MoDo Hockey - HV71 2014-01-31 19:00
Tyvärr har han ju en vana att dutta i spelet ibland. Men bra idag som sagt!
Kabanov har en jävla teknik. Spännande kedja det där. Så länge dom är i rätt zon d.v.s. :-P
johan_MODO:
Vafn hände? Jag råkade zappa till fel kanal. Hamnade i Färdjestadsmatchen som ligger några minuter efter vår. Men 3-0. Superkul.
Gusse: Tack för det. Utanför blå!!! Rejäl tavla alltså...
Nära 4-0 nu.
Den här matchen är jätteviktig, framförallt för HV, men de lyckas inte visa det.
Sockan övertygar däremot.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Fyra sekunder...Underbart är kort.
Målet är ok. HVaren stör målvakten efteråt. Men med tanke på hur usla domarna är ibland så kanske vi har tur.
Frå sämre vinkel. Ångrar mig. Bort med målet!
Jaha, jag hade rätt från början.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Nä, egentligen var inte tackligen på målvKTEN OK.
När pucken passerar är han inte där. Fast. Jag tycker inte en tackling som är felaktig och farlig landear strax efter är ok heller.
Alla ser ju vad som händer och rörelser som sker har att göra med vad man beräknar. Sockan ser ju att han är på väg att bli överkörd, därmed blir han störd och är egentligen överkörd.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Vafan! ;)
Målet HV71 gör. De kastar sig över vår målvakt, frågan är om de gör det före, eller efter pucken passerar målvakten så att han blir störd. I reprien så har målet redan blivit innan spelaren landar på målvakten.
Å andra sidan. Om någon "hytter" mot dig så reagarar du tillbaks.
Egentligen blev målvaken störd. enligt mig.
ULTIMAVICI: Svar: Ja.
Allvarligt talat. Den här matchen visar att vi faktiskt bra mycket bättre än HV. Matchens dignitet var deras, inte vår.
zigge:
Jag saknar Salmela. Jättemycket. Min uppfattning är att han är Elitseriens överlägset bästa back. Med honom i laget hade vi förmodligen haft ett fungerande powerplay och viss skrällchans i slutspelet.
Bad_Brett:Självklart e Psalmela ruggigt bra, men lite kul att han valde lönecheck, o därmed kom till ett "sämre" lag. Hade vi haft kvar pSalmela, hade vi ju troligen inte haft tex Kirill o Gunno (som väl iofs ännu inte levererat)
O Önerud, går från klarhet till klarhet!
Från ett HV-forum:
"Inzaneclown skrev:Önerud är 1+2 i denna matchen. Det svider inte lite...
Hade gärna tradat bort Nilson mot Önerud alla dar i veckan! "Money Talks, BullShit walks in HV Blue Bulls
Salmela drällde nyss rejält och hans jobb i defensiven är INTE godkänt. Han spelar med alldeles för små marginaler i sitt backspel.
Sen vill jag ju minnas iaf nån match mot MoDo då Gunde var lovligt vilse i defensiven.
Sen är man ju ändå lite bitter att han var i princip klar för MoDo men ändå till slut hamnade i eran film och godisklubb.;-)
Det ser riktigt bra ut om vi kan vinna ikväll. Då har vi en topp sex plats ordentligt i sikte.
Det finns inte mycket flyt idag. Bara en massa kamp och slag med klubbor.
Skitsnyggt mål. Kanske passar det bättre för Nordgren att spela i en hårt jobbande kedja?
ULTIMAVICI: Tyckte det kändes rätt stabilt. Vi satte 1-0.. drog ner på tempot. AIK satte 1-1.. vi började spela hockey igen.. då blev det 2-1.
Sedan så försvarade vi oss fram till slutet. För mig spelar det ingen roll hur snyggt man spelar, utan att vi vinner.
Blake:Medhåll. Någon som minns en ROLIG o fartfylld tillställning mot Gnaget? Har väl alltid vart lite trögt o tillknäppt mot dem, allt från Börje Salming o framåt.
Kul att KFopp blitt målspruta, o kul för Lill-Nyllet. Ritto har det lite - struligt, nu, han försöker, men blir inte rätt - iofs flera, bla Samme P, o MKempe, som inte får det till nåt vidare just nu. Ska det lossna för flera, månntro?