1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Modo-Luleå

« · 1664804 · » Till forumet

Sv: Modo-Luleå
S-vikaren: Återupprepar Kolarik såldes inte, kontraktet bröts och han var fri att gå.
Kommentera

S-vikaren:

Snyggt av DP. 

Kommentera

Bad_Brett: Hade man behållit Ritola på de premisserna hade jag tyckt att man vore idioter. Nu verkar leksand stå med modos kanske dyraste spelare på tvåårskontrakt trots att man spelar kval. En kille som ligger minus i plus/minus och som inte hjälpt oss ett skit.
Kommentera

Bad_Brett:

Vilket KHL-lag skulle ha värvat Ritola? Ändå en ganska rejäl skillnad på Kolarik och Ritola. Kolarik har ändå varit en toppspelare i SHL.

"Det var något KHL-lag som värvade Tuomas Tarkki i tron att det var brorsan, Iiro, man värvat." 

Kommentera

Bad_Brett: Storstjärnan bröts kontraktet med så han såldes inte alls, och som sagt ska LHC gå med positivt resultat kommer det krävas ett SM-guld
Kommentera

J F K: Förminskad när han värvade Djuse, Smolenak, Haataja och Hossa?
Kommentera

Sawchuk: Jag har bara pratat om dIn person i dIn så klarade yrkesutövning. Vill du vara någon martyr är det din sak.
Kommentera

S-vikaren:

Det blir ju enkelt att se när bokslutet redovisas. Min gissning är att LHC kommer göra ett bättre resultat än MoDo. De sålde ju bland annat sin storstjärna till KHL istället för att skänka honom till Leksand. ;)

Kommentera

Problemet för Modo är väl att vi kommer att ligga på närmare 0 i EK och måste därmed gå +4 miljoner kommande säsong...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Jag kan tycka att om man får en budget inför säsongen och sedan senare får den extremt radikalt förminskad. Då är det helt omöjligt att trolla.a
Kommentera

Sawchuk:

Det är olyckligt att man inte kan prestera bättre, när det behövs. 

Kommentera

S-vikaren: Här kan jag faktiskt inflika och svara JA, i mitt jobb här i Linköping så har jag indirekt och direkt kontakt med de som sköter LHCs skatteplanering, löner och redovisning. Har 100% information att man kommer hamna på -5 till -6 miljoner efter grundserien även om publiksiffrorna bidragit med det. De kommer med andra ord få svårt att nå positivt resultat även om de går långt i ett slutspel.
Kommentera

S-vikaren: Som man sår får man skörda.

Nå vad tycker du om att Modo blir toksist i SHL och lyckas få ihop 1-10 i målskillnad i de matcher som gäller mest för säsongen?

Kommentera

Bad_Brett:

LHC spenderar mer pengar än vad man har budgeterat för?

Kommentera

Sawchuk:

Du verkar trivas med det, så du fortsatte på det spåret..

Kommentera

Ståplats gör ett bra jobb. Trots detta spektakel, så kör man på på läktarplats.
Kommentera

S-vikaren: gnäll, gnäll, gnäll!

Som vanlig var det inte jag som blandade in min person i detta. Om man nu gör det får man nog förvänta sig svar.

Kommentera

Snipan:dom måste ju scouta bättre till exempel linköping dom värvade micflikier från schweiz och där låg han på plats 30 i poängligan sen kommer han hit och gör typ 40 poäng.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Charlotte sade ju att MoDo hade i princip lika stor budget som Linköping. Med tanke på att kontrakten på Regehr, Cumiskey, Tambellini, Hensick och Kempe gick ut, att man gjorde sig av med Ritola, samt har en massa duktiga juniorer att plocka upp, blir det lite märkligt att gnälla över att det inte finns pengar.

"Köplaget" Linköping tycks inte ha några problem att få pengarna att räcka till. Tror du verkligen att Taffe och Mikflier kostar så mycket mer än exempelvis Roche?

Kommentera

Sawchuk: Ha - Ha helt rätt :-) tummar saknas.

Det tappas en del markeringar också...

Kommentera

J F K: AF må inte ha fått till det, men man har trots allt använt sig av sju tränare sedan 08/09. En misskött organisation har inget med misslyckandet att göra, eller?
Kommentera

Sawchuk:

Du verkar vara en pajas. Kolla på mig, allihopa! Jag är bäst. Jag vet allt. Jag har aldrig fel. 

Kommentera

Sawchuk: jag har ingen tränarkarriär
Har jag haft en skulle jag säkert haft två sm-guldwt.
Kommentera

J F K:

Vilken pajas du är som låtsas veta vilken spelarbudget Modo jobbar med, dom har inte ens koll på det själva...

Kommentera

Sawchuk:

Torp tappar klubban 5 gånger per match, har han ingen tumme?

Kommentera

ULTIMAVICI: eller så vet man alltså inte.

Jag tycker inte att Svartvadet lyckats så bra som jag hoppats. DocK tror jag inte en människa fattat vilka pengar han ska trolla med.
Kommentera

J F K: Som vanligt har du fel. Hur går det med din tränarkarriär?
Kommentera

J F K: Jag tror bristen på pengar är överdriven, men vist skulle mer pengar hjälpa. Största problemet är hur pangarna använts.
Kommentera

Sawchuk: Jag har svårt att tro det, om inte munksund och någon klubb i Japan räknas som med högre ambitioner.
Kommentera

hanzon:

Du har betalat till Cmore. Dom är ansvariga för tv-sändningen, inte för spelet på planen.

Kommentera

J F K:  gnäll, gnäll, gnäll.
Kommentera

J F K: Det är just det som är själva kärnan, antingen har man HELA bilden eller så har man det inte, har man fragment av bilden så har man ungefär lika mycket koll som en som inte har någon information.

Men oavsett hur det har sett ut eller vilka resurser Svartvadet har haft så har han gjort ett ruskigt "svordom" dåligt jobb och han borde omedelbart lämna in sin avskedsansökan efter säsongen.
Kommentera

Sven Tuta: Tyvärr har du rätt. De tre största anledningerna till att vi är i den prejäla situationen är.
Vi har inga pengar.
Vi väntade för länge med att sparka a f.
Vi har för dåliga tränare.
Kommentera

Bad_Brett:

Helt rätt. Svartvadet är den i särklass sämste sportchef vi haft, någonsin.

Hoppas att Anders forsberg är villig att ta den rollen.

Dom värven Svarten satt sitt namn på är nog det värsta som hänt Modo.

Kommentera

J F K:

Förstår inte ens vad du skriver...

Men jag förstår att du hyser agg till mig då varje argumentation vi haft de senaste åren slutat med att jag har haft rätt och du stått med byxorna vid fotknölarna.

Vilka uppdrag jag har privat vet du inget om men bättre organisationer än Modo är intresserade av mina tjänster i varje fall :P

Kommentera

S-vikaren: Du fattar nada, denna match och andra ser jag via Cmore Sport, det är väl också att betala. Tyvärr så har jag inte tid och råd att sitta åka 30 mil med bil för att se dom spela, fast jag önskade att jag kunde.
Kommentera

ULTIMAVICI: Jag har långt ifrån full koll. Dock vet jag mer än de flesta (som bara gissar uppenbarligen).
Kommentera

J F K: men samtidigt vet vi att åker vi ur så är SHL nästan stängd. De pengar vi har sparat under året är en fjärt av vad det kostar att kunna komma tillbaka till SHL
Kommentera

Bad_Brett: Nej, jag tror att du har helt fel. Därför att du vet inte vad du pratar om. Det är lätt att sitta på sidan om utan koll och peka åt höger och vänster. Det är tyvärr inte som du tror.
Kommentera

hanzon:

Du har betalat för att vara medlem. Du har inte betalat för att se matchen.

Kommentera

J F K: Jo du och Amitiel har ju full koll på vad som sker bakom kulisserna förutom när ni ifrågasätts, då ändras historien omedelbart.
Kommentera

Sawchuk: privatliv? Jag pratar noll om privatliv. Om din ambition om att jobba med hockey kanske (
Där jag förstår om modo inte tycker att du är värd penga), men inte privatliv.
Kommentera

S-vikaren: Jag har varit medlem sedan 1979 och är fortfarande medlem, så kom inte hit och snacka skit om att inte jag har betalat.
Kommentera

Bad_Brett:

Eller så kan 1000 personer köpa säsongskort, så hans jobb blir lättare att utföra.

Kommentera

J F K: Tycker Modoiter är rätt restriktiva med att "gnälla" men när spelet, inställningen och kampviljan är rent jävla genant så har man som supporter rätt att gnälla, precis som att man berömmer när situationen är den motsatta.
Kommentera

J F K: har inte sett matchen, men det verkar som vi är nere i källaren igen när jag läser era kommentarer. M a o jag prioriterade rätt, familjen
Kommentera

hanzon:

Du sitter ju här. Vad har du betalat för?

Kommentera

Sawchuk:

Hur är det JFK, du vill ofta ta upp mitt privatliv här på forumet, anar jag en viss frustration?

Har en femåring kapat JFK`s konto?

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: vi har inte pengarna han tror sig prata om
Tyvärr vet jag mer om vad som hänt bakom kulisserna som gör att hans resonemang är idiotiskt. Hade jag haft noll koll och Varit dum i huvudet hade jag hållit med.
Kommentera

J F K:

Du vet lika väl som jag att MoDo av tradition har haft problem med nepotism. Att Svartvadet måste bort illa kvickt torde vara självklart, men det känns tyvärr som att det ska mycket till innan de avsätter honom. 

Givetvis snabbar ett redigt drev på stan upp processen. Om 1000 personer hotar med att säga upp säsongskorten lär det vidtagas åtgärder. 

Kommentera

« · 1664804 · »