Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
El Maco: Statistiken från matchen är klart bristfällig.
*Åkerlund fick båda de insläppta målen på sitt konto.
*Sebbe fick ingen assist för sin lobb-passning till Pikkarainen.
*Pitkämäki fick ingen assist på Landers mål.
Fan också, nu blev det ju ännu värre. Rent visuellt alltså. Du är ju helt klockren som skribent men varför dessa visuella referenser? Här hade man ju hoppats på en Simon Templar, en grymt stilfull snubbe med polisonger av 70-talssnitt. Vet inte riktigt var jag har fått detta ifrån men det är väl bara jag som har ett skitdåligt omdöme... Men kom igen nu Birger, visst skojar du bara med oss? Egentligen ser du ut som en ung Roger Moore. Egentligen gör du det...
Ranelid har dock ett enormt hävdelsebehov. Så då blir det väl Hävdelid. =o)
Ja kylspray är kanon!! På ölen också :-)
Momentant, och så jämför de Bragd-Birger med Ranelid. ;o)
Redigerad kommentar
Tror fan att man hatar HV mer än man älskar Timrå snart. Var tvungen att kolla på helt andra saker ett tag. Musikgrejer och boxningsdokumentär. Men fan vad skönt att vi spöade det där skitlaget klart på bortaplan! Har alltid hatat SSK och deras patetiska publik. Finns den överhuvudtaget? Södertälje förtjänar inget lag i elitserien och laget förtjänar ingen publik... Dra åt helvete!
Forza Timrå - femma i serien nu!
Däremot så är jag, liksom många, övertygad om att Pikkarainen hade fått 5+20 för samma grej, inget snack om saken.
"Jag skadade mig det sista som hände före pausen. Skulle trycka fast med min skridsko, men då känner jag att skenan har fastnat och så trillar jag bakåt och får all belastning på höger knä som vrids till. Jag reste mig och spelade klart men sedan i pausen så kände jag att det inte gick att fortsätta, säger Magnus Åkerlund med besvikelse i ögonen.
Timråmålvakten stannade kvar i Stockholm över natten för att röntga knäet på onsdagen "
Fan klockrenet!!!!!
Detta är också rätt skönt: Bortatabellen!
RK Team GP W T L GF:GA (GD) TP
1 Timrå IK 13 6 3 4 44:38 (6) 23
2 Färjestads BK 11 6 2 3 32:28 (4) 21
3 Skellefteå AIK 13 5 2 6 37:32 (5) 19
Nu: Sängen!
Först: Helenius var rätt svag i både Murleys friläge där han satte sig i en spagat alldeles för tidigt (alternativt - snygg fint) åk naturligtvis missbedömningen vid utrusningen mot Pikken. Så snabb är väl inte Pikkarainen? Tack för det!
Sen: Tack domarn för att Kihlström inte fick 5+20 för knätacklingen. Var på plan och spelade fram Murran till segermålet
Sist: Borde inte Pitten ha en assist också på Landers mål? Har inte det på swehockey.
Skönt det här!
Har varit så arg senaste åren att vi alltid förlorat mot SSK fast vi haft bättre lag på papperet nu vinner vi iaf, fast kanske inte helt värt jämt :D
Roligt när Robert Carlsson är depp "dom har vinnut alla amtcher mot oss iår tycker inte dom är så mkt bättre än oss" så har man sagt några år själv =)
Redigerad kommentar
Men idag tycker jag att publiken framställde sig som ganska hockeyokunnig i det stora hela. T ex att den klockrena bentacklingen på Hirso kunde få den reaktionen den fick är ju helt sjukt. Dessutom att man också kör "stå upp som en riktig man" när han leds ut efter bentacklingen inger ingen större respekt hos mig.
en liten notis, la märke till att Månsson ville mucka mot en Tikare, men när han tittade upp så stog AE där.
Han la ner, med svansen mellan benen
1. Timo Pärssinen 25 10 8 18
2. Kim Hirschovits 22 3 13 16
3. Ilkka Pikkarainen 21 8 6 14