Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Meeeh, kan du tat lugnt nurå. Int faan kommer det ikväll allafall. Jag tycker i alla fall att knarket var bra ikväll, bra skit asså!
Johnny Hazard skrev:"Där du var din mästares bästa slangspolning"
Kan det här vara en finare omskrivning för ett lavemang...soooo kinky :-)
men den största orsaken till kvällens usla insats tror jag är att vi inte har tillräckligt skickliga spelare mot såna här typer av lag, Brynäs inräknade..
Eller så har de helt fel gameplan mot dessa lag.
Vilan gör gott men hur blir det med träningen under uppehållet med så många skador som måste rehab tränas?
Nytt folk in - PP MÅSTE skärpas upp och till det krävs nytt folk
Näe, det är bara konstatera att TIK INTE kan vinna sexpoängsmatcher, men likförbannat så blir man lika förvånad och förbannad varje gång.
När förstalinan (och Caslava) är så bleka som idag så slår vi inte ens Leksand. Många gnäller på Hynning och ja vad ska man säga? Akta er för Sked...ehh...KniveN.
Sen är det frapperande att se vilka otroligt tröga backar vi har och speciellt i speluppbyggnaden och powerplay. Den som tror att exempelvis Karlsson kommer att bli bättre är förmodligen utrustad med en eller annan kromosom för mycket. Karln är seg i såväl tanke som ben och händer. Han är dock suverän på träning sägs det, eller ja, det har iaf bloggats om det. Skönt att veta.
Edit: Kamil Piros frisyr vill jag ha.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Längesen man skrev här... snart fyra år sen...
Jaherregud, tappa 0-3 sist och nu torsk mot lill-rögle!
Allt är tydligen möjligt med detta gäng.
Svårt att sia om säsongen i övrigt.
Pos: Caslava,Piros,Gabbe som back, Mps,Lander,Sonnenberg (tycker att han överlag är bättre än ifjol), Challe är helt ok.
Neg: Styf (va f-n), Åkerlund (faktiskt), Anger, Starkov, Karlsson, Pärssinen alldeles för lätt vissa matcher.
Men jag tycker nog att han har en av dom större rävarna bak sina öron av de nuvarande elitserietränarna.
PS. Molla, vilken köng!
Skulle inte förvåna mig om vi lyckades torska mot Framstjärten på annandagen också. Ett snippelipp som nu gått om oss på kraft av målskillnad. Känns lite högtidligt att fira Jesus födelse genom att ligga bredvid vårens SM-guldvinnare.
Vi ligger utanför slutspel och nosar på kvalserien trots att vi är det formstarkaste laget. Det visar med all önskvärd tydlighet hur satans svårt det är att avancera i tabellen om man envisas med att torska mot sina bottenkollegor.
Kul att vinna borta mot HV, men man MÅSTE bara vinna mot bottenkollegorna och inte bara snacka om att man skall "tömma" sig.
Mattias Karlsson snackar på om att han skall visa varför han värvades till Timrå, det är dags för snigeln att börja leverera lite mer med kroppen än bara med käften.
Man måste förstå att vi har ett av seriens minst namnkunniga/billigaste material. Sett mot det så tycker jag Challe får ut en hel del, förutom den enorma svackan för ca en månad sedan.
Paradoxen är än mer absurd när man tänker på att vi förmodligen skulle klara en kvart mot LHC betydligt bättre än en kvalserie.
Färjestad är vår direkta motsats. Dom vinner det dom ska och en hel del till mot lagen under i tabellen, med torskar med tennissiffror mot dom ovanför.
Här kan man verkligen dra kopplingar till spelarmaterialet. Dom får ut i princip max av laget när dom ska, men räcker inte alls till mot dom bättre lagen.
Väldigt behagligt i grundserien, men ett stort bekymmer i playoff. Å andra sidan har dom både tid och råd (poängmässigt) att jobba med detta.
Har alla svenska backarna tackat nej, och siste snigel på skansen fick frågan i ironiskt syfte, men fattade inte ironin från bengan och tackade ja??
12 backar som tackar... NEJ! | Tre Kronor | Landslag | Hockeybladet | Sportbladet | Aftonbladet
Nu vill jag se på fan, det vill säga att "Snutten" (ja, så löd faktiskt hans smeknamn i högstadiet - "Linkan", who?) ersätter Anger illa kvickt. Med såväl tillgängliga spelare på marknaden som ekonomiskt utrymme är minst en förstärkning en självklarhet inför den framtid (som är vår?). Kör hårt, "Snutten"!
Han kanske kör det, i dom trängre kretsarna, fortfarande? Kan möjligen förklara värvningsproblemen.
"Hello, I am the spåårtschief in Timrå, you can call me 'the Snutt' '...
Här är ölen gratis, men dom biter inte ändå. Heroinraggningen i kvarteret gick trögt. Sänkte ribban efter ett tag, men fick varken tag på tjeckiskt fultjack eller flygplanslim.
Tänkte göra som kidsen och boffa tändargas. Borde dock ha listat ut innan att man inte skulle göra det med lågan tänd.
Det är nog lite av varje..
Detta har ju varit timrås aber i flera år nu.
Tar oss till slutspel med strid på kniven men väl där kan vi hota vilket lag som helst, förutom Rögle då...
Att Rögle går ut och tokkör i dag ska inte behöva framkalla panik. Eller vara förvånande. Är det något man borde ha erfarenhet av så är det detta. Dessutom bör man ha ett antal matchvideos i 'hur förlorar man i Ängelholm?-arkivet.
Hade Rögle gått ut så här mot FBK hade dom åkt på tre i arslet i den första perioden. Och hade Timrå mött samma FBK hade man tagit tvärsäkra poäng.
Edit: Nej men visst är det bedrövligt. BB författar några väl kloka i sitt senaste.
Redigerad kommentar
Jag hittar inte en rad om Kolan på nätet mer än ett grattis på hans sambos blogg...
Ha ha, och det bästa/värsta av allt är att det är alldeles sant. Antar att det hade en del med hans fysiska litenhet att göra? Det var i alla fall inte jag som hittade på "the Snutt"...
Gratis öl!!!1 Där vill man vara. Hade man inte varit så förb... gammal skulle Kårhuset ha varit ett alternativ i dag. Pubtömning. Ölen kostade visst lika mycket som tidpunkten. T ex kl 13 = Öl för 13 kr. Men så kollade man upp sin ålder och... D´oh!
Nästan lika patetiskt var det att sitta och se sitt favoritlag torska på O´Learys och att dessutom misslyckas med att bli full, men bara nästan...
Men hur fan boffar man tändargas med lågan släckt? Nej, men nu jävlar har man fått något att fundera på. Boffa tändargas. Intressant.
Redigerad kommentar
Två stycken som jag hoppas man släpper efter säsongen är Hynning och Pärssinen, precis som Nyström skrev om Pärssinen, exakt sammma är de för Hynning t.sk från att han inte är skadad lika ofta.. Men ingen av dessa herrar har något att tillföra -.-
- Det har inte varit optimalt att bo så långt ifrån min underbara fru nu när hon är gravid. Men i övrigt vet jag faktiskt inte varför det gått så dåligt, säger Niklas Anger.
(Snodde i enlighet med traditionen grannens tidning. Lagom rolig läsning...)
Ja, men då vet vi. Tack och hej, Niklas. Lycka till i La Suisse!
Jag har redan läst om eländet. Inga länkar är nödvändiga för min del. Sedan att man kan få någon slags "in your face-känsla" gentemot grannen varenda söndag bidrar till en skönt förhöjd nattlig stämning. Vårt förhållande påminner lite om Homer Simpson vs Ned Flanders (där jag spelar rollen som Homer)...
Redigerad kommentar
Challe matchar konstigt. Varför får t.ex Kirill inte chansen när hela Sverige ser att Hynning är under isen?
Hynning producerar mycket poäng, men jag har en känsla av att han kostar en del också. I hans fall är jag kluven, känns som om jag inte kommer att jubla oavsett vad som händer med honom efter säsongen.
Om inget radikalt händer ska han givetvis inte vara kvar nästa säsong. Det tror jag han själv håller med om.
Angående matchen i går är jag fortfarande lätt chockad och förbannad. Att Pärssinen och Hynning skulle utmärka sig negativt i den typ av match det blev (icke-resoluta spelare i en match som helt bygger på kamp) var kanske inte förvånande. Eller borde inte ha varit det. Sonnys nervikning var dock oväntad. Precis den här typen av match borde passat honom som hand i handske.
Men, självklart är det så att det mentala spelar in. Man har levt under konstant press från omgång 5 och framåt. Och, under senare tid, presterat jävligt bra. Någon gång tar soppan slut. Förjävligt bara att den gör det just mot Rögle, och att det är förstafemman som drar ner dom andra.
Nu känns det löjligt skönt med ett uppehåll. Jag vill ha tebaks Erixon, Gabbe och Frenchy. Samt en ny forward in. Frågan är vilken typ av forward man vill se, dock. En komplett lirare likt Pyrret är ju bara att glömma. Någon 'vek' målspottartyp behöver vi inte heller. Den enda platsen som en sådan spelare skulle passa på är den Hynning har i dagsläget. Då får vi en hyperfarlig, men defensivt vek förstakedja. Problemet är att det inte finns någon alternativ plats för Hynning.
En elak, superintensiv brunkare vore lite skönt. Tänk en blandning av Frenchy och Mäkiaho, med respektive spelares bästa kvaliteter i en.
Alternativet är att satsa än mer på spelskicklighet och snajdighet. En Piros-typ, med förmågan att hålla puck och ge lugn och längre anfall.