Historik
1 · NästaÄhh, nu skiter jag i det här för i kväll. Ha nu en heljävlig arbetsvecka och jag avslutar det hela med som Brynäs-jäveln Westerlind brukar säga;
"Hockeysnack - roligare än att dammsuga"
NuMo: Tror faan jag ska spela på att knätofsen Granath sätter in kvitteringen också.
Johnny Rådepp: Intervju med Pelle Hallin. Fyfaan vilken hjälte. Bäst i match efter match, hjärta, jävlarannama, han är den absolut siste spelaren i laget som personifierar det gamla Timrå IK och vad det stod för.
Pinsamt att ha sopan Granath som lagkapten. Skicka hem han till knätofslandet och låt mig aldrig få se han i TIK igen.
Dessutom, det säger väl allt om lagets kvalitet när en kämpe som Hallin med betonghandleder är kung kung kung i det här hockeysällskapet.
Redigerad kommentar
Fyfaan vad jävla inihelvetes skönt.
- Timrå IK är dom bästa.
Bad_Brett: Det var som faan, men inte med Timrå. Men visst, Challe har helt klart grunderna för att grispela och hålla grundpositionerna. Men han är ingen favorit i mina ögon sett och säkert inte i Jonte Hedströms heller. Jag skulle bli brydd om vi drog in Challe igen.
Det finns nog få tränare med Boorkens pondus. Det behöver rensas upp rejält i Timrås trupp och där tror jag Boorken är i en klass för sig.
The Fat Bastard: Helt rätt tänk tjockis, Boorken är en hockeyprofessor uti fingerspetsarna. Bänka soporna med sirap under rören och in med junisarna som i alla fall kan åka skridskor, låt han ta en grundkurs med laget i hållande av grundpositioner, det är fan i mig ett skämt att se laget åka omkring som yra höns i match efter match efter match efter match, osv. Jag nöjer mig dock med att vi anlitar Boorken under kommande kvalserie.
10 spänn på att det är Boorken som går in i laget som tränare under veckan, nån som vågar sätta emot?
Challe? Inte i en kvalserie tack!
Blizzard: Är en cykelbanan detsamma som en puckbanan? Om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag att vi hade lite flyt med puckbanan denna afton. Annars så gör vi en gedigen insats laget igenom. Angående tränaren Päran så har jag no comments!
Mot MoDo tycker jag att vi nu provar med en rak banan, att åka runt i böjar gynnar ingen, allra minst Timrå IK.
DJ Hemp: Jag hade fästmön med mig i Zambonin ikväll. Så stannade vi till vid ett rötjutljus. Det var rött i säkert en kvart femton 15 minuter, så vi började att få det lite halvtrist.
För att bota detta så satte jag på bilstereon med "Jag Mötte Lassie" med Ainbusk Singers, på riktigt råhög volym.
Jag kollade noga innan jag satte på stereon att hon satt kvar. Sedan så kollade jag direkt efter att jag satte på stereon och då var jag ensam kvar i Zambonin!
Förklara detta mysterium blixtsnabbt för mig under nattens gång!
Hej igen experthockeypanelen!
Jag tänkte överraska MoDo nu inför jul. Jag har 2000 säckar med granbarr. Vet ni något bra genomskinligt lim som jag kan hälla över Modolidernas ismaskin som fäster
bra?
I förra mötet så överraskade Modoliderna mej, fanskapen la en bukett blommor på min Zamboni och sa att
dom tackade för att vi förlorade.
Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Hej kära ZamboniexpertIS!
Jag hittade en annons på en bättre beggad Mercedes CLK, säljaren lät råseriös så jag betalade 200 000 kr i förskott. Men när jag hade betalat fick jag bara den här
länken av honom:
http://papertoys.com/images/mercedesclk.jpg
Jag känner mig rålurad men han påstår att jag har fått min bil och allt jag behöver göra är att skriva ut den på skrivaren och limma ihop den, vad tycker ni om det här tilltaget?
Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Slutligen så vill jag tacka för alla era goda hockeytips under det här året. Här skall ni nu få ett ännu godare som ligger helrätt i tiden.
Ahhhh, men ta och vänd upp och ner på tabelljävulen då.
Smokey: Ingmar Bergman - Päran "Holken" Jonsson, likheten är slående. På vilket sätt?
Säg så här; Ikväll blir det att ligga dubbelvikt i hörnsoffan och se på matchen. Så länge vi tänker köra match efter match utan taktik, utan en tränare som kan få laget att tända till, då pallar jag faaan inte att gå dit och må skit, för det är just det som vissa av oss gör.
Det är much easier to ligg home in the soffa and have a bra fart in the hink than to stand on the läktare och skita på sig av frustration och give bänkgrannarna en rejäl smell.
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag jävligt usel på Bergmans filmer också, rätt slående om man jämför Holken och Bergman i slutändan.
Vilka jävla ångestsopor!
Hej igen kära experthockeypanel!
Har haft det lite skitjobbigt nu på slutet och därav mitt sanslöst usla engagemang här på HS, Zambonin står övertäckt med en snorgrön Jonsered-presenning inne på en loge, alltså inte i en av Timrå IK:s loger utan just på en enkel loge ute på landet.
Jag vet inte om jag berättat det här förut men i alla fall så är jag numera utan körkort och får numera förlita mig på alla dessa alternativa transportmedel. Därför har jag införskaffat mig i en rejäl moped. Närmare bestämt en Crescent Compact årsmodell -71.
Har nu en liten fråga som jag skulle vilja ha ett blixtsnabbt svar på. Jag funderar på att beställa en sjuochenhalva och 17mm bingförgasare från Hobbex men undrar om man också måste komplettera med snabbgashandtag - För Snabba Och Riviga Starter? Denna reklamslogan tilltalar således en fortåkarsjäl som mig.
Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Apropå Zamboni, likbilar och Timrå IK så verkar ni visst ha bildat ett eget parti här på HockeySnack. Jag skulle då gärna vilja ställa en fråga angående skatter:
Hur fungerar det egentligen med energiskatt på fordon? Jag har monterat en egen dynamo på min Zamboni (dynamon kommer från en Crescent Mountainbike 2001 och är av märket Basta).
Efter att nu ha avverkat omkring ca 2000 mil denna höst så vill jag gärna göra mig skuldfri inför skatteverket. Hur mycket ska jag betala för den el som dynamon har genererat på de 2000 milen?
Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Jag orkar inte ens lyssna på fågelholkens urbota dumma kommentarer längre, jag börjar allt mer ogilla värmlänningarnas läte. Till och med en skåning i båset skulle sitta bättre i dagsläget.
I morgon så måste nånting hända, vi håller tummarna på en förändring!
Skärp dig förfaan Bravo i rubriksättningen.
Är jag irriterad?
Nähää!
Jag är bara jävligt besviken på precis allt som rör Timrå IK i dagsläget.
Ähh, håll käften på er!
Nepp, jag har rådeppat färdigt jag och förbereder mig inför kvalserien, det borde fler göra.
För övrigt så tycker jag rubriken, "Nu får det var nog" borde rättas till, alltså, gör om, gör rätt, det är jävligt irriterande när man ska skicka brev till folk och stavningar och formuleringar helskiter sig.
Kämpa Timrå - kämpa!
Go natt!
Kan bara hålla med dig angående hockeyspelaren Mat. Han väger alldeles för lätt och är alldeles för "short" i rocken när det hettar till framför kassen. Men om vi ska vara riktigt ärliga så är väl hela Timrås backbestånd alldeles för tafatta.
Tänk att min tanke var att vi kunde omöjligt bli sämre bakåt än vad vi var förra säsongen. Feten, Skogs, osv.. Men tänk vad fel man kan ha, " det kan alltid bli värre" glöm inte det!
Säg så här dårå; Om vi hade sluppit Hedman och Hedin så är jag säker på att vi tagit full pott i alla matcherna vi spelat.
Hade vi dessutom haft Challe i båset så hade vi nog varit jävligt nära vårt första SM-Guld nu.
Sedan så undrar jag om nån vet var man kan få tag på röd plysch och porrbelysning till en Zamboni?
Hur mycket går det åt om man bara vill klä in skuffen?
Vidare undrar jag vilken funktion tärningar på backspegeln fyller i en Zamboni?
Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Sååå, vad ska vi då ta oss till för att orka med det fortsatta lidandet?
Några förslag på bra trimsatser till Zambonin?
Såååå, vad ska vi då ta oss till? Ska vi bara lalla vidare så att vi ses på resorna i kvalserien?
Tjaa, det blir nog så...
Det finns också fler personer som är rejält efterblivna i dagens Timrå IK. Men jag orkar inte nämna några fler smeknamn denna afton.
Vi är på väg rätt ner i avgrunden, OCH INGENTING verkar hända i föreningen, precis INGENTING.
Timrå IK är dom bästa!
Nu lägger jag in mitt seriösa inlägg där det verkligen hör hemma:
"Faan va jobbigt det är att leva håkkylivet nu. Tänk om man ändå bara var en enkel ismaskinschaufför.
Zamboni rullar alltid fetast! Glöm inte det.
Har dock en enkel fråga att avsluta kvällen med:
Jag tänkte gå till sjöss och ta Zambonin med mig så jag skulle vilja bygga om den till en amfibiebil. Nu har jag dock hört att en sådan ska smörjas med fiskolja ju, men fiskolja innehåller ju en massa skadliga vitaminer ju. Kan man inte ta tomatsås istället? Det har man ju till sardiner ju, dårå."
Redigerad kommentar
Eller, har Timrå IK nånsin ställt upp med ett svagare lag på isen än det vi ser idag?
Jo, det är så att min fina Zamboni går så himla sakta. Det spelar liksom ingen rollba att jag har dragit fast gaspedalen i botten med två stora expanderbultar, den är fortfarande lika trött.
Min kompis "raggar-Olle" påstår att jag har bromsolja i motorn. Då tappade jag ur all olja i Zamboni-motorn, men då började den att låta konstigt? En annan kompis, "Mike Blyfot" säger att det är skit bakom spakarna och han gav mig en trasa, haha rolig gubbe att skämta bort det. Men jag tog i alla fall det säkra före det osäkra och tog bort alla spakar och knappar på Zambonin. Finns det nån vänlig själ här på forumet som kan hjälpa mig att få fart på min fina Zamboni igen.
Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Forskare har alltid undrat varför människan är så optimistisk när hon ständigt konfronteras med hemska händelser och ouppfyllda förväntningar.
Nu har de kommit fram till att felet kan bero på en defekt på hjärnan.
”Hjärnans oförmåga”
"– Våra fynd visar att människans benägenhet att vara optimistisk främjas av hjärnans oförmåga att förstå fel i förväntningar när det gäller pessimistiska händelser, säger Sharot till Metro.
Dessutom: ju mer optimister vi är, desto sämre tar vi in negativ information."
PS. Satan vad roligt det ska bli i kvalserien!
Jag känner mig, liksom många av oss mycket osäker inför den stundande vintern och skulle vara ytterst tacksam för en grundkurs i halkkörning.
Tack på förhand!
"Feten med Zambonin"
Nepp era plattnackar, nu går man och knyter sig, det är en jävla massa omgångar kvar att lira!
ZzZzZäta på er!
Nepp, ska vi ha igen några spelare så måste vi satsa på backsidan. Ut med Robinson och Högström och in med Feten och Skogs igen.
1 · Nästa
RED DEVILS: Härligt inlägg med lite halvknackig stavning bara, och visst, Tommy Andersson är en jävla mespropp, och visst, det är många trattarselen i det här avlånga landet som skulle ta och läsa på sin historia. Hallin är en hockeyhjälte, dom stackars satar som var med om Ådalen -31 och gick i bräschen för oss stenhårda arbetare är en annan slags av hjältar.
Natti natti - alltid rött, alltid rätt.