1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779172 inlägg · 7967 ämnen
« · 3038933 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
avdankad: Verkar vara du som lipar över att andra människor har olika åsikter än dig?

Sv: A proposito de nada
magr: Jag skrev vänta tills det är safe, varför ska jag bli lika förbannad över att någon som inte är presenterad försvinner? Man kan inte tappa något man inte har.

Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912:
Lägg därtill spetsbacken som skulle ha värvats hela förra säsongen innan shl ens startat men som aldrig kom. Witkowski du får ursäkta.
Som jag varit inne på under alla alcens år. Han borde inte vara sportchef i Brynäs. Och om han ska vara det borde brynäs ha anställt en General Manenger redan från dag 1 som klubben då lovade att man skulle ha.
Denna silly är faktiskt rätt jobbig.
Dessutom hör jag att spelare är klara. Men Brynäs kommunikation mot oss fans är kass. Och det känns som hela föreningen vill provucera oss fans.
Inte första gången det dröjer med offentliggörande.
Minns hela förra sillyn också. Alla visste att spelare skulle lämna men Brynäs har blivit shls sämsta klubb på kommunikation. Tyvärr.

Sv: A proposito de nada
Scerban: Förmodligen har HV en betydligt bättre dialog med spelare och agent

Sv: A proposito de nada
waker: I sådant fall kunde man kommunicerat i efterhand att det finns ett avtal med spelaren ifråga inför nästkommande säsong också om det blir aktuellt.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Måste det vara en fördel?

Det kan handla om att vara transparens och tydlig mot oss medlemmar, då det kan komma bakvägen i annat fall då det finns ett kontrakt skrivet.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en till chans
Nu är samma fans förbannade över att nyförvärvet presenterades för tidigt

Hur ska ni ha det? Ska vi vänta med att presentera nyförvärv tills NHL-risken är borta? Kan ni då visa lite tålamod med värvningar?

Som någon annan skrev ni hade ni blivit lika förbannade om Brynäs släppt en nyhet senare om att man värvat en klasspelare men att den visst ska fortsätta minst en säsong i Nordamerika.

Kan förresten noteras att HV71 gjorde nyförvärvet Noah Phlip officiellt igår. Spelade i samma lag som Välimäki, och gjorde också ett starkt AHL-slutspel. Är de 100 % säkra på att ingen NHL-klubb tar honom?

Det har hänt förut för SHL-klubbar att nyförvärv inte blev av för NHL kom i mellan. Olyckligt att det bara blev ett dygn mellan nyheterna och säkerligen kunde det hanteras bättre men vi får tyvärr leva med det.

Sv: A proposito de nada
waker: Samtidigt måste inte Brynäs kommunicera ut avtalet överhuvudtaget. Man skulle lika gärna kunna kommunicerat ut avtalet nästa säsong, om det blev aktuellt då. Jag ser faktiskt inga tydliga fördelar med att offentliggöra det redan nu. Allt som sker är att vi blir hånade i sociala medier och får leva med diverse rubriker i media.

Sv: A proposito de nada
Jag tänker så här gällande situationen...

Kontraktet har varit klart en längre tid men man väljer att vänta in 1/7.

När man sedan får veta att Välimäki ska skriva ett kontrakt på ett år, går man ut med det precis innan detta kontrakt skrivs - i och med att han har 2 år med Brynäs, vilket gör att kontraktet ändå är aktivt så länge han bara har 1 år där borta.

Nu vet alla om att denna förstärkning kan komma nästa säsong istället för att kontraktet skrevs i år, innan han blev erbjuden från NHL. Man säkerställde att Välimäki inte skulle spela någon annanstans än i Brynäs om det inte blev något i NHL och man blev tvungen att gå ut med det dagen innan i och med att det är skrivet på 2 år och inte 1 år.

Sv: A proposito de nada
lapad: Menar väl mer att nånting behöver komma från föreningen när det här händer såpass tätt inpå att man presenterar spelaren.

Klart jag inte förväntar mig att han ska öppna upp dörrarna till exakt hur förhandlingen med Välimäki sett ut osv, menar mer bara att någon sorts signal behöver skickas ut mot supportrarna.

Sv: A proposito de nada
avdankad: Det löser sig Det vet vi ju ännu inte. Men klart som fan man blir orolig när vi inte värvat en ända spets spelare. Vi får hoppas på det bästa men just nu ser det mörkt ut

Sv: A proposito de nada
avdankad: Du minns väl förra säsongens silly, eller?

Sv: A proposito de nada
Samsung: ''Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman. ''

Men överdriv MER då. Helt sjukt vad ni lipar här inne över silly season. Andas. Det löser sig..

Sv: A proposito de nada
Jugge: På tal om Svedman. Vi minns väl alla att han i vanlig ordning framstod som ytterst professionell senast när de ekonomiska resultaten presenterades. Något han satt i system som är mycket lyckat är att lova i princip ingenting, sänka allas förväntningar för att sedan komma med rena imponerande resultat.
Alcén har denna vår och sommar inte riktigt följt samma mönster.

Det är ju inte utan att undra hur tankarna går hos Svedman nu. Man får ju ändå för sig att han med visst reserverat inre raseri undrar vad sjutton som händer.

På värvningsfronten intet nytt blev till byggandet av Maginotlinjen och nu är det snart dags för nästa omgång

Sv: A proposito de nada
aplusb:
Man ville garanterat sälja sina snordyra biljetter till utematchen i Tierp. Bygga lite hype.
Det gick ju sådär. Jag tänkte köpa idag, jag struntar i det nu. Sparar mina 900:- och köper tre lådor pilsner istället.

Helt ärligt, roligt med en sån match. Men orka att försäljningen börjar redan idag? Är ju ett halvår tills pucken släpps

Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja ja, vad är väl en finsk NHL-meriterad back? Han är säkert jättedålig och lat och jättedålig...och precis vad vi hade behövt.

Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Han är presenterad av Carolina men Brynäs har inte uppdaterat sin hemsida ännu.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Man ville garanterat sälja sina snordyra biljetter till utematchen i Tierp. Bygga lite hype.
Det gick ju sådär. Jag tänkte köpa idag, jag struntar i det nu. Sparar mina 900:- och köper tre lådor pilsner istället.

Sv: A proposito de nada
Peja:
Tråkiga besked för alla som håller på BIF. Jag måste också hålla med om att det är lite konstigt att man inte väntade ytterligare en vecka med att presentera honom om nu allt hade varit "safe" efter det. SHL är verkligen en farmarliga till NHL, men tyvärr är vi nog inte tillräckligt starka för att kunna ordna ett bättre avtal där de inte kan sno kontrakterade spelare.

Det är nog ganska osannolikt att alla tre prickar rätt, men det är också ganska osannolikt att all tre blir fel. Förmodligen kommer någon av dem bli riktigt bra och någon annan bli fansens hackkyckling.

Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Ja, det här var ju ett haveri utan dess like och idag får Alcén stå i skamvrån med dumstruten på.. Har karln inte koll på reglerna eller?.. Fanns den minsta risken att tappa Välimäki innan den 1/7 så avvaktar man ju med att presentera honom tills dess!

Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas

Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.

Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det

Sv: A proposito de nada
Samsung: Det får vi verkligen hoppas , vi alla vet vad som hände rödda ..Men Alcén måste nu lämna , denna sillyn är skamligt dålig . Så detta med väli är droppen. Har Brynäs fyllt kontot med 50 milj tack vare en otrolig fanbas . Brynäs tar fansen som en självklarhet . Då är det dags att aggera som en professionell klubb .

Sv: A proposito de nada
Först LC och nu detta, kan inte minnas en mer frustrerande silly.. jävla fiasko!!!

Sv: A proposito de nada
Bob: håller med,det finns en mening med det som händer....bara spoota i händerna och pået igen

Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: lite av en feberdröm det här ja. Börjar likna ett ohälsosamt förhållande med så kallad gaslighting. Börjar tvivla på verkligheten själv. Ska man skratta eller gråta?
Det här är ju en image-fråga också. Det ser direkt pinsamt ut gentemot resten av hockeysverige

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Det här var droppen med JA. Hela hockeysverige skrattar idag.

Der får dock INTE gå så långt så nån testosteronsupporter drar något hot mot han.
Riktigt orolig för det...

Sv: A proposito de nada
Samsung: Ja, föreningen går ju under framför våra ögon, hög tid att man börjar om från ruta 1 igen efter de senaste årens bedrövliga nedgång och förfall.

Sv: A proposito de nada
Bob: Hahahahahahaha

Sv: A proposito de nada
Samsung: Är inte det minsta förvånad ..Hur många chanser ska Alcén få?? Han skickade för första gången Brynäs till allsvenskan . Nu får det förfan vara nog . Satans amatörklubb .

Sv: A proposito de nada
Carlsson till Djurgården
Söderström till Schweiz
Finnen Klar Nej jag menar stannade i NHL

När kommer nästa pungspark.. väck mig ur denna jävla mardröm. Vanligtvis går jag och längtar att nästa säsong ska starta vid denna tidpunkt. Det kan man lugnt säga att jag inte gör nu.

Sv: A proposito de nada
Tror ärligt inte att Juuso är så mycket att deppa över. Tror han hade fått stora problem i hemgångar, eller mot ett SAIK i d-zon. Sålänge Djoos kropp håller och kan röra sig bättre än sedan återkomsten tycker jag backsidan är klart uppgraderad även utan nyförvärv. Inte minst då vissa startar på en helt annan plats. Glömt Norlinder på sluttampen? Vilken fältherre Hägg var stundtals sista halvan? Att Berras korsband gick bara 12 månader innan säsongen tog slut? Det är ändå en backsida som grejade topp 2 från årskiftet, så vi behöver väl inte ge upp säsongen riktigt än. Men visst, en quarterback av kvalité hade gett oss en nivå till men är långt ifrån säker på att Välimäki hade varit den spelaren 26/27.

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Klockren analys. Oavsett vilken ursäkt Brynäs ledning har i efterhand så är agerandet under all kritik. Visste man att risken fanns innan 1 juli, eller värre.. att han redan var på väg bort, så blir det så fel att ändå köra en presentation. Att dumpa en sådan nyhet bara för att visa fansen 'titta, vi är aktiva och gör något' är ett desperat spel som sänker förtroendet till noll. Det gör bara den här tysta silly season-perioden ännu mer frustrerande.

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox:

Dagens ledning i Brynäs (styrelse, KD och sportchef) har de senaste åren ridit på den otroligt framgångsrika satsningen på morgondagens Brynäsare som lanserades på 00-talet. Nu är det upp till bevis att bygga något långsiktigt själva?

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Du skulle vara lika förbannad då, för det skulle vara en jävligt konstigt annonsering av en värvning. "Vi har skrivit kontrakt med Juuso på två år, men han fick nytt kontrakt i NHL pga en klausul så vi får se om han kommer tillbaka till år två eller om han fortsätter i NHL."

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: "Slutsatsen måste ju vara att eftersom JA är en professionell yrkesman och har koll på läget och bra dialog med agenter så vricka han reda på häromdagen att Välimäki var på väg att skriva kontrakt med NHL och ändå ville visa att han faktiskt redan hade signat honom till BIF."

Hade samma fundering. Alla har skrikit efter nyförvärv (även om en del nu i efterhand verkar tycka att det gott kunde väntats en vecka till med att presentera Välimäki, vilket är ironiskt...), men det presenterades en relativt sen tisdag kväll, utan förvarning, inget pompa och ståt. Fick en konstig känsla av det och tror nog att man var väl medveten om riskerna att tappa honom.

Sedan kan jag tycka att kommunikationen varit undermålig från JA/Brynäs. Det har varit konstig silly där i princip inget namnkunnigt har presenterats, det närmar sif juli och vi väntar på tre toppnamn. Skulle vilja höra lugnande ord, att man har krokar ute, jobbar med vissa (ej nämnda) namn men avvaktar 1 juli.

Sv: A proposito de nada
Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman.

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Välimäkis kontrakt med NHL-klubben går ut 30/6, därför räknas det här bara som en förlängning av ett befintligt kontrakt och inte som att han bryter SHL-kontraktet för NHL. Det är skillnad mot typ Axel Andersson som inte redan sitter på ett NHL-kontrakt.

Sv: A proposito de nada
Semic: "Nu måste det väl komma ett uttalande från Alcén?"

Uttalande från Alcén? Vad kan du förvänta dig? Att han ska säga att det var hans fel, be om ursäkt, eller säga helt enkelt "I was wrong, ok???
Nej, det kommer låta precis som vanligt. "Det är så i denna bransch".

Sv: A proposito de nada
Om nu verkligheten är så att NHL fritt kan snuva spelare (klausul eller inte) fram till 1/7 så vänta då för fan med att presentera spelaren till 2/7. Det här är så jävla patetiskt. SHL är en knatteliga som står på knä för NHL.

Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912: Det kan inte vara kul att heta Alcén just nu. Har misslyckats skapligt de senaste året gällande back besättningen. Plan B? Att invänta att Vällimäkis misslyckas och kommer till Europa eller hitta en annan toppback? Det är ju lite som i snickeri branschen, dom bästa snickare är inte tillgängliga. Ja, vilken soppa....

Sv: A proposito de nada
havre: Slutsatsen måste ju vara att eftersom JA är en professionell yrkesman och har koll på läget och bra dialog med agenter så vricka han reda på häromdagen att Välimäki var på väg att skriva kontrakt med NHL och ändå ville visa att han faktiskt redan hade signat honom till BIF.

Sv: A proposito de nada
Man får ju hoppas att Alcen klarar av att hitta nå likvärdigt nu efter de här

Sv: A proposito de nada
Nu måste det väl komma ett uttalande från Alcén? Dels där han berättar varför dom valde att presentera Välimäki när hela hockey världen vet om att han kan signa nytt med Carolina fram till sista juni. Samt berätta hur jobbet nu ser ut framåt för att hitta en ersättare till Välimäki och även berätta om man hade några som helst indikationer på att Carolina ens övervägde att skriva ett nytt kontrakt med Välimäki.

Men även klargöra om Chrona kommer stanna i Brynäs eller om det finns en risk att vi tappar även honom efter att hans rättigheter byttes bort för ett tag sen

Oavsett vilket så kan man konstatera att den här morgonen fått sämsta tänkbara start, och det är ju knappast så att det här beskedet gjorde Alcéns jobb lättare framåt utan nu är det tillbaka till ruta ett.

Sv: A proposito de nada
Skaplig soppa.

Sv: A proposito de nada
Kul att vakna till detta

Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Man undrar ju det. Nu blir det bara ett löjets skimmer över hans agerande. Kan väl konstateras att vi gått netto minus (Gästrin) i den period när msn hoppas att truppen skall sättas.

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Underförstått och minst sagt att de är...

Sv: A proposito de nada
Snacka om att hela dagen blev förstörd så jävla piss

Sv: A proposito de nada
Peja: Ska och ska Alcen är flexibel det har han tidigare visat.
Kommer han att ha lyckats värva en spelare ifrån översta hyllan innan säsongen startar blir jag förvånad.
Möjligtvis en eller ett par spelare för tredjekedjan som tar en halvsäsong på sig att anpassa sig likt Bellows

Sv: A proposito de nada
Silfver: Jaha, timingen från JA's sida att presentera nyförvärv var ju märklig. Ville han bara visa upp att han kan skriva kontrakt med bra spelare?
Dialogen med Juusos agent måste ju vart obefintlig..

Sv: A proposito de nada
Silfver: Vad i helvete Alcén....

« · 3038933 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)