Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Som sagt Kasta inte skit i dasset.
De faktorer du berör är nog frekvent bland er oxå.
Redigerad kommentar
Du går nuts o skäms över den låga "lytta" snacket om Modoiter hos oss men samtidigt försöker du alltid framhäva den "sociala misären o den låga utbildningsnivån" o "socialbidragen" jämt o ständigt.
Du är inte ett dugg bättre så kasta inte skit i dasset.
Man vet ju själv hur knäckande det är med "Ska ni gå hem nu?!?" ringande i öronen , när man moloket strosar iväg med 3 min kvar av den förlorade hemma-matchen.
Men däremot är det ju riktigt dålig stil att efter matchen förstöra glädjen hos de MODOiter som ändå åkt 17 mil och köpt biljett. Så ska inte matchfunktionärer agera.
hellge: Det finns väl å andra sidan ingen anledning att låta bortafansen dominera ens hemmaplan? Ifall Timråklacken låter så spelas ingen musik. Nu hade ni ju dessvärre lekstuga både på läktare och is men jag kände mig ganska tacksam över att få dånande musik i öronen framför Modo Syd(?) som höll låda på kortsidan emellanåt när man satt och led och helst av allt ville att någon på isen skulle visa någon form av känslor så man fick någon valuta för pengarna.
Bäst hade väl varit ifall Skröder och Hedman sänkt några av finnarna. Det hade tagit fart på läktaren och vi kanske suppit se dom på isen i vår nästa match.
Vi har några nyreggade modoiter hos oss som aldrig har skrivit härinne utan bara hos oss.
Det är betydligt värre.
Björn W: Låt dem spela sin banjoslinga. Det kanske dövar deras smärta något. Mig spelar det ingen roll och bryr vi oss inte så kommer det bara vrida om kniven ännu mer i deras sargade själar.
Fokus och ödmjukhet!
hellge:
Svenska Ishockeyförbundet Tävlingsbestämmelser 2010/2011
Tävlingsavdelningen Fastställda 2010-04-22
15 2010-07-07
§ 2:6 MUSIK
Musik som spelas i arenorna får ej vara av förlöjligande karaktär eller uttrycka missaktning för
folkgrupp eller annan grupp av personer med anspelning på ras och hudfärg, nationellt eller
etniskt ursprung, religion eller sexuell läggning.
MODO Hockey - Nyheter
Vare sig i laget, ledningen, personal eller fans. Var det Kuben häromåret som röt till åt stollarna i sekretariatet "Det här är ju Elitserien för f:n!" när de sjabblade med klockan o inte hade koll på utvisningar o tid.
Som jag brukar säga"Timrå är en bra klubb, för den som inte kan mycket om hockey. Man är i bra sällskap, för det kan varken fans, ledning eller spelare heller". :-)
Exakt!
Ska vi be Skarin om en förklaring? Det skulle vara kul och höra var det glappar i synapserna.
Jo, det var lite kul när de dansade.
Sen försöker man förstå Skarins logik. Han kanske tänker så här: Om jag skrämmer bort 1200 personer så kanske VD Christer kan ta min årslön och ge till Corso.
Ja, ja. Nästa års derby får kanske Skarin och hans långfingerprydda polare uppe i kontrollrummet jobba. Derbyt mot Sundsvall vill säga.
Det var ju åndå lite småroligt att spelarna dansade och smålog lite till "Dueling Banjos" när det kom tebax ut för att tacka klacken. Den sved nog lite för dom i DJ-båset.
Det som krävs för att kunna göra detta till ett stående evenemang är att vi kommande säsonger har ett lika högt antal medlemmar, målet inför säsongen var 250, drömgränsen var 300, vi är nu uppe i 500 medlemmar! Har vi samma stöd nästa säsong kommer vi kunna köra likadana resor till Timrå nästa säsong plus en tripp till SAIK, Luleå eller Brynäs.
Det kommer troligtvis inte bli några mer tågresor i framtiden då MoDo från och med nästa höst kommer ha möjlighet att åka från Ö-vik längs hela kusten med tåg och jag tror inte vi får en del av tågpotten då.
Iofs skulle vi backat 20 000 på den resan om inte vår förenings fantastiska ordförande och vice ordförande gått in och stöttat oss.
Och 2-pinstävlingen ska köras stenhårt!
För att inte tala om den där ologiska kopplingen till filmen "Den sista färden". De sitter alltså där uppe i kontrollrummet och försöker förolämpa publiken med något som mer passar in på dem själva. Jag menar förutom hockey är knappast Timrå kända för hög utbildningsnivå, tolerans, öppenhet, inflyttning osv.
Mest genant är att Timrås ledning tillåter att musikkontrollrummet tillåts försöka förolämpa drygt 1000 personer. Har Timrå verkligen råd med det? Har de så mycket pengar?
Jag som precis trodde att Timrå behövde pengar. Vad vet jag, Corso kanske har börjat donera pengar till klubben?
Efter matchens slut när Modopubliken stod kvar och hyllade laget stannade också musikkontrollrummets personal också kvar genom att dra upp volymen och överrösta. Avsikten var att sabotera hyllningen. Vid den här tidpunkten hade alla andra gått hem, ismaskinen höll på göra ny is till juniormatchen efter.
När jag och mina barn och alla andra gick ut till bussar och bilarna stod personalen på rad i musikkontrollrummet och gav oss fingret.
Jag menar, att en testosteronfylld tonåring gör detta kan man kanske acceptera. Men får en elitserie-arrangör verkligen bete sig så.
Jag tro det är dags för herr ordförande och herr VD att motta ett mail. Något säger mig att Timrås VD är intresserad av 1200 extra på läktaren.
Ja, undra om inte det finns någon Medelpadsk tidnig som också inser det oproffsiga i detta.
Jag hoppas att de byter ut denna personal, om inte annat förväntar jag mig en uppsträckning.
Absolut borde detta göras till ett stående evenemang. Det var trots allt massor med supportrar som inte åkte med, sådana som då och då åker på bortamatcher.
Helt sjukt lyckat det hela blev.
spelordningen för nästa år brukar komma tidigt. Den kanske rent av har kommit redan?
Det skulle var kul att åka till Skellefteå om det finns någon lördagsmatch som passar och vem vet om länskollegorna spelar elithockey nästa år.
En faktor som är viktig och som vi måste vara hårda med är de som flirtar med huliganfasoner. Jag tycker inte vi har ett direkt problem, däremot bör vi vara observanta.
En nyckel till att många åker med är just detta, dels vill man känna sig trygg, dels är det svårt att sympatisera med allt för mycket agressivitet. Retas får man göra, men det bör göras med ett leende och någon sorts finess.
Mitt förslag är alltså att åka till Skellefteå om det går någon lördagsmatch då.
Dessutom kräver jag en två-pinnars-tävling :)
Därför rätt skönt med matchresultaten, in tha face!!!!
De är nu avundsjuka o vill byta precis allt: Inte bara nyförvärven, tränare, sc o GM samt arenan, utan nu tom Klacken!!
Jag trodde nog aldrig jag skulle få uppleva MoDoklackARNA så totalt dominera, i TIK's egna arena! Som jag skrev förut, för 6-8 år sen var jag avundsjuk på TIK's klack, igår var det precis omvänt!
TACK ännu en gång MoDo Syd, Lumberjacks samt alla övriga, inte minst vi alla på sittplats med ÖKA! - KÄMPA!! Ståpäls!!
Ska Sundström vara kvar så ser jag inte var man ska använda Rosén om han ska utvecklas, då behöver man låta honom gå istället. Då är ju frågan vad som känns bäst om ett par år då åldern obönhörligen har tagit ut sin rätt på Sundström och han tvingas sluta.
Det finns en risk när man bygger upp förväntningar, ibland infrias de inte och man blir besviken. Men ibland blir allt bättre än väntat, alla förväntningar förverkligas, som en fest man aldrig vill gå hem ifrån.
Igår var en sån kväll – en fest som man inte ville att den skulle ta slut
Jag måste säga att det var sagolik stämning på läktaren, inte riktigt lika trångt som motsvarande match förra året. ”Hela hallen” och ”öka kämpa” lät som en slutspelsmatch – på hemmaplan.
På hockeyligans Web-TV sa man att det var 1500 Modoiter på plats. Jag gissade 800 innan match. Någonstans där emellan låg nog sanningen.
Sen gillade jag varianten på Maskinens låt ”Alla som inte dansar”. Nu sjöng man istället ”Alla som inte hoppar är Timråit”. Detta fick till följd att ingen vågade stå stilla, Gubbar som tanter, unga som gamla. Och tittade man på TV-sändningen ser man hur Timråsupportrarna lite avundsjukt står och sneglar på MODO-publiken.
Matchen igår infriade alla förväntningar
Men deviserna i bannern gäller fortfarande – FOKUS & ÖDMJUKHET
Sen måste jag säga att jag lider med tikarna. Det ser dystert ut, ett anonymt lag, kass keeper, trubbigt anfall, ängsliga backar, negativa supportrar, inga pengar. Jag vill ha Timrå efter oss i tabellen, men jag vill INTE att de ska åka ur. Just nu är nog Timrå elitseriens sämsta lag
Helsikke hela Gärdeplan borde ju kunna utnyttjas på ett bättre sätt än som lastbilsparkering.
Jag skrev ju redan igår om Sundsvalls stad (och Docenterna)
länken funkade inte riktigt. Men scrolla ner till "Förbannat Kall"
Redigerad kommentar
Docenterna
Men gick inte poängen fram så......