Kvartsfinal 2009
I samband med ett nedsläpp på slutet gick publiken bananaz över att ett nedsläpp gjordes i Timrås zon. Alla utom Vinnerborg ville ha ut tekningen.
- Var det efter denna tekning som HV gjorde sitt jävla mål?
- Var det så undrar jag om Vinnerborg verkligen hade rätt när tekningen släpptes där det gjordes?
Fy faaan, salt i såren och lök på laxen...
Nu hämnas vi på måndag och möter Färjestad på torsdag så mitt säsongskort går ihop ekonomiskt......;-)
FORZA TIK...........alltid, alltid.......
"Timråtränaren var dock mer upprörd över situationen innan målet som bidrog till att Timrå fick en tekning i den egna zonen.
Domartrion dömde först en avsiktlig offside för HV 71, och flyttade ner tekningen i deras zon.
Sekunderna senare tog trion en avsiktlig offside på Timrå och då fick hemmalaget i stället en tekning i försvarszonen."
Lagge: Jag gnäller bäst faan jag vill och ovanstående gör mig inte mindre gnällig...
FORZA TIK...........alltid, alltid.......
Vad ska man då hitta på?=P
Inget som hindrar Timrå från att göra som HV:s nr 10, som tog pucken av Lehtonen som låg som bambi, och sedan körde över Backlund,,
Anrells krönika var skön läsning.
In med Åkerlund i målet i morgon, så får vi hoppas att han gör en ny stormatch.
Hoppet lever, men det kommer inte bli lätt i Kinnarps. Förhoppningsvis kan spelarna ladda om mentalt och känna revansch över gårdagens debackel...
mikenomad:Det snackas om två pååkningar, det anser jag det inte vara. Den första svängen då Thörnberg bryter in får han rejäl hjälp in mot målvakten av Timrås Oscar Sundh, tror jag det var. Så det är definitivt ingenting.
Så till läge två då det blir mål. Backe är på väg ut mot pucken och Voutilainen är på väg in framför mål för att skymma och styra. Att det är omedveten kontakt är jag rätt säker på, då man ser Voutilainen titta mot Grillfors och inte på Backlund. Men, kontakten sker inne i målgården och jag tror nog att jag efter alla repriser hade dömt bort målet för spelare i målgården.
Men det är just det, det krävs ett antal repriser och specialstuderingar för att komma fram till mitt beslut. Tittar Vinnerborg bort en millisekund från exakt den kontakten så missar han det, något som tyvärr är beklagligt. Här är fyrdomarsystem en stor hjälp, vilket irriterar mig.
Självklart ska vi ha två huvuddomare på isen. Med två huvuddomare kan den nedre domaren koncetrera sig på själva målet. Var pucken inne? Hände något precis i närheten som borde göra målet ogiltigt. Allt medan domare två har överblicken och kan se förseelser som sker på övrig yta.
Slutsats: Egentligen är det inte mål, men jag förstår att domare kan missa detta, framför allt med tanke på den dråpliga situationen. Samtidigt, det jämnar ut sig i slutändan. I tredje matchen gjorde Timrå ett mål som var offside. You win some, you loose some.
Innan slutspelet drog igång hade jag varit nöjd om Timrå lurat HV71 på någon enstaka match.
Klart det är tungt nu men samtidigt är jag oerhört stolt över vad Timrå presterat hittills.
Det man kan tillägga är väl isf att Voutilainen mkt väl kan ha interferat Backlund på ett medvetet sätt, genom att uppträda på det "oskyldiga" sätt du redogör för. Det är nog rätt så enkelt för en rutinerad forward att i det läget få det att se ut som en oavsiktlig touch mot Backlunds benskydd.
Han ser i god tid att Backlund är på väg ut till önskad position och behöver i det läget bara glida ut framför Backlund och hålla sitt högra ben stadig i isen. Mkt svårt att i det läget bedöma om det är avsiktligt eller inte.
Och eftersom det inte med säkerhet går att bedöma den ev avsikten så måste man ha förståelse för att domaren friar.
Å andra sidan hade man inte heller sagt ngt om han blåst av för interference.
Vilket visar på det i stort sett omöjliga jobb en domare har i ett sånt här läge.
Som du säger: med flera domare eliminerar man riskerna för att hamna i liknande svårbedömda situationer, speciellt när det sker kring målområdena.
Vad som däremot är lite intressant är att MoDo gör ett underskott på 18 millar i år. Enligt en källa i Nolaskogs.
Om detta är rätt eller fel borde vi snart veta.
Men om det är sant kan ju undra om dom budgeterat med Final?.
Satan i gatan vilken tung förlust det var igår, Men Nyström hade visst mått jäkligt bra i studion enligt Anrell.
Vi vinner på Måndag.
Jag antar att ni känner till att Davidsson är fotskadad. En lätt påkörning på hans fot så är det slutspelat för honom. Ni vet också att det går att få Stefan Liv ur balans genom att köra på honom några gånger.
Med dessa två herrar ur balans samt ständiga efterslängar på idioten Thörnberg (varje avblåsning ska han ha sig en fulsmäll) så tror jag absolut att ni har chansen.
Så förutom pentagrammen, de uppochnervända korsen, WASP i bergsprängare och pålimmade horn på Robin Jonssons hjälm samt treudd på klubban så tycker jag att ni ska gå in lite fult i första, för att störa HV.
Tyvärr är det så att det är väldigt avgörande vem som blir huvuddomare.
Jag önskar er all lycka på måndag.
På måndag kvartsfinal 7 och Timrå vinner med Backe eller Mange i mål.