Historik
1 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: nu gör jag alltid för att jinxa detta. Karlberg är naturligtvis en jävla sniper och har en grym bössa.
Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.
Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.
Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.
Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.
Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.
Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Här har vi nummer ett i poffabomb 2026. Tränarens grabb. En helt okej forward, men går nog inte ens in i förstakedjan hos toppkonkurrenterna. Däremot säkert fantastisk karaktär.
Nä. 6e platsen kvarstår.
Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.
Nä. 6e platsen kvarstår.
Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: vi kommer bara få oprövad skit på sista platserna. I klass med swett, oregan och hutsko
Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.
Du inser inte hur rätt du har tragiskt nog.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: har jag påstått att jag skulle kandidera för en adimistrativ roll inom modo? Måste finnas kandidater på kö i dagens samhälle som är seriösare med jobbet.
Jag kan ta ditt personliga påhitt med en nypa salt men hade jag sagt nåt liknande mot dig hade det blivit block eller gatlopp bland er lättkränkta handhjärtafilurer.
Fortsätt försvara korthuset så kan vi diskutera igen i vår när vi ryker i kvarten eller missar helt.
Ja, så jävla efter är vi i lagbygget.
Jag kan ta ditt personliga påhitt med en nypa salt men hade jag sagt nåt liknande mot dig hade det blivit block eller gatlopp bland er lättkränkta handhjärtafilurer.
Fortsätt försvara korthuset så kan vi diskutera igen i vår när vi ryker i kvarten eller missar helt.
Ja, så jävla efter är vi i lagbygget.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: nej, det har han inte sagt. Men han är supernöjd att få jobba i lugn och ro utan krav uppifrån. Finns ingen annan klubb som skulle acceptera hans uselhet än mindre förlänga med 3 år .
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: hade missat det. Nej, rosen är en mycket bra värvning
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: säg vad du vill , men förutom yoon har hinken bara värvat bredd och dynga
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: hade jag haft hinkens roll med dom pengarna och det påhittade kontaktnätet hade jag skämts som chef
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: hört från relativt säker källa att hinken tappat ungefär sex stycken tilltänkta för förstakedjan..snart blir det tredjesorteringen och faller dom blir det all in ungefär som med True. Stora jobbet kommer bli att sälja in den skräpspelaren till alltmer kritiska sponsorer och supportrar
Flera av dessa namn sades falla på orubbligt snåla kontraktsförslag.
Hoppas även att fansen inte glömt sista svängen i SHL där hinken fick öronmärkta sponsorpengar för att stärka upp. Bara BELLA fanns tillgänglig på marknaden , en spelartyp vi INTE ens sökte efter men där kunde vi lasta in pengar i sjön. Vi hade pengar kvar sponset (ca 3 mille) men blev degraderade.
Det fanns visst bra spelare men med fel namn/ursprung och då hade inte resultatet blivit lika snyggt
.
Allt har rasat sen bella fick en bärande roll. Tänk på det.
Allt borde offentliggöras.
Flera av dessa namn sades falla på orubbligt snåla kontraktsförslag.
Hoppas även att fansen inte glömt sista svängen i SHL där hinken fick öronmärkta sponsorpengar för att stärka upp. Bara BELLA fanns tillgänglig på marknaden , en spelartyp vi INTE ens sökte efter men där kunde vi lasta in pengar i sjön. Vi hade pengar kvar sponset (ca 3 mille) men blev degraderade.
Det fanns visst bra spelare men med fel namn/ursprung och då hade inte resultatet blivit lika snyggt
.
Allt har rasat sen bella fick en bärande roll. Tänk på det.
Allt borde offentliggöras.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: karlin kommer ta en placering högre än modo med betydligt sämre lag. Alla lag tränar hårdare än modo . Men skitsamma . Vi var en maktfaktor på 90 talet. Dessvärre inte nu längre.
"Kom till modo och slöa ner er." Bella bjuder på bira , maxmål och sköna vibes på tiktok
"Kom till modo och slöa ner er." Bella bjuder på bira , maxmål och sköna vibes på tiktok
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: jag hatar att säga det , men jag tror faktiskt att du har rätt. Får vi ihop en lagmaskin är vi dessutom mindre sårbara för skador/flopp.
Vi har nog dessutom allsvenskans bästa målvaktsPAR
Vi har nog dessutom allsvenskans bästa målvaktsPAR
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: lär ju knappast strösslas pengar med Widebro vid rodret. Ser han att klubbens bästa är en extra slutspelsmatch är det det vi får.
Ambitionen om ny karlberg är vår förstalina så gissar jag att vi siktar på att nå slutspel.
Känslan är iaf att hinken har missat alla feta namn som kvällspressens silly sa skulle ta modofansen med storm.
Sett till lönerna vi tappat och vad vi ersatt med så borde våran förstecenter hålla hög AHLklass och nosa på NHL , om då inte Berglund och OP och Larsson har närmare 500k i månaden.
Vilket iof inte vore omöjligt .
Bra värvning om vi ror hem den, men jag tvekar på att vi kommer förbi kvarten ändå
Ambitionen om ny karlberg är vår förstalina så gissar jag att vi siktar på att nå slutspel.
Känslan är iaf att hinken har missat alla feta namn som kvällspressens silly sa skulle ta modofansen med storm.
Sett till lönerna vi tappat och vad vi ersatt med så borde våran förstecenter hålla hög AHLklass och nosa på NHL , om då inte Berglund och OP och Larsson har närmare 500k i månaden.
Vilket iof inte vore omöjligt .
Bra värvning om vi ror hem den, men jag tvekar på att vi kommer förbi kvarten ändå
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: det är bara att kolla. Hinken bygger bara jämnsvaga/jämnstarka kedjor. Tyvärr är dom oftast aå pass mellanmjölk att vi neutraliseras direkt i special teams när motståndare toppar lite.
Kommer troligen se exakt likadant ut i vinter. Kanske kan mala ner lite sämre klubbar som Visby men mot ett hungrigt AIK blir det nog 6-1 , 5-0 och 7-2 matcher.
Inte bästa sättet att slänga upp som underhållningsvärde heller.
Vår bästa tid är förbi.
Tror inte en ny sportchef med mer pengar kommer kunna locka till sig framtidens namn med ett klubbmärke som saknar attraktionskraft och en stad i norr av byastorlek.
Vi hade chansen. Den sköt Keden, Strinnholm och Hinken mfl i sank.
Sen att Widebro ska spara oss ur krisen tills vi får samma tunga dagslägesstatus som Brage innan det vänder är också tråkigt.
Skulle aldrig ha stirrat oss blinda på att bygga laget kring spelare som inte duger i Colorados sämsta farmarklubb. Och nästan enbart därifrån.
Kommer troligen se exakt likadant ut i vinter. Kanske kan mala ner lite sämre klubbar som Visby men mot ett hungrigt AIK blir det nog 6-1 , 5-0 och 7-2 matcher.
Inte bästa sättet att slänga upp som underhållningsvärde heller.
Vår bästa tid är förbi.
Tror inte en ny sportchef med mer pengar kommer kunna locka till sig framtidens namn med ett klubbmärke som saknar attraktionskraft och en stad i norr av byastorlek.
Vi hade chansen. Den sköt Keden, Strinnholm och Hinken mfl i sank.
Sen att Widebro ska spara oss ur krisen tills vi får samma tunga dagslägesstatus som Brage innan det vänder är också tråkigt.
Skulle aldrig ha stirrat oss blinda på att bygga laget kring spelare som inte duger i Colorados sämsta farmarklubb. Och nästan enbart därifrån.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: mer realistiska siffror på dom där är 50% lägre utom möjligen juniorerna.
Gör Larsson och Måns mer är 20 p kommer jag äta upp min keps
Gör Larsson och Måns mer är 20 p kommer jag äta upp min keps
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: jag hoppas såklart att du har rätt. Jag tycker truppen inte alls är bättre men såklart namn för namn.
Ejk , och måns Carlsson är ren bredd och dessutom äldre än tidigare . Går inte att jämföra poängpotential på dessa mot kelleher och Fitzgerald.
Berglund är kvar och kan förvisso troligen inte göra en sämre säsong än ifjol och året innan om han inte lägger av .
Linus Andersson var ju en besvikelse, och Emil Larsson är troligen svindyr och har tre gånger om att steppa upp för sitt kontrakt.
Det kommer falla eller flippa på detaljer, men jag tycker tyvärr att topp tre har klasser bättre trupper även om vi flippar.
Vi har förstås två till som ska komma in och det kan avgöra mycket.
Men jag hoppas att jag har fel.
Ejk , och måns Carlsson är ren bredd och dessutom äldre än tidigare . Går inte att jämföra poängpotential på dessa mot kelleher och Fitzgerald.
Berglund är kvar och kan förvisso troligen inte göra en sämre säsong än ifjol och året innan om han inte lägger av .
Linus Andersson var ju en besvikelse, och Emil Larsson är troligen svindyr och har tre gånger om att steppa upp för sitt kontrakt.
Det kommer falla eller flippa på detaljer, men jag tycker tyvärr att topp tre har klasser bättre trupper även om vi flippar.
Vi har förstås två till som ska komma in och det kan avgöra mycket.
Men jag hoppas att jag har fel.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: det tror jag ett par stycken forumskribenter redan räknat ut och bara väntat på att få bekräftat.
Ett otroligt förfall på bara några säsonger som nästan saknar motstycke.
Jag tror vi kommer få in två stycken halvspets och en totalt obegriplig forwardsvärvning till innan seriestart.
Ser oss fortfarande som kandidat till en femte eller sjätteplats.
Men Yoon är en spännande värvning, helt klart !
Ett otroligt förfall på bara några säsonger som nästan saknar motstycke.
Jag tror vi kommer få in två stycken halvspets och en totalt obegriplig forwardsvärvning till innan seriestart.
Ser oss fortfarande som kandidat till en femte eller sjätteplats.
Men Yoon är en spännande värvning, helt klart !
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: absolut inte! Jag tror att det här är en riktig raketvärvning! Bra jobbat med den.
Däremot tycker jag att forwardsbesättningen förutom juniorerna känns bedrövlig så jag hoppas att han tar in tre forwards eller åtminstone två av samma klass som Yoon.
Däremot tycker jag att forwardsbesättningen förutom juniorerna känns bedrövlig så jag hoppas att han tar in tre forwards eller åtminstone två av samma klass som Yoon.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: hinken och hans kollegor som tar ut lön skulle fått sänkning för varje dykning i serien och naturligtvis höjning från ökning på motsvarande sätt.
Skulle inte ha nåt emot en bonus vid nått slutspel, bonus vid avancemang. Men följaktligen också en jävla böter vid icke uppfyllda mål.
Vi kan kalla det tjänstemannaansvar.
Man ska fan inte ha löneökning år efter år om man bara blir mättare och presterar sämre.
Skulle inte ha nåt emot en bonus vid nått slutspel, bonus vid avancemang. Men följaktligen också en jävla böter vid icke uppfyllda mål.
Vi kan kalla det tjänstemannaansvar.
Man ska fan inte ha löneökning år efter år om man bara blir mättare och presterar sämre.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: men du ska få en positiv input. Vi har skitbra juniorer och dom kommer att ligga top 10 i flipplistan.
Ska bli kul att se dom .
Helt ärligt? Du kan väl inte tro att vi har ett lag som kan utmana ? Vi har tre brunkarkedjor plus juniorer.
Ska bli kul att se dom .
Helt ärligt? Du kan väl inte tro att vi har ett lag som kan utmana ? Vi har tre brunkarkedjor plus juniorer.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: det är faktiskt jobbigare att gå och hoppas och tro på en ledning som till syvende och sist håller sin egen persona som det viktigaste.
För att låta konspirationsteorier flöda här så kunde jag nästan förutspå det här kusligt bra. Man börjar med att försöka lugna fansen med att studsa tillbaka, sedan sänker man förhoppningen gradvis men agendan är glasklar. "Fortsätt köpa en skitprodukt" vi håller er på halster med förhoppningar om stooora artister och en vinnarkultur. Alla andra klubbar försöker satsa iaf. Modo andas bara mätthet och är numera en klubb där det viktigaste är att ledningen och grannens grabbar får fin slutlön.
Nu döljer man knappt ens att det hela tiden var inte tal om nån satsning utan man smyger in att man är nöjd med "ett långsamt byggande av stomme".
Det funkar inte i allsvenskan för fan. Att följa modo är som att lyssna på fifflande politiker . Fattar inte att att folk ens överväger att avlöna dessa idioter. Dom har vaskat klubben. Vi sitter i saxen för att utan intäkter - ännu sämre spelare.
Problemet är bara att hinken kan inte hitta en enda jävla bra spelare så bättre att spara pengarna några år tills han är borta och då kanske satsa på en kvartsfinal.
Men hinken blir väl kvar tillsammans med berglund i 20 år till så då har man väl hunnit börja fatta tycke för golf eller bridge.
Som sagt. Enda intressanta blir att se sista svängen med juniorerna. Glöm nån kvartsfinal med den här skiten
För att låta konspirationsteorier flöda här så kunde jag nästan förutspå det här kusligt bra. Man börjar med att försöka lugna fansen med att studsa tillbaka, sedan sänker man förhoppningen gradvis men agendan är glasklar. "Fortsätt köpa en skitprodukt" vi håller er på halster med förhoppningar om stooora artister och en vinnarkultur. Alla andra klubbar försöker satsa iaf. Modo andas bara mätthet och är numera en klubb där det viktigaste är att ledningen och grannens grabbar får fin slutlön.
Nu döljer man knappt ens att det hela tiden var inte tal om nån satsning utan man smyger in att man är nöjd med "ett långsamt byggande av stomme".
Det funkar inte i allsvenskan för fan. Att följa modo är som att lyssna på fifflande politiker . Fattar inte att att folk ens överväger att avlöna dessa idioter. Dom har vaskat klubben. Vi sitter i saxen för att utan intäkter - ännu sämre spelare.
Problemet är bara att hinken kan inte hitta en enda jävla bra spelare så bättre att spara pengarna några år tills han är borta och då kanske satsa på en kvartsfinal.
Men hinken blir väl kvar tillsammans med berglund i 20 år till så då har man väl hunnit börja fatta tycke för golf eller bridge.
Som sagt. Enda intressanta blir att se sista svängen med juniorerna. Glöm nån kvartsfinal med den här skiten
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: jag skulle bytt ssks trupp rakt av mot våran om chansen dök upp.
Löven kommer inte spela kval för dom har en bättre sportchef än du vill hävda. Vi kommer ha sämre tabellplacring i vår än vi hade nu och blir det slutspel ryker vi direkt.
Det är min profetia.
Framgent kommer modofansen vara skitnöjda om vi når slutspel i ALLSVENSKAN. Floppar Yoon och tvåvägscentern är skit så kanske juniorerna fixar biffen
.
Ja, kentää är en hylla högre än hinken.
Löven spelar slutspel om inom två säsonger
Berglund är div 1 klass. Han borde börja lära sig golvläggning för det kan ju inte finnas en seriös klubb som ger honom en högre lön än en golvläggare på ackord?
Löven kommer inte spela kval för dom har en bättre sportchef än du vill hävda. Vi kommer ha sämre tabellplacring i vår än vi hade nu och blir det slutspel ryker vi direkt.
Det är min profetia.
Framgent kommer modofansen vara skitnöjda om vi når slutspel i ALLSVENSKAN. Floppar Yoon och tvåvägscentern är skit så kanske juniorerna fixar biffen
.
Ja, kentää är en hylla högre än hinken.
Löven spelar slutspel om inom två säsonger
Berglund är div 1 klass. Han borde börja lära sig golvläggning för det kan ju inte finnas en seriös klubb som ger honom en högre lön än en golvläggare på ackord?
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: måste vara härligt att känna så. Själv tror jag att det kommer bli extremt mycket sämre än förra säsongen. Jag tror inte ens vi kommer till kvartsfinal.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: tror dom hellre lägger ner klubben än att sparka foppas bästis. Han skulle inte få sparken om han så missar slutspelet med det här breddgänget han byggt och är skitnöjd med.
Vi kommer ligga minst 24 poäng efter topp tre innan slutspelet.
Vi kommer ligga minst 24 poäng efter topp tre innan slutspelet.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Haakana32: klart vi ska vara både oroliga och inte ha några som helst jävla förhoppningar. Hinken är totalt oduglig och det kanske kan bli ett hyfsat stabilt allsvenskt lag när han lämnar. Den usla ledningen har vaskat en shlplats totalt.
Tror tyvärr aldrig att vi återser högsta serien.
Tror tyvärr aldrig att vi återser högsta serien.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: vi kommer inte få in Fitzgerald. Jag menar att vi behöver en sniper av kellehers klass. Han kommer ösa in poäng i Leksand. Det är en kille man inte vill ha emot sig. Vi har inte ersatt förväntade toppnamn som levererat exakt på alla andra ställen än hos oss. Miljön verkar fan suga röv. Inga krav och folk underpresterar utan motstycke.
Trots olika tränare. Flathet uppifrån om du frågar mig och grannens grabb är ett fiasko i klass med "vi såg det inte komma"
AIK,Leksand och ssk skulle svepa detta lag i 4 raka . Vi borde tillhöra topp 3 i ALLSVENSKAN . Vi är 6-8.
Ingen ambition. Vart fan gick pengarna???
Jag tror Yoon blir 2020talets Darren Haydar eller TJ Hensick.
500 spänn på att Berglund får mer speltid än Yoon om han ens kommer.
Risken är väl att han ansluter till alla hjärtans dag tillsammans med den andra jänkare med irländskt namn som hinken vaskade en hel rekryteringssäsong för.
Hinken är sämst.
Trots olika tränare. Flathet uppifrån om du frågar mig och grannens grabb är ett fiasko i klass med "vi såg det inte komma"
AIK,Leksand och ssk skulle svepa detta lag i 4 raka . Vi borde tillhöra topp 3 i ALLSVENSKAN . Vi är 6-8.
Ingen ambition. Vart fan gick pengarna???
Jag tror Yoon blir 2020talets Darren Haydar eller TJ Hensick.
500 spänn på att Berglund får mer speltid än Yoon om han ens kommer.
Risken är väl att han ansluter till alla hjärtans dag tillsammans med den andra jänkare med irländskt namn som hinken vaskade en hel rekryteringssäsong för.
Hinken är sämst.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: kelleher, Fitzgerald, topping och även gästrin är spelare som stod för merparten av poängen vi tog under slutspelet.
Jag ser fan inte en enda utpräglad poängspelare som värvats in på seniornivå.
Ja, jag tycker att vi har ett sämre lag om dom tilltänkta stjärnorna vi hade skulle ha levererat lite bättre.
Sen ska jag väl enkelt säga att jag saknar inte rundblad och Olofsson.
Men jag tycker det är pinsamt billig nivå på nyförvärven. Ren besvikelse faktiskt.
Så tydligt att man inte satsar för att gå upp.
Det är ett svek från en klubb som spelade i shl för 2 år sedan.
Risken är stor att vi missar slutspel om det inte kommer in några riktiga jävla superlirare.
Hinken är totalt värdelös
Jag ser fan inte en enda utpräglad poängspelare som värvats in på seniornivå.
Ja, jag tycker att vi har ett sämre lag om dom tilltänkta stjärnorna vi hade skulle ha levererat lite bättre.
Sen ska jag väl enkelt säga att jag saknar inte rundblad och Olofsson.
Men jag tycker det är pinsamt billig nivå på nyförvärven. Ren besvikelse faktiskt.
Så tydligt att man inte satsar för att gå upp.
Det är ett svek från en klubb som spelade i shl för 2 år sedan.
Risken är stor att vi missar slutspel om det inte kommer in några riktiga jävla superlirare.
Hinken är totalt värdelös
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: det får du absolut tro, men jag kan lova att jag bara är negativ till problemlösning när det fan inte finns rätt folk på rätt plats. En arbetsledare med bara teoretiska kunskaper är tyvärr värdelös vid ett bygge i slutändan. Jag tycker inte att man ska slösa pengar, men tycker att man ska inte köpa skit heller. En hålsåg för 99spänn kostar mer i slutändan om den är värdelös , bygget kostar 250 k om dagen om det står. Ja, då är det värt att köpa en såg som håller en vecka för 1300 spänn.
Sen att hålsågen för 99 spänn duger hemma är en annan potatis. Då är det vansinnigt att köpa proffsgrejer som hinner rosta innan du slitit ut dom
Modo ska vara en proffsklubb. Det framstår tyvärr inte så.
Detta lag är uselt. och det ser nog alla. Vi har tre stycken gnuggarkedjor och en fjärde.
Sen att hålsågen för 99 spänn duger hemma är en annan potatis. Då är det vansinnigt att köpa proffsgrejer som hinner rosta innan du slitit ut dom
Modo ska vara en proffsklubb. Det framstår tyvärr inte så.
Detta lag är uselt. och det ser nog alla. Vi har tre stycken gnuggarkedjor och en fjärde.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Hinken sitter säkert tills dom inte har råd att ha kvar honom.
Tro vad fan du vill men jag har hört från fd spelare och folk som jobbat nära laget att hans kontrakterande är mailledes, hoppas på positiva svar . Oj då. Det sket sig. Då får vi ta nästa. Alla dessa jävla "vi har haft ögonen på denna tvåvägs spelare *insert name* är rena jävla chat gpt. Benson, Matt Andersson etc är typ femtiotalethan tvingats signa när han inte skött jobbet. Som jag sagt för tre år sen. När hinken är borta kanske vi kan bygga oss uppåt. Karln kan fan inte räkna. Därför budgeten på kontrakten ser ut som den gör . Och det är direkta ord från folk som varit ansiktet utåt för klubben. Han är helt oduglig.
Tro vad fan du vill men jag har hört från fd spelare och folk som jobbat nära laget att hans kontrakterande är mailledes, hoppas på positiva svar . Oj då. Det sket sig. Då får vi ta nästa. Alla dessa jävla "vi har haft ögonen på denna tvåvägs spelare *insert name* är rena jävla chat gpt. Benson, Matt Andersson etc är typ femtiotalethan tvingats signa när han inte skött jobbet. Som jag sagt för tre år sen. När hinken är borta kanske vi kan bygga oss uppåt. Karln kan fan inte räkna. Därför budgeten på kontrakten ser ut som den gör . Och det är direkta ord från folk som varit ansiktet utåt för klubben. Han är helt oduglig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: sparka hinken nu, för säsongen är redan körd. Detta är det svagaste laget modo haft sen man spelade med skinnkeps på gamla kempehallen. Hinken kommer inte hitta nåt mer vettigt kan tävla mot topplagen.
Ryck plåstret.
Vi skulle haft en halv förstakedja första veckan i maj om vi menat allvar. Jag tror hinken missat minst 5 kontrakt och nu börjar skruva på sig. Alla minns väl strulet med o rourke eller vad fan han hette. Kanonjobb där!!
Ryck plåstret.
Vi skulle haft en halv förstakedja första veckan i maj om vi menat allvar. Jag tror hinken missat minst 5 kontrakt och nu börjar skruva på sig. Alla minns väl strulet med o rourke eller vad fan han hette. Kanonjobb där!!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: vilket kvalificerat skitsnack. Självklart är ju inte forumskribenter lämpligt material för sportchefsrollen. Däremot är det i min bok sunt att som utomstående kunna kritisera om en chef är fel chef på rollen. Alla utom vissa här ser att hinkennduger inte till det. Sen om det är dåligt toppstyrt eller om sc är kass får stå för klubben. Jag trornatt det är en kombination..Vi vaskar säsong efter säsong. Tror du Växjö, Hammarby, Frölunda eller Rosenberg hade accepterat detta ras? Karln vill säkert väl men vi pratar samhall på högsta nivå. Skulle inte förvåna mig om han tom får hjälp med kontrakt när tiden rinner iväg . Detta är lekstuga. Ingen klubb har uppvisat samma typ av ras förutom typ pantern som kastades ut.
ditt svar "gör det bättre själv" är så orelevant att det speglar bara hur mycket modos fans blir pissade i munnen och njuter genom mindsetet. "Låtsas att det är äppelcider"
Det är ju sekten som styr och har koll.
Jag tror hinken vaskat typ 5 kontrakt redan och snart är det panik och vi hör om iskall marknad och andra floskler.
Karln är oduglig och styrelsen håller honom om ryggen för vissa sponsorer är halvknullade med gradin.
Sök externa sponsorer ska vi se att kravställan blir annorlunda.
Av alla sökande kan väl för fan inte hinken haft bäst meriter redan från början??
Jag tror att Alexander bard gjort ett bättre jobb med kontraktsignering, scouting och lagbygge på ett år (okunnig av hockey) än sopan vi har.
Han har BARA detta jobb pga foppa och kent.
Det är inte oss fans som ska leta en ny sportchef. Det ska väl fan en klubb som omsätter 100tals mille kunna sköta proffsigt. Däremot kan vi begära bästa möjliga produkt för medlemsavgiften. Eller iaf ett försök.
Förlorar ma n kan nog alla acceptera. Att skita I brister och vägra förbättra accepterar få koncerner förutom modo.
Det är inte supportrarnas jävla jobb att agera sportchef eller hitta en.
Skärp dig.
ditt svar "gör det bättre själv" är så orelevant att det speglar bara hur mycket modos fans blir pissade i munnen och njuter genom mindsetet. "Låtsas att det är äppelcider"
Det är ju sekten som styr och har koll.
Jag tror hinken vaskat typ 5 kontrakt redan och snart är det panik och vi hör om iskall marknad och andra floskler.
Karln är oduglig och styrelsen håller honom om ryggen för vissa sponsorer är halvknullade med gradin.
Sök externa sponsorer ska vi se att kravställan blir annorlunda.
Av alla sökande kan väl för fan inte hinken haft bäst meriter redan från början??
Jag tror att Alexander bard gjort ett bättre jobb med kontraktsignering, scouting och lagbygge på ett år (okunnig av hockey) än sopan vi har.
Han har BARA detta jobb pga foppa och kent.
Det är inte oss fans som ska leta en ny sportchef. Det ska väl fan en klubb som omsätter 100tals mille kunna sköta proffsigt. Däremot kan vi begära bästa möjliga produkt för medlemsavgiften. Eller iaf ett försök.
Förlorar ma n kan nog alla acceptera. Att skita I brister och vägra förbättra accepterar få koncerner förutom modo.
Det är inte supportrarnas jävla jobb att agera sportchef eller hitta en.
Skärp dig.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: vi kommer få två, max tre oprövade jänkare för att fylla ut luckorna. Förhalas lite för att plocka bort fokus från hinken och usla kontraktsskrivningar. Budgeten är körd i botten. Tänk till lite. Är Victor berglund värd en lön som en förstabackpar pp back I shl. ? Den lönen har han. Emil Larsson har lön för två dickinson. Hinken kan inte räkna och det har påtalat inom klubben men ingen åtgärd eller konsekvens.
Folk har gnällt på mig för mitt drev mot bella , men ryck hans lön skulle vi kunna haft två oprövade jänkare som gjort det bättre . Om en flippat och en floppar hade det ändå varit vinst
Sen har vissa i ledningen stulit delar av budget som går att använda till annat för sk scouting etc.
Öronmärkta pengar för värvningar går till fyllesemester i Colorado.
Ja Willow. Det är sanningen.
#bort med gradin
Folk har gnällt på mig för mitt drev mot bella , men ryck hans lön skulle vi kunna haft två oprövade jänkare som gjort det bättre . Om en flippat och en floppar hade det ändå varit vinst
Sen har vissa i ledningen stulit delar av budget som går att använda till annat för sk scouting etc.
Öronmärkta pengar för värvningar går till fyllesemester i Colorado.
Ja Willow. Det är sanningen.
#bort med gradin
+ 2
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Smurfen: nej, jag är i Danmark och jobbar. Sen tror jag inte att hinken blir avsatt pga påtryckningar från medlemmarna heller. Som jag nämnt tidigare så är jag kluven till att betala för den här jävla soppan med totalt oduglig ledning. Mitt enda skäl för att lösa medlemskap är för att KANSKE vi kan rädda upp den misshandlade damsidan. Dom förtjänar bättre.
Jag tror att med en annan sportchef och Benny och strinnholm borta ur bilden hade vi varit ett stabilt bottenlag i shl. Nu är vi den mest pinsamma klubben i hockeysverige.
Mer genant än Leksands gatstenar.
Om nån undrar tror jag berglund ligger på mellan 250 och 350 tusen.
Välskrivet kontrakt.
Han törs nog inte ta nån sån utvisning att hans lön skulle synas.
Jag tror att med en annan sportchef och Benny och strinnholm borta ur bilden hade vi varit ett stabilt bottenlag i shl. Nu är vi den mest pinsamma klubben i hockeysverige.
Mer genant än Leksands gatstenar.
Om nån undrar tror jag berglund ligger på mellan 250 och 350 tusen.
Välskrivet kontrakt.
Han törs nog inte ta nån sån utvisning att hans lön skulle synas.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: är det mobbing för att man får kritik för att man inte duger till sin arbetsuppgift?
Skulle alla mina gjutningar spricka får jag fan ta personligt ansvar för blandningen. Eller sluta
Skulle alla mina gjutningar spricka får jag fan ta personligt ansvar för blandningen. Eller sluta
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: vilken spetsvärvning!! Hinken måste ha slitit arslet av sig för att hinna med ett forwardskontrakt innan midsommar.
Gissar att måns landar på -16 och 5+7 innan palmsöndagen
Gissar att måns landar på -16 och 5+7 innan palmsöndagen
+ 2
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
BurkLeffe: Hinken är från härnösand. Fö har han ett fantastiskt CV på eliteprospects både som spelare och tränare.
Nu kan han ju dock sitta i en sits där han fått order om att bygga en lyxmeny med råvaror från eldorado och garant enbart. Kanske laget modo inte har råd att spela i allsvenskan heller om budgeten är så jävla usel och det kan man ju inte enbart lasta pappskallen för.
Helt sjukt att vi hade inte råd att satsa i SHL med hinken och Widebro. Nu har vi fan inte råd att satsa i allsvenskan heller.
Lägg ner herrlaget och pumpa in pengarna i damernas trupp istället så får nån vinna nåt i den där tragiska jävla arenan. Dom har iaf en vettig tränare.
Sånt antiklimax hur misshandlad den här klubben är.
Aldrig sett en ointressantare startuppställning. Exakt alla poängspelare är borta. Ersatt med minimjölk. Är tanken att juniorerna och två tre oprövade otränade jänkare ska bli nya dickinson och Woods.
Det här laget hade inte gått upp med dickinson och Woods i toppform ens.
Gå ut med och säg att vi ska snåla så ledningen iaf får glassa med bibehållen eller höjda bonusar utan kravställan.
Hinken hade blivit utslängd från stan om han varit sportchef i nån annan klubb. Att han sa tidigare att han fått erbjudanden måste vara en fet lögn, alt är det från nån bergsby i Slovakien i femteligan där hela ledningen supit hjärnan till tvättsvamp. Finns inte en svensk klubb som skulle erbjuda den mannen ett kontrakt inom elitsport om inte foppa får för sig att köpa nån annan klubb. Inom 5 år tillhör vi botten fyra i allsvenskan kanske ramlat ur.
Nu kan han ju dock sitta i en sits där han fått order om att bygga en lyxmeny med råvaror från eldorado och garant enbart. Kanske laget modo inte har råd att spela i allsvenskan heller om budgeten är så jävla usel och det kan man ju inte enbart lasta pappskallen för.
Helt sjukt att vi hade inte råd att satsa i SHL med hinken och Widebro. Nu har vi fan inte råd att satsa i allsvenskan heller.
Lägg ner herrlaget och pumpa in pengarna i damernas trupp istället så får nån vinna nåt i den där tragiska jävla arenan. Dom har iaf en vettig tränare.
Sånt antiklimax hur misshandlad den här klubben är.
Aldrig sett en ointressantare startuppställning. Exakt alla poängspelare är borta. Ersatt med minimjölk. Är tanken att juniorerna och två tre oprövade otränade jänkare ska bli nya dickinson och Woods.
Det här laget hade inte gått upp med dickinson och Woods i toppform ens.
Gå ut med och säg att vi ska snåla så ledningen iaf får glassa med bibehållen eller höjda bonusar utan kravställan.
Hinken hade blivit utslängd från stan om han varit sportchef i nån annan klubb. Att han sa tidigare att han fått erbjudanden måste vara en fet lögn, alt är det från nån bergsby i Slovakien i femteligan där hela ledningen supit hjärnan till tvättsvamp. Finns inte en svensk klubb som skulle erbjuda den mannen ett kontrakt inom elitsport om inte foppa får för sig att köpa nån annan klubb. Inom 5 år tillhör vi botten fyra i allsvenskan kanske ramlat ur.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: vi har ju bara värvat massa gammalt trött bredd som i vissa fall "trivs" i stan. Kravlöst och självträning..säkra pengar.
Aldrig sett en så svag trupp i modo. Aldrig.
Tror vi missar slutspel/alt ryker impedans 4-1 i kvarten
Pinsamt att försöka sälja säsongskort med en korpentrupp. Enda spännande blir att se juniorerna.
Bella i ett första backpar. Ett jävla hån mot fans och sponsorer
Aldrig sett en så svag trupp i modo. Aldrig.
Tror vi missar slutspel/alt ryker impedans 4-1 i kvarten
Pinsamt att försöka sälja säsongskort med en korpentrupp. Enda spännande blir att se juniorerna.
Bella i ett första backpar. Ett jävla hån mot fans och sponsorer
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: kluven där. Måns är säkert billigare, men trivs han OCH kravställan går upp är det en hyfsad utfyllnad då vi saknar huvuden. Linus är bra ibland..då iof högre högstanivå.
Det som jag är ruskigt orolig för är att man ser över kostnaderna och skickar iväg allsvensk kompetens och sen ersätter med den lägre hyllan eller sämre.
Hinken har extremt mycket att bevisa i min bok. Enligt mig har han skickat merparten av den sk spetsen och värvat en VASS spelare. EN, i Rosen.
Nu vill jag fan inte se en enda tvåbägsspelare till
Det som jag är ruskigt orolig för är att man ser över kostnaderna och skickar iväg allsvensk kompetens och sen ersätter med den lägre hyllan eller sämre.
Hinken har extremt mycket att bevisa i min bok. Enligt mig har han skickat merparten av den sk spetsen och värvat en VASS spelare. EN, i Rosen.
Nu vill jag fan inte se en enda tvåbägsspelare till
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Gavelo: du missuppfattar. Larsson är svindyr och total besvikelse och allmän bredd. Enda avtryck i min bok är huvudtacklingar.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Hörde att Hinken räknat fel/alt räknat med att vi skulle gå upp så Larsson är svindyr. Därför vill ingen ta över ganska förståeligt.
51 är garanterat svindyr också och kan ersättas av valfri back från korpen
51 är garanterat svindyr också och kan ersättas av valfri back från korpen
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: AIK i vinter mot AIK ifjol skulle jag inte ens är jämnbördiga som lag.
Vi har inte vassare lag i år . Möjligen ett bättre första backpar.
Framåt är vi mycket sämre på papperet. Får vi inte in två svindyra och kanske Fitzgerald eller minst lika bra sveper topplagen oss i fyra raka. Det törs jag säga.
Med ett annat spelsystem så kan såklart MYCKET ändras. Vi får hoppas såklart.
Nej, jag tycker inte vi är topp 4 ens.
Men mycket kan såklart hända.
Vi har inte vassare lag i år . Möjligen ett bättre första backpar.
Framåt är vi mycket sämre på papperet. Får vi inte in två svindyra och kanske Fitzgerald eller minst lika bra sveper topplagen oss i fyra raka. Det törs jag säga.
Med ett annat spelsystem så kan såklart MYCKET ändras. Vi får hoppas såklart.
Nej, jag tycker inte vi är topp 4 ens.
Men mycket kan såklart hända.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Vikingmodo : med två forwards till av hinkenspets och en back till (yoon) och nåt annat bottenskrap hinken brukar hitta, kan jag säga att vi kommer att få kämpa oss till slutspel. Aik eller Leksand för den delen skulle svepa oss i fyra raka med siffror som 5-1, 6-0 7-2
Ja, så uselt och osexigt är lagbygget.
Kommer nog inte öka säsongskorten. Det är en negativ spiral. Uselt lag, usla publiksiffror., sämre intäkter.
Tack för snålbyggena Strinnholm och Hinken.
Ja, så uselt och osexigt är lagbygget.
Kommer nog inte öka säsongskorten. Det är en negativ spiral. Uselt lag, usla publiksiffror., sämre intäkter.
Tack för snålbyggena Strinnholm och Hinken.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: antar att du har bättre koll på det där. Hörde bara nåt om att han måste ha ut sina pengar. Jag tycker att det är en spelare värd att vänta på. Synd att han verkar vara väldigt känslig för skador.
Ja, att marknaden tunnas ut förvånar mig inte ett jota. Den är alltid lövtunn när man lyssnar på Gradin..
Därav tycker jag det är hål i huvudet när man kontrar det med att bygga en stomme. Så fort nån inte fetfloppar blir dom stulna av gamarna när vi nu är i fantastiska allsvenskan.
Kan inte släppa att man snålade så jävligt när vi rök ner och förstärkte i princip enbart med modos uslaste back I modern tid. Dessutom en back med FEL egenskaper men rätt efternamn.
Jaja. Vi kan ju hoppas att grabbarna har tur med studsarna i vintern.
Tror du som är polare med Gradin att han ryker om vi missar slutspel, eller är han så cementerad på sin post att hans insats spelar ingen roll även om det tom skulle bli risk för negativt kval?
Det tror jag förvisso inte att laget skulle hamna i men tänkte hur du känner att tongångarna är?
Ja, att marknaden tunnas ut förvånar mig inte ett jota. Den är alltid lövtunn när man lyssnar på Gradin..
Därav tycker jag det är hål i huvudet när man kontrar det med att bygga en stomme. Så fort nån inte fetfloppar blir dom stulna av gamarna när vi nu är i fantastiska allsvenskan.
Kan inte släppa att man snålade så jävligt när vi rök ner och förstärkte i princip enbart med modos uslaste back I modern tid. Dessutom en back med FEL egenskaper men rätt efternamn.
Jaja. Vi kan ju hoppas att grabbarna har tur med studsarna i vintern.
Tror du som är polare med Gradin att han ryker om vi missar slutspel, eller är han så cementerad på sin post att hans insats spelar ingen roll även om det tom skulle bli risk för negativt kval?
Det tror jag förvisso inte att laget skulle hamna i men tänkte hur du känner att tongångarna är?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: har nog inte ett skit att göra med om kravställan. Fitzgerald behöver den slanten för personliga skäl för att få ut så mycket lön som möjligt.
Sen är det upp till Hinken om han vill ha Fitzgerald in senare för att det ska bli billigare för båda och Gerry såklart får lite bättre pröjs, eller om vi kan tillgodose hans önskan och låta honom börja senare av just ekonomiska skäl.
Fitzgerald hade säker spelat från start om han fick men då tror jag att vi pratar andra pengar.
Ser detta som positivt.
Hoppas vi förlänger. Tror inte vi hittar nån bättre komplett där och obehagligt om AIK , ssk eller Leksand snor honom.
Tror fö att kelleher kommer landa på topp 3 i poängligan . Svårt att se att vi kommer hitta nån som är i NÄRHETEN att ersätta hans spets.
Två stora ok jag har hört är berglund och Emil som har svindyra kontrakt vi sitter fast med och helt odugliga kontra pengarna. Jeppe slapp vi men skulle vi kunna lösa Larsson kanske vi skulle kunna hitta nåt vettigt framåt.
Emil vill nog vara kvar för att han kommer inte kunna lyfta motsvarande lön i en annan klubb vad hinken gett honom.
Berglund vill jag inte säga nåt om
Sen är det upp till Hinken om han vill ha Fitzgerald in senare för att det ska bli billigare för båda och Gerry såklart får lite bättre pröjs, eller om vi kan tillgodose hans önskan och låta honom börja senare av just ekonomiska skäl.
Fitzgerald hade säker spelat från start om han fick men då tror jag att vi pratar andra pengar.
Ser detta som positivt.
Hoppas vi förlänger. Tror inte vi hittar nån bättre komplett där och obehagligt om AIK , ssk eller Leksand snor honom.
Tror fö att kelleher kommer landa på topp 3 i poängligan . Svårt att se att vi kommer hitta nån som är i NÄRHETEN att ersätta hans spets.
Två stora ok jag har hört är berglund och Emil som har svindyra kontrakt vi sitter fast med och helt odugliga kontra pengarna. Jeppe slapp vi men skulle vi kunna lösa Larsson kanske vi skulle kunna hitta nåt vettigt framåt.
Emil vill nog vara kvar för att han kommer inte kunna lyfta motsvarande lön i en annan klubb vad hinken gett honom.
Berglund vill jag inte säga nåt om
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: förlåt. My bad. Trött. Till skillnad från Gradin har jag jobbat 80 h på 6 dagar.
Ren tombola. Ligan är så usel så det gäller att dra rätt spelare ur hatten. Man får ju ändå bara behålla flippparna ett år..
Kan bli bra med ett kollektiv. Kan bli skräp.
AIK eller Leksand kommer avancera oavsett. Öppnar man börsen köper man allsvenskan. Det är bara modo som missar det.
Ren tombola. Ligan är så usel så det gäller att dra rätt spelare ur hatten. Man får ju ändå bara behålla flippparna ett år..
Kan bli bra med ett kollektiv. Kan bli skräp.
AIK eller Leksand kommer avancera oavsett. Öppnar man börsen köper man allsvenskan. Det är bara modo som missar det.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: bantningen fortsätter. Tidigare 4 forwards. Nu är det tre. Misstänker en usel breddkille och två av hinkens spets.
Modo blir 6a i år.
Modo blir 6a i år.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: den som lever får se. Kanske ett lag med bredd och allsvensk rutin kan chocka. Sport är oförutsägbart. Revanschlusten kan vara en dolk i sidan på motståndet , absolut.
Jag tror tyvärr att om vi inte får in nån extrem målskytt som typ rob schremp så kommer vi få svårt att gå hela vägen.
Dock ska jag säga att vi har ett bra målvaktspar för första gången på säkert 10 år.
Ja, jag tycker att kentää är bättre sportchef.
Jag tror tyvärr att om vi inte får in nån extrem målskytt som typ rob schremp så kommer vi få svårt att gå hela vägen.
Dock ska jag säga att vi har ett bra målvaktspar för första gången på säkert 10 år.
Ja, jag tycker att kentää är bättre sportchef.
1 · Nästa
Då hade vi haft pengar till en till toppback och en riktigt bra forward till. Nu står vi med två riktiga blysänken i budgeten..
Op ser jag inte heller nån funktion hos. Gör en bra match på 20.
Fortfarande sexa. Får vi in två stycken av shl kvalitet modell högre i första kanske vi kan ta oss oss till final.