1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507630 inlägg · 4189 ämnen
3038270 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
1 spelare kommer presenteras vilken dag som helst. Sen är det 1 forward och 1 center som ska in efter det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan förstå långsiktigheten hos MoDo då det maler ner SHL-lag och HA-konkurrenter på sikt. Jag har ingen tokstress att nå SHL men många har det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: 27:e till 24:e är ju ingen märkbar skillnad öht.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Information som är Positiv:

Tidigare var det fram till den 27 juni som SHL-klubbarna hade på sig att värva spelare från hockeyallsvenskan. Men det datumet har skjutits bak i det nya

Emil Georgsson har mer eller mindre lagbygget redan klart inför nästa säsong. Det enda orosmolnet nu är om någon SHL-klubb vill värva någon spelare från SSK innan den deadlinen går ut.

Det datumet var den 27:e juni enligt det tidigare avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan som gällde fram till den gångna säsongen 25/26

Emil Georgsson kan andas ut om två dagar.

Men i det nya avtalet är det den 24 juni som gäller.
Alltså på onsdag vid midnatt kan sportchefen andas ut.

I fjol värvade Skellefteå backklippan Viktor Grahn i juni, vilket SHL-klubben hade rätt till. Men det var i början av månaden.

Men det är två dagar kvar till den 24 juni säger Georgsson

Tarun Fizer presenterades och därmed är lagbygget klart. Rekordtidigt.

På midsommarafton presenterades den kanadensiske forwarden Tarun Fizer.
Därmed är lagbygget spikat, eller åtminstone så klart som det här slags levande dokumentet kan vara tills vidare.
SSK har nu 14 forwards och sju backar på kontrakt inför nästa säsong.

En vecka återstår innan Georgsson kan andas ut helt.
Den 24 juni är sista datum för SHL-klubbarnas möjlighet att sno spelare från SSK. För ett år sedan blev man av med Viktor Grahn till Skellefteå i det här skedet.

Ja, men det var i början på juni (den 5:e). Men det är klart att det finns en liten oro. Och det är säkert andra klubbar också som känner så. Man kan inte göra så mycket åt det, det är det som är grejen.

Har du fått några indikationer på att det här kan ske igen nu?

Nej, inte vad jag har hört. Men samtidigt hade vi inte någon koll på Grahn heller i fjol. Så det där kan gå rätt fort.

På tal om Fizer är det en spelare som Emil Georgsson haft på radarn i flera år, säger han. För ett par månader sedan började det bli skarpt läge.

Ja, han har ju varit på bordet sedan i april.

Kanadensaren har ett C som i center uppsatt på sig på Eliteprospects men han är inte tänkt som det i SSK.

För mig är han en forward och de tre åren jag har följt honom så har han spelat forward varje år. Sedan kanske han var center när han var ung, men det är som forward han ska spela.

Hur skulle du beskriva honom?

En skridskostark forward. Bra i omställningarna, bra skott, en målskytt mer än en framspelare. En spännande spelare.

Fizer blev alltså den sista pusselbiten åtminstone för nu i lagbygget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: FAN ingen comeback för Näslund denna gång... som han gjorde förra gången han var med i styrelsen..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Positiv Nyhet:

LHC Får dra i handbromsen..

Att Linköping HC skulle göra ett ekonomiskt minusresultat var väntat. Men omfattningen överraskade många.

Föreningen redovisar ett underskott på 8,8 miljoner kronor efter finansiella poster för verksamhetsåret 2025/26. Efter koncernbidrag och skatteeffekter landar förlusten på 4,0 miljoner kronor.

Enligt klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar är det framför allt ökade personalkostnader som ligger bakom det svaga resultatet.

Under säsongen bytte LHC både sportchef och tränare samtidigt som skador tvingade klubben till kortsiktiga värvningar.

Samtidigt försvarar han de beslut som fattades under våren.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Chamez: Vi väntar och ser vad Hinken köper.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Drömvärvning verkligen! Jag hade gärna sett han han i Modotröja

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: MoDo ska väl kunna gå till final och kötta in pucken i alla fall nästa säsong. Det är bara jag som kan hockey!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: Jag gillar ju kaos-säsonger, så nu kör vi!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
*ptssssch!* Sitt ner i båten grappar, Hinken kollar bergis Tjecker och Slovaker just nu. Chilla! Nu är sommaren här och Hinken har många bollar ute på marknaden.

Öhh Costanza, passa chipsen!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Hinken får värva klart först och ha pengapåse kvar till fönstret i januari.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

På väg hem från Gävle nu....
Inte en enda brynäshalduk elker väska eller keps såg jag till.
Det luktade osäkerhet där, Lite oroligt...

Det var bara glädje inne på Noppas bar...
Legendernas Legend! Kung Karl ...

Och Tårtan regerar!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Köp med dig ett paket Mums Mums till Hinken.
Och sedan berätta du din önskan för honom
Att dom 3 i paketet symbolisera dom 3 spelarna som skall in..
Och kvaliten på dem skall vara Mums Mums .

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kommer bara låta: ÖÖÖHH! ÄÄHH! ÖH ÄH!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Går du dit i kväll på mötet och ställer dig bredbent och armarna i kors och vänd mot publiken och kolla så ingen stör ordningen och börjar flickgnälla på att dom inte få veta något från Hinken ...?

Ut med bröstkorgen och spänn blicken i alla ....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag var hemma i Hockeyhuvudstaden nu och det behövs en VooDoo-ritual nu för att lyfta klubben.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:

TIK har många..
Dom skall skicka 2 spelare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613:

Men det går tungt på den fronten än så länge?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Ett mer arbetande lag kommande säsong kommer vi längre med, sen behöver vi kreativ produktion framåt och är glad att backarna återigen ska vara delaktiga.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Han siktar på spel hemma i Nordamerika till nästa säsong, vill jag minnas.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Är inte han klar för Timrå ?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Skulle passa i MoDo drässen tror jag.
1: a fiolen och allt!
Uppladdat:

500x0-83840_RWlnCLXMDnvri6j.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu är jag här igen. Vad diskuterar ni? Har vi köpt en toppkedja?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Jag skrev detta redan för några dagars sedan, just att jag tror det är klart men vetskapen om att lhc som är desperata kommer vara och rycka i rätt mycket här sista veckan på transferfönstret SHL - HA

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Det blir på sikt sannolikt en liknande lösning som när Näslund och Freddan överlappade, dvs att man hittar på en ny tjänst som ska ha ett övergripande ansvar för all sportslig verksamhet, men som i praktiken kommer ta över värvningsarbetet från Hinken. Istället lär man sätta Hinken på mer administrativa uppgifter som att fixa lägenheter, hämta på flygplatsen etc. Samt hjälpa till att scouta spelare och vara som en brygga mellan tränarstab och värvningsansvarig.

De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow:

Det är lugnt. Det kommer inte hända!

Det är bara Nocco trollens önskan att skada MoDo!

Alla som har jobbat i en stor förening vet att en anställd sportchef kan inte sparkas på ett Årsmöte.

Då skall det i så fall finnas väldigt mycket mer starkare grunder än ett par missnöjda Noccotroll som sitter på en kammare bakom en dator och skriver


Det finns en arbetslagar.!

Då måste dom först avsätta och skaffa en helr ny styrelse ich ge den uppgiften att avsätta honom.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Den gjordes av någon på ett Universitet. Tror det var Umeå universitet.

Har försökt hitta den då jag läste igenom och tyckte den var rimlig i det jag kunde se.

Våra återvändare och tidigare spelare har byggt flerfamiljsfastigheter med bostadsrätter, hotell, golfbana, sponsrat utehallar och gjort en massa reklam för Övik. Lägg därtill all skatt...

Sedan ökar omsättningen rejält i stadskärnan kring matchdagar. Både hotell och restauranger tjänar väldigt bra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Jag pratar om fördelningen.
Antar att den undersökningen gjordes av kommunen själva, och då kan man ju styra det vart man vill.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: och väljer styrelsen att sparka Hinken accepterar jag det. Jag tror att det är extremt osannolikt med tanke på befintligt kontrakt och knappast kommer göra laget bättre (utan snarare tvärtom då vi drar på oss mer kostnader när vi borde leta en backcoach).

Tycker man att värvningarna inte håller måttet så får man väl ta mer stöttning av Grundberg och Näslund.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Du använder så extremt olika måttstockar. Du tycker Kenttä som har två säsonger på raken sämre än Hinken någonsin haft i HA för bara två och tre år sedan varit så mycket bättre. Dessutom skrivit in sign off klausuler och bonusar styrelsen inte visste om som starkt medverkade att föreningen backade tio miljoner på dessa två år.

Förra säsongen var ett misslyckade, men hur du kan tycka att fyra och sexa, samt två missade semifinaler är bättre än vad MoDo gjorde förra säsongen är för mig en gåta.

Kritisera värvninsgararbetet när det är färdigt i sådana fall, men nu är det bara löjligt. Jag tycker att med tre bra forwards är laget klart bättre än ifjol.

Och någon slags kupp ikväll skulle få mig att skämmas ännu mer än att tvingas konstatera att jag håller på samma lag som dig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Du tro de få tangentbordskrigarna här inne skulle våga sig till arenan och årsmötet för att försöka med något sådant haha.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: en hel del är hyra av arenan för olika event och konferenser. Timrå kommun skäms väl för sin lada så jag fattar att man inte hyr den.

För övrigt så har Öviks kommun genom all skatt som spelarna betalar, all reklam, alla matcher med besökande utifrån och alla hemvändares investeringar fått in betydligt mer än hyra av hall, av isyta och bidragen kostat.
Det gjordes faktiskt en undersökning av någon som visade att det är en ren vinst för kommunen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Wow. Starkt av Zucca att fortsätta leverera runt 1p/match säsong efter säsong.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ser fram emot sparka Hinken kuppen ikväll

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90:

Här har vi en rutinerad hemvändare!
Fortfarnde god att göra en massa poäng!
Uppladdat:

500x0-images-4_OSmrVikaaN0zmcW.jpeg



Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
14 miljoner per år av kommunen, bra fördelning till föreningarna i kommunen må jag säga.

Bra förhandlat dock!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sven Tuta: För att det är sant såklart.
Hans "frånvaro" i spelet under stora delar av säsongen har retat supportrar i åratal.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
www.almtuna.com/article/gjsatgt-1bc61/view

"Sex lag. Ett spelsätt. Så bygger Almtuna framtidens spelare."

Lite såhär jag tror Skellefteå jobbat genom alla år, oavsett om man plockar in nån från J20 så är inte övergången till seniorhockey och A-laget en för stor tröskel, därav varför dom varit så framgångsrika över tid, det här borde även MoDo ta efter och göra för att bli framgångsrika på sikt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: har jag påstått att jag skulle kandidera för en adimistrativ roll inom modo? Måste finnas kandidater på kö i dagens samhälle som är seriösare med jobbet.

Jag kan ta ditt personliga påhitt med en nypa salt men hade jag sagt nåt liknande mot dig hade det blivit block eller gatlopp bland er lättkränkta handhjärtafilurer.
Fortsätt försvara korthuset så kan vi diskutera igen i vår när vi ryker i kvarten eller missar helt.

Ja, så jävla efter är vi i lagbygget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein:
Colorado ser en potential i honom så det kan inte vara så dåligt.
Har inte hört någon som har tyckt det om dig..
Tvärt om... faktiskt!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: nej, det har han inte sagt. Men han är supernöjd att få jobba i lugn och ro utan krav uppifrån. Finns ingen annan klubb som skulle acceptera hans uselhet än mindre förlänga med 3 år .

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Fler som tror som jag...

14. TIMRÅ Betyg: 1 av 5 plus
Kommentar: Sportchefen Kent ?Nubben? Norberg har fått slita under våren med en trupp under ombyggnad. Men väger jag det som försvinner mot det som kommit in, så står medelpadingarna på kraftigt minus. De är illa ute. Intressantaste nyförvärvet är utan tvekan tränaren Mikael Gath, som återvänder till svensk hockey efter sina år som dansk förbundskapten. Men att ersätta poängmaskiner som Jonathan Dahlén och Emil Pettersson är i stort sett omöjligt. Reid Gardiner och Dylan McLaughlin från Växjö ger rutin och målvakten Fredrik Dichow kan stå på huvudet, men är också väldigt skadedrabbad. Nej, Timrå känns som ett enda stort frågetecken.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:

Har du hört att Hinken har sagt inför den här säsongen att vi ska gå upp i år?

Det har inte jag...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Säga vad man vill men MoDos propagandaenhet fungerar. Rätt många verkar helt okej med en topp-6-placering och seminfinal. Det faktum att vi inte har en enda seniorforward i laget med potential att göra över 30 poäng tycks inte vara något problem. Även om Hinken en ny Woods-Dickinson-Aagaard-kedjaså ser fortfarande forwardssidan extremt tunn ut. Allt bygger på att Milan klarar av att centra en andrakedja.

Caderoth är en helt obegriplig värvning som naturligtvis inte ska ta en topp-12-plats i ett lag som siktar på att avancera.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90:

Det var exakt det jag menade när jag svarade ett bittert Nocco troll här inne att han sitter och grillar och tar en bira och känner lugnet över midsommar...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: spelar nog ingen roll om man går ut med förvärv eller inte. Om agenten gör sitt jobb så ser han till så att shl-lagen vet om att han finns tillgänglig.
Inte så att han eller spelaren är negativ till mer betald i bättre liga.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Jag tycker att det är avdelning greppa efter halmstrån men de är jag det.

3038270 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB