Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Olle: Även om man tycker Åkerlund är den bättre målvakten så har han matchats hårt den senaste veckan. Hade du resonerat likadant med utespelarna skulle alla utom Lander och Erixon vara bänkad eller förpassad till juniorlaget.
Nu gjorde Lindbäck mål i egen kasse. Kanon!
Olle: Även om man tycker Åkerlund är den bättre målvakten så har han matchats hårt den senaste veckan. Hade du resonerat likadant med utespelarna skulle alla utom Lander och Erixon vara bänkad eller förpassad till juniorlaget.
Nu gjorde Lindbäck mål i egen kasse. Kanon!
Ingen matchvinnare i år...
Olle: Utespelarna håller igång upp till 20 minuter per match medan en målvakt står tre gånger längre. Visst har de olika ansträngning men det handlar ju om fokusering också.
Vi måste inte alls spela Moe. Han behöver träna styrka och uthållighet för att komma tillbaka.
Sätt 4-2 nu!
Sista perioden med Charles Berglund!
Nä Moe är ju helt klart den som ska stå på sidan, nu tar han sin andra värdelösa utvisning för kvällen. Han kan nästan själv se till att FHC kommer tillbaka i matchen...ja och Lindbäck naturligtvis.
Men det finns en hel del positivt också, vi tacklas och åker skridskor som sällan tidigare den här säsongen. Kan vi fortsätta så hela matchen kanske vi kan vinna trots Moes onödiga utvisningar.
jag har samma fundering då man ser Lindbäcks hål mellan "bena"
Nu måste vi forcera för ett mål till i tredje (oavsett om vi klarar bp eller ej) och jag hoppas VERKLIGEN att challe inte försöker spela av matchen med uddamålsledning.
RocknRolf2:nej det blir tufft, men vi kan ju allafall titulera oss som laget som vände MoDo´s sämsta trend genom tiderna på 1 min o 6 sek.
För mkt enkla missar och bristen på självförtronde syns, men dock bättre match idag än de 2-3 senaste.
Challe har några jäkulska konstiga ideer ibland, varför målvaksbyte?, varför Moe , Mps, starkov "Inte idag" i BP, Varför Måns i PP.Man börjar ju undra om det bara är tjurighet som gör detta, knappast nån ide.Hur många matcher envisades han med Björn i första, och Anger på bänken.
Nä kom igen nu och ta 3p, men det skulle göra mig mkt mkt förvånad om vi gör.
Kom igen nu Timrå !
Jag upplever det som att timrådominansen var betydligt störra i andra än vad FHC's var i första. Reduceringen till 3-2 ska inte få hända.
Däremot förstår jag självklart inte varför han står överhuvudtaget idag.