Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Jag har alltid varit för en åttalags-serie.
Idag gick denna sida varm i Ö-vik. Grabbarna beställde stugor i parti och minut inför nästa vecka. Jag hoppas caveman spär ut groggarna rejält.
Torsdagar, då lirar vi hockey, röda mot svarta med full utrustning och tacklingar. Hockey är roligare att spela än att titta på...
Berätta inte hur det går, jag slår på text-tv vid 23-tiden
Videotittandet tog sex minuter sedan kom beslutet;
mål.
Redigerad kommentar
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Man kunde vara Modoit...
Ja, Kvinnaböske alltså.
Där rök vår slutspelschans.
Redigerad kommentar
Undra om man inte kör en liten spelarfest ikväll? Nu är det bara två dagar kvar tills man kan åka semester, så man kan tjyvstarta lite. Mission accomplished!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Dessutom: om det är skadeglädje man vill frossa i är det bättre att låta ångesten husera fritt. Annars blir det ju bara den sedvanliga pajkastningen.
Själv trodde jag att både Modo o Timrå skulle vara i slutspel men nu kan det bli så att vi bägge missar eller att bara ett är där.
Vi får se i årets viktigaste match för oss.
Hahl Bundy: Äh, du vet ju redan att det kommer att gå åt helvete för er... erkänn...
Den enda sanna glädjen är skadeglädjen, säger de, och just nu är det rena rama jubelfesten i både Timrås och Brynäs gästböcker.
Klart glädjen är stor i de här GB:arna, det är ju inte världen mest omtyckta lag direkt i de här kretsarna.
Men som sagt jag har nog trott på Modo fram tills nu, vill säga.
Först smyger man upp Timrå-Djurgårn och ser 2-2, perfekt.
Sedan smyger man fram Rögle-luleå och ser att Luleå missar poäng, yes.
Sedan smyger man upp SSK-MODO och upptäcker att stjärnspäckade MODO loosar mot avhängda SSK med fyra spelare avstängda och som dessutom inget har att spela för.
Ja fy fan. Ganska skönt på något sätt. Nu kan man ägna sig åt viktiga saker, slippa bry sig om ett gäng som förlorar alla viktia matcher.
Berka föreslog att MODO vek ned sig som flickor. Inte vet jag vad man har för preferenser då. Jag har en flicka, hon är den mest envisa lilla jag träffat, bara MODO hade hälften skulle de vinna serien med poängrekord.
MODO:s storhetstid varade 1½ år, nu är den över sedan länge och nu väntar bistrare tider. Ingen vet vad som väntar, ganska säkert är dock att MODO inte kommer att tillhöra den övre halvan i elitserien på ett antal år...
logoff...
renen:
Du får väl sjunga Winnerbäcks gamla slagdänga.
-Stackars mannen med medaljer, som bara putsar sina minnen.