1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754591 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{8179}: Anton Forsberg har precis slagit sig in i NHL så att han kommer hem är ett extremt långskott.

Skrubben: Är säkert Eriksson! :)

Alltså, jag kanske stirrar mig blind på namn. Men om man tittar på vad vi har råd att värva just nu så blir man ju nästan nojjig över vad de andra lagen kommer börja presentera för värvningar! Väldigt stabila etablerade namn vi signat.

Charles: Underskatta inte mammas köttbullar. Så är det, han har gjort det bra. Frågan är väll hur Chicago tänker, blir det AHL så kanske det kan vara aktuellt med ett utlån. Gäller att vi hittar en vass målis om vi ska ha en okej säsong.

{2064}: Ja nu kommer det ju att bli kul att läsa härinne till hösten.
Annat än dessa ändlösa debatter om småsaker.
Nu blir det tjöt mellan olika supportrar.
Alltid uppskattat👍

{8179}: ni hittar nog något bra. Anton Forsberg har väll precis börjat få känna av NHL och gjort det okej. tror inte han kommer tillbaka till Mammas köttbullar än inte.

Charles: Vi får väll nöja oss med Anton Forsberg då.

Charles: SÅJA!!!!!! Årets bästa besked!

enligt mrmadhawk är Eriksson klar och presenteras inom kort

Olli Nomadinen : Härligt att ha er tillbaka! Ni har en spännande backuppsättning, men den är inte mogen för SHL tyvärr....

{2064}:

Ljuvlig inställning. Delar du den med övriga SHL kan vårt första år bli roligare än jag vågat hoppats på 😂

{6984}: Visst är det så, men det verkar som om Lindbäck stannar i Amerikat men JE kanske söker en förstaspade mer långssiktigt? För om Lindbäck kommer tillbaka nästa år så är risken stor att han petas ned till andrekeeper (igen). Frågan vad man gör året efter det om Markan vill hem?

Skrubben: Ja det ser helt okej ut och det gläds vi åt alla Brynäsfans :)

{2064}: Det kan även vara så enkelt att han vill tillbaka till där allt startade. Alcén tvingades välja bort honom när valet stod melan TRE unga målvakter. Markström, Lindbäck och Ericsson. Vilken hamnade i Leksand vill jag minnas. Ironiskt om nu Lindbäck "snor" målvaktsplatsen av Ericsson IGEN ;-)

{6984}: JE's funderingar går säkert såhär:
"Hmm..Timrå vs Brynäs,vilka backar vill jag ha framför mig...låt mig se nu..Brynäs har Bertilsson, Gunderson, Andersén,Boqvist, Lundgren,Kilström, Ersson,Larsson och Timrå har Hardegård, Larsson, Kinnvall, Söderberg, Drugge, Carlson samt X och Y.
Kan luta åt Timrå om lönen kan knytas till antal skott som jag får på mig iofs..."

KulaShaker: Puh! :)

Vi slipper Ritola i alla fall för den som hyste farhågor.

mk: Westfält gör 1-0 i kvarten U18 VM=)

Ove Myling: Som jag skrivit förut.

Så jävla dum är inte Bz att han inte har sagt att han vill spela honom.
Men sen måste han ju visa att han ska va med.
Man måste förtjäna sin plats.
Det är ju oxå knepigt med tanke på HL: s säsong.
Men HL kommer inte att spela i NHL.
Så det är mer en investering för framtiden.
AB spelar i Brynäs max, max två år till.

Därav mitt krav om prestation på AB.

Skrubben: Ja, backsidan kommer inte att bli något problem den här säsongen, troligtvis. Men det känns viktigt att säkra upp Boqvist. Man kan inte odla fram en sån talang i föreningen och inte ta tillvara på honom i a-laget. Han har brorsan där redan och om bara Brynäs vill satsa på honom vore det en no brainer.
Frågan är bara vad BZ gett AB för indikationer?

värvningarna hittills är bra, men det är ju inga ungtuppar direkt som kommit in om man ska ge någon kritik.

Leonardo: Jag tänker ungefär så här.
Med Bertil:
Bertilsson-Gunderson
Andersén-Boqvist
Lundgren-Kilström
Ersson-Larsson

Utan Bertil:
Andersén-Gunderson
Kilström-Boqvist
Lundgren-Ersson/Larsson

Ser rätt okej ut även om Bertil drar till KHL måste jag säga :)

Skrubben: Ser onekligen ut som att det borde vara Nilsson. Om det inte är någon junior :)

{8482}: Om Simon blir kvar skulle jag vilja ha Boqvist ihop med Andersén....

Lite om Adam i Aftonbladet, många lovord över denna jättetalang!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/e1Bn3g/supertalangens-galna-facit-ar-lite-oroligt

Måste vara Leffe Boork som jagar Sjödda med knutpiska eller fröken J Larsson

mattiask: Blonda killen med grå tröja i slutet av klippet. Kände inte igen vem det var, men visst måste det vara Nilsson? :)

mk: Var är Sperrle nåstans el Korhonen...:)

Skrubben: Menar du killen som kommer ut från det "andra" rummet? Eller han som drar den ena "kälken"?!

dAVydov: Eller Björn Bjurling😀

ellis: Förhoppningsvis kör BZ på flera potentiella spår.

Vad gör Mattias Modig nu för tiden? :)

{6984}: De senaste signalerna har ju varit att Lindbäck tittar och hoppas på annat. Spillad tid på kanske ingenting.

ellis: För att Bz vill ha Lindbäck i första hand kanske

ellis: Kan det vara så att de fortfarande förhandlar? Känns väl inte helt omöjligt att det tar tid att få fram ett kontrakt som alla inblandade är nöjda med.

OM det nu är huvudspåret.

Charles: Jäkla pingviner hehe..slog ut mitt Flyers, spännande möten nu mellan Capitals och Pens, hoppas dock på ett lag från Kanada i finalen, så får hoppas att Toronto kan slå ut Bruins inatt, Winnipeg från Kanada har också ett bra lag men jag hoppas på Toronto :) Mycket hänger på deras Matthews, Nylander, Marleau..

mk: Troligtvis till en annan då han ska fortsätta spela här

dAVydov: Läste i en FB grupp att Rautio flyttade ur sin lägenhet idag.
Ska han flytta till en annan?
Eller från Gävle?

Vad vet ni?

{6984}: O m nu Brynäs verkligen vill det, varför kommer inget beslut då? Går inte Bengtzén all in med Jocke? Eller är inte Jocke odelat positiv till Brynäs?

Jan Grismöbel: Vet inte riktigt hur du får en känslan? Tycker alla uttalanden kring värvningar, strategier ("bygga bakifrån") osv. tyder på raka motsatsen. Silly season tar inte slut i april.

Charles: Bara för AHL-laget under slutspelet va?

{6984}: Många målvaktsnamn som cirkulerar . Känslan är att det rinner ut i sanden å det slutar med en andramålis åt DR

Peja: Med tanke på att JE ville till Brynäs när han kom tillbaka från KHL på grund av att han precis byggt hus i Hedesunda så känns det väldigt konstigt om han skulle krita på för Timrå. Speciellt om nu Brynäs vill ha honom.

Ölund har signat med Pingvinerna också

Ragnarok: Som det ser ut nu ja, han kanske inte fick den lön han ville ha ?

Ser ut som Greg Scott stannar utomlands

Skrubben: Dragkamp mellan Brynäs och Timrå för Jocke E? Knappast, om Brynäs vill ha honom kommer han aldrig att välja Timrå.

Peja: Rohdin och Kellman vet vi ingenting om? Anderséns nummer är givet, men nummer 20 har redan Westfält.

Skrubben: En nobrainer. Anderssén vill ha nr 9 som är ledigt iom att Caporusso hade det senast.

« · 1896422 · »