J F K: Nu tror inte heller jag att vi får se alla dessa spelare i Modo, det handlar om alldeles för mycket pengar.
Däremot tror jag du har för låga tankar om Sjöström. I Elitserien skulle han ha en helt annan roll än den han haft i NHL och jag är övertygad om att han skulle klara av att hantera den. Han är en snabb skridskoåkare, orädd att gå i trafiken och han är en helt okej skytt. Min gissning är att han skulle göra ca 40 poäng på en säsong i Modo, om man hade honom som tredjelänk med Susse och Skröder.
Redigerad kommentar
Hepp!
Här har man varit ute på de sju haven och då ramlar det in en ryting. Tyvärr kommer han väl att sitta på botbänken hela vintern, tacklingar är som bekant bara tillåtna i regelboken och inte i rinken i Sverige.
Edb: Du är inte ensam med slika tankar. :-)
Tobias Enström intervjuas lite kort om värvningen idagens TÅ.
"Som spelare är han bra på skridskorna, han är spelskicklig men kan också spela fysiskt. (...) en bra lagkamrat som alltid ger allt för laget."
Sen kanske jag läser för mycket ur Waynes inlägg. För kan inte tro att han vill dra slutsatsen att Krog och Meyer kommer sluta på samma poängantal i ES då de hade samma ungefärliga snitt i NHL. :)