Timrå IK – AIK 2015-01-29
Laken: Hep, hep sakta i backarna. Av ledande ekonomer här inne har vi fått lära oss att även bortfall innebär inkomster, då toaletterna nyttjas mindre samt att färre korvar behöver köpas in.
I övrig tycker jag det har luktat lite Flaschback här inne på senaste tiden, men det kanske är som det ska?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Tillsammans är vi starka!!
Puben sålde slut på fatöl. Folk tröstade sig med flasköl, vin och cider. Knökfullt
Restaurang fullbokad
Köpte kaffe i slutet av andra paus. Godis och kaffebröd nästan slutsålt
Handlade T-shirts till ungarna med mera efter matchen. Jättebra dagskassa enligt tjejerna.
50/50-lotten gav mer än 27000
Imorgon hinner inte Nollan vila. Han har massor av pengar att räkna.
Jag är en maskin. 3-5 är registrerat. Mitt lag förlorade. Ledsen maskin. : (
Nä... trodde väl det.
Jag.tror dock att det var AIK:arna som drog mest nytta av trycket i hallen. Drömde att komma upp och stjäla poäng av Timrå i denna match. AIK vann välförtjänt efter att ha vunnit ronderna med 2-1.
Timrå var nog lite tagna av stundens allvar. I första och tredje perioden så backade man tyvärr hem och det spelet passar inte Timrå.
Nya tag mot Malmö.
Kul att se så många ansikten i ladan idag. Så även Uffe Dahlen i korridorerna, han var på gott humör.
Patric B och jag har gått samma domarkurser och han är en bra grabb!
Vad skönt att ni hankar er kvar....Timrå till Eliten igen :)
//Luleåfan
söder över:
Väl talat! Förlusten svider, men det finns åtskilligt mycket mer som värmer i dag. Spelet ser inte dåligt ut heller, tycker jag. Finns alla chanser i världen. Det viktigaste är att det fortsatt kommer 4000 och tittar på matcherna!
Kääämpa på tik!!
luleåfan#!
Jag skiter i att domaren kanske släppte en utv när vi tagit ut målvakten.. Vi torskade match ca 5min in i tredje då vi slutar spela Timrå hockey!
Jag tar med mig boyce fight jag trodde inte han hade det i sig när det hettar till!
Diddes assist till Pettersson's snygga frilägesbalja!
Norja känns fortsatt stabil med och det är kanske den allra viktigaste detaljen!
Riktigt kul med inramningen som publiken och klacken skapar var feelgood delux!
Upp på hästryggen igen bara!
jå1: Jo, de är ju synd att det alltid går så här när det blir spel i "stort skyltfönster". Någon som vet hur många år det är sedan vi vann en sådan här typ av match?
All heder till publikum och speciellt ni som rest halva Sverige för att hylla föreningen!1!
jå1:Ridå....surt.....det som såg ut som en perfekt dag......
Nåja, föreningen räddad var ändå viktigast.
Igen, vi måste gjuta mer mod i grabbarna och lära dom spela 3:e perioden på ledning .
Timrå Isstadion: Nope. Inga träd ska få växa till... taknocken här inte. Så j#%# kul ska vi inte få ha'de föståss. Naivt rycktes man med med alla jublingar idag.
Vi får ju inte tappa rötternna lixom, oket ska bäras..
Det går inte att mesa sig till 3 poäng med våran trupp... Vi skall vara hungriga och störa våra motståndare hela matcherna!
Nu kör vi gasen i botten i tredje !
4514 åskådare, härlig stämning förstår jag, eller vad säger ni som är där?
sargad:
Precis. Tycker det är fördel Timrå nu. Varför inte 5-2 som senast?
Och 50 utvisningsminuter på Boyce var inte att leka med!
Woody:
Jag tar det som ett gott tecken att det är så lite tryck här inne i kväll. Det måste betyda att alla andra ser matchen live....
"Boyce har alltså gjort sig skyldig till en tackling mot ryggen. Spelarna hade hög fart och tacklingen utdelades strax före sargen. En tackling mot ryggen under sådana omständigheter medför typiskt sett hög skaderisk och att skada inte uppstod kan snarast anses vara tursamt. Nämnden anser därför att tacklingen var vårdslös och att den ska bestraffas med en avstängning som motsvarar fyra matcher, inklusive den automatiska avstängningen. En av dessa matcher omvandlas till böter", skriver disciplinnämnden i sitt yttrande."