1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607136 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Angående en eventuell värvning av jason krog så måste bäst före datum gått ut ,då är det bättre att konc. sig på ex. kontiola,viuhkula,westrum, påhlsson,wirtanen alla dom går i mina ögon före krog,eller?

Tråkig VM SEMI. Kanada helt enkelt för bra.

När man ser matcher mot ett sådant motstånd är det lätta att se vilka "framförallt" backar som håller NHL klass. Jonny O och Kenny J totalt överlägset bäst, medan M Johansson blir alldeles för omständig. Även Tärnström hade en mindre lyckad afton.

Johansson som tillsammans med Kenny varit bäst fram till finalmatchen hamnar ofta i tidsnöd. Man förstår varför han hade det svårt i NHL när man ser en sådan match som igår.

Kenny Jönsson förmodligen en av de absolut bästa backarna vi någonsin haft. Klarar av all typ av spel.

Marcus Nilsson var en possitiv överraskning i detta VM.

73Sjöbba: Tack!!! som jag funderat,,,var ett tag inne på mussli,,men det var alltså fel då,,,:)

Harryhaffa: Kellogs special K som man pluggar in i väggen.

Anonymous: Snälla förklara för en gammal man vad är fiberuppkoppling??

Cartman: Är nog inga problem att få internetuppkoppling där heller. Men jag är så nöjd med min Telia fiberuppkoppling, så jag stannar.

Snoop: Ja men vi mister Lehtonen och troligtvis Pyrälä och vi låg sist i tabellen i höstas trots dem. Är ju knappast så att vi får hit Pavel Brendl som ersättare. Känns tungt hur som helst just nu.

Anonymous:

Ska du ha den jävla attityden om vårt lag kan du lika gärna åka 17 mil norrut.

mikenomad: challe till nolby,,,

Hett (enligt Linkan) forwards spår som väntas offentilg göras inom kort ;)

Anonymous: Vi får väl se vad vi värvar innan vi säger att de blir KS endå

mikenomad: och? Linkan bytte till IK...Timrå. Same shit, different name, KS here we come!

mikenomad: Kan man byta ner sig från bobbarna?

Så har då Peter Gradin tagit nästa steg i tränarkarriären, idag presenterades han som ny huvudtränare för AIK.....hockey Härnösand.

Vet inte...men inte var det den rikningen jag trodde hans karriär skulle ta...

JimmyH: Varför är de där hockespelarna vända åt fel håll?

JimmyH: Dom får se ut hur dom vill kvinnorna, så länge vi har Mats Hamrin som sköter de där sysslorna så trivs jag.

JimmyH: Men,,,dom har väl kunnat kosstat på damen ett par nyare skridskor iaf:)

mattias - 74: Hö hö hö.

JimmyH:

Fan den där bruden känner jag igen från i helgen :)

Kongo: Äh trams.

Det ska vara som i NHL med lättklädda kvinnor som skrapar isen istället. Det är kultur det!

73Sjöbba: och nu verkar dom vara och rycka i Daniel henriksson också.

Foyn: Det är väl Renbergs pensionspengar dom använder.

Har Johan Fransson skrivit på för Luleå ? Vart får dom alla pengar ifrån ?

"Mackelito: Krogs poängminskning i år är dessutom ett tecken på att åldern och tempot blir sämre å sämre.."

"Ifjol gjorde Krog en minst sagt imponerande säsong. Kanske den vassaste säsong någon spelare någonsin gjort i AHL.

Han spelade för Chicago Wolves och lyckades med konststycket att göra flest poäng, mål och assist i AHL och därefter göra detsamma i Calder Cup-slutspelet.
Utöver det blev han Calder Cup-mästare, utsedd till AHL:s bästa spelare och slutspelets MVP. "

Konstigt att man inte gör 2 sådana säsonger i rad...

Per HApps:
Fotbollsinklivning till en klassisk hymn har jag förespråkat länge.
Betänk hur stort och omtalat (varumärke!) och stämningshöjande Liverpools "You'll never walk alone" är.

jens_88: Verkar konstigt , om jag förstår Artikeln rätt så är artikeln felpublicerad dock står det att den kom ut idag, annars handlar det om att Kazan inte har råd att betala lönerna men det står det inget om, står mest om att han kan få spela med Jonas andersson Jokela och Hyvönen

Enligt en finsk sida samt EP så ryktas Niko Kapanen till Dinamo Minsk, är det försäljning på gång i Ryssland?

Portello: Anledningen att Timråsupportrar pratar om Robin Jonssons utvisningar är på grund av sättet han tagit dem på. Lata och många gånger onödiga genom att inte röra på fötterna.

Det gör nog att de känns som fler än vad de egentligen är.

Portello: Du kan inte bara räkna minuter. Är ju intressant om det är hakning/tripping som ger en ensam tvåa eller roughing med en får vardera lag till exempel. En del har väldigt få av det förstnämnda men mycket av det sistnämnda och tvärtom.

Portello: Jo så kan de vara, men dom där 60 minuterna är enbart 2 minutare också.

Snoop: 60 minuter på 51 matcher i grundserien. Tycker inte att det låter som "mest hela tiden". Hur de utvisningarna har gått till vet jag inget om , men som sagt 60 minuter är inte så mycket. Är många som har passerat dom siffrorna med råge.

JimmyH: Ja de är nog ingen dum gissning.

Snoop: Man kan nog säga Luleå i en tidig gissning kommer att bli ungefär som vanligt. Det vill säga max två segrar i en kvartsfinal.

Hahl Bundy: Klart de är många OM, därför är dom ju intressant.Men jag har en känsla av att Jonte inte kommer spela som Jonte ska göra nåt mer och då är han ingen tillgång, RJ har jag riktigt svårt o se att han ska ändra sin spelstil utan han kommer sitta i utvisningsbåset mest hela tiden tror jag, men man kan ju ha fel.

Hahl Bundy: Ja med ordet OM så kan många lag bli bra.

Snoop: Men det betyder ju inte att dom kan bli tuffa att möta ändå.

Det återstår att se ifall Abbotts kan prestera igen när alla känner till dom, kan Arlbrandt o Olausson producera i ES, kommer Jonte tillbaks eller är han slut,kommer Rj att vara lika usel i Luelå som hos oss eller kan han höja sig?

Vi får väl se.

Snoop: Många Om blev det.

Hahl Bundy: Luleå har ett riktigt intressant lag, om Abbotts kan fortsätta som dom gjort blir de ju riktigt bra och ifall Jonte blir Jonte blir han riktigt bra, men Omark och Harju går inte att ersätta så lätt, dom var överlägsna i år.

mikenomad: Så här ser Luleås lag ut som i stort sett är klart, en forward till kanske o en målis behövs.
Målvakt:
Mattias Modig
Förstafemman?
Jan Sandström, Robin Jonsson-Cam Abbott, Chris Abbott, Mats Lavander.
Andrafemman?
Johan Fransson, Pierre Johnsson- Pär Arlbrandt, Niklas Olausson, Jonte Hedström.
Tredjefemman?
Kristofer Berglund, Johan Ejdepalm-Anders Burström, Martin Chabada, Thomas Raffl.
Fjärdefemman?
Robin Olsson, Fredrik Stryman-Robin Lindqvist, Emil Lundberg, Mikael Lidhammar.

Inte skrämmer det mig direkt.

Frella: Att vi hört så lite... betyder att det inte är vilka som hälst,för b-spelare finns det så många som hälst att få ...logiskt eller hur.
r

Mackelito: Nog för att det alltid är kul att läsa om TIK men vad tjänar en sån artikel till egentligen? Linkan känns precis som Hagblom som en expert på att fylla helsidor med floskler där han egentligen inte sagt någonting.

Bara avvakta och se vad som händer närmaste två-tre veckorna. VM tar slut i helgen och AHL är snart färdigspelat och i NHL kommer endast fyra lag återstå nästa vecka.

mikenomad: Med en dåres envishet vidhåller jag min ståndpunkt. :)

Själv har jag nu ett måtto som alla härinne from med nu behöver ta till sig precis som jag nu gör:
Tro inte på någonting tills dess att det har förnekats offentligt. :)

Hahl Bundy: Nä nä, inte fega nu och göra en pudel. Jag vill abrolut minnas att du tyckte det skulle vara en riktig supervärvning. Det där med han som 2:e center var väl ändå bara som du yrade? ;-)

Ifall jag skulle jobbat på Dagbladet eller ST så skulle jag ringt och bett Linkan om ännu en lägesuppdatering, jag skulle bl.a vilja veta på ett ungefär hur många backar man har på sin ``lista`` och om spelare som Bergfors, Kronwall, Erik Westrum fortfarande är aktuella eller om de är helt avskrivna..

Visst fan ska väl både Pyrret och Tenkrat ersättas med två riktigt bra yttrar??
Som jag förstått det så ska man ersätta Pyrret med en center men jag vill nog se tre klasspelare på forwardsfronten, två yttrar minst en rightare och sedan en riktigt bra center..

mikenomad: Hmm gått i god?
Jag har sagt att han har bra stats o att jag kan tänka mig honom som andre center efter den stora värvningen men alla dissade ju mig när jag sa det o tycker att jag fantiserar. :)

JimmyH: Nä...kanske inte så jättehäftigt när allt kommer omkring. Men man kan väl iaf konstatera att de täckt upp spelarförlusterna rätt bra. Bara att hoppas att även vi kan säga det framöver september även om killar som Pyörälä och Lehtonen är svåra att ersätta. Nå, ett par yttrar, en klassback och så Krog som Den Store Centern (HB och en del andra här har ju gått i god för att han är en riktigt fet värvning ändå trots mina tvivel) så kanske det inte blir ättestupan ändå....

Är det någon som hört något mer om Erik Westrum, det ryktet försvann snabbt, han skulle vara en bättre lösning än Krog enligt mig, han har några år kvar och även om han kanske inte gjort lika många poäng som Krog senaste åren så tror jag att han skulle vara en bättre lösning på flera punkter, två problem bara, han sitter på ett kontrakt redan och det är ``kanske``inte värt att lösa han från det, och han är inte kanadick men men kan ju hoppas att Sonny och han kan göra varann bättre ändå..

JimmyH: Nä det har du rätt i.
Jag visste inte att det var klart att Bartecko o Miettinen lämnar.
Följer väl inte Lule så noga direkt.

Hahl Bundy: Luleå har tappat Jaroslav Obsut, Lubos Bartecko, Tommi Miettinen, Johan Harju och Linus Omark.

De har värvat Fransson, Robn J, Abbotts, Jonte, Arlbrandt och Olausson.

Så häftigt är det väl inte, eller?

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Jason Krog, han känns väldigt riskabel, han har missat ganska många matcher ett par säsonger , och han är om 5 månader 34 år, även fast vi behöver rutin så tror jag inte detta är rätt lösning, om man kontrakterar den här killen så bör han få ett 1årskontrakt, det innebär att vi måste ut och leta en ny första center på det här viset igen, en grej som skulle kunna vara positiv är att vi får två kanadicker och det kan göra Sonny bättre eftersom vi har han på halsen också.
Men jag skulle satsat på en kille som Leino eller Kontiola, de kanske man kan fixa ett tvåårskontrakt.
Krogs poängminskning i år är dessutom ett tecken på att åldern och tempot blir sämre å sämre..
Så nej, jag tycker inte han blir skulle vara den bästa lösningen...

« · 1159544 · »