spud: Man måste ju säga att mårtensson/hlavac är riktigt bra hockeyspelare, men jag vetefan om jag inte gillar hinote mera, snacka om hjärta den mannen har för sitt lag.
Jag kommer att ha en personlig vendetta emot Fredrik Andersson om han inte gör allt i sin kraft för att behålla Pikkarainen. Om han så ska vara bäst betald i laget (för bäst är han ju, typ).
jenza: Jag vill inte ta något från hlavac, men målet är mer flyt än skicklighet. Malek är skymd och hinner helt enkelt inte se pucken i tid för att hinna ta den.
jenza: Ja han är orsaken, men jag gillar att spelare får chansen när de varit bra. Han måste dock slipa bort vissa dumheter, som att ta offensiva utv. Han gjorde det mot TIK också tror jag det var.
hellge: Vi var på nåt som hette Euro Camp i Helsingfors, tror att det var 94. Kommer inte ihåg vilket år det var så det kan diffa en aning. Men han var typ, som en jämnårig med oss ungdomar.
MODOJohan: Jo, och oavsett hur det nu var med episoden i Jokerit så finns det ju nu ett klart incitament för honom att ta revansch på sina kritiker i finsk media och återetablera sig som hett villebråd på den europeiska klubbmarknaden.
Att ta MoDo till ett slutspel ur det läge man var i skulle vara ett gott säljargument.