Kvartsfinal 2009
« Föregående · 1136144 · Nästa » Till forumet
Sv: Kvartsfinal 2009
Jag måste backa från mitt tidigare inlägg. En om möjligt ännu bättre källa säger nu att Moe inte alls är klar.
Fan, är det Challe som instruerar spelarna att lägga ut dimridåer? ;)
Fan, är det Challe som instruerar spelarna att lägga ut dimridåer? ;)
Sv: Kvartsfinal 2009
Det har visst blivit något av ett bloggkrig av den här serien. På femman är det janssonovich som står upp för TIK.
Sv: Kvartsfinal 2009
T T: Var det det som Backe snackade om som Timrås hemliga idé, den vi möjligen skulle få se i morgon, eller inte:
Challes dimridåer...(en rökmaskin skulle kanske göra susen mot HV...)
Sv: Kvartsfinal 2009
Har tittat på lite statestik mellan lagen Timrå och HV71, och det finns statestik på att mellan dessa lag är HV71bättre på allt, det svider som Timrå supporter att presentera faktan nedan!
Faktan är baserad på de fem möterna lagen emellan denna säsong.
Timrå HV71
Skott: 137 158
Utv: 37x2 – 1x20 - 3x10 29x2
Mål: 14 13
PPmål 4 6
Fakta Timrå: HV71
Målsnitt: 10,2 % 8,22 %
Powerplay: 13,79 % 16,21 %
Boxplay: 83,79 % 86,21 %
Man kan kostatera att HV71 är grymma på att reta gallfeber på Timrå spelarna 3x10 minuter talar sitt tydliga språk.
Hv71 är statistiskt utifrån 55 omgångar sämre än Timrå i boxplay, samt har fler utvisningsminuter, men när man jämför lagen emellan blir statestiken inte den samma och det blir tyvärr sämre för Timrå.
Nej HV71 gör 6 pp mål av sina 13 vilket är 46% Timrå däremot gör 4 powerplay mål av 14 vilket ger 28,5%. Detta talar för Timrå. De gör fler mål 5mot5 och Timrå måste se till att inte bli utvisad, detta är otroligt viktigt i denna matchserie dessa två lag emellan.
En annan viktig punkt är att Timrås spelare vid frustration ska lägga energin på rätt saker, en tiominutare vinner ingen på, ta den energin och proppa Hv-spelare som "Fjollan" Törnberg och "fotbollsspelaren" Falk, hans sparkmål i förra sluspelet emot Timrå blev minnsan inte bortdömt!!! Provocera tillbaka och knäck Hv-spelarna.
För att Timrå ska ha en chans är det viktigt att Timrå håller sig på banan och inte låter sig provoceras som i de tidigare möterna. I längaloppet klarar man inte att hålla emot för den starka pressen ifrån motståndarna!
Faktan är baserad på de fem möterna lagen emellan denna säsong.
Timrå HV71
Skott: 137 158
Utv: 37x2 – 1x20 - 3x10 29x2
Mål: 14 13
PPmål 4 6
Fakta Timrå: HV71
Målsnitt: 10,2 % 8,22 %
Powerplay: 13,79 % 16,21 %
Boxplay: 83,79 % 86,21 %
Man kan kostatera att HV71 är grymma på att reta gallfeber på Timrå spelarna 3x10 minuter talar sitt tydliga språk.
Hv71 är statistiskt utifrån 55 omgångar sämre än Timrå i boxplay, samt har fler utvisningsminuter, men när man jämför lagen emellan blir statestiken inte den samma och det blir tyvärr sämre för Timrå.
Nej HV71 gör 6 pp mål av sina 13 vilket är 46% Timrå däremot gör 4 powerplay mål av 14 vilket ger 28,5%. Detta talar för Timrå. De gör fler mål 5mot5 och Timrå måste se till att inte bli utvisad, detta är otroligt viktigt i denna matchserie dessa två lag emellan.
En annan viktig punkt är att Timrås spelare vid frustration ska lägga energin på rätt saker, en tiominutare vinner ingen på, ta den energin och proppa Hv-spelare som "Fjollan" Törnberg och "fotbollsspelaren" Falk, hans sparkmål i förra sluspelet emot Timrå blev minnsan inte bortdömt!!! Provocera tillbaka och knäck Hv-spelarna.
För att Timrå ska ha en chans är det viktigt att Timrå håller sig på banan och inte låter sig provoceras som i de tidigare möterna. I längaloppet klarar man inte att hålla emot för den starka pressen ifrån motståndarna!
Sv: Kvartsfinal 2009
Nu ska jag iväg och fixa en rotfyllning. Förmodligen kommer jag inte ens märka vad som pågår, tankarna är djupt försjunkna i matchen.
Sv: Kvartsfinal 2009
T T: kul att se att sonnenberg säger att Timrå till 100% är hans sista klubb i karriären, troligtvis sista säsongen nästa år men kunde bli nån till :)
Sv: Kvartsfinal 2009
Snelhest131: Ja med tanke på skadan så är det ju inte undra på att man tyckte att han såg lite "loj" ut sista matchen....
Sv: Kvartsfinal 2009
Synd att Dee-caz inte får vara med när det roliga börjar , men hoppas att han får nytt kontrakt nästa säsong.
Sv: Kvartsfinal 2009
Jag börjar bli riktigt nervös men är samtidigt väldigt laddad.
Jerusalem och deras kyrkliga hockey ska ätas upp, med början ikväll!
Jerusalem och deras kyrkliga hockey ska ätas upp, med början ikväll!
Sv: Kvartsfinal 2009
Om det är nån som vill ha en sittplats G - höger rad 18 plats 7 hör av er. Damen fick förhinder och kan icke följa på matchen. Ska själv åka strax, men kommer ha email på mobilen så. Bah skrive till [email protected]
Sv: Kvartsfinal 2009
Snelhest131: ja skit tråkigt! Är så härligt att se honom gå sist in i omklädningsrummet!!
Sv: Kvartsfinal 2009
Blizzard: ja verkligen, har absolut inget emot ett nytt kontrakt med honom ! :)
Sv: Kvartsfinal 2009
anmäl er till resan nu förfan, endast 34 st anmälda det är ju fan skamligt ! :S
Sv: Kvartsfinal 2009
Snelhest131:
De kanske inte vill bli bombarderade med snus, flaskor mm. HV-publiken är för tragiska, tyvärr. Det är väldigt märkligt att ingen sätter stopp för deras svinerier.
Som sagt LYCKA TILL!
De kanske inte vill bli bombarderade med snus, flaskor mm. HV-publiken är för tragiska, tyvärr. Det är väldigt märkligt att ingen sätter stopp för deras svinerier.
Som sagt LYCKA TILL!
Sv: Kvartsfinal 2009
persson:
Varför nervös? Det här fixar sig. Jag säger som SMÅLAND: Ta med "segergarrarna" nu i kväll. Vi vinner detta... :)
Varför nervös? Det här fixar sig. Jag säger som SMÅLAND: Ta med "segergarrarna" nu i kväll. Vi vinner detta... :)
Sv: Kvartsfinal 2009
Njut av detta nu, slutspel är bonus denna säsong!
Hoppas spelarna går ut och har roligt, helt utan press - då kan det gå riktigt bra detta! ;-)
Hoppas spelarna går ut och har roligt, helt utan press - då kan det gå riktigt bra detta! ;-)
Sv: Kvartsfinal 2009
Per HApps: ???
"JimmyH: Grymt Oilers-klipp i bloggen! ;-)
Enade vi stå: En för alla - Alla för en.
Laken @ Sundsvall Idag kl. 14:44"
"JimmyH: Grymt Oilers-klipp i bloggen! ;-)
Enade vi stå: En för alla - Alla för en.
Laken @ Sundsvall Idag kl. 14:44"
Sv: Kvartsfinal 2009
nixXz: Om jag minns rätt har de blivit stämda för brott mot upphovsrätten, eller något sånt, och i väntan på domstolsutsaga så har man avbrutit all streaming från de största ligorna.
Sv: Kvartsfinal 2009
JBlom: Fast nu tycker jag de borde vara igång igen, för enligt deras hemsida så vann de i målet mot C Sports.
Sv: Kvartsfinal 2009
Nä, nu åker jag ner o kollar på Slutspelshockey.
Jag har käkat losec hela dagen o jag har haft rännsketa pga nervositet.
Jag har verkligen gjort som Sonnenberg säger:
Let´s empty the tanks, Boys!
Fast på mitt sätt! :)
Nu kör vi!
Jag har käkat losec hela dagen o jag har haft rännsketa pga nervositet.
Jag har verkligen gjort som Sonnenberg säger:
Let´s empty the tanks, Boys!
Fast på mitt sätt! :)
Nu kör vi!
Sv: Kvartsfinal 2009
Dagens domare Sören Persson, hur har han då sköt sig i år??
Kolla länken så ser ni!
Kan kort dra lite fakta kring hans bedömningsförmåga.
Hemmalagets vinst möjlighet är 66%
Bortalaget står för 57% av de totala utvisningarna som delas ut under en match!
Sören Persson är värst på att dela ut 10-minutare, totalt 17 st denna säsong.
Detta bör Timrå se upp med, då de fått ett antal tio emot just HV71 denna säsong (3st till antalet)
Hooking är den företeelse Persson minst gillar att se ute på isen har tagit 120 hooking utvisningar denna säsong. Holding kommer på andra plats där har han tagit 46 stycken.
Sören Persson tillsammans med Ulf Rådbjer, Thomas ANdersson och Marcus Vinnerborg är de dommare som delat flest utvsiningsminuter alla ligger över totalt 1000 utdelade minuter
Mer går som sagt att läsa via länken!
Sören Persson tror jag passar Timrå idag, så länge de inte drar på sig 10-minutare. Sören Persson har dömt 35 matcher i år, 23 har slutat med Hemmalagseger!
Kolla länken så ser ni!
Kan kort dra lite fakta kring hans bedömningsförmåga.
Hemmalagets vinst möjlighet är 66%
Bortalaget står för 57% av de totala utvisningarna som delas ut under en match!
Sören Persson är värst på att dela ut 10-minutare, totalt 17 st denna säsong.
Detta bör Timrå se upp med, då de fått ett antal tio emot just HV71 denna säsong (3st till antalet)
Hooking är den företeelse Persson minst gillar att se ute på isen har tagit 120 hooking utvisningar denna säsong. Holding kommer på andra plats där har han tagit 46 stycken.
Sören Persson tillsammans med Ulf Rådbjer, Thomas ANdersson och Marcus Vinnerborg är de dommare som delat flest utvsiningsminuter alla ligger över totalt 1000 utdelade minuter
Mer går som sagt att läsa via länken!
Sören Persson tror jag passar Timrå idag, så länge de inte drar på sig 10-minutare. Sören Persson har dömt 35 matcher i år, 23 har slutat med Hemmalagseger!
Länkar:
http://www.domarna.se/
http://www.domarna.se/
Sv: Kvartsfinal 2009
lungan: Hmm, visst var det Ulf Rönnmark som dömde Bif-Tik ?
Inte så konstigt att jag tyckte han var hemma domare då, hemma laget vinner 51% och borta vinner 21%.......resten OT
Inte så konstigt att jag tyckte han var hemma domare då, hemma laget vinner 51% och borta vinner 21%.......resten OT
Sv: Kvartsfinal 2009
Paddan: Okej, ja då vet jag. Men konstigt att dom sänder NHL matcher fortfarande då.
Sv: Kvartsfinal 2009
Kom igen nu Timrå! Fräls oss i från ondo! Gudars vad nervös jag är nu!
Kämpa Timrå!
Kämpa Timrå!
Sv: Kvartsfinal 2009
Kerstin_k: kommentar på JimmyH's blogg
"Ni använder alltså ett klipp från NHL för att tagga klacken inför matchen. NHL, ligan i landet utan någon som helst läktarkultur. Fy fan, ni skrämmer mig.
Välkomna till Jönköping lappjävlar så ska ni få en uppvisning."
Vad är det för fel på dom ??
"Ni använder alltså ett klipp från NHL för att tagga klacken inför matchen. NHL, ligan i landet utan någon som helst läktarkultur. Fy fan, ni skrämmer mig.
Välkomna till Jönköping lappjävlar så ska ni få en uppvisning."
Vad är det för fel på dom ??
Sv: Kvartsfinal 2009
Blizzard: Dom är religiösa fanatiker hela bunten, hjärntvättade av nån sjuk prälle....
Sv: Kvartsfinal 2009
Blizzard: Ha bara i åtanke att de pratar som Karl-Oskar allihopa därnere så får man rätt perspektiv på saker och ting. Läs den där kommentaren med det i bakhuvudet och försök låta bli att garva läppen av dig, näst intill omöjligt!
« Föregående · 1136144 · Nästa »