Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
« Föregående · 1244857 · Nästa » Till forumet
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Wayne Gresky: Vi är värdiga att vara i slutspel om vi ligger på 8:e plats efter 55 omgångar, att vi beter oss som MoDo fram tills dess är illa men väntat.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
NuMo: Fördelen nu är att det inte finns något att förlora. Full fart framåt! Dessutom blir jag knappt ledsen om vi åker ut på det här sättet. Vi är inte värdiga att vara i ett slutspel om vi inte kan slå det här Södertälje-laget. Sen är det olyckligt att en helt inkompetent linjedomare ligger bakom 2-1 men det är en skitsak i det stora hela. Uselt!
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
NuMo: Därför att det är bra lag i toppen av tabellen, sådana slår MoDo och har så alltid gjort.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nä, fy och blä. Dålig fart. Inga närkamper. Öppna spjäll i mittzon. Ingen sammanhållning och inget tryck. Lyckas vi inte visa mer intresse och deltagande än så här så kan vi lika gärna byta om redan nu.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Varför skulle inget lag vilja välja Modo i slutspelet?
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Hur som helst så spelar de Ramones i Lindab Arena. Lätt att fastna på den kanalen.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Foppa kör små marginaler men ingen fart. Hans fel att Suhonen sitter på botbänken nu.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Luleå tog TO vid stälnnningen 1-1, antar att vi ska vänta in 1-4 eller 1-5 innan vi funderar på nåt sånt.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Som sagt, en Rögle-seger i kväll känns som en bra drulleförsäkring för att överleva till sista omgången.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
NuMo: Dags för Aravirta att ta timeout och säga att alla resultat går åt helvete och att de inte har ett jävla dyft att förlora längre.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
NuMo: Hyggligt av Suhonen att vända sig om och backa för att få bättre sikt av att se Timander åka ikapp med en SSK forward.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Vi kommer inte att spela bättre än så här idag. Gå ner på folk och se om vi får något fäste, om inte?
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Ingen vill bli syndabock.
Fast hela laget kommer att bli det.
Fast hela laget kommer att bli det.
Redigerad kommentar
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Vi har ingen glöd idag, hade vi mött något annat lag hade vi legat under stort. Det är för mycket vänskap över detta.
Jag tycker vi ska gå ner på 3 femmor.
Jag tycker vi ska gå ner på 3 femmor.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Vad är det för jävla stolpe som sitter och väljer musik i södertälje? Nog det värsta jag hört i en hockeyhall.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Domarn måste vara snabbare att blåsa av matchen om det blir ett liknande läge.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Detta hav av öppen is i mittzonen är inget bra för Modo.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Nejeh, Jan Sandström horror show.
Kvällen är redan en klassiker.
Kvällen är redan en klassiker.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Nejeh, jag tar gärna en Rögle-seger först. Desto större drullemarginal för MoDo, desto bättre.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Han kanske kan få ett medlemskap i MODO Hockey under nästa år? Eller är det lite för mycket?
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
MODOJohan: Det kändes nästan som om SSK bad om ursäkt för att de gjorde mål genom att helt spela med huvudet under armen.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Som sagt så har MoDo precis börjat spela en given segermatch. om det är någon som missat det.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Salle: Ja, du vet - den nya tiden med Internet och mobilkameror begränsar ju ens handlingsutrymme. Komprometterande bildmaterial kommer alltid ut och försvinner aldrig. :-)
Sparar mig förhoppningsvis till en J20-kvart med MoDo på IS STADION nästa vecka.
Sparar mig förhoppningsvis till en J20-kvart med MoDo på IS STADION nästa vecka.
Redigerad kommentar
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Varför är inte du i norra Skåne och eggar hemmaklacken till stordåd? ;-)
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Som Nikki säger, det är MoDo som är källan till oro. Tror att det finns realistiska chanser till poängtapp för Luleå redan ikväll samt att Frölunda riskerar att ta 0 poäng på de återstående matcherna.
MoDo och "säkra" matcher däremot = mörka diskusar av svett i skjortans armhålor.
MoDo och "säkra" matcher däremot = mörka diskusar av svett i skjortans armhålor.
Redigerad kommentar
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
hellge: Jag är mer orolig för oss. Jag tror inte att det bara är att hämta in poängen ikväll och Rögle har alltid passat oss väldigt illa, åtminstone sedan återkomsten i Elitserien.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
zigge: När man kollar in vår trupp på isen, då är det för jävla konstigt att man ska behöva vara orolig för SSK. Och än mer konstigt att man inte ens vågar hoppas på slutspel.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine:
Molinder var bra, hans checking la grunden till ett av målen sist. Sånt glömmer vi inte, åtminstone inte vi nördar.
Sen, en fråga som inte har debatterats så mycket är det faktum att Abbotbröderna snoddes - värvades från Rögle till Luleå. Detta har nog inte skåningarna kommit över ännu. Och detta kommer säkert Luleå få känna av i kväll.
Molinder var bra, hans checking la grunden till ett av målen sist. Sånt glömmer vi inte, åtminstone inte vi nördar.
Sen, en fråga som inte har debatterats så mycket är det faktum att Abbotbröderna snoddes - värvades från Rögle till Luleå. Detta har nog inte skåningarna kommit över ännu. Och detta kommer säkert Luleå få känna av i kväll.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Till skillnad från Milo så kanske Ara kan byta under matchen?
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Salle: Vågar man ens se matchen(-erna)? Ångest... Bara att hoppas.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Jag tycker k Fopp varit bra också. Så det är enligt mig en smaksak. Men Häggas krut är ju rätt blött så han att får vila är nog rätt. Men jag hoppas han finns med nästa år.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Salle: Helt rätt att Molinder får spela, han var bra i måndags.
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Kvällens hjältar:
| 17. MADSEN, Morten | 20. STEEN, Oscar | 29. MOLINDER, Andreas | |||||||||
| 4th Line | 47. BONSAKSEN, Alexander | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| | |||||||||||
| 13. TUOKKO, Marco | 27. GREEN, Josh | 58. HINOTE, Dan | |||||||||
| 3rd Line | 4. MOJZIS, Tomas | 44. LAURILA, Henri | |||||||||
| | |||||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 39. SVARTVADET, Per | 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | |||||||||
| 2nd Line | 5. JONSSON, Hans | 48. PIKKARAINEN, Hannu | |||||||||
| | |||||||||||
| 21. FORSBERG, Peter | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 19. NÄSLUND, Markus | |||||||||
| 1st Line | 80. SUHONEN, Samuli | 7. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 1. SVEDBERG, Niklas | ||||||||||
| 45. MALEK, Roman | |||||||||||
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
shinzawai:
| Referees: | Rönnmark, Ulf | ||||||||||
| Claesson, Pehr | |||||||||||
| Linesmen: | Wernström, Emil | ||||||||||
| Ulriksson, Fredrik | |||||||||||
Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
allehanda.se/sport/modo/1.1873773-fyra-spelare-avstangda-infor-motet-med-modo
SSK har tydligen en spelare som heter Gråhus enl Allehanda. Humor.
SSK har tydligen en spelare som heter Gråhus enl Allehanda. Humor.
« Föregående · 1244857 · Nästa »