1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607015 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Skarin: Ja, inte räknar jag med Pyrret i TIK och visst har jag hört snacket om Frölunda. Visste dock inte att det var helt klart som antydder nedanför. Vad är det med Nubben och finnar eg? ;)

mikenomad: Det var nog längesen Pyörälä försvann ur Timrås bild. Tyvärr. Om det inte blir NHL så är det klart att klubbar som Frölunda hugger. Nubben ser ut att få fina finska bastukvällar till hösten. Niskala, Mäntymaa, Lehtonen, Kallio, Hahl och kanske också Pyörälä ;)

Dragan 2k: Ok...hade skam att sägandes inte läst det blogginlägget av JH.

Dessutom var det inget påstående ifrån min sida, snarare en fråga...

"Något för Timrå som tredjecenter?"

Laken: det låter vettigt tycker jag.

diffe: Jag ser det som att vi saknar en första- och en tredjecenter. Gör inte du?
Gabriel Karlsson blir andrecenter och någon av Jesper Samuelsson och Anton Lander får styra fjärdekedjan.

Andersson: tycker absolut att han ska få den chansen,,

1 första center sen kan sonnenberg eller lander slåss om 2 o 3e

diffe: passar bra , då slipper vi använda/slösa pengar på någon annan spelare (ironi)

Laken: varför ska vi värva en tredje center? Där kan väl lander spela, eller???????

Yellowcard: Jag håller med dig ang Challe,,, Han har vuxit i mina ögon vart efter tiden gått.

Jag gillar även att han törs säga ifrån,, att inte alla spelare gillar detta är en annan sak.

mikenomad:

"Que? Har jag missat nåt?"

Angående Pyrre så tror jag Jimmy H var den första som satte det på pränt i sin blogg där han hört att Pyrre spelar i Frölunda om det inte blir ngt NHL.

http://blog.st.nu/tikare/2009/05/06/tik-borde-bli-som-usa/

Poffa: Jag vill att Petr Cajanek blir vår nya center :D

Laken: Så desperat kan väl ingen vara?

Något för Timrå som tredjecenter?

Andersson: Varför har vi inte som i NHL(bytesmarknad). Då kanske vi fått typ Jonas Nordquist och Patric Blomdahl i utbyte.

mikenomad: Dom vet alltid något som inte vi vet ;-)

(dom tror iaf att dom vet)

redline:

"att mika pyörälä skulle välja frölunda"

Que? Har jag missat nåt?

redline: vågar inte visa sig i timrå? Pyörälä eller Nubben?

på tal om ingenting: att mika pyörälä skulle välja frölunda fick jag klart för mig redan när han sa att kan inte skulle fortsätta i tik utan satsa på nhl.
naturligtvis hade nubben pratat med honom redan då.

för övrigt är det inte nog inte troligt att han vågar visa sig i timrå i fortsättningen.

Perkan: Vad fint av dig att titta in och styra upp nivån lite. Dessa två buspojkar har spexat och stimmat lite väl mycket härinne, nån måtta får det ju ändå vara!

Skarin: Vilka seriösa supp. ni verkar vara, en värvning av micke verkar hur oseriöst som helst och sjöberg han gassar sig i solen i vävland så inget trän. där inte så fram med andra s.k "lirare"?

Frella: Ja det kan vara där skon klämmer och skaver.

Skarin: Det sitter förmodligen helt i ifall Sjöberg ansluter eller inte?

Frella: Ja det har blivit konstigt.

Japp, Mille blir vår förstacenter. Sedan ryktas det lite löst om Mackan Matthiasson. Om han är aktuell att ingå i en förstakedja eller inte är dock ännu oklart ;)

Skarin: Jo var det jag menade. Om man som Linkan går ut och säger att Sonnenberg är ett alternativ som center efter att man tidigare sagt att han ska fungera som ytter efter att man tänkte om första gången så känns det ju märkligt (mörka mot media?) om nu Lind skulle skriva på. Eller är han våran omtalade förstacenter? =)

Frella: Det beslutades att Sonnie inte är tänkt som center kommande säsong. Det är väl nu på slutet som frågan tagits upp igen.
Det verkar vara en hel del fram och tillbaka under denna silly season vilket känns så där. Jag blir minst sagt förvånad om man använder Sonnie som center. Han kan få centra vid skador, inte annars.

Grabbar och Tjejer!

En sak som jag undrat på vääääldigt länge nu är varför man inte vill förlänga med Rok Ticar?
Det jag sett av honom är bra, hans poängproduktion är helt ok om man kollar på statistik.
Även en internationell spelare då han lirat B-VM redan iår.
Är det för att han är liten eller är det helt enkelt att han är för dålig som man inte vill förlänga?

Tvåtallar: Om Lind kritar på vad hände då med Sonneberg som center? Om Lind skriver på är det åtminstone en bekräftelse på att det pågår VM i mörkning i Timrås korridorer denna Silly Season.

Oscar Sund hade inget otalt med någon i Timrå, han var mycket ledsen över att han inte fick förnyat kontrakt.

fettsteffe: Challe verkar ha svårt för tuta och kör spelare. Han verkar vilja ha spelare som lyssnar, och har förmåga att spela som dom blir tillsagda. Känslan är att det är där det skurit sig mellan honom och vissa spelare inklusive Hedström.
Dessutom är känslan den att Micke Lind är nästa spelare att krita

Hahl Bundy: Mmm, jag tycker förövrigt att Challe är helt rätt man för Timrå.

lungan: Finns många ödmjuka kvar....Åkerlund, Axelsson, Lander, Pärssinen etc!

"Nej jag tror att Challe nästa säsong kommer ha en mer lämpad trupp för sin tränarkaraktär att arbeta med!"

Tror exakt likadant! Challe hade Kentas trupp första året och halv sin trupp detta år, Nu bygger dom laget helt kring challes tänk.

PS, Ni får inte missförstå mig att jag inte gillar challe, Är mer irriterad på alla rykten om att challe "skrämmer" iväg alla spelare.....

lungan: Sundh är inte medie van i alla fall, han är verkligen obekväm som intervjuobjekt!

Sundh verkar som en mycket ödmjuk kille,

Kan det vara så att de ödmjuka spelarna försvinner???

Lill-Kenta = Ödmjukhet

Challe = Allt förutom Ödmjuk!

fettsteffe: Challe tror jag har en vinnar attityd som inte riktigt går hem hos alla, jag gillar det. Det sätter press på spelare, de som inte klarar av pressen får helt enkelt gå. Nej jag tror att Challe nästa säsong kommer ha en mer lämpad trupp för sin tränarkaraktär att arbeta med!

PS. Brynäs trupp är nu spikad

2målvakter
7backar
13 forwards

Min personliga åsikt är att Timrås trupp bör bli bättre!

Yellowcard: NK har skrivit på redan, fast med osynligt bläck. Allt Linkan behöver göra är att ånga fram namnteckningen så är det officiellt. :-)

Yellowcard: Det är det säkert. Jag har ingen aning hur det ligger till, till 100%.

Varför jag svarade på det här var att jag inte ville att Challe ska få skit för nånting som han inte har med att göra. Han har fått så mycket oförtjänt med skit ändå.

Hahl Bundy: att Sundh hade en dispyt med Nygårds (den har jag också hört) och det är anledningen till att han lämnade är ju lika stor som om NK kommer skriva på för oss idag=P Tycker det låter som en orimlig förklaring till varför han lämnade. Eller?

fettsteffe: Det var inte Challe.

mikenomad: Alla som sticker från timrå verkar ha något emot Challe......Är det någon dum idiot som gillar ykten, lr är challe jävligt speciell?

Hahl Bundy: Ok, det är godkänt. :-) Ang. Sundh; ska man tro ryktena låg ju annat än bara ekonomi och prestation bakom att han inte fick förlängt, var det inte även surt mellan han och nån av tränarduon? Vilket gör det hela ännu tråkigare! Skit i den klart modesta grundsäsongen, Sundh bidrog med energi och vilja, en spelstil vi härinne ofta kallar "Timrå-hockey". Lika unikt som svårersättligt...

Hahl Bundy: Det känns så fel att se Sundh i HV, han borde Timrå behållit.

mikenomad: Det här är bara 2:a inlägget idag o det kom bara för att svara dig. :)
Det förra handlade bara om Oscar i HV som ingen länkat till.
TT har ju ballat ur fullständigt.

Hahl Bundy: Inte bara lite tungt heller....Btw, tänker inte tjata om din "nedtrappning". Har hela tiden vetat att du inte klarar det...;-)

Känns lite tungt att se Oscar i HV.
Här i intervju med HVTV.

Tycho: Synd att man inte är finskspråkig. Ilto Sanomaat är en grym tidning. Tyvärr blir vissa översättningar helt sjuka i Google. Finns det ingen Googlespråkkurs inriktining svenska / finska därute?

erathoo: Skönt man inte var ensam... haha

Dragan 2k: Ähh jag fattar ingenting :-P

fettsteffe: Kul att läsa. Påminner inte så lite om fjolåret. Men då blev det ju också rätt bra. Då saknades centrar o backar. Har en känsla av att de berörda, visa av erfarenhet, har tagit lite lärdom.

Yellowcard: Som sagt Hahl Bundy har det inte lätt just nu, han kämpar förfullt med sitt HS-missbruk ;-)

Kerstin_k: haha japp, och alla är lika övertygande xD

« · 1160064 · »