IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-02-28
Jag är på bortaså med och har med mig 3 till.
Nu fyller vi bortastå så gått det går och ger allt vi har.
Lagkaptenen bloggar
Oskarshamn var det knalltyst hos oss i bortastå. Vi får ju nästan se till att trycka upp tshirtar med våra nicks på så vi känner igen varandra med ;)
Får hoppas vi är kvar nästa r så man kan åka till karlskrona
Det är väl sista matchen?
Är rätt usel på ramsor men de får vi öva i bilen
Du får äran att vara allsångsledare i bilen:-)
Hör av dig om kan haka på.
Sektion E gäller på bortastå och den är väldigt liten, men lätt att fylla :-)
Om tre veckor är vi där och ger allt vi har för vårat älskade
Timrå IK!
73 mil ifrån Timrå, men det kan vara årets viktigaste match!
33 mil ifrån Möllan/Malmö
Bussen ifrån Timrå kan ju ta upp folk på vägen ner!
Nu fyller vi sektion E och ger laget vårat fulla stöd och kärlek!
Odla slutspelsskägg a la David Batra!
Nu kommer vi både fram och bak!
Alla mot Oskarshamn den 28/2!
Jag vi ses..Jag är där och ger 100%
Kommer Helsingborg?
Kommer TIK08?
Kommer TIK036?
Kommer TIK031?
Kommer TIK060?
Kommer TIKövriga?
Kommer jag och 4 gängreleterade män..JA :-)
See ya there :-)
Over and out!
Drömmen vore ju 50-100.
Jag drömmer vidare och tror på mirakel!
SMÅLAND:
Du som är så rackarns välbeställd kan väl pynta min resa Malmö - O-hamn t.o.r. och kanske även 1-2 hotellnätter? ; )
För hundan du ville ju inte åka ju?
Jag drar till Zürich imorgon eftermiddag och jag kommer hem på söndag!
Ju fler vi blir desto bättre!..
Vad kostar det pröjsa en full buss ifrån Timrå t/r?
Vi kan nog trycka in hundra pers på bortastå!
Jag ska kolla lite framöver o räkna!
Ståplattbiljetterna kostar typ runt hundra!
Jag ska räkna så får vi se!
Jo, men visst VILL jag åka. Det handlar trots allt om en lördag. Kruxet är bara att jag, trist att behöva säga det men, har en riktig skitlön i nuläget. Och det känns som att detta skulle bli dyrt, jävligt dyrt.
Fast jag skrev ju det där mest på skämt. Ingen ska givetvis behöva betala för mig. Bättre då att lägga pengarna på något annat. : )
Förresten, jag kan rekommendera användning av bong. Lite bängligt till en början, men desto skönare effekt. Men det visste du väl redan.
Snart dags för nedsläpp - forza Tikers!
Jag kollade upp lite saker ni och resan skulle ha kostat runt
500 dit i klass 1 och 400 i klass två med ett byte och avresa kl 07:49 o på plats 12:07 i Oskarshamn och incheckning på Best Western Hotell och ett par goda dricka innan matchstart 16 o sen hemresa kl 13:30 o hemma 19:26! O priset blir 881 för resa o 950 för hotellet..
Forza Tikers!
----
67
66
65
65
---
62
53
Som sagt det avgörs om en uke i Arena Oskarshamn! !
3 jävlar kvar och VI ska vara där och slåss med allt vi har!
Jag laddar redan nu och inom åker jag hem full av förväntan!
Jag ser framåt och inte bagåt!
Vi ses i Oskarshamn om en vecka och jag hoppas vi ses!
matchen!
Kommer månne denna göra det på lördag med? :-)
Det handlade inte så mycket om TIK, det jag skrev mot slutet i går. Dumt att blanda in annat förstås, men ibland går vettet ut när annat går in. Vad jag var inne på var i alla fall livet som helhet, utan att jag går in på några detaljer.
Nu ska det kollas vad som kan vara på sporttapeten i dag då...
Inte mycket till hockey i dag...
Hoppas att det gick bra med dottern! Jag har en som bor i Kalifornien. Hon har tagit avstånd i flera år nu. Jag fick henne dock att bli TIK-are innan det hände. Utan våld och allt. Fan heller! Genom att ta med ungar på matcher kan man så ett frö och därmed skapar man nya generationer Tikers. : )
Hon är bara 2,5år än så produkten är inte riktigt het för henne ännu men vi ska börja åka grillor nu på vår kröken och hon uppskattade att klappa händer och vråla! Jag siktar mot att introducera fula ord mot de zebra klädda till nästa säsong.
Pär Hallin kom förbi och lobbade ut matchpucken efter att ha skakat tass med zebrorna det minnet håller vi liv i! Pucken har vi kvar i hennes hylla!
Bra av Pär att jobba aktivt för att hästens egendom inte stannar i himpa!
Redigerad kommentar
Jättekul med Hallins gest!
Ett av flera roliga hockeyminnen med nämnda dotter var när hon var fyra år. Jag bodde i Sthlm och hon i S-vall. En bil med TIK08:or åkte norrut längs E4:an och två av oss hade barn och plockade upp respektive dotter på vägen till Isstadion. Det var i Kvalserien 2000 och vi vann mot Linköping eller om det var Björklöven. Efter matchen stannade vi till på Korvis i Sörberge för bukgödning. Eftersom vi var så många i bilen fick döttrarna huka sig lite för att inte poliserna skulle slå till. Sedan lämnade vi av döttrarna och åkte vidare mot Sthlm. Jag minns att de tyckte sig ha varit med om ett spännande äventyr med vinstmatch, kanonstämning och blåsning av snuten. Vi pratade om det i flera år efteråt. Sådana upplevelser sätter sina spår och för ett par år sedan gladdes jag mycket när jag på hennes blogg såg att hon lagt ut bilder på en supporterresa till Örebro, även det i Kvalserien. Kanon!
Jag vet hur det kändes som ung grabb att vara med morsans snubbe ute i ladan! Jocke Nilsson ägde sönder allt och alla i mina ögon på den tiden med sin mäktiga hockeyfrilla!
Det var tider det ångest var ett element helt främmande från ens verklighet!
Just den perioden i Timrå IK:s historia har jag väldigt begränsade kunskaper om. Bodde på annat håll och internet var inte ens i sin linda för gemene man. Men jag minns att han var med och firade elitserieavancemanget på Oscar i april 2000. Var det Tumba han kom från?
Stockolms rank för mig 1a Peter Gerhardsson 2a Tomas Gatehag 3a Challe tre år alla till slutspel en skena från FINAL.
En skena från SEMIfinal i så fall.
"Kenta" J var väl inte så dålig han heller?
El Maco: Verner Persson!
Jag har föreslagit för en journalist att denne tar tag i saken och skriver ett ordentligt reportage om Verner. Det har tyvärr inte lett till något. Legendarisk ungdomstränare, måste ha tränat jag-vet-inte-hur-många blivande NHL-spelare i sina dagar, men rätt okänd för allmänheten. Influerad av sovjetisk hockey (den bästa på den tiden) och startade hockeyskola i Timrå, senare även för HV71.
Men Verner var väl AIK:are egentligen. Här ett klipp från en intervju av Per-Erik Eklund:
Du, Tommy Lehman, Tommy Albelin, Pelle Martinelle, Mikael Cederholm, Björn Thorsell, Pontus Molander med flera klev upp i Elitserien ungefär samtidigt från Stocksund norr om Stockholm. Vad gjorde just den här generationen ”Stockan” lirare så framgångsrika?
-...Men den viktigaste biten för den kullen var att Verner Persson kom dit som tränare och att det alltid fanns träningstider tillgängliga för oss. Verner liksom flera andra i ”Stockan” var riktiga eldsjälar och ordnade så vi kunde träna redan vid sex-sju på kvällarna istället för sena tider som oftast var vanliga att träna på i Stockholm då.
Framgång verkar ha följt i Verners fotspår vart än han vandrade.
Matchen kommer att betyda allt..
Kommer bussen ifrån Timrå?
Spränger vi sektion E för första gången?
Kommer du?
Vi ses där..
SMÅLAND: Jag överväger att ta med familjen på en heldag i oskarshamn...
va tror du?
kommer vi ha en barn avdelning på borta stå? eller ska man ta en sittplats kanske så man inte behöver vara orolig för att firandet goes crazy?
jag vill absolut helst ha nära till kassen där timrå målar under 2 perioder med...
Klart ni ska stå på bortastå!
Är det barn med så får man skärpa till sig och man kan fira på olika sätt och man behöver inte bli crazy för det!
Och jag kan rekommendera äventyrsbadet och de har ett mysigt fik där och det ligger väggivägg med Arenan och Sibylla ligger där med och lite längre bort
McDonalds.
Vore kul att ses!
Jag har fyra med mig med!
Utan att ha sett nåt undrar jag ändå om vi spelmässigt studsade tillbaka idag?
Letar efter positiva vibbar inför avslutningen. Vad säger ni som såg matchen?
Redigerad kommentar
Segerkäk på Sibylla! Låter nice! Som i sörberge på den gamla goda tiden!
Låter ju kanon ju. Du har parkering och allt precis utanför arenan och båda ingångarna till ishallen och badet ligger där med liksom Sibylla.
Och biljetter köpes på ICA Maxi vid spelbutiken om du inte köper dom via nätet?
Din familj kommer bli helnöjda :-)
vi tror på våra grabbar in i det sista!
Slut upp och var med och ge allt vi har tills vi stupar!
Var med och ge erat stöd!
Vi har fortfarande chansen!
Välkomna till Arena Oskarshamn och Småland på lördag !
Lall On Lall On..
Åker från Kalmar on någon behöver skjuts. Ses där!
Samtidigt kan drt bli en mysig swehockeylördag. Inget att förlora mer än inbördes statistik mot Oskarshamn men en liten, liten chans att få mer. Besviken igår, ångestfri och lätt lockad av lördagen. Jag tror inte att det räcker men jag hoppas lite grann i alla fall. För hur coolt vorw inte det?
För min del drar jag ner på det känslomässiga engagemanget inför lördagens serieavslutning. En del talar för att man åker till Köpenhamn och "chillar" lite i stället. Sedan får man väl i så fall se hur det har slutat när man är tillbaka på svensk mark igen.
Ett oväntat glädjeämne är att vi stänger arbetsplatsen redan kl 12 i dag. Kanon!
Det känns oerhört trist att vi med all sannolikhet inte är med i leken längre, då det faktiskt inte var alldeles orealistiskt att nå SHL via denna djungel av kvalspel (se länk).
Låter toppen, är på väg till Oskarshamn i taxi nu!
Ska in och reka lite och köpa biljetter!
Vi var full bil imorgon, men två hoppa av?
Jag har försökt övertala dom, men det är ju bara fredag än.
Vi har allt vinna imorgon. Allt kan hända om vi tror på det.
Både Rögle och Karlskoga bör vinna sina matcher och vi har inget att förlora.
Jag är laddad till tusen imorgon!
Vill inte behöva raka av mig skägget redan imorgon.
Ses på Sektion E imorgon och det ska koka där i 60 min!
Kan detta vara matchen som gör att vi hamnar i det hemska kvalet neråt?
Kan detta vara matchen som gör att vi lirar i Playoff och kamperar om platserna till SHL?
Jag kommer att vara där!
I vilket skick vet jag inte, men jag kör så länge jag orkar?
And I hope that YOU be there to?
Älska Timrå IK i vått och torrt i med och
motgång ALLTID och tills döden skiljer oss åt!