Bästa inläggen
Föregående · 865 · Nästa
Sv: A proposito de nada
JanT: ”Brynäs IF av upplagan 21/22 är ett bottenlag och skall bedömas efter den måttstocken. Punkt.”
Exakt så. Man glömmer lätt det när man tycker att vi har chans på seger på bortaplan mot storklubbar som Växjö. En poäng är fantastiskt bra.
Exakt så. Man glömmer lätt det när man tycker att vi har chans på seger på bortaplan mot storklubbar som Växjö. En poäng är fantastiskt bra.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: ”vi får ett drömläge med 5 mot 4 i 5 min o leder med 2-1..o torskar..Detta är endast laget o coachingens fel att vi inte vinner!!@ sorgligt..o så sitter vissa o är glada åt 1 poäng.Hur i helvete ska denna förening kunna lyfta??,”
Alla poäng räknas och att gråta över spilld mjölk är meningslöst. Det är som det är och vad som skrivs härinne lär ju kvitta när det gäller Brynäs prestationer på isen.
Det är förra säsongen som är måttstocken och det vi skall bräcka denna säsong. Det är steg för steg som gäller och att se allt i ett större perspektiv än enskilda matcher.
Alla poäng räknas och att gråta över spilld mjölk är meningslöst. Det är som det är och vad som skrivs härinne lär ju kvitta när det gäller Brynäs prestationer på isen.
Det är förra säsongen som är måttstocken och det vi skall bräcka denna säsong. Det är steg för steg som gäller och att se allt i ett större perspektiv än enskilda matcher.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Vem är glad åt 1poäng, som det utvecklade sig? Ingen, skulle jag tro.
Man kan väl tycka att 1p innan match hade känts som en bonus och samtidigt sura över 2 tappade som det utvecklade sig till sist.
Man kan väl tycka att 1p innan match hade känts som en bonus och samtidigt sura över 2 tappade som det utvecklade sig till sist.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Det här är alltså vad vi har att göra med. Hur fan kan man tillåta en Växjösupporter att döma Växjös hockeylag?
”Pehr Claesson är en av tre domare som inte är heltidsanställda.
– Största delen av mitt arbetsliv har jag varit arbetsledare på olika utdelningskontor på Posten. Idag är jag mediesäljare på Smålandsposten i Växjö.”
”Pehr Claesson är en av tre domare som inte är heltidsanställda.
– Största delen av mitt arbetsliv har jag varit arbetsledare på olika utdelningskontor på Posten. Idag är jag mediesäljare på Smålandsposten i Växjö.”
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Inte förvånad att du kommenterade Huge, du hade väl snudd på moppemusche på den tiden. Var riktiga hatmöten några VM framåt.
Är väl bara en handfull hockeysnackare som var medvetna om vad som hände på den tiden.
Är väl bara en handfull hockeysnackare som var medvetna om vad som hände på den tiden.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Instämmer med Axle!
Jag tror ABSOLUT att Manners playbook kan ta ett SHL-lag till topp 6.
Med rätt spelarmaterial.
Finlands taktik är vägvinnande just nu, vm-guld, os-final osv.
Jag tror ABSOLUT att Manners playbook kan ta ett SHL-lag till topp 6.
Med rätt spelarmaterial.
Finlands taktik är vägvinnande just nu, vm-guld, os-final osv.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Leksand tar alltså två st Too many players idag, samt släpper 3 kassar på under minuten. Bra att bli påmind ibland om att andra lag också har genomklappningar.
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: skön seger. Saknas lite i pp men där kommer väl wandell in som frälsare
+ 7
Sv: A proposito de nada
JanT: Bengtzen sparkade också..TJ ..och sen sparka han Melin. ( efter väldigt få omgångar) han anställde TS och JL och sen fick ju de sparken och in kommer MS ..o sen fick han sparken..o jo så fick han själv sparken. Den som tycker detta är en förening med kompetens och stabilitet är nog helt befriad från vett! Men bulan var ett guldägg...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Axelssons intåg i Djurgården verkar ju ha varit positivt trots att kinderna såg ut som på en julgris när han hoppade in. Så det kanske finns hopp...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kan knappt minnas en konstigare värvning. Serien kommer ju för fan vara över innan Wandell fått matchtempo. Offensiv förmåga har han väl knappt haft sen han var i Timrå? Nä, fattar inte detta alls. Typ Robin Rahm-nivå, den var värre på andra sätt dock.
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Säga vad man vill men det är ingen brist på rutin i det brynäs som ska bärga nytt kontrakt sista 15 omgångarna.
Leading lines kan se ut som följande:
Genoway 35 - Bertilsson 30
Sallinen 33 - Scott 33 - Rödin 31
Chibulskis 33 - Berglund 33
Timashov 24 - Palve 30 - Danielsson 37
Timashov är ju rena junioren i sammanhanget. 31,9 år i genomsnitt.
Leading lines kan se ut som följande:
Genoway 35 - Bertilsson 30
Sallinen 33 - Scott 33 - Rödin 31
Chibulskis 33 - Berglund 33
Timashov 24 - Palve 30 - Danielsson 37
Timashov är ju rena junioren i sammanhanget. 31,9 år i genomsnitt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{2064}: Frågan är om Acen själv skulle kunna kliva ut på isen och spela match? Är han registrerad?
Har han kvar sina matchkläder?
Det skulle vara guld värt om det blir ett långt slutspel och spelare blir slitna/skadade. Hoppas!!
Har han kvar sina matchkläder?
Det skulle vara guld värt om det blir ett långt slutspel och spelare blir slitna/skadade. Hoppas!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Inte ens SSK högg på honom…
Kan vara så att Alcen behövde en center mellan sig och Nicky D i nästa års veteranlag. Det gäller att tänka långsiktigt.👍🏻
Kan vara så att Alcen behövde en center mellan sig och Nicky D i nästa års veteranlag. Det gäller att tänka långsiktigt.👍🏻
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Öret har väl alltid varit ett plastlag med mycket importer? Men 15 är ju extremt
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Att snitta 1 p/match har vi klarat hela säsongen. Gör vi det resterande matcher landar vi på 63 poäng. Med tanke på DIF's urusla målskillnad måste de snitta 2,3 p/match för att gå om oss. Motsvarande ekvation för Timrå ger 1,8 p/match. Inget av dessa båda lag har varit i närheten av dessa poängsnitt över tid. Således krävs att de två bottenlagen överpresterar på ett fullständigt orimligt sätt samtidigt som vi gör en även med Brynäsmått mätt monumental underprestation. Finns absolut ingenting i nuläget som talar för detta scenario. Till detta skall läggas att jag inte ens räknat in MIF i ekvationen.
Jag säger som Sanny - "Grattis till nytt kontrakt, Brynäs"
Jag säger som Sanny - "Grattis till nytt kontrakt, Brynäs"
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: I poängligan ligger Palve/Rödin på 27 och 28 plats. Scott är på 50 plats. Nog finns det behov av ytterligare någon poängspelare. Skellefteå har 6 spelare som gjort fler poäng än bästa Brynäsare🙈
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: "Om du nu TYCKER att inget kontrakt borde förlängas och det framstår för alla som ett fullständigt orealistiskt scenario att man inte kommer att förlänga med ett enda utgående kontrakt, så måste ju din verklighetsuppfattning ifrågasättas å det grövsta. I en fantasivärld tycker jag också att hela laget borde bytas ut mot en kombination av toppspelare från både NHL och KHL."
Nu behöver man inte leva i en fantasivärld för att lyckas värva in bättre spelare än Brynäs har. 10 andra lag i shl har t ex lyckats bättre trots att åtminstone 7 av dom har lägre lönebudget än Brynäs.
"Beträffande vad JAG tror och tycker i den verkliga världen så har jag redan redogjort för det i ett tidigare inlägg"
Just det, såhär ser ju ditt lag ut inför nästa säsong:
VV & Guden
Bertilsson Genoway
Hedberg Björk
Bergman Ny
Lindstein Ny
Rödin Scott Olesen
Dima Palve Danielsson/Gunler
Molin Ölund Eklind
Pettersson Sallinen Ny
Birgersson Ny
Fan, det ser ju riktigt jävla starkt ut! Grymt lag ju...
Nu behöver man inte leva i en fantasivärld för att lyckas värva in bättre spelare än Brynäs har. 10 andra lag i shl har t ex lyckats bättre trots att åtminstone 7 av dom har lägre lönebudget än Brynäs.
"Beträffande vad JAG tror och tycker i den verkliga världen så har jag redan redogjort för det i ett tidigare inlägg"
Just det, såhär ser ju ditt lag ut inför nästa säsong:
VV & Guden
Bertilsson Genoway
Hedberg Björk
Bergman Ny
Lindstein Ny
Rödin Scott Olesen
Dima Palve Danielsson/Gunler
Molin Ölund Eklind
Pettersson Sallinen Ny
Birgersson Ny
Fan, det ser ju riktigt jävla starkt ut! Grymt lag ju...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: "Därför att förutsättningarna kan ändras under resans gång och då visar det väl bl.a på kompetens att inse det och agera genom ändringar, ex sparka och prova nåt nytt.
Fråga år om du inte tillhör kategorin underbegåvade eftersom du inte tänkte så långt?"
Men vad yrar du om? Brynäs har sparkat tränare under pågående säsong 4 år i rad och det beror till 100 procent på att deras prestation inte varit tillräckligt bra och i 0 procent av fallen på att förändringarna har förändrats mitt i säsongen.
Höj nivån och lämna sandlådan om du ska fortsätta skriva härinne.
Fråga år om du inte tillhör kategorin underbegåvade eftersom du inte tänkte så långt?"
Men vad yrar du om? Brynäs har sparkat tränare under pågående säsong 4 år i rad och det beror till 100 procent på att deras prestation inte varit tillräckligt bra och i 0 procent av fallen på att förändringarna har förändrats mitt i säsongen.
Höj nivån och lämna sandlådan om du ska fortsätta skriva härinne.
+ 7
Sv: A proposito de nada
spolaisen: Varför är det så viktigt att som supportrar hitta fel? Fan vi kan väl bara supporta vårt lag istället?
Annars borde det heta typ complainer
Annars borde det heta typ complainer
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Tommy Jonsson
Ove Molin
Andreas Dackell
Roger Melin
Stefan Bengtzén
Tommy Sjödin
Jan Larsson
Magnus Sundquist
Detta är sparkade tränare o SC i Brynäs under de senaste åren..Vi kan väl fylla på med ett stort antal spelare som har värvats och panikvärvats! Tar du sen Brynäs senaste tabellplaceringar de senaste åren och de miljoner som vi har haft i budget så vill jag nog påstå att vi har felbyggt och felbedömt detta lag i många år. Kanske inte konstigt att det gnälls..eller hur? Tycker det är väldigt befogat. .
Ove Molin
Andreas Dackell
Roger Melin
Stefan Bengtzén
Tommy Sjödin
Jan Larsson
Magnus Sundquist
Detta är sparkade tränare o SC i Brynäs under de senaste åren..Vi kan väl fylla på med ett stort antal spelare som har värvats och panikvärvats! Tar du sen Brynäs senaste tabellplaceringar de senaste åren och de miljoner som vi har haft i budget så vill jag nog påstå att vi har felbyggt och felbedömt detta lag i många år. Kanske inte konstigt att det gnälls..eller hur? Tycker det är väldigt befogat. .
+ 7
Sv: A proposito de nada
Markström: ” 2021-12-03 12:38
Tigerhjärta: kelleher är en målskytt”
Detta är ett inlägg du skrivit ett tidigare tillfälle. Du anser uppenbarligen att han är en sniper.
För övrigt, lägg ner ”gubben” snacket. Larvigt med översittarfasoner i ett forum, skärp dig.
Tigerhjärta: kelleher är en målskytt”
Detta är ett inlägg du skrivit ett tidigare tillfälle. Du anser uppenbarligen att han är en sniper.
För övrigt, lägg ner ”gubben” snacket. Larvigt med översittarfasoner i ett forum, skärp dig.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Min uppfattning om hur man borde agera med utgående kontrakt, och detta är ingen diss eller hat mot spelare.
Backsidan :
- Berglund. Out. Har det tufft i många matcher och har antagligen kostat mycket.
- Bergman. Out. Sitter på kontrakt visserligen, men har inte visat tillräckligt utöver några bra matcher.
- Mylläri. Out. Har svårt med tempot och är inte den defensiva kugge han ska vara.
- Hedberg. Out. Kan va ett risky move, för han kan utvecklas, men tycker att han visar för lite utveckling och tar skumma beslut. Borde varit bättre denna säsongen.
- Genoway. Out. Helt ok, men inte sett till det förmodade priset.
- Björk. In. Men ska vara 6:e back ungefär.
Forwards/Centrar:
- Sallinen. Out. Gillar killen skarpt och han är bra. Men vi måste rucka på nåt om vi ska ta ytterligare steg.
- Gunler. Out. Kommer bli dyrare och tror ändå att han hamnar i AHL.
- Molin. Out. Det tar emot, men han behöver en restart i AS, en skadefri Molin kan kompensera sitt lägre tempo med smartness, men han är inte i slag.
- Danielsson. Out. Samma här, gillar Nicky D skarpt, men han ska vara top6 med sin spelstil, det kommer han inte vara nästa säsong.
- Pettersson. Out. Ganska nyttig, men optimalt sett borde en lovande junior eller billigare alternativ ta hans plats.
- Kvist. Out. Mja..gör bra grejer då och då, skulle kunna bli en fjärdelina, men tycker mig sett brister i defensiven och tempot.
Backsidan :
- Berglund. Out. Har det tufft i många matcher och har antagligen kostat mycket.
- Bergman. Out. Sitter på kontrakt visserligen, men har inte visat tillräckligt utöver några bra matcher.
- Mylläri. Out. Har svårt med tempot och är inte den defensiva kugge han ska vara.
- Hedberg. Out. Kan va ett risky move, för han kan utvecklas, men tycker att han visar för lite utveckling och tar skumma beslut. Borde varit bättre denna säsongen.
- Genoway. Out. Helt ok, men inte sett till det förmodade priset.
- Björk. In. Men ska vara 6:e back ungefär.
Forwards/Centrar:
- Sallinen. Out. Gillar killen skarpt och han är bra. Men vi måste rucka på nåt om vi ska ta ytterligare steg.
- Gunler. Out. Kommer bli dyrare och tror ändå att han hamnar i AHL.
- Molin. Out. Det tar emot, men han behöver en restart i AS, en skadefri Molin kan kompensera sitt lägre tempo med smartness, men han är inte i slag.
- Danielsson. Out. Samma här, gillar Nicky D skarpt, men han ska vara top6 med sin spelstil, det kommer han inte vara nästa säsong.
- Pettersson. Out. Ganska nyttig, men optimalt sett borde en lovande junior eller billigare alternativ ta hans plats.
- Kvist. Out. Mja..gör bra grejer då och då, skulle kunna bli en fjärdelina, men tycker mig sett brister i defensiven och tempot.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, juniorernas betydelse ska man inte underskatta. Om Brynäs hade haft två fantastiska juniorer i anfallsväg (som Djurgården har i Lekkerimäki och Eklund) så hade man haft 2 väldigt vassa kedjor. Hade varit perfekta och billiga komplement till Rödin-Scott och Timashov-Palve. Brynäs måste hitta bättre unga spelare och sluta satsa på talanger som på sin höjd hade spelat i Almtunas tredjekedja om de gått ner i Allsvenskan. Men man måste också sluta ha dyra utfyllnadsspelare som Berglund, Molin etc. Idealiskt sett har man de dyra etablerade spelarna högt upp i hierarkin och unga påläggskalvar längre ner i hierarkin, därför blir det fel när man har spelare som Danielsson, Sallinen och Molin långt ner i hierarkin. Man kanske kan ha en veteran där, som Huss på slutet av hans karriär, men inte flera.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Vi har sett matchen.
Tänk på Forsberg78.
Han har spelat in matchen och ska se den ikväll..
Hoppas på en bra Brynäsmatch.
Han kommer att va så förbannad när han dyker upp igen.
Ojojoj...
Efter andra så ser han nog hellre på Mellon😀
Tänk på Forsberg78.
Han har spelat in matchen och ska se den ikväll..
Hoppas på en bra Brynäsmatch.
Han kommer att va så förbannad när han dyker upp igen.
Ojojoj...
Efter andra så ser han nog hellre på Mellon😀
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäströjan är på, ölen är på kylning. Jag är redo för match! Skicka hem Hallams gubbar med en rejäl förlust
+ 7
Sv: A proposito de nada
SnowKing: Ännu en bra förlängning på G, som det verkar.
Inget att tveka på för JAEG....
Inget att tveka på för JAEG....
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Myling och Munkas, vad har ni råkat ut för ohyggligt trauma tidigare i livet? Måste vara oerhört tråkigt att vara så bitter jämt..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Charles: Sörensen är äcklig sådär, gör massvis med fula grejer sen när någon petar på honom så ramlar han ihop som om han blivit skjuten
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jäklar va kul jag hade ikväll! Publik, känslor, massor av målchanser, spännande avslutning och två poäng!! Jag älskar detta.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Rättvisa och så jävla skönt! Känner mig trygg i att Brynäs tar Växjö på lördag oavsett 2/3 poäng. 😁
+ 7
Sv: A proposito de nada
Titta på Brynäs för er är det bara att sitta och leta fel? Jag tycker det blir jäkligt tröttsamt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Jag tror på rak, övertygande skåpställarseger ikväll.
Nått annat finns inte.
Nått annat finns inte.
+ 7
Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen: Rödin och Scott i 3:e?? Han är lika uppe i det blå som Pettisbif med sina laguppställningar.
+ 7
Sv: Hockeytorsdag!
Växjö totalt under isen. Hoppas de behåller den icke-formen till lördag när de äntrar Gavlerinken. Malmö var ju klasser bättre. Seger på Hovet och vi kan snart vara ikapp regerande mästarna.
+ 7
Sv: Hockeytorsdag!
#33: Ja, vare sig värvning eller inte så måste vi upp på vinnarspåret igen. 2 vinster på 6 senaste matcherna är inget för husfriden direkt.
+ 7
Sv: Hockeytorsdag!
Charles: fan mina tips ikväll var ganska klockrena:
Mina tips :
MIF - FBK 3-6
SKE - LHC 6-1
DIF - RBK 0-4
VLH - TIK 4-2
Mina tips :
MIF - FBK 3-6
SKE - LHC 6-1
DIF - RBK 0-4
VLH - TIK 4-2
+ 7
Sv: Hockeytorsdag!
Och kom ihåg att bara för medier slutar rapportera om IVA så kvarstår problemen.
Problemen hos sjukvården ligger i dess brist på resurser, inte pga pandemin. Det har har varit lika kaotiskt på IVA redan innan pandemin, men det är medierna som styr.
Tänker dock inte kasta mig in i covid diskussion här på vår hockeyforum, så släpper det här
Problemen hos sjukvården ligger i dess brist på resurser, inte pga pandemin. Det har har varit lika kaotiskt på IVA redan innan pandemin, men det är medierna som styr.
Tänker dock inte kasta mig in i covid diskussion här på vår hockeyforum, så släpper det här
+ 7
Sv: Hockeytorsdag!
{8399}: Bara för att man tar bort restriktionerna så innebär det inte att covid har försvunnit. I detta land är man som en robot, säger regeringen att restriktionerna tas bort den 9-e februari så tror folket att allt är guld och gröna skogar. så jävla korkat. Folk måste fortsätta vara solidariska och vara rädda och försiktiga. Fråga bara dom som arbetar inom vården.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Precis när vi ska spela nästa match alltså? Det där uppehållet kanske inte var så tokigt ändå hehe.
+ 7
Sv: A proposito de nada
dempa: Antagligen är det nya klubbmärket designat för att inte synas för mycket och störa all reklam som Frölunda har på sina ställ.
+ 7