Kvartsfinal 2009
Någon som har en susning varför Timrå slutade spela det spel man spelade i 55 minuter? På order av Mr Charles Berglund? Med tanke på att Challe inte tog timeout tidigare då det var hönsgård i Timrås försvarszon så undrar jag om inte det var en direkt order från den gode Berglund.
Ska Timrå ha en skugga av chans i denna kvartsfinalserie ska man spela det spel man hanterar, med andra ord i offensiv zon med en kraftig forechecking. Det var ett midre under att vi lyckades vinna en match vi kontrollerade i 55 minuter, detta p.g.a. ett fegspel sista fem.
Hoppas jag slipper se detta spel igen, att "bevaka en uddamålsledning". Även om det gick vägen i kväll så hanterar vi inte den spelformen i långa loppet.
sällan en knä tackling av den kalibern inte håller i sig, säkert ett avslitet ledband eller nått i den stilen, tror intre vi ser han nått mer tyvärr
Dr AXA: Jaja, så är det säkert. Jag ser Challe som kanske denna slutspelsseries smartaste coach och försöker därför förstå hur och varför han agerar på ett visst sätt vid vissa situationer.
Jag hade, alla dagar i veckan tagit en timeout då det återstod 4-5 minuter för att rätta till ett spel som inte fanns. Men det är jag det. En lönnfet korvhandlare från Löta. Det gick trots allt vägen i kväll, vilket glorifierar smart-Challes tekniska drag.
Förresten, tro hur han tänkte då han tog timeout när det åtserstod 20 sekunder av matchen? Att oron var borta, att segern var klar?
Jaja, jag är lycklig, no matter what.
är det nån som kan kolla hur många tusen meter han skrivit om peter forslund..
mats "jag vill ligga med foppa" wennerholm
Där har vi vår trashtalker o pain in the ass spelare!
Sebbe räddar oss från ett mål i röven och med lite hjälp "stänker" in 1-1
backlund var grym idag
Enda minuset är väl Skogs backspel när han precis fick komma in efter Lotvonens skada, då han gav ett 2 emot 1 läge
RJ tycker jag inte var bland dom bästa, kladdar o duttar med pucken sista 10 för att jag ska vara nöjd..
Intressant att se att Sebbe hade topp 3, kanske tom mest speltid av alla idag i Timrå.
1 Backlund.
2 Erixon.
3 Sundh.
4 Bagarn.
5 Lehtonen.
Zipp Zero Nada.
F.ö måste Thörnberg vara den största idioten på ett par skridskor.
NOLL respekt för spelare. Det var ju inte dirket den första medvetna Knätacklingen från hans sida.
Calle Johansson tycker jag har rätt inställning när han säger att han kunde o borde ha väjt undan istället för att åka i full fart o bredbent in i situationen.
Thörnberg ska avstängas i flera matcher. Nu får jag väl alla modoiter o Hv päron på mig men det är vad jag tycker eftersom Lotvonen kan missa ett antal matcher pga vårdslöshet.
2:a upprullningen ser man förresten att Lotvonen börjar göra sin rörelse så pass tidigt att Thörnberg skall hinna reagera så hans kommentar kring "det är Lotvonens fel!" i pressen är mycket pinsam men samtidigt väntad från just honom.
Spännande match annars på alla sätt och vis :)
willysson: Absolut! Backe var grym! Men bland backarna så var det Jonsson och Lehtonen samt Sebbe Erixon som utmärkte sig.
Axelsson och Sundh var som bålgetingar ikväll, precis såsom de skall spela, kväll efter kväll.
Hockeykunskaperna tycks det vare både si och så med:
"nibor_hansson Tor Mar 05, 2009 9:53 pm
haha.. timrå får spela 1 och ½ period ( 33 min ) i powerplay.. dommar j*vel"
Sedan kan vi återigen konstatera att Kenta Johansson är sig lik:
"Kakelmannen Tor Mar 05, 2009 10:05 pm
När Kenta toppar så spelar han Melin och Piros som var kassa. Önerud som vi vet ge allt och kan smälla på fick nöta bänken ! Bra coachat NOT ..."
Det var aldrig en överraskning under Sir Kentas coaching i Timrå (utan att jag därför förnekar hans förmåga som tog laget till nya höjder).
En massa dravell om hur olycklig bentacklingen av Thörnberg var. Sundh fick visst in en riktig bröstvärmare men var tydligen på väg att skada?
"Kakelmannen Tor Mar 05, 2009 10:37 pm
de ska väl smälla i slutspelet . timrå killen bör skämmas höll på å skada PELLE G ."
Signaturen Kakelmannen följer därefter upp med ett inlägg där han anmärker på att Calle Johansson favoriserar Timrå framför HV 71. Jag vågar påstå att jag följt matcher på Canal + då densamme inte sagt ett gott ord om de rödvita under 60 minuters spel.
Vi får väl konstatera att Timrå genom vinsten, som någon i HV 71:s forum påpekade, vann sitt eget serve game och att mycket återstår innan vi har en vinnare och sista matchen i den här kvartsfinalserien är färdigsspelad.
Vi får väl se till att ge honom ett otrevligt bemötande i Timrå på måndag istället.