MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09
Andersson, Thomas
Nord, Mikael
Linesmen:
Winge, Daniel
Larsson, Robert
Alltså, anmäler kuben sig som frivillig på Modos matcher eller vad är det frågan om?
Kuben dömer kuben sätter nivån kuben bestämmer. Så kommer det vara ikväll, och så kommer det vara många gånger till i vinter. Det är bara att acceptera. Vore kul om vi supportrar och våra spelare accepterade detta då vi inte har något jävla alternativ.
spud: Acceptera hit och acceptera dit. Kuben har visat i flertalet matcher i år, inte bara Modomatcher, att han är en jävla Anders Frisk-wannabe. Han vill vara den som står i centrum och det är ingen bra egenskap som domare.
Att Kuben kommer döma en massa matcher till under den här säsongen är säkert sant, men oavsett det kommer jag fortsätta ifrågasätta honom som domare.
Och en sak till, han är definitivt sämre än de flesta andra ES-domarna, numer.
Och vad vinner man på att ifrågasätta och tjata ut honom?
Domardebatten som förs här och i media skjuter hål på mitt hockeyintresse. Det ger inget förutom bara negativa känslor kring allt det roliga som jag tycker hockeyn ska stå för. Och med detta menar jag inte att man ska skjuta problemen under mattan, men det finns 0% konkreta lösningar i nuvarande debatt.
spud: Det är klart vi kan påverka. Publik och media har en fruktansvärd möjlighet att påverka och just nu är Kuben i gungning. Han får mängder med kritik för sin behandling av Ward och om han fortsätter hamna i blickfånget för media kommer han till slut vara så pressad att det inte går att fortsätta längre.
Därför ska vi påverka Kuben på alla sätt vi kan ikväll. Det ger dessutom en extra fördel, det piskar upp stämningen i FC.
Jävla idioti. Domarchefen skulle naturligtvis låta kuben vila idag, och få lugn och ro och kunna fokusera på sin uppgift.
spud: Hur fick du till den tolkningen? Ja just ja, du har ju fått för dig att Kuben bara gör dåliga matcher om han blir påverkad av publiken eller spelarna.
"Publik och media har en fruktansvärd möjlighet att påverka och just nu är Kuben i gungning."
"Därför ska vi påverka Kuben på alla sätt vi kan ikväll. Det ger dessutom en extra fördel, det piskar upp stämningen i FC."
Hur som helst, vi ska vinna den här matchen oavsett vilket pucko som dömer.
spud: Jag skrev ju det, du lyckades få det till en sådan tolkning eftersom du utgår från att Kuben bara gör dåliga matcher om han blir påverkad av publiken eller spelarna.
Vill du få ut något av ditt gnäll så lär det inte hjälpa att du skriver på ett forum.
spud: Med här menar jag HS, sluta vara så inskränkt.
Och du undrar vad jag har ut av att sitta och klaga på Kuben här inne. Svaret på det är nog samma svar som på frågan "Varför sitter du här och gnäller på de som gnäller på Kuben".
Annars håller jag med om att forum är ett väldigt bra sätt att lyfta frågor och uppmärksamma problem. Det avgörande är vilka som skriver och vilka som läser. Finns det kvalitet på skrivarsidan och inflytande på läsarsidan kan det hända saker.
Nu ska jag äta kebab som uppladdning.
Redigerad kommentar
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 2. WESTIN, Jens | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| 13. DIMITRAKOS, Niko | 39. SVARTVADET, Per | 25. HEDMAN, Anton | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 3. TIMANDER, Mattias | 47. BONSAKSEN, Alexander | |||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 8. COOK, Charlie | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 49. TRYGG, Mathias | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
Rosén får tydligen "äran" att bära silverhjälmen idag.
Agree... Tjejen bör bytas ut
Redigerad kommentar
Hahaha jag tänkte precis på samma sak ;)
Nu har vi kanske inte spetsen att utmana om att vara bäst i ligan men vi har uppenbarligen kunnandet för att kunna genomföra en liga utan att bli utspelade.
Kommentar
Challe: Vi måste vara hundraprocentigt fokuserade
Efter 6-0 i tisdags hemma mot Frölunda väntar en ny match hemma i Fjällräven Center för MODO Hockey. Nu är det Södertälje SK, elitseriens just nu fjärde bästa bortalag och med tre raka vinster i bagaget, som gästar Örnsköldsvik.
- Det gäller att precis som tidigare komma oerhört väl förberedda och fokuserade till match, säger coachen Charles Berglund. Södertälje har många potentiella matchvinnare och är ett bra kontringslag. Vi får verkligen vara vaksamma.
Ingen risk att ditt lag seglar som på moln och är aningen kaxiga efter 6-0 på Frölunda senast?
- Får de inte vara även om de s k a vara kaxiga ? d.v.s. kaxiga på rätt sätt. Vi vet vad vi kan, men det gäller att utföra det och göra saker och ting rätt där ute på isen.
MODO Hockey var matchledigt i torsdags. Matchen i omgång åtta mot Luleå spelade man tidigare.
- Bra med sådana här matchveckor ibland. Då får vi tillfälle träna riktigare, chans till mer taktisk och individuell träning.
Någon större anledning ändra en trupp som vinner med 6-0 finns det förstås inte och firma Charles Berglund/ Andreas Johansson signalerar också samma trupp som senast när det nu handlar om Södertälje som motståndare.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t MODO Hockey just inte har några skador.
A t t motsvarande match förra säsongen slutade 4-1 till MODO, som även vann andra matchen mot Södertälje hemma, då med 6-3. I Södertälje förlorade MODO dock tre gånger om ? 0-5, 2-3, 2-3.
A t t SSK kommer med två gamla MODOiter i form av backen Pierre Hedin samt forwarden Jonas Almtorp, som är i något av sitt livs form.
A t t MODO-backen Daniel Josefsson kom i sommar från just Södertälje, där han spelat fyra säsonger.
A t t nämnde Josefsson tillsammans med norske backen Ole-Kristian Tollefsen möter fansen i Fans Corner efter matchen.
MODO Hockeys poängliga
Mattias Timander 7
Nicklas Danielsson 6
Per-Åge Skröder 6
Robert Rosén 5
Morten Madsen 4
Niko Dimitrakos 3
Anton Hedman 3
Niklas Sundström 3
Byron Ritchie 3
Charlie Cook 3
Per Svartvadet 2
Magnus Häggström 2
Daniel Josefsson 2
Jacob Blomqvist 1
Alexander Bonsaksen 1
MODO Hockeys målliga
Robert Rosén 4
Nicklas Danielsson 3
Niko Dimitrakos 3
Anton Hedman 2
Niklas Sundström 2
Per Svartvadet 2
Morten Madsen 1
Byron Ritchie 1
Magnus Häggström 1
Jacob Blomqvist 1
Lördagens matcher
Skellefteå - Linköping (16:00)
Färjestad - Djurgården (16:00)
Brynäs - Timrå (18:30)
MODO Hockey - Södertälje (18:30)
HV71 - AIK (18:30)
Luleå - Frölunda (18:30)
Elitserien just nu
Linköping 19
Luleå 19
Timrå 16
Färjestad 15
Skellefteå 11
MODO Hockey 11
Brynäs 11
Södertälje 10
Frölunda 10
HV71 9
Djurgården 7
AIK 6
MODO Hockeys nästa hemmamatch
Lördag 16 oktober kl 18:30 mot HV71.
MODO Hockey mot Södertälje SK lördag 9 oktober i Fjällräven Center 18.30:
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 8 Charlie Cook, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 3 Mattias Timander, 47 Alexander Bonsaksen - 2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson.
Kedjor: 25 Anton Hedman, 39 Per Svartvadet, 13 Niko Dimitrakos - 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 26 Kristian Forsberg - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 6 Magnus Häggström.
Extraspelare: 5 Hans Jonsson, 18 Per Hållberg, 49 Mathias Trygg.