1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507739 inlägg · 4189 ämnen
3038469 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Gavelo: fortfarande så levererade han ungefär som OP senast op var i shl. Iofs på 10 matcher mindre.
Men jag hoppas han har den speed o kämpa-anda som beskrivs och att steget ner till HA gör att han producerar en massa. För spelare som producerar är något detta lag behöver.
Just nu känns det som vi har en massa 3 linjespelare med någon 2a linje och några fler för 4e.

Mitt hopp ligger just nu till att tränare o spelsystem ska göra så stor skillnad, så alla som stannade blir 20-25% bättre och att hermansson o sundström dominerar.

Sv: Silly Season
modomille:
Det är väl klart att grabben vill gå till en klubb som det finns lite bättre lönegaranti i .

Man gillar ju inte att höra..
Tyvärr du kan inte få någon lön .

Vi har inte sålt så många gatstenar denna månad...

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Du får gärna utveckla vad i Karlbergs spel som gör att han inte skulle passa in i MoDo och den hockey vi vill spela

Sv: Silly Season
Berrrrrra: scoutingarbetet är lika jävig som förra året. Edvin var den bästa målvakten vi kunde hitta. Ren slump att han kände VD.

Karlberg är en perfekt pusselbit i lagbygget, helt otroligt att han råkar vara tränarens son!

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Ganska mycket som talar emot det men förstår att du är bitter

Sv: Silly Season
Frontschwein: Du kommer bli besviken min vän. Karlberg är en högst högst begränsad spelare även på allsvensk nivå.

Han kommer nog blixtra till och göra sina matcher men klarar inte av att hålla en bra nivå över tid. Vi blev mer eller mindre chockade i Leksand när Tjomme valde att plocka in honom från division 1 vilket är hans rätta element.

Poängskörden från 2 säsonger sedan är oerhört smickrande. Han hade sitt livs stimm ett par månader, förra säsongen var han tillbaka på sin rätta nivå igen. Tycker ärligt det är en väldigt märklig värvning av Modo, känns som scoutingarbetet inte är gjort fullt ut här.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Vi har inte haft en bra tekare sedan ev. Dickinson.
Med en bra tekare (samt utveckling) + backar som kan slå ett första pass en del kan det bli bra.

Du såg väl hur det såg ut förra säsongen. Katastroftekningar och tryck direkt från motståndaren. När vi väl vann någon i egen zon hade backarna jävligt svårt att spela sig loss

Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag hoppas inte Caderoth är tänkt som spets, då blir jag orolig.
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.

Jag tänker såhär

Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Kurvan sedan han kom upp på riktigt i SHL har dock varit spikrak uppåt poängmässigt, även om den inte på något sätt tillhör toppen.
Vad jag förstår så drogs han med mycket skador förra säsongen och missade bland annat 20% av säsongen helt.

Sv: Silly Season
Gavelo: tror karlberg blir en riktigt bra värvning. Men laget som helhet. Nja. Inte så bra.
Två till superspets tror jag inte ens det räcker. Om vi inte får in grabbar som vispar fram 45 poäng var.
Men oddsen för dom är rätt otänkbara.

Bara ensån värvning som Caderoth som ska ersätta spets tyder ju på ett riktigt snålbygge utan nån som helst logik.

Obegriplig värvning.

Sv: Silly Season
Gavelo: ja varför haka upp sig på 5 år sedan. Eller som alla överpositiva vad som hände för 2 år sedan.
Tittar vi på senaste säsongen så ser det hemskt ut, och tittar vi på snittet senaste 5 åren så ser det skit ut.

Det enda vi kan hoppas på, är att de som värvar vet vad de gör. Men utifrån de senaste 2 säsongernas förvärv så är jag inte så övertygad att de har koll.
Just nu känns det som en 50/50 lott och jag hoppas verkligen det slår väl ut.

Just nu känns det dock som att våra största chans på poänggörare är ungdomarna o det känns risky.

Men skam den som ger sig i förväg. Vi har 2 spelare kvar o de måste nog vara 40+ poänggörare om det ska bli en underhållande säsong. Sen finns ju chansen att gå långt med ett lag som har som ena underhållning att man går långt.
Och blir det så, får man väl va glad åt det då. Men tar helre roligt, poänggörande lag.

Sv: Silly Season
modomille: Gillar att du är positiv, roligare forum då. Fattar att man inte ska vara dum och naiv då MoDo skapar skit runt sig och tar dumma beslut. Jag tar efter Tarasovs tanke och läser bara det som känns bra. Sen ska negativa tankar få flöda fritt. Just nu har de all rätt att få vara i fokus.

Sv: Silly Season
modomille: Håller helt med, vad han gjorde för 5 år sedan känns inte relevant.
Som sagt, minns honom som oerhört bra för ett par år sedan men har ingen uppfattning hur han varit senaste säsongen.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Karlberg hade ju intresse från toppklubbar i Finland och övriga HA, så att kalla det för en nödlösning känns ju hårt. Nu har du bara hakat upp dig på att allt är skit och utgår från det oavsett vad som värvas framöver.

Jag tycker på förhand att Karlberg känns som en rejäl uppgradering av Linus Andersson.

Sv: Silly Season
Framnäs: Ganska orelevant att ta upp vad han gjorde i HA tidigare, eftersom han var junior då. Karlberg passar dessutom utmärkt in på vad man har sökt. Han är en svensk spelare i bra ålder som jobbar hårt och har bra speed, något som både Karlberg och hinken har betonat att de vill få in mer av. Han är skicklig och har ett bra skott. Eftersom klubben har varit intresserade av honom länge förstår jag inte varför det här skulle ses som en enorm nödlösning.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Säkert avhandlad, men vad tror man om detta.
Jag tyckte ( läs tyckte) Karlberg var oerhört bra för ett par år sedan men har egentligen ingen uppfattning om honom idag.

Kan bli bra, kan bli anus?!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: EJK, OP och Måns är föredettingar som är rena brunkare med kommande ströpoäng.

Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.

Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .

Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.

Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .

Vi blir sexa.

Sv: Silly Season
Smurfen: "Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?"

Så felet var alltså att vi hade för BRA spelare...? Det blir bara bättre och bättre!

Värvningarna av Carlsson, EJK och Karlberg känns alla som resultat av att Hinken har gått bet på spelare han hellre ville ha. Annars hade dessa givetvis presenterats direkt när säsongen slutade - inte i juni.

Och precis som ifjol, och föregående år, finns det ingen uppenbar tanke med var spelare som ovan nämnda faktiskt ska spela.

"Karlberg öste in mål i SHL förrförra säsongen!", säger någon. Jo, men det gjorde Magnus Häggström också... när han spelade med Peter Forsberg. Klart poängen kommer trilla in om pappa konsekvent matchar dig med Max Véronneau. Väljer man att se glaset halvtomt, kan man även dra slutsatsen att Véronneaus produktion hämmades av att behöva spela med Karlberg och Zackrisson.

Helt otroligt hur vissa har lyckats att dessa värvningar är en del av någon diffus plan om att "bli ett mer hårt jobbande lag". Den gemensamma nämnaren är att samtliga vill hit på grund av familjesituationen i kombination att samtliga har kraftigt nedåtgående trender och därför inte har så många intressanta alternativ. Tiden får utvisa om det är så man bygger ett topplag...

Sv: Silly Season
Costanza: Är Lövarna känsliga?

Sv: Silly Season
BurkLeffe: Jag har flinat och varit dryg i Umeå. Tycker dock att de är värda nu att ha gått upp. Sen att Tore Ökvist är deras eviga stjärna gör ju att man fnissar vidare..

Sv: Silly Season
Costanza: Har du retat upp nån Björklövare? Pratat om tomma prisskåp?

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Jag fattar inte heller, då MoDo ska stå för publikfriande spel. Kreativt spel i högt tempo. Att ha grisar och spela tufft ska ju kunna ingå i detta. Blir intressant att se hur liret ser ut. Kan ju funka bra ändå bara poängen ramlar in.

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Bara det blir SHL-kul har jag inget större bekymmer.

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?

3038469 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB