1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775875 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Det är sån grönjävlig skillnad i hur lagen agerar på isen.

Brynäs kämpar och sliter som galningar… Överarbetar situationer och slänger iväg skott utan kontroll… Borrar ner huvet å kör…

Växjö 100% smartare. Extremt disciplinerat försvarsspel hjälper en grym målvakt. Å med puck tar man det lugnt, är kall och L I R A R ut Brynäs… Kanske 2-3 ggr/match men det räcker ju…

Brynäs är ett kämpande kollektiv som är starka på pucken. Men finessen har dött med Bäckis ålder… Noll kyla. En maskin som kör på högsta växel men ofta med noll koll och slarv som följd…

Otroligt rättvis seger för Växjö trots att de knappt rört pucken i matcherna…

Hellkvist utklassar Gällstedt i schackmatchen…

Semic: Alcén ska inte rita ett skit . Han ska lämna kontoret å låt en kunnig bygga laget .

Men snälla domarn. Han ligger ju och täcker av ett pass. Fy fan för er.

mattiask: Dessutom hög skaderisk på Kinnvall i den situationen.

Farsang: Gälla hoppas jag sitter säkert. På tre år har han seger i HA, final i SHL, kvartsfinal i SHL.

Tufft att sparkas efter de tre åren tycker jag.

Catodenäldresspöke13:
Luke verkar gått för fullt på träningen idag tydligen enligt GD.
Förhoppningsvis med på onsdag.
Kan förhoppningsvis inge tillräckligt med respekt i egen zon för att få Växjö delvis ur balans (önsketänkande)

Sportnisse: Fast han är väl egentligen inte sportchef?
Han är en hockeyspelare som fick ett kontrakt som fick göras om pga att det inte höll på isen.
Sen har han sugit sig kvar på posten med hjälp av sitt munläder. Det skulle faktiskt kunna bli en riktigt bra dokumentär av hela grejen.
”-Grabben från gatan som blev sportchef i Sveriges anrikaste hockeyförening”
visas 20:45 på SVT.

Än har jag inte gett upp även om uppgiften tycks övermäktig.

Brynäsgubbe: Det var bittert med domarinsatsen igår, särskilt utvisningarna på Andersson och Sundqvist var situationer som de konsekvent släppt hela matchserien. Men det blir också tuffare att få utvisningar mot sig när man har ett så svagt boxplay…

Brynäsgubbe: Är väl klart att han är förbannad och lite väl inne i det direkt efter en match och han har ju rätt i att det var löjligt av Hellqvist att gång på gång dra upp domarna på presskonferensen senast.

Norlinder fick kritik för att han inte visade känslor, Larsson får kritik för att han gör det. Går inte vinna.

Svensson_62: När hade vi senast en målvakt som vann matcher och slutspelsserier på egen hand? Ersson lite grann. Kommer inte ihåg nån annan.

Tror Brynäs borde göra som Wikegård. Våga lägga prngar på kvalitet.

Lindström: Nej. Håller med om målvakter. Fattar inte att vi ska ha så svårt att få till den biten.
Hade vi haft Ward eller Hellberg hade vi vunnit guld förra året. Hade gått bra med nån av Frölundas bägge eller Strass Mann eller kanske nån av Leksands målvakter. Är enormt irriterad över att vi ska vaska våra chanser till guld över detta.
Vad stod det idag? 15-5 i skott tror jag och Växjö leder - som vanligt - med 1-2.
Vill se xG vs actual på målvakter i slutspelet hittills.

parks: För att bestämma sig för en förstemålis behöver man ju ha en uttalad etta. Det har inte vi. Det är därför vi ligger under med 3-1

Målvakterna har varit skit i 4-5 år nu.

BP/PP har varit skit i flera år nu.

Men samma jävla gubbjävlar coachar laget. Jag skiter i hur jävla mysigt de har i fika rummet. Ove ska bort och masken lika så.

Bockensdricka: Så Cooper får crosschecka som tredjegubbe men när Leo brottas lite åker han ut?

BIF Kungen: Skönt att höra att Almenhar lite vett och sans iaf. ”Det där var ingen utvisning”

Alltså Växjö är sveriges tråkigaste hockeylag alla kategorier, vinstvinnande många gånger men ack så tråkigt att kolla på

Intressant karriärsval av Persson. I Brynäs hade han varit etta och spelat nu. Men hoppas han trivs som bänkvärmare i Växjö.

eltifoso: Fast den knuffen är minimal. Bättre balans och styrka att undvika målgården än så måste ju en spelare i SHL ha

mattias - 74: Det är tydligt att Bulan och många i Luleås lag har satt i system att klaga på alla domslut emot oavsett om de är korrekta eller inte. Det är givetvis en strategi och en del av lagkulturen. Minsta lilla emot förstoras upp något oerhört. När Silfverberg crosscheckade Nurmi i bröstet i en av finalerna, som en reaktion på att Nurmi i sin tur hade crosscheckat Silfverberg i bröstet tidigare i samma sekvens, jobbade både Nurmi och båset stenhårt på att få ut Silfverberg. Så otroligt tröttsamt.

Förutom att en spelare som Shinnimin filmar och förstärker hejvilt, påhejad av laget kan vi anta eftersom det får pågå år efter år, spelar han ju även fult själv med idel matchstraff och avstängningar som konsekvens. Men Luleå visste ju att Shinnimin skulle hålla på så här när han togs in.

Peja: Vi lyckades göra de inledande två borta mot Växjö genom just det. Trafik och lite turliga studsar.
Sen behöver det inte bli lika extremt som Bobbys mål igår men det viktiga är att man bryter mönstret mot Växjös strukturerade försvar. De fick myror i huvudet när Svrcek vände och vred.
Vi hade ett stort spelövertag i andra perioden som vi absolut borde utnyttjat bättre.

Peja: Som du är inne på är medelåldern i laget för hög, särskilt i kombination med en svag silly season. Brynäs behöver bygga ett lag som inte är beroende av att spelare som Silfverberg, Bäckström, Rödin och Larsson ska bära laget och leverera varje match. De är viktiga med sin rutin och kvalitet, men det krävs fler som kan driva spelet och bidra kontinuerligt för att vara ett topplag och utmana om guldet.

Inför nästa säsong behövs minst två riktigt starka forwards – till exempel Nylander och Åman – samt en back av Söderströms kaliber (eller nära) och gärna ytterligare en bra back. Utöver det behövs en tydlig förstamålvakt. Om laget fortsätter i samma riktning utan tydliga förstärkningar eller ytterligare misslyckade värvningar riskerar Brynäs att tappa många placeringar i tabellen.

parks: Har aldrig satt min fot i Luleå och kommer förmodligen aldrig att göra det heller, de har säkert en bra publik, men poängen är att de diskuterar sånt kring ståplats även där uppe. Sen är inte finaler ett dugg representativa för hur bra en publik är, för mig handlar det mycket mer om serielunken och kontinuitet än om laget går till final, då tillkommer alltid massa medgångsfans som kan vara duktiga på att skapa god stämning för stunden.

parks: Alla kunde inte närvara. Munkas, Forsberg och Lindström saknades på läktaren och här inne efter matchen. Tror dom var på nån isterbandsmässa i Växjö där tyvärr champagneavsmakningen föll bort i slutet.

Bengt Ramen: Skööön seger! Otroligt frustrerande dock att det sitter så långt inne. Vi är bra mycket bättre än Växjö idag. Hoppas på bättre utdelning på måndag!

Svrcek var en vitamininjektion till fjärdekedjan idag 👍 även LP gör det bra som center i tredje

Catodenäldresspöke13: Man kan ju undra varför han gnäller när hans spelare två matcher på rad klarat sig utan straff efter crosschecking i ansiktet.

Hoppas verkligen dem fortsätter med LP som center i tredje nu

Asså pumpen.. Herre

Men hur fan släpper vi alltid in mål i 6 mot 5. Helt jävla otroligt. Varför i helvete sätta in Scott???

Sjöqvist, det största misslyckandet som domare i svensk hockey briljerar i början på matchen. Så JÄVLA trött på hur han får fortsätta döma han gör ALDRIG ett rätt!!!!!

OveForShow: Påväg till Gävle. kom igen nu Brynäs🙏

Treklövern1912: Som sagt grattis! Kul att se din rätta sida när jag grattar ert lag SM-guld, ditt stolpskott

Svensson_62: Makalöst! Oerhört roligt!

Finns inget härligare ❤️💛🖤

Där ser man vad en målvakt som faktiskt räddar puckarna kan göra, stort grattis till damerna!!🍾

SÅÅÅÅÅÅÅÅJAAAAAAAAAAAAA TJEJER
SM-GUUUUUUUUUULD

JohnnyBotox: laget behöver också spelare i sin prime i ålder 26-29..

Jockster : Där håller jag helt med. Brynäs har 2-0 och det räcker med att ta det lugnt, ligga rätt och inte släppa till. Ändå är det exakt det felet de gör. De släpper till chans på chans. Står inte i vägen utan bjuder på stolta ytor. Markan in prime hade kanske hade tagit nåt av målen. Men att skylla på Källgren är ju absurt. Det är försvarsspelet som är klappkasst. Va fan håller de på med? De kan ju varken få stop på spelet eller låsa fast en klubba!

Stefan R 63: Haha, god chans…

De har pratat om att stänga till bortre stolpen inför första matchen, andra matchen och kommer säkert fortsätta prata om det på tee på tisdag morgon.
Om nu gubbarna överhuvudtaget orkar ställa sig på isen på lördag så är det nog inte helt osannolikt att det kommer vara ledigt på bortre igen…

Sen kan man ju fundera på hur långt ner målvakten kan sjunka i räddningsprocent innan det kan ses som en dålig insats.
20%?
5%?

Stefan R 63: Problemet med att tro att Brynäs ska kunna rätta till spelet framför egen kasse är att det såg precis likadant ut i premiären mot Växjö. Det verkar inte vara någonting som man kan åtgärda enkelt, förmodligen eftersom det är situationer där man i grund och botten helt enkelt inte hänger med i deras tempo, rörelse och passningsspel.

Silfver: Bertil är tyvärr tvärslut. Han tacklas inte ens och skridskoåkningen är ännu sämre nu.
En nostalgisk förlängning.

ELFBIF:
Har en timme till Växjö och den timmen hem var jävligt jobbig efter torsken i tisdags.
Arga tankar for igenom huvudet och jag kom fram till att jag skulle ge fan i det idag.
Tänkte givetvis om redan igår morse och i detta nu är man framme i plastlagets hemmaarena igen
Nu är man fan värd en trevlig resa hem ikväll..

Jag tror faktiskt vi vinner idag, grabbarna har snackat ihop sig, 2-4, sista i tom kasse 😊

Lenn: Jag är väldigt imponerad av Kollar som år efter år får ut oerhört mycket av seriens billigaste trupp.

I min bok en bättre tränare än medias runkobjekt Tangnes och Ohlsson

Jag vet faktiskt inte hur vi ska lösa målvaktssidan, jag tror dom kommer fortsätta med Källa och hoppas på att han presterar bättre. Ärligt talat så är jag fortfarande positiv till denna matchserie, jag tror vi kan vinna. På Torsdag ska jag dit o skrika mig hes igen och hoppas på att vi kan lyckas sno en av dessa två bortamatcher.

Förövrigt försökte Emil Larsson döda någon igen, denna gången i AIK.

munkas: Muntergök i SAOL – även definierat som munkas.

Jockster : Det var inte bara en enskild anledning eller spelare som gjorde att Brynäs förlorade. Däremot visade Källgren åter igen att han inte är en toppmålvakt oavsett hur mycket folk försöker få honom till det. Att båda kvallagen har bättre målvakter säger mycket.

Källgren svag, Axel klappkass, Rödda och Hägg med idiotutvisningar. Krydda det med pissdålig effektivitet så får man denna soppan.

Ikväll pissar de tyvärr på oss fans.

Brynäs damer stormar mot smguld.. får man inte glömma en kväll som denna..

Zappaholic: Dom gör en bra period och kunde gjort 2-3 mål till men tar oavgjort efter 2 perioder. Vårt PP ser riktigt vasst ut och vi fick belöning till slut. Bara fortsätta så i tredje men lite tuffare framför båda målen måste till om vi ska ta detta.