1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614919 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Gör Kalmar ett mål så är de förbi – och de har typ 4 minuter på sig.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nybro leder väl inbördes möten eller? Tänkte att de därför Kalmar måste göra två mål

+7 på Nybro
+6 Kalmar i detta nu

Sv: Apropå nånting...
Hoppas Kalmar gör en balja och får upp.
Jag vill ha Hatstore Arena i HA

Sv: Apropå nånting...
Herregud vad patetiska Hudik är

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Kalmar kommer behöva plocka målisen när man leder med 3-1, roligt scenario, haha!

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Timrås dåliga utbildning av föredettingarna i Hudik!1!1 Inte undra på man viker ner sig!1!1 😡😡😡

Sv: Apropå nånting...
thorwald:

Vet inte exakt hur reglerna är. Tänker att det vore lite kul för signaturen Timrå Isstadion om Kalmar går upp. Han bor ju där numera.

Sv: Apropå nånting...
thorwald: källor på att inbördes möten går före målskillnad?

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Väsby reducerar.

Grattis Nybro!

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nu står det mellan Nybro och Kalmar, gör Kalmar ett mål går de förbi på samma målskillnad men men fler gjorda mål.

Men där gjorde Väsby 3-2

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:
Målskillnad sen är det mest mål och efter det inbördes möten

Sv: Apropå nånting...
SCAarena: Smäller Väsby in 2 till går dom upp, kan gå fort i ettan

Sv: Apropå nånting...
Väsby gör 2-3. Nybro torde gå upp.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det gör ett inte. Men Nybro hade ju +1 målskillnad jämfört med Kalmar och +2 nu. Vid lika målskillnad så räknar man inbördes.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Vilken koll. Nära ändå. Hade varit lite kul att se Brynäs här nere.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tabellen avgör ALLTID med flest poäng, sedan bäst målskillnad. Om detta inte kan avgöra är det antal gjorda mål som avgör. Inbördes möten kan kanske avgöra om det är lag som är så väldigt jämna, men det ser jag som extremt långsökt.

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Står det fel på Swehockey? Det står att Kalmar leder med 3-2 mot Väsby där?

Nevermind, jag som fattade fel. Förstod vad du menade nu. Jag hade inte koll på ställningen innan där. 🙂


Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ok, kanske var så. Men har båda lagen gjort lika många mål räknar man någonstans inbördes. Men lär bli målskillnaden eller poäng som avgör hursomhelst.

Sv: Apropå nånting...
Skrattar av tanken att Brynäs kommer behöva åka ner till Nybro och inte Hudik, hohoho!

Sv: Apropå nånting...
thorwald: nej. Vid lika målskillnad vinner de som gjort flest mål.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: alltså att Väsby reducerade 😅

Grattis Nybro! Bättre än Väsby iallafall!!🙏🏼

Sv: Apropå nånting...
Synct: Klart.

Nybro
Västervik
Oskarshamn
Växjö
HV71

Småland är ett hockeynäste.

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion:

Du har ju upplyst mig om flytten tidigare 😉 Självklart att man tänker på dig så fort det handlar om Kalmar i sportsammanhang numera. Hade själv tyckt att det varit lite roligt med ett annat nytt lag nu när det inte blev Hudiksvall.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: om båda lagen gjort lika många mål sa jag. Inte lika målskillnad

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Haha förstod det sen. Jag hade inte kollat ställningen innan så visste inte de låg under med 3-1. 😁

Sv: Apropå nånting...
Synct: Nybro är faktiskt "på riktigt" jämfört t ex Hudik. Sveriges fjärde inomhushall tar 2400 och det blir rätt rejält tryck.

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: 2400 pers. Sveriges fjärde? Nu skojar du allt med oss??

Eller menar du från då den byggdes?

Sv: Apropå nånting...
Hudiksvall hamnade alltså på näst sist i den där sjuka serien till slut. Inför tredje perioden befann de sig på HA-plats. Man blir alldeles matt.

Sv: Apropå nånting...
SCAarena:

*Tingsryd*

Sv: Apropå nånting...
SCAarena: glöm inte Tingsryd 😅

Sv: Apropå nånting...
Laban: Där har du mig.

Inte expert på Småland men du ser... Många lag.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Det känns oavsett nästan som en tidsfråga innan Kalmar är med och nosar på SHL. S a s byter plats med Oskarshamn. Alla vi som ondar över Växjö och Linköping får ännu ett "produktlag" i elithockeyn...

Sv: Apropå nånting...
SKÖNT att det inte blev Väsby säger jag bara. Brödernas är shady business som inte ordnar styrelsemöten på ett schysst sätt. Nybro var nog det lag efter Hudik jag ville se gå upp, så säger grattis till dem.

Sv: Apropå nånting...
Slänger Dicken trunken i havet iår igen?

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ja, trodde inte det behövde tilläggas. Sorry. Den invigdes 1963.

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion:

Hade ingen koll på Kalmars satsning innan du kom in här och skrev tidigare i år, så den informationen tackar man för. Vad gäller Linköping så har man ju accepterat dem sedan länge. Blir väl samma sak med Växjö också vad det lider. Kan ju inte bara sitta och vara bitter över utvecklingen i all evighet. Timrå måste svara med egna medel.

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Finn L kom väl från Nybro

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Precis så. Men jag medger att jag personligen fortsatt ser båda som "nya konceptklubbar a la färska NHL-klubbar", haha. Båda städerna hade ju ändå rimliga bakgrunder i hockeysammanhang. Det kan man inte säga om Kalmar. Här har ju knappt sporten existerat, inte på någon som helst nivå i alla fall. Ett frågetecken är att Hatstore bara tar 2500. Det blir alltså behov av ny/total ombyggnad OM det skulle bli spel i HA-toppen.

Sv: Apropå nånting...
Greven: Exakt! Även Sverker Torstensson, Björn "Böna" Johansson och Fredik Olausson, för att nämna några i ett litet hockeyfäste.

Sv: Apropå nånting...
falconuggla: Är det Dicken gråter så är det av glädjetårar. Fria burgare livet ut hos Brödernas!

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion:

Självklart måste man i Kalmar höja kapaciteten till i alla fall den dubbla om man har dessa SHL-ambitioner. Men så blir säkert också fallet när det blir aktuellt. Kommer nu att ha ett öga på Kalmar kommande säsonger och hoppas att du får möjlighet att se de klassiska lagen på ”hemmaplan” i framtiden.

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion:På tal om Nybro. Lägger upp denna klassiker!
😂

Sv: Apropå nånting...
Greven Även Rolf Larsson

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hudik vann alltså 3 matcher av 10 efter full tid, och 1 på senaste 5. De vek ned sig. .

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:

Ja, ledsen att säga det men Hudiksvall vek ner sig precis som de lag man håller på ofta brukar göra. Hade annars kunnat vara klara för HA, men nu måste de alltså starta om i ettan en gång till. Med samma storsatsande motståndare i form av Kalmar och Väsby och säkert ännu fler 😵

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: alla gamla misslyckade tikare tog med sig förlorarmentaliten till hudik

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Har extremt svårt att se Väsby misslyckas nästa säsong, Brödernas kommer satsa hårt, kommer nog bli den dyraste Hockeyettan truppen någonsin.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nybro VIKINGS.... Har vi ett nytt lag med med bra supporterkultur ala Lakers från söder på gång nu?

Sv: Apropå nånting...
BlackBay:

Tänker mer på Nybro som en klassiker från förr. Minns från min ungdom att de spenderade många år i näst högsta serien. Rena antitesen gentemot Lakers med andra ord, tillägget Vikings till trots.

« · 2529096 · »