Silly Season 11/12
Borde inte Timrås prio vara att ro hem en center till förstalinan? Det ser onekligen rätt trubbigt ut där. Hagos är väl knappast tänk till den rollen?
"Alltså vad jag menade var att med Nagy bredvid Lucenius så duger Lucenius som förstacenter., kort och gott."
Det är vad jag tycker.
Det är väl en sak om han skriver på för en KHL-klubb för att han får en massa mer pengar men jag tror nog att timrå kan lägga precis lika mycket pengar på Nagy som modo är villiga att ge.
Jag trodde de var en klasscenter ni sökte. Så, näe ni har inte råd med både och.
Redigerad kommentar
HV söker ungefär samma som vi gör på de tre sista platserna. Det känns ju lovande...
De har ju iofs sina icke-EU platser lediga.
Redigerad kommentar
Olle: Haha... Ja du. Jag har långt ifrån samma förhoppningar som du har kring vad som ska in i alla fall, så som läget verkligen är och har blivit.
Tanken var att ta hit Warg som förstecenter. Han tackade nej.
Tanken var att Laatikainen skulle bli vår försteback med allt vad det innebär. Han tackade nej och gick till Finland.
Tanken är väl att ytterforwarden får kosta av det som blir över.
Sedan går det väl alltid att prioritera om. Men det har jag svårt att tro. En försteback och förstecenter känns som det absolut viktigaste.
Men självklart så både tror och hoppas vi att TIK kan locka hit bra spelare. Det finns egentligen inget annat om vi ska klara kommande säsong. Så är det ju bara.
Ska vi återkomma till lönebudgeten och dess sänkning med 20% så borde det ju finnas rätt så bra resurser. Tycker man.
Men. Det är klart att vi som är duktigt oroliga har all rätt att vara orolig.
Huvudsaken är att vi får in någon som producerar för det är inte elitseriemässig klass på poängplockarna i laget just nu. Det vore tråkigt att behöva tigga ihop pengar för Pavel Rosa i November när man har insett att Hagos, bagarn och Röymark inte hittar målet tillräckligt ofta.
Sen lockas inte en sån som Nagy av spelarmaterial, trivsel eller något sånt, killen vill ju ha pengar. Finns det pengar åt honom så finns det, annars är det ju bara att glömma och gå vidare.
Edit: Och ifall det är någon modoit som läser så är det väl bäst att jag förtydligar mig lite. Jag menar att det är centern som behöver vinna tek, klara egen zon och slå pass, inte Nagy. Han behöver bara göra en massa poäng och se glad ut.
Redigerad kommentar
Undra vad herr Pakaslahti kan kosta? First Line med
Pikken - Pakaslahti - Nagy borde vara najs!
Tror du att det är många spelare som gör så annars? Väntar med att skriva på tills dom vet vilka dom får spela med?
Redigerad kommentar
Så har ju iallafall själv alltid gjort då jag bytt jobb. Har ju inte precis kollat vilka jag ska jobba med....
Redigerad kommentar
Mest förbannad..........och orolig.
Jag vet att det är rena svagdrickat ni bränner där i övik men ta det lugnt hur som helst :)
Redigerad kommentar
Från Marie Hellmans blogg: "… att Pakaslahti nog inte kommer bli aktuell:– Så är det, framför allt för att han fortfarande är skadad och det är osäkert om han ens kommer spela hockey något mer."
Sen tror jag du, eller de flesta faktiskt, överdriver Axelssons intågs påverkan på Modos ekonomi. Såklart han kostar en hel del, men jag förstår inte hur så många kan tro att Näslund/Forsberg skulle lägga så mycket pengar på Axelsson att det resulterade i att man inte kan kontraktera fler klasspelare.
Se på Modos trupp idag, på backsidan har man har man inte längre Hans Jonsson, Per Hållberg och Anders Eriksson utan Patrik Hersley, Eddie Larsson och Thomas Pöck. I kassen är Nicklas Dahlberg ersatt med en juniormålvakt i Anton Forsberg. Framåt står inte längre Bartecko, Ritchie, Dimitrakos, Rosén eller nämnde Nagy med på lönelistorna. Där står i "istället" just Axelsson, Fredric Andersson, Janos Hari och Johan Ryno.
Hur stor skillnad tror du det är på Axelssons lön kontra tex Byron Ritchies som förra säsongen också hade ett "icke-artist" kontrakt med Modo?
Däremot är det inte så enkelt att han kan spela i vilken liga som helst, NHL lär han inte hamna i och många vettiga människor undviker Ryssland om det inte mellanskillnaden är enorm.
Klart att modo har krut över, precis som Timrå, jag har bara svårt att se modo lägga dom pengarna på Nagy.
Har du förresten koll på Tjeckoslovakiens insatser under WW2? Jag tänkte om du hade några fler Hitler-referenser att komma med?
Han hade väl sagt att han inte vill tillbaka till Ryssland. Så om det nu stämmer så är de väl ES, NHL och NLA kvar.
Varför tror du inte han skulle kunna få ett nhlkontrakt Olle?
Han kanske hittar nån klubb som är villig att chansa på honom, jag skulle dock inte sätta pengar på det.
Det vore dock mycket trevligt med ett till kanadensiskt lag i ligan.
Redigerad kommentar