Kul men.....
Utan PP ska det inte gå att stå emot, blir All in på hemmaseger nu i sudden och sen får laget ta med sig vetskapen att vi ändå kan rubba dom till match 7 som också går här
Stolt över grabbarna att de gör match av denna serie trots allt, kunde man inte tro i höstas
Svanru: Då får du nog öppna dina ögon riktigt f ö är du nog den största medgångssupportern jag vet blä!
Grattis till vinsten!
Godnatt trots alla motgångar och all hjälp som motståndarna har fått har vårt usla lag nått semifinal vilket måste vara en av de största övraskningarna i ES historia.
Nu laddar vi om fast jag är grymt nöjd med att vi lyckats slå ut Jäfleiterna vars supportrar skrikit högt om våld, blod och älgaktiviteter mot vårt kära FBK
Schaaataan, som den oerhört initerade skribenten Sven Savage i Lule benämner våra kommande motståndare, har vi inte en suck emot.
Så håll tummarna att Lule eller LHC klara av sina motståndare så vi får ett "enklare" motstånd i semi dock hjälper det inte då Schaaataan kommer vinna i slutänden
Redigerad kommentar
Hatten av!
Nu är varje eventuell seger en skön bonus och vi har dessutom kämpat till oss ytterligare två hemmamatcher, de pengarna kan behövas för att få fram ännu mer duktiga spelare och ledare
Hur gick det gör Leksand igår då, såg inte av M74 så mycket..
Har väl aldrig påstått att vi skall spela slutspel denna säsong , vi har gjort det jävligt bra med vårt relativt tunna spelarmaterial. Så det så. Grattis , ni var bättre över 5 matcher men jag hatar er ändå.
Mattias det är 17 år sedan 1997 och vi har tagit flera guld sedan dess. Lär av en av dina andra favoriter VF supportrars klassiska paroll att man skall aldrig hata bara älska
Glädjande är att vi nu får ett damlag i föreningen dock på bekostnad att en anrik förening läggs ned
Sedan är frågan vad som är värst att få stryk med 4-0 i matcher av SAIK, Läjkers eller VF
Zappaholic: Tyvärr har Rickard fel kön för att spela i ett Damlag. Men med honom i vårt nya damlag hade de nog spöat skiten ur dina rätt så usla favoriter:)
Redigerad kommentar
Connoly ryktas till Leksand som ersättare till jacke, hur är han som spelare?
mattias - 74:
Om Connolly nu är aktuell för LIF men han är liten och snabb Center.
Medelnivå spelare i truppen men det säger inte så mycket efter denna säsongen.
Redigerad kommentar
Har Conolly en okänd tvilling som också är på väg till Leksand?
Inte ens namnet kan murvlarna få rätt.
Pinsamt...
Leksand kommer nog som brukligt gå bra i mästarcupen, utropa sig som guldfavoriter få hyfsat i serien och sen vika ner sig som vanligt
Ha en trevlig golfsäsong
Spelar inte golf, grillar och dricker pilsner istället på sommaren. Ha en bra grillsäsong ;)
Inte ens namnet kan murvlarna få rätt.
Pinsamt..."
Mina egna ord.
Kanske mer pinsamt att jag själv inte fick namnet rätt... :-)
mattias - 74:Böjningsformen i pluralis slutar aldrig med s i det svenska språket ej heller på engelska låneord t ex en bestseller två bestsellrar, en Hobby två hobbyer alternativt hobbier då borde det bli en Connolly två Connollyer alt Connollier
Skönt också att Wennerholm, Boork, m74 med flera får lite sämre sömn när deras hatlag gång på gång på gång vägrar sluta vara framgångsrika
Ny match på torsdag, hårt jobb och stort hjärta kommer krävas för att matcha storfavoriten från Småland
Härlig styrka att vända detta och ta sig till tjugonde raka slutspelet
Allt extra har varit bonus och inget får ner mina mungipor nu efter detta styrkebesked
Dragan 2k:Nej då men allt är positivt efter denna oerhört usla säsong. Slutspelet är dock en oförtjänt bonus.
Det behövs massor av förändringar till nästa säsong i spelarmaterial, i spelsätt etc.
Kanske blir ett lyft för er nästa år då , eller så missar ni slutspelet ännu en säsong
eltifoso:
Jack värvades ju som en målskytt och har underpresterat i FBK, vem vet han kanske får ett lyft med brorsan sin i samma lag?
Och ja.. Han kommer säkert lyfta (inte bara lön) tillsammans med bror sin. Sen får vi se om det lyfter laget eller om det blir som LexOmark i Lule
Spännande att se vem vi ersätter honom med, hoppas han kan hjälpa oss till 21'a raka slutspelet
Vet inte vad man skall tro hemma är borta eller borta är hemma. Detta tyder på att vi har bäst chans i den sjunde matchen i Växjö
Härligt med slutspel och vi har fått media att vända kappor gång på gång
Heder till WALLIN, som verkligen visade vägen i denna semi och maken till lagspelare finns inte i många lag. Jag hoppas vi hedrar honom den dag han lägger av med en tröja i taket i LLA.
Trots allt över den hysteriska glädjen idag är vi nog det mest nederlagstippade finalist som skådats. Inte den mest postiva fan kan hoppas på ett tionde guld utan vi får vara glada över ännu en final och lite extra klirr i kassan.
Som Jacob Dahlin sa SKÅL TA MIG FAN
Klart för 20'e finalen på de senaste 40 åren, vi har haft lite medstuds ett par årtionden nu. Är härligt att vakna upp på vårmorgonen som Färjestadsupporter
Ännu en final alltså, inte illa av ett lag på dekis och som utsetts till sämst genom tiderna
Förövrigt en liten eloge till Växjö som ändå bjöd upp till kamp och inte filmade (förutom lassila då) som laget från Gävle mestadels sysslar med
Växjö har verkligen utnyttjat alla miljoner de fått av kommunen på ett bra sätt, semi är väl helt ok för en klubb i deras läge . De placerar sig därmed före fd storheter som Leksand, Frölunda, Brynäs med flera
Nåväl de första tippa 4-0 till Saik ser jag och typ 6-1 i första matchen. Kanske blir det så.. Oavsett vilket är FBKs resa denna säsong ämne för bragdguldet.
Alltid underbart att vara fbkare
eltifoso:Jag såg ett reportage på Hockeykväll, som faktiskt lyfte fram Växjö på ett mycket possitivt sätt t ex alla ungar som tränar får betala endast 1500 spänn/år och då ingick utrustning, istider, etc: Detta är ett mycket bra grepp för att få egna produkter. En stor eloge till deras satsning.
Sedan J-20 tvåa och Blixtens insats igår bästa svensk någonsin i Masters, tvåa vilket vi också säkrat med A-laget enligt massmedia, hatande motståndarfans och även matematiskt.
Jag tror att vi får det oerhört tufft imorgon. Ett frustande expresslok mot bambi på hal is men de lärde kan alltid läsa om David och Goliat.
Det finns alltid en chans
men imorgon mitt tips Saik-FBK 4-1