Modo - Timrå IK 2009-10-27
"W.Churchill"
mikenomad: Timrå skulle vara BDSM? Nja... inte helt och fullt.
Bondage - sure, skydden och grejor, det kan man ju gå igång på
Disciplin - Icke! Icke säger jag!
Sadism - ett sånt här matchslut till exempel
Masochism - nu känner jag igen mig.
Fint att bli citerad sådär...
Vilket skitspel våra lag presterar. Fy fan...
Så din lösning är att göra av med pengar man inte har?
Tänk gärna efter före.
Nu när jag kollar på tabelles så är det ju inte den värsta sitsen vi har satt oss i nu. vi hade ju kunnat varigt nolaskogare...phuuu.
det är 4 p upp till rögle och 5 upp till ssk, rögle möter linköping hemma och luleå borts och ssk HV hemma och sen modo borta. om dom förlorar boda sina matcher och vi (mot all förmodan) vinner våra 2 närmsta matcher mot luleå och dif så är vi uppe på en 9:e plats.
Det är inte över än...
Challes förtroende är förbrukat, hur coachar han som? Förlåt jag menar varför coachar han inte laget för, jag trodde han var den som skulle styra skeppet.
Som det ser ut nu så kan vi lika gärna vara utan coach under matcherna, jag lovar det skulle inte gå sämre ivarje fall. Tänk vilken iskall tanke, sätt challe och nygårds på läktaren nästa match, jag lovar att laget skulle vinna.
Det verkar precis som att ingen i laget vill vinna, bara vi gör en hyfsad insats så är alla nöjda. Nu måste någon verkligen kliva fram och slå näven i bordet, detta duger inte. Och det värsta är när min morgondag blir förstörd av en tränare som pratar om en bar och stabil insats men marginalerna var på fel sida osv.
Challe har ingen självinsikt och hela laget måste snarast gå på avgiftning hos en psykolog.
Nu vill jag ha hit Juhani Tamminen som kan vecka detta zombie laget, vilka vålnader som uppträder på isen. Förresten ring in dr Manderville och låt han komma och gästspela i båset ett par matcher, eller varför inte Robban, förresten ni kan hitta på vad som helst bara ni gör något. Men det lärinte hända ett skit förutom att en viss Challe Berglund står och grinar i tidningarna över otur osv...
Fy vad jag hatar tränaren vi har just nu... (har även gjort det tidigare säsonger.)
Det är hårt jobb på alla plan som gäller för att vända det här.
Ok. Vi lånar x antal miljoner så kan vi satsa hårdast av alla lag. Vad händer då året efter det osv?
Timrå gjorde ju egentligen en klockren bortamatch, men faller på två saker. Dels att domarna dömde bort två regelrätta mål och dels att man uppträder väldigt nonchalant den sista minuten, men tre poäng till Timrå hade varit det logiska.
Du menar väl. "Med en tränare hade vi vunnit."
Vad vi har nu är en lallande travfåne.
Sedan om det hjälper vetfan för jag har NOLL förtroende för de styrande med TJ i spetsen just nu.
Och spelarna uppträder som om de vore en jävla skock får som panikslås bara nån viskar bokstaven v.....
TIMRÅ IK:s strategi att satsa på oprövade budgetlösningar både vad spelare och tränare beträffar, krönt av tillsättandet av en sportchef med meriter som bara en berusad lyckas fantisera ihop, straffar till slut oss supportrar HÅRT och SKONINGSLÖST.
Det känns också "TRYGGT" att veta att man också lyckas fostra nästa generation hockeyspelare (J20) så jävla illa att de skulle tappa en ledning om de så leder med 6-0 med 10 minuter kvar.
Jag förstår ändå inte riktigt paniken, för även om poängen har uteblivit för er del, så ser det fortfarande hästlängder (flera 39:or på ovanpå varandra) värre ut för MoDo. Jag är övertygad om att Timrå hamnar på en stabil slutspelsplats, oavsett om Challe eller någon annan står i båset. Spelet ser ju stundtals mycket bra ut, speciellt när Timrå kommer med fart genom mittzon.
Bad_Brett: Paniken nu är just att Tik spelat 13 matcher där alla sett exakt likadanna ut.Ifjol torskade vi när vi var dålig, i år torskar vi oavsett hur matchbilden ser ut, och oavsett vad, spelar ingen roll om vi ledat med 5mål, som KAN vi inte vinna.
Hur många matcher har det inte sett bra ut iår, men fan att vi tar poäng, Något är helt fel, sedan måste man ju ifrågasätta misshandeln av Anger.
Starkov däremot, ser man visst något stort i.
Starkov och Hynning var väl de få i anfallet som hade lite fart under grillerna i dag.
Simmalugnt: Ja det är ju tämligen svårt för Anger som inte få nån speltid att hålla farten uppe,
Man kanske skall fråga sig varför han inte fungerar under Challes ledning.
förövrigt var 27 bäst offensivt idag, kanske inte just farten, men det fanns iallafall en tanke bakom saker o ting.
Damma av Bulla och ställ honom i båset. Det kan omöjligt bli sämre.