Kvartsfinal 2009
Han är en kämpe och den sortens ROLLSPELARE behövs i alla lag!
Backlund och Axelsson (som också bör erbjudas nytt kontrakt) var verkligen grymma igår!
" f) Hursomhelst, om en anfallande spelare står i målområdet, skall spelet stoppas och nedsläpp ske i den neutrala zonen."
"c) Om anfallande spelare knuffas eller styrs av försvarande spelare så kontakt uppstår
med målvakten skall det inte betraktas som kontakt inledd av anfallande spelare enligt denna regel, anfallande spelaren skall göra en uppenbar ansträngning för att undvika sådan kontakt med målvakten."
"Alla situationer under regel 595 skall strikt baseras på domarens bedömning."
Så det är helt upp till dumaren att bedöma situationen...
Mina iaktagelser från igår:
* Grym nationalsång av Bertlin, kanske den bästa som sjungits i EON.
* Grym stämning i arenan, kan inte minnas när det var sådant tryck senast.
* Jag och dom runt mig kunde inte läsa vad det stod på TIFO-flaggan för den var för mörk och jag hade inte så lång tid på mig eftersom jag stod under en annan stor flagga största delen av tiden. Finns det bilder på denna?
* Grym insats av Timrå, vilken fantastisk hockeyunderhållning som vi bjöds på. 5+ till underhållningen och spänningen. Jag var helt slut efter matchen.
* Otroligt klen publiksiffra igen i ett slutspel. Vad är det för fel på folk som inte åker till arenan? Det vi fick uppleva igår är man inte ens i närheten av framför en dumburk.
* Thörnberg är en idiot.
* Sören Persson och HV71 och videogranskningar. Lägg av för fan det är löjeväckande.
* Kenta såg ovanligt ansträngd ut igår
* Somnade skönt med ett leende på läpparna. Fortsätt så här nu...
Amen.
Å ena sidan kanske man måste göra så för att kunna hålla balansen när man ska tackla.....men å andra sidan måste han ha sett att han inte skulle hinna sätta dit tacklingen schysst, vilket borde ha fått honom att vika undan och "släpa" benet efter istället.....kommentar från någon gammal hockeyspelare kanske?
onsdag 11/3-torsdag 12/3
kanon bra pris på resan.
700:- och ingår övernattning resa samt inträde till båda matcherna.
Anmäl Dig Nu!!!
"Gör du nåt så säger jag till pappa Owe".
Det sägs också att i hans fall har cirkusen lämnat stan men clownen har blivt kvar eller att han nästan alltid har otur när han tänker.
Det finns alltså en hel del HV-fans som inte har alltför höga tankar om sin egen nr 10.
För egen del tycker jag det värsta är att ufot säger "Lotvonen får skylla sig själv". Det om något talar sitt eget språk om hur still det står i det huvudet. En normalt funtad människa hade skämts som en hund, oavsett om det var avsiktligt eller inte.
Timrå rockar alltid hårdast!
PS.Går det att få biljetter till 4 eller 5 via supporterklubben. Jag och mina två grabbar planerar att bege oss till Kinnarp någon av matcherna.DS
HATA HV!
"Jag tycker att det är hans fel, solklart. I stället för att stå och ta en tackling försöker han undvika den, jag hade inte en chans att hinna undan."
Martin Thörnberg om tacklingen på Kimmo Lotvonen som gav Thörnberg matchstraff.
Men frågan kvarstår, kan man få tag på biljetter via supportklubben eller liknande?
I gårdagens Canal+-sändning gav Calle Johansson sin syn på "tacklingen" och kontentan var att om det är två meter kvar finns det det inte en elitspelare som INTE hinner väja, om man VILL. Slutsatsen är att Thörnfjoll siktade in sig på Lotvonen och att sedan när resultatet oturligt nog blev en skada, skyller ifrån sig på att han inte hann väja.
Att säga att han inte kunde väja eller stanna är patetiskt o dessutom ha mage säga att det är Lotvonens fel?! Jag kräks.
Men han blir borta minst nån match.
skjut av luftstrupen på karjäveln.
Men kan ingen sätta stopp för Thörnberg.. Vilken jävla tomte, hur många knätacklingar har han haft bara i år?
Men man hoppas att nån tar han på planen rejält på lö, så kanske han ger fan i att försöka förstöra spelares karriärer.
Fördelen med Nhl hade varit att han hade straffas på planen DIREKT, inte som här i Es då han ska utredas å böla i media att det inte var meningen. Säga vad man vill men det är mer renhårigt i Ahl å Nhl, gör du idiotgrejer så vet du vad som händer.
Här hemma så får man kanske vila en eller två matcher, sen fortsätta med idiot grejerna.
Sen fröken Davidssons hot Välkommna till Jköping efter matchen oj oj..
Men vi själva lär åka på däng mot Fbk som fö igår var lika dåliga som Bif. Men lyckades peta in ett mål för att sedan spela på resultatet.
Fbk kommer att åka i semin så det dånar om det.
I går, efter en repris på jumbon, såg det ut som en "olycklig träff" men efter att ha sett repriserna på webben så....
Hur kan man låte Robin jonsson spela PP i 3 min när vi har ett 5min PP.?:?