkande fjärdekedjan

Det är inte en stomme inte ens Hinken tror på, utan både Larsson och Mattsson hade förmodligen spelat någon annanstans om någon klubb hade velat ta över deras kontrakt.

Sedan kan vi komma ihåg att Berglund, Carlsson, Sebbe och OP alla var med och spelade ner oss till HA.

Nåväl, i övrigt står Hinken och svamlar på sedvanligt Hinken-manér: "Vi har några vi tittar på, 1:a juli kan det hända att det dyker upp nya spelare på marknaden, kanske kommer något intressant då, vi väntar och ser...". Precis som förväntat så finns det exakt noll tanke och plan.

Jag gissar att han har bränt budgeten Rosén och Yoon, och hoppats på att kunna frigöra pengar genom att lösa Larsson, Andersson och Mattsson, men att han enbart fick loss en av tre och därför har ytterst begränsat med medel att värva etablerat. Därför kommer det garanterat bli tre spelare vi aldrig har hört talas om förut och som förmodligen kommer floppa hela bunten.

Det här laget fixar inte topp-6.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan detta vara bland det snyggaste som rullar på våra vägar ??
Uppladdat:

500x0-screenshot20260622-200306gallery.jpg


Sv: Silly Season
DrCox: Korrekt, kan komma att presenteras närsomhelst lät det som.

Sv: Silly Season
JoJo2613: hinken sa väl också att man ska presentera nån spelare dom närmaste dagarna om jag hörde rätt

Sv: Silly Season
modomille: "Storlista" / "lista" med namn. Han sa aldrig hur många namn som är med. Kan vara 5 kan vara 10. Bara Hinken o Co vet det.. Det vi vet är att han hade en lista på 7-8 namn tidigare vid ett annat tillfälle.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Att man fortfarande tittar på en stor lista med namn visar ju att vi inte kommer att hinna klart inom de här två tre veckorna. Men det visste ju vissa av oss redan, även om många här försökte knäppa oss på näsan och påstå att allt redan var klart.

Sv: Silly Season
modomille: Från årsmötet, så lät det som dom har en rätt stor lista med namn dom kollar på. Och just denna vecka är alla på plats i Övik. Så dem skulle lägga extra tid/fokus på fortsatt scouting m.m tillsammans.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Jo jo men då gäller det att man har scoutat dessa innan och inte börjar göra det när man ligger i förhandling.

Sv: Silly Season
modomille: Många amerikaner m.m. försöker såklart vänta in 1 juli och free agent-perioden i nuläget.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Intressant att allt ska vara klart inom två till tre veckor när man bara har gjort klart med en av dom. Hinken får ligga i ordentligt om han ska hinna i mål i tid. Det är bara att hoppas att scoutingen har gjorts ordentligt.

Sv: Silly Season
Modo-Målet: George tar över detta dårhus nu.

Sv: Silly Season
Modo-Målet: Jo, dom är ju hel tyst även här inne. Tror dom är lite blyg nu efter all deras snack och sen gjorde dem inget såklart. Då blir det ju lite pinsamt.

Mycket snack, liten verkstad eller vad man brukar kalla det ;)

Sv: Silly Season
JoJo2613: jag är besviken på BB, Ztork och Frontis. De tre musketörerna som skulle rädda föreningen lyste med sin frånvaro på årsmötet. Det blev en bortkastad kväll..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag såg Widebro på årmötet nämnde att vi har amorterat 58 Miljoner av lånen på Arenan på 10 år det är ju imponerande med tanke på att vi har spelat i HA dom flesta av dom säsongerna.

Sv: Silly Season
JoJo2613: Har dom gjort nån kupp på Årsmötet då ?
Tänkte dom som vill ha bort Hinken här inne

Sv: Silly Season
1 spelare kommer presenteras vilken dag som helst. Sen är det 1 forward och 1 center som ska in efter det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan förstå långsiktigheten hos MoDo då det maler ner SHL-lag och HA-konkurrenter på sikt. Jag har ingen tokstress att nå SHL men många har det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: 27:e till 24:e är ju ingen märkbar skillnad öht.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Information som är Positiv:

Tidigare var det fram till den 27 juni som SHL-klubbarna hade på sig att värva spelare från hockeyallsvenskan. Men det datumet har skjutits bak i det nya

Emil Georgsson har mer eller mindre lagbygget redan klart inför nästa säsong. Det enda orosmolnet nu är om någon SHL-klubb vill värva någon spelare från SSK innan den deadlinen går ut.

Det datumet var den 27:e juni enligt det tidigare avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan som gällde fram till den gångna säsongen 25/26

Emil Georgsson kan andas ut om två dagar.

Men i det nya avtalet är det den 24 juni som gäller.
Alltså på onsdag vid midnatt kan sportchefen andas ut.

I fjol värvade Skellefteå backklippan Viktor Grahn i juni, vilket SHL-klubben hade rätt till. Men det var i början av månaden.

Men det är två dagar kvar till den 24 juni säger Georgsson

Tarun Fizer presenterades och därmed är lagbygget klart. Rekordtidigt.

På midsommarafton presenterades den kanadensiske forwarden Tarun Fizer.
Därmed är lagbygget spikat, eller åtminstone så klart som det här slags levande dokumentet kan vara tills vidare.
SSK har nu 14 forwards och sju backar på kontrakt inför nästa säsong.

En vecka återstår innan Georgsson kan andas ut helt.
Den 24 juni är sista datum för SHL-klubbarnas möjlighet att sno spelare från SSK. För ett år sedan blev man av med Viktor Grahn till Skellefteå i det här skedet.

Ja, men det var i början på juni (den 5:e). Men det är klart att det finns en liten oro. Och det är säkert andra klubbar också som känner så. Man kan inte göra så mycket åt det, det är det som är grejen.

Har du fått några indikationer på att det här kan ske igen nu?

Nej, inte vad jag har hört. Men samtidigt hade vi inte någon koll på Grahn heller i fjol. Så det där kan gå rätt fort.

På tal om Fizer är det en spelare som Emil Georgsson haft på radarn i flera år, säger han. För ett par månader sedan började det bli skarpt läge.

Ja, han har ju varit på bordet sedan i april.

Kanadensaren har ett C som i center uppsatt på sig på Eliteprospects men han är inte tänkt som det i SSK.

För mig är han en forward och de tre åren jag har följt honom så har han spelat forward varje år. Sedan kanske han var center när han var ung, men det är som forward han ska spela.

Hur skulle du beskriva honom?

En skridskostark forward. Bra i omställningarna, bra skott, en målskytt mer än en framspelare. En spännande spelare.

Fizer blev alltså den sista pusselbiten åtminstone för nu i lagbygget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: FAN ingen comeback för Näslund denna gång... som han gjorde förra gången han var med i styrelsen..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Positiv Nyhet:

LHC Får dra i handbromsen..

Att Linköping HC skulle göra ett ekonomiskt minusresultat var väntat. Men omfattningen överraskade många.

Föreningen redovisar ett underskott på 8,8 miljoner kronor efter finansiella poster för verksamhetsåret 2025/26. Efter koncernbidrag och skatteeffekter landar förlusten på 4,0 miljoner kronor.

Enligt klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar är det framför allt ökade personalkostnader som ligger bakom det svaga resultatet.

Under säsongen bytte LHC både sportchef och tränare samtidigt som skador tvingade klubben till kortsiktiga värvningar.

Samtidigt försvarar han de beslut som fattades under våren.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Chamez: Vi väntar och ser vad Hinken köper.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Drömvärvning verkligen! Jag hade gärna sett han han i Modotröja

« · 3038329 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB