Allsvenskan 2013/2014
Vargher85: Ja det såg faktiskt riktigt bra ut! Backarna hjälpte varandra och Hultarn var som sagt grym! Ilahti var också bra placerad och rapp med plocken. Släpte inga många jobbiga returer. Nu såg iofs Löven lite halvslitna och sega ut eller så var det helt enkelt vi som gjorde dem dåliga. Det var länge sedan man såg oss spela ut ett lag. Men ska man vara petig så var det iofs ett es-lag som mötte ett div 1-lag. Men det har flutit mycket vatten under broarna sedan dess. Vi är ett totalt nytt oprövat lag. Men efter detta känner jag mig lugnare. Bara snabba träningsvilliga grabbar och en äldre tränare. Det här blir kanon!
Ja den där supportern höll på att hjula förbi oss nästan. Det som var lite tråkigt var att de besudlat den svenska fanan.
Jag förringar inte alls den prestation laget utförde igår, jag tyckte att det på vissa håll såg riktigt bra ut. Framförallt kan man nog redan nu se hur en sån som Hult kommer att bli betydelsefull längre fram. Fler också som ska ha credit för gårdagens matcher.
Tänk vad kul det är att se laget få vinna hemma i E-On, det är man inte särskilt bortskämd med. Man inser också hur otroligt viktigt starten av SA kommer att bli för fortsättningen av årets säsong. Kan laget starta på ett övertygande sätt kommer nog folket tillbaka. Om inte kanske hallen förblir lika tom (nästan) som den var igår. Bäva månde.
Dream Team: Undra hur de nya tröjorna ser ut?
Träffade PerHApps igår på matchen och vi konstaterade att det känns oerhört skönt att det kanske kommer att skrivas något positivt om oss i pressen nu. Det var länge sedan. Det behövs. Det som också känns bra är att vi fick en vinnande stämning i vår egen arena redan nu. Bra start!
250kg kärlek: Ja precis. Råkade skriva exakt samma samtidgt som Du såg jag nu. Jo visst kanske Löven såg lite segare ut än mot Modo men jag tror vi stressade dem mer med mer fart än MoDo gjorde. Dessutom är väl Löven ganska intakt och ihopspelat sedan ifjol? Vi är ju lika färska som hembakt på Lidl hehehe
Det andra klippet är den sekvens som fixar utvisningarna som leder till 4-0 :)
SuperMupster: På onsdag ska det bli kul att se oss mot mer värdigt motstånd. Vann inte Ässät finska SM-Liiga ifjol? Då kanske vi får se hur Norja är i målet också.
Skönt att det är igång!
Kul artikel det här ändå. Jag tror att det ganska fort kommer uppstå känslor gentemot Löven med tanke på hur mycket hat som fanns under 90-talet. Sen finns den där extra kryddan i Sundsvall vs. Umeå.
Ingen Jörgen Wikström och ingen Johan Boman men känslan säger att det kommer bli ganska lätt att hata Alexander Hellström. Bättre koll har jag inte på Björklöven, än.
Laget ikväll bör ju vara det lag som spelar i premiären om inga skador tillkommer.
Det betyder väl att Norja är 1:e målis... till att börja med.
Moe 7.e back dessutom...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Den som uppfann denna slogan hoppas jag blir uppäten av Hubbenorlen
Redigerad kommentar
Seriöst; En skittöntig, värdelös reklamslogan är en skittöntig, värdelös reklamslogan. Liksom att ett kasst hockeylag är ett kasst hockeylag. Det ena utesluter inte det andra.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Skulle det stå på slutet.
Redigerad kommentar
SuperMupster: Fan vad gött! Det där är guld värt för en annan som inte kan vara på plats.
Vem var det som körde med Gunnos tröja? Domderade hårt i andra klippet.