Bad_Brett:
Vilket KHL-lag skulle ha värvat Ritola? Ändå en ganska rejäl skillnad på Kolarik och Ritola. Kolarik har ändå varit en toppspelare i SHL.
"Det var något KHL-lag som värvade Tuomas Tarkki i tron att det var brorsan, Iiro, man värvat."
S-vikaren:
Det blir ju enkelt att se när bokslutet redovisas. Min gissning är att LHC kommer göra ett bättre resultat än MoDo. De sålde ju bland annat sin storstjärna till KHL istället för att skänka honom till Leksand. ;)
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Det är olyckligt att man inte kan prestera bättre, när det behövs.
S-vikaren: Som man sår får man skörda.
Nå vad tycker du om att Modo blir toksist i SHL och lyckas få ihop 1-10 i målskillnad i de matcher som gäller mest för säsongen?
S-vikaren: gnäll, gnäll, gnäll!
Som vanlig var det inte jag som blandade in min person i detta. Om man nu gör det får man nog förvänta sig svar.
Redigerad kommentar
J F K:
Charlotte sade ju att MoDo hade i princip lika stor budget som Linköping. Med tanke på att kontrakten på Regehr, Cumiskey, Tambellini, Hensick och Kempe gick ut, att man gjorde sig av med Ritola, samt har en massa duktiga juniorer att plocka upp, blir det lite märkligt att gnälla över att det inte finns pengar.
"Köplaget" Linköping tycks inte ha några problem att få pengarna att räcka till. Tror du verkligen att Taffe och Mikflier kostar så mycket mer än exempelvis Roche?
Sawchuk: Ha - Ha helt rätt :-) tummar saknas.
Det tappas en del markeringar också...
Sawchuk:
Du verkar vara en pajas. Kolla på mig, allihopa! Jag är bäst. Jag vet allt. Jag har aldrig fel.
J F K:
Vilken pajas du är som låtsas veta vilken spelarbudget Modo jobbar med, dom har inte ens koll på det själva...
hanzon:
Du har betalat till Cmore. Dom är ansvariga för tv-sändningen, inte för spelet på planen.
Bad_Brett:
Helt rätt. Svartvadet är den i särklass sämste sportchef vi haft, någonsin.
Hoppas att Anders forsberg är villig att ta den rollen.
Dom värven Svarten satt sitt namn på är nog det värsta som hänt Modo.
J F K:
Förstår inte ens vad du skriver...
Men jag förstår att du hyser agg till mig då varje argumentation vi haft de senaste åren slutat med att jag har haft rätt och du stått med byxorna vid fotknölarna.
Vilka uppdrag jag har privat vet du inget om men bättre organisationer än Modo är intresserade av mina tjänster i varje fall :P
hanzon:
Du har betalat för att vara medlem. Du har inte betalat för att se matchen.
Bad_Brett:
Eller så kan 1000 personer köpa säsongskort, så hans jobb blir lättare att utföra.
Sawchuk:
Hur är det JFK, du vill ofta ta upp mitt privatliv här på forumet, anar jag en viss frustration?
Har en femåring kapat JFK`s konto?
Redigerad kommentar
J F K:
Du vet lika väl som jag att MoDo av tradition har haft problem med nepotism. Att Svartvadet måste bort illa kvickt torde vara självklart, men det känns tyvärr som att det ska mycket till innan de avsätter honom.
Givetvis snabbar ett redigt drev på stan upp processen. Om 1000 personer hotar med att säga upp säsongskorten lär det vidtagas åtgärder.