Historik
Föregående · 21 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Hahaha. Ja lite. Men det är sant dock. Känslan är att Brynäs måste vinna med tur medan Växjö rent spelmässigt vinner.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Att Adam Boqvist spelar J20 medan Sundqvist har en plats i ett SHL-lag är så totalt jävla orimligt. Boqvist har en mycket positivare påverkan på spelet medan Sundqvist släpper till skottförsök från motståndaren hela tiden.
Svårt att tippa något annat än Brynäs-förlust idag. Växjö är orimligt bra och det ör svårt att se att något annat lag än dom ska ta guld. Om vi har studsarna med oss och bra målvaktsspel kan det dock gå vägen.
Svårt att tippa något annat än Brynäs-förlust idag. Växjö är orimligt bra och det ör svårt att se att något annat lag än dom ska ta guld. Om vi har studsarna med oss och bra målvaktsspel kan det dock gå vägen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Ja, det är förståeligt. Man hoppas ju att Gunderson stannar i Brynäs tills han slutar spela hockey. Tror att han har minst 4-5 bra år framför sig. Hans spelartyp klarar sig rätt bra även i hög ålder. Förlitar sig inte så mycket på fart utan mer på skicklighet och spelförståelse.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Rödin har väl kontrakt med Davos’ nästa säsong också.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Stefan R 63: Allt är frid och fröjd och tränarna har total kontroll över situationen.
Skulle jag gissa.
Skulle jag gissa.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Och Karlskrona förlorar igen. Herregud vilket haveri till hockeyklubb. Man verkar ha extremt dålig koll. Väldigt märkliga värvningar. Och nyss förlängde man med Printz? Ofattbart uselt.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Fernström såg väldigt bra ut i början men nu ser man att han helt enkelt inte är en målvakt som platsar i SHL. 87% i räddningsprocent förra säsongen i Allsvenskan är riktigt dåligt.
Dessutom spel i Slovakiska ligan och den ligan är... sisådär får man säga.
Dessutom spel i Slovakiska ligan och den ligan är... sisådär får man säga.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Menar du att tränare använder sig av det? Förstår inte riktigt. Jag är väldigt tveksam till det. Det är väldigt lite som indikerar till att många tränare i SHL har någon större koll på detta. Hockeyvärlden generellt känns väldigt konservativ och nya idéer får inte så mycket plats. Men lag i SHL börjar använda har börjat lite med statistisk analys. Det är framtiden, helt enkelt.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Ja precis. Jag tycker det är onödigt att kolla på matchen. Exakt det jag har sagt hela tiden.
Haha nä men herregud Huge. Att klaga på statistik på det där sättet är så sjukt tråkigt och gammalt. Och det finns ingen som helst logik i det. Jag kollar på varje match och analyserar med mina ögon, sedan analyserar jag den genom den statistik som finns tillgänglig och får genom det en rätt klar bild av matchen. Så snälla sluta med dom där tomma argumenten.
Haha nä men herregud Huge. Att klaga på statistik på det där sättet är så sjukt tråkigt och gammalt. Och det finns ingen som helst logik i det. Jag kollar på varje match och analyserar med mina ögon, sedan analyserar jag den genom den statistik som finns tillgänglig och får genom det en rätt klar bild av matchen. Så snälla sluta med dom där tomma argumenten.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäs har faktiskt gjort rätt bra matcher dom senaste som dom förlorat. Tyvärr rätt låg PDO i dessa matcher så det har varit en blandning av otur och ojämnt målvaktsspel. Verkar dock inte som att Sjödin har någon närmare koll på PDO och att rätt mycket handlar om otur, så hans analyser i intervjuer har varit lite märkliga. Eller så kan man tänka som Huge, att alla tränare är enormt utbildade och har skrivit doktorsavhandling inom hockey.
Mike Weber slutade nyss att spela hockey och blev tränare i OHL. Han måste ha utbildat sig otroligt snabbt!
Mike Weber slutade nyss att spela hockey och blev tränare i OHL. Han måste ha utbildat sig otroligt snabbt!
+ 6
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Oavsett om du inte är en notorisk domargnällare kanske du ska akta dig ifrån att kasta sten i glashus när du är ute och vevar om ”läktarcoacher” väldigt ofta. Det är ju måttligt irriterande och säger rätt mycket om vad för tankar man har om sig själv när man själv tycker att man har insyn nog att kritisera sådant som man tycker andra är för oinsatta för.
Och du försökte ändå hävda att det var skillnad för att coacher är mer utbildade än domare. Vill fortfarande veta, hur? Hur mycket utbildning har tränare egentligen?
Och du försökte ändå hävda att det var skillnad för att coacher är mer utbildade än domare. Vill fortfarande veta, hur? Hur mycket utbildning har tränare egentligen?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Det är ändå dom bästa domarna i Sverige vi ser. Misstag gör alla domare. Att du tror att domaren ”väljer” att blunda för saker säger rätt mycket också. Där verkar du ha full insyn i hur domaren tänker, även fast det precis är sådant du säger att man inte kan ha. För att använda dina argument: det kanske finns en fullt rimlig förklaring till varför domaren gör så.
Och helt ärligt, hur utbildade är tränare? Förutom att många har spelat själva. Vissa tränare börjar träna direkt efter spelarkarriären, hur mycket utbildning ligger det i där? Många domare har antagligen spelat hockey stor del av livet också. Visst att det är en ”utbildning” på sitt sätt men det är inte som att tränare skriver doktorsavhandlingar i ämnet ishockey.
Och nä, framställde dig inte på något sätt som en notorisk läktardomare. Men givetvis ska du förarga dig över något.
Och helt ärligt, hur utbildade är tränare? Förutom att många har spelat själva. Vissa tränare börjar träna direkt efter spelarkarriären, hur mycket utbildning ligger det i där? Många domare har antagligen spelat hockey stor del av livet också. Visst att det är en ”utbildning” på sitt sätt men det är inte som att tränare skriver doktorsavhandlingar i ämnet ishockey.
Och nä, framställde dig inte på något sätt som en notorisk läktardomare. Men givetvis ska du förarga dig över något.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Kan du förklara skillnaden mellan att vara läktardomare och att vara läktarcoach? Skulle vara intressant att veta eftersom du inte verkar ha några problem i att klaga på domaren. Varför är det ena rätt och det andra fel?
+ 10
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Går ju iallafall att skratta åt att defensiva Karlskrona har släppt in 7 mål.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Inför shl 18/19
mattiask: Lucas Carlsson skulle kunna dra till Nordamerika också. Hur viktigt än Sundqvist är i omklädningsrummet så skulle det vara tjänstefel att förlänga, dessutom har vi andra ledare. Fälth har fortfarande mycket i sig men det är en väldigt riskfylld ålder, det kan gå utför snabbt. Om han skulle förlänga i en säsong till så är jag dock rätt okej med det.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Nåväl, som du ser hade Djurgården en del skottförsök i skottsektorn. Det är ju inte att hålla dom på utsidan, kan jag tycka. Och matchbilden blir färgad i ens hjärna för att Brynäs var det lag som vann och dessutom gjorde det med tre mål. Däremot är jag medveten om det Skrubben sa om lag som jagar i underläge, att corsin påverkas av det. Oavsett tycker jag ändå att Brynäs inte var det bättre laget och sen får man tycka vad man vill om det. Det är inte som att jag faktiskt inte kollar på matcherna som vissa ibland verkar tro när man använder sig av statistik, missar inte en enda match så jag är medveten om hur matchbilden såg ut.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Angående vilket lag som var spelförande. Rätt tydligt Djurgården.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Även om han inte gjorde några poäng tyckte jag Palushaj var riktigt bra idag. Väldigt rapp och snabb och hade lätt kunna få ett par assist om puckarna studsat rätt.
+ 11
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Och fytusan vad dålig Urbom är. En spelare man verkligen inte vill ha i sitt lag.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Viktigt för Brynäs att ta sig förbi HV nu så man slipper Växjö i en eventuell kvartsfinal. Tror inte det är en omöjlig uppgift att slå Djurgården i kvart även om Djurgården skulle vara favoriter.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
xxx BIF xxx: Tur då att Larsson iallafall kan hantera pucken till skillnad från typ Sundqvist.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Wikegård är den absolut sämsta experten. Går knappt att kolla när han sitter i studion.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lucas Carlsson är så jävla bra, han får dock inte göra för mycket poäng för då kommer folk få för sig att han är dålig defensivt :)
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Äh såklart dom pratar om Clark, det har blivit en snackis. Släpp det nu och fokusera på matchen.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Äntligen Ersson framför Sundqvist!!! Förutom Gunderson ser backparen äntligen ut som dom ska.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Om Discliplinnämnden påverkas av vad som sägs i studion så är det kanske mest DN som borde tänka efter på vad dom håller på med. Klart Cmores studio ska granska situationer och kunna göra det fritt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Så inställning är alltså skillnaden mellan Karlskrona och Växjö?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bertilsson med i OS-truppen. Kul! Men jobbigt för oss som tappar båda förstabackarna under OS...
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fälth har rätt fin statistik här. Noterbart är Larssons usla siffror men jag antar att det har blivit bättre efter denna tweet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Hur många minus har Gunderson pga mål i tom bur? Tänker eftersom han alltid spelar i slutminuterna när målvakten är uttagen.
Gunderson spelar nog generellt rätt osäkra minuter. Man ska vara väääldigt försiktig med +/-. Det är så mycket omständigheter runtomkring som kan påverka den statistiken.
Gunderson spelar nog generellt rätt osäkra minuter. Man ska vara väääldigt försiktig med +/-. Det är så mycket omständigheter runtomkring som kan påverka den statistiken.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: Tyvärr fungerar inte våra hjärnor logiskt när vi ser på hockey. Så jo, i vissa fall är statistiken mycket viktigare än vad vi ser. Betyder det att det vi ser är betydelselöst? Nej, givetvis inte och det är nog ingen som skulle påstå det heller.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
SH: Boqvist har tidigare haft en väldig positiv effekt på Brynäs spel. Kanske inte har imponerat rent poängmässigt tidigare men han har haft positiva underliggande siffror. Det i kombination med en låg PDO hjälpte inte precis Melin...
Alltså vad var den här grejen med Kilström i pp som Melin körde med? Känns ju totalt obegriplig nu. Hur tänkte han? Förstår inte alls. Skönt att Sjödin inte tänker lika.
Alltså vad var den här grejen med Kilström i pp som Melin körde med? Känns ju totalt obegriplig nu. Hur tänkte han? Förstår inte alls. Skönt att Sjödin inte tänker lika.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kul att folk här inne har propagerat för Boqvist i förstakedjan ett tag och när han väl får chansen blir det succé :)
+ 14
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Chris11: Han har tyvärr otroliga problem med att få pucken ur egen zon på ett vettigt sätt. Speciellt i mer stressiga lägen. Blir att man fastnar i egen zon och/eller kastar bort pucken till motståndarlaget. Det är ok om han spelar boxplay där man ändå bara ska vispa ut pucken men i 5v5 funkar det inte.
+ 2
Föregående · 21 · Nästa
